بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چه موقع است؟

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چه موقع است؟

 

اگر می‌‌خواهید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید، باید سعی کنید فقط زمانی پست بگذارید که فالوئرهای بیشتری آنلاین هستند و احتمال دیده‌شدن پست بالاتر است.

اینستاگرام در الگوریتم جدید خود، معیاری به‌نام «تعامل» یا engagement را تعریف کرده که «مجموع تعداد لایک‌ها، نظرات و ذخیره‌شدن‌های یک پست» است. مثلا اگر یکی از پست‌های شما 520 لایک داشته باشد، 10 نفر زیر پست نظر بدهند و 30 نفر پست شما را در علاقه‌مندی‌های خودشان ذخیره کنند، میزان تعامل آن پست 560 است.

یکی از هدف‌های مهم شما در بازاریابی با اینستاگرام، افزایش این معیار است. بالارفتن «تعامل»، اهمیت زیادی دارد، ولی بهترین حالت آن است که تعامل در چند دقیقه اولی که پست را منتشر کردید، عدد قابل‌توجهی باشد. در این‌ صورت یک اتفاق بسیار خوب و لذت‌بخش رخ می‌‌دهد! چه اتفاقی؟ احتمالا اینستاگرام، پست شما را در صفحه جست‌وجوی خود به نمایش می‌‌گذارد و همین موضوع باعث می‌‌شود افراد زیادی پست شما را ببینند، حتی افرادی که فالوئر شما نیستند!

پس با این توضیحات مشخص شد چرا زمان ارسال یک پست این‌قدر مهم است. اگر زمانی که بسیاری از فالوئرهای شما آنلاین هستند، پست ارسال کنید، احتمال افزایش سریع «تعامل» بالاتر می‌‌رود و احتمالا اینستاگرام شما را به افراد بیشتری نمایش می‌‌دهد. به‌ خصوص 10 دقیقه اول پس از انتشار پست بسیار اهمیت دارد. پس به راحتی و در هر زمان دلخواه پست نگذارید و سعی کنید بهترین زمان ارسال پست را بیابید.

اگر کمی پس از ارسال پست، افراد زیادی پست شما را لایک کنند، نظر بدهند یا ذخیره کنند، اینستاگرام به این نتیجه می‌‌رسد که پست شما یک محتوای باکیفیت است و پست شما را به افراد بیشتری نمایش خواهد داد!

با پیداکردن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، می‌‌توانید این الگوریتم را هک کنید تا میزان تعامل خود را افزایش دهید و دوستداران و فالوئرهای بیشتری کسب کنید.

 

 

چند قاعده کلی برای یافتن بهترین زمان ارسال پست

  • زمان ارسال پست باید متناسب با بازار هدف باشد: فرض کنید شما در بندرعباس زندگی می‌‌کنید. اغلب کسب‌و‌کارها هنگام ظهر تعطیل هستند و بعدازظهر فعالیت خودشان را ادامه می‌‌دهند. ولی می‌‌خواهید محصولات و خدمات خود را به تهرانی‌ها بفروشید؛ پس احتمالا ارسال پست هنگام ظهر ایده خوبی نخواهد بود. با اینکه شاید این موضوع در بندرعباس مورد استقبال واقع شود ولی باعث می‌‌شود تهرانی‌های کمتری پست را ببینند، چون در محل کارشان هستند.

 

  • بیشتر در طول ساعات غیرکاری پست ارسال کنید تا در طول روز: به‌ طور کلی، بهتریـن زمان برای ارسال پست در اینستاگرام هنگام استراحت و فراغت مخاطبان شماست. اگر مخاطبان شما کسب‌و‌کاری هستند، شاید بعد از ساعت 9 شب زمان مناسبی باشد. اغلب مخاطبان به خانه آمده‌اند و در حال استراحت هستند. همچنین شاید صبح زود، هنگامی که هنوز افراد به محل کارشان نرسیده‌اند، زمان مناسبی باشد.

 

  • پست‌های مهم را برای ایام هفته نگه‌ دارید: میانگین حضور افراد در اینستاگرام در روزهای هفته متغیر است. بر اساس تحقیقات ما در مدیر سبز، هر چه به روزهای آخر هفته نزدیک‌تر می‌‌شویم احتمال حضور افراد در اینستاگرام افزایش می‌‌یابد. علاقه‌مندان به اینستاگرام در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشترین حضور و در روز شنبه کمترین مشارکت را دارند.

 

چگونه بهترین زمان ارسال پست را پیدا کنیم

با وجود موارد کلی فوق، قانونی درباره بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام وجود ندارد. اگر نمی‌‌خواهید برای پیداکردن بهترین زمان ارسال پست هزینه کنید و از مشاور‌ها کمک بگیرید، از دو روش زیر استفاده کنید.

 

1- یافتن بهترین زمان به کمک اینستاگرام!

بهترین کار‌ برای یافتن زمان مطلوب ارسال پست‌های خود در اینستاگرام این است که مخاطبان خود را با استفاده از ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام که در اپلیکیشن خود اینستاگرام موجود است، بررسی ‌کنید. نام این امکان که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده Instagram Insight است. البته برای استفاده از این ابزار باید اکانت خود را از حالت شخصی به کسب‌و‌کاری تبدیل کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات اینستاگرام بروید، سپس گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید. البته برای فعال‌شدن این گزینه باید اکانت خود را از حالت خصوصی یا Private خارج کنید. با بیزینسی‌کردن اکانت خود، در قسمت بالای اپلیکیشن، دکمه جدیدی اضافه می‌‌شود که به وسیله آن می‌‌توانید آمار و ارقام اکانت خود را تحلیل کنید. همچنین زیر هر پست نوشته View Insights اضافه می‌‌شود که می‌‌توانید آمار و ارقام آن پست خاص را ببینید. 

این ابزار رایگان تقریبا همه نیازهای بازاریابان را بر‌آورده‌ می‌‌کند. به کمک آن می‌‌توانید تمام اطلاعات فالوئرها از قبیل: موقعیت مکانی، جنسیت، سن و مهم‌‌تر از همه زمان اوج فعالیت آنها را ببینید.

همچنین می‌‌توانید مکان فالوئرهای خود را بر اساس کشور یا شهر مشاهده کنید. این قسمت برای ایران هم فعال است و دقیقا می‌‌توانید ببینید بیشتر مخاطبان شما از کدام شهرها هستند.

این ابزار از طریق مشخص‌کردن روز و زمان مطلوب فالوئرهایتان، به‌آسانی بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را به شما نشان می‌‌دهد. با استفاده از این داده‌ها، می‌‌توانید درک کلی و خوبی از بهترین زمان‌ها و روزها برای ارسال پست در اینستاگرام بر اساس فالوئرهای خود داشته باشید.

 

 

2- یافتن بهترین زمان ارسال به ‌صورت دستی

اگر می‌‌خواهید خودتان تحلیل را انجام دهید، می‌‌توانید این کار را در اکسل انجام دهید یا حتی یک کاغذ بردارید و اطلاعات لازم را ثبت کنید. میزان تعامل هر پست را در زمان‌ها و روزهای مختلف هفته یادداشت کنید.

کار را با انتخاب پنج زمان مختلف در طول هفته شروع کنید. به‌عنوان مثال، اگر متوجه شدید که فالوئرهای شما بیشترین فعالیت را بین ساعات 19  تا 21  دارند، پست‌های خود را راس ساعات 19، 20، 21 و 22 ارسال کنید. در صفحه موردنظر، تعداد لایک‌ها، نظر‌ات و ذخیره‌کردن‌ها را برای هر پست یادداشت کنید. البته کنار آن، زمان و روز ارسال پست را هم بنویسید.

هفته بعد، زمان ارسال پست‌های خود را برای هر روز تغییر دهید. به‌عنوان مثال، اگر در هفـته اول ساعت 18  روز دوشنبه پست ارسال کردید، هفته دوم در ساعت 19 ارسال کنید.

این کار ممکن است چند هفته طول بکشد، اما با استفاده از این اطلاعات، بهترین روزها برای به‌اشتراک‌گذاشتن پست‌ها بر اساس مخاطب مشخص می‌‌شود.

 

ارسال خودکار پست در زمان‌های تعیین‌شده

اکنون با آگاهی از زمان اوج فعالیت فالوئرها، آخرین مرحله آن است که ارسال این پست‌ها را برای ارسال در بهترین زمان ممکن برنامه‌ریزی کنید. فرض کنید هر شب راس ساعت 11 می‌‌خواهید یک پست ارسال کنید. شاید یک شب در مهمانی باشید، شب دیگری بسیار خسته باشید و در نهایت نتوانید هر روز یک پست در بهترین زمان بفرستید.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که شما را در ارسال خودکار پست‌ها یاری خواهند کرد. کافی است که زمان ارسال هر پست را مشخص کنید و پس از آن چندین پست‌ را به ترتیب آپلود کنید. پست‌ها به‌ صورت خودکار در زمان موردنظر به اینستاگرام ارسال خواهد شد. پس برای ارسال پست‌های اینستاگرامی خود از یک سایت ارسال خودکار پست استفاده کنید تا مجبور به انجام آن به‌ صورت دستی نباشید. سایت‌هایی مانند buffer.com این کار را برای شما انجام می‌‌دهند.

اینستاگرام یک رسانه اجتماعی خارق‌العاده برای توسعه کسب‌وکارتان است. در سال 2018 ارسال مطالب در زمان‌های دلخواه، شما را به موفقیت‌های بزرگ نخواهد رساند. با برنامه‌ریزی ازپیش تعیین‌شده و خودکارسازی ارسال پست، می‌‌توانید با صرف کمترین وقت و انرژی، پست‌ها را در بهترین زمان ممکن ارسال کنید و فالوئرها و مشتریان جدیدی به دست‌ آورید.

 

یادداشتی از ژان بقوسیان