وب‌سایتی راه‌اندازی کرده‌ام؛ حالا چه کار کنم؟

وب‌سایتی راه‌اندازی کرده‌ام؛ حالا چه کار کنم؟

 

تقریبا سال 2018 فرا رسیده و همه ما، از کارآفرینان گرفته تا وبلاگ‌نویس‌‌هاي حرفه‌ای، از مزایای بی‌شمار دنیای تکنولوژی لذت برده‌ایم.

حتی اگر خودتان هم چیز زیادی در مورد توسعه وب ندانید، می‌توانید تنها با چند دقیقه جست‌وجو در اینترنت، اطلاعات زیادی در مورد آن پیدا کنید. مشکل اینجاست که بیشتر طراحان وب‌سایت فقط تا زمانی که وب‌سایت دلخواهتان را تحویل بگیرید، در کنار شما هستند. و پس از آن، حتی اگر محتوای خارق‌العاده‌ای هم خلق کنید یا پیشنهادهاي رقابتی ارائه دهید، باز هم ممکن است به موفقیت چندانی نرسید.

هدف غایی تمام کسانی که وب‌سایتی طراحی می‌کنند این است که ترافیک وب‌سایتشان، و در نتیجه آن، درآمد خود را افزایش دهند. و به این منظور، کارآفرینان جدید باید بدانند که این ترافیک زیاد خود به خود ایجاد نمی‌شود. مردم از کسب‌وکار شما چیزی نمی‌دانند، مگر آنکه خود را به آنها بشناسانید یا در وب‌سایت یا اپلیکیشنی تبلیغات کنید که آنها استفاده می‌کنند.

به همین خاطر است که وقتی وب‌سایتتان آماده شد، باید آن را تغذیه کرده و توسعه دهید. خب برویم سر اصل مطلب و ببینیم که برای رسیدن به این هدف باید چه کار کنید.

 

تبلیغات پولی

نخستين گزینه‌ای که روی میز دارید، این است که از تبلیغات پولی، مانند تبلیغات کلیکی استفاده کنید و به ازای هر کلیک از سوی مخاطبان و وارد‌شدن آنها به سایتتان هزینه‌ای پرداخت کنید. این روش برای شروع روش خوبی به حساب می‌آید، چرا که حداقل خیالتان جمع می‌شود که ترافیک مشخصی به وب‌سایتتان وارد می‌شود؛ البته اگر بتوانید بودجه‌ای به این کار اختصاص دهید.

اما مشکل اینجاست که بیشتر وب‌مسترها در هنگام شروع کارشان نمی‌توانند از پس هزینه این کار برآیند و از طرفی، بازدهی این کار، نسبت به سایر روش‌ها، کمتر است.

 

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو

همچنین می‌توانید به بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا همان «سئو» بپردازید؛ این استراتژی به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در هنگام جست‌وجوی کاربران، رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل (و دیگر موتورهای جست‌وجو) به دست آورد. بیشتر توسعه‌دهندگان وب قالب‌هایی را ارائه می‌کنند که به خوبی کدنویسی شده‌اند و از لحاظ سئو مشکلی ندارند. اما علاوه بر این موضوع، شما نیز باید به طور مرتب محتوای جالب و اصیل تولید کنید و لینک‌های پشتیبان بیشتری جذب کنید که مخاطبان را به سایت شما بیاورند (تا اصالت دامین خود را ثابت کرده و رتبه بهتری در صفحه نتایج به دست آورید).

 

بلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی استراتژی خوب دیگری است که به چندین روش دیگر این فهرست نیز ارتباط تنگاتنگی دارد. به عنوان مثال، وبلاگ‌نویسی به طور منظم نیازی کاربردی برای بهبود سئو به حساب می‌آید، چرا که صفحات باارزشی در وب‌سایتتان ایجاد کرده و در نهایت به اعتبار بیشتر شما و بهینه‌سازی کلیدواژه‌هایتان منجر می‌شود. علاوه بر این، اگر بتوانید مخاطبان وفاداری را به وبلاگ خود جذب کنید، معرفی دیگر بخش‌های سایت نیز به آنها ساده‌تر شده و در نهایت می‌توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی

بزرگ‌ترین مزیت شبکه‌های اجتماعی این است که به وسیله آنها می‌توانید با صدها میلیون نفر ارتباط برقرار کنید. ضمنا فراموش نکنید که استفاده از آنها رایگان است (که همین مسئله باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌تان خواهد شد). ایده اصلی این است که محتوایی تولید کنید، به وسیله آن شهرت وب‌سایتتان را افزایش دهید، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، آنها را به مخاطبان وفادار خود تبديل كنيد و در نهایت ترافیک همیشگی و بالایی برای وب‌سایت خود به دست آورید.

 

برندهای شخصی

شما همچنین می‌توانید، در قالب یک استراتژی جانبی، چندین برند شخصی تولید کنید که همگی از برند اصلی وب‌سایتتان پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی برای کسب‌وکار نوپای خود ساخته‌اید، می‌توانید وبلاگی جانبی در مورد تجربه‌هایتان به عنوان یک کارآفرین بسازید و صفحات شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی توسعه دهید. اگر این کار را به درستی و به شکلی کارآمد انجام دهید، این برندهای شخصی می‌توانند باعث شوند میزان بازدید از وب‌سایتتان چند برابر شود و اعتماد بیشتری از سوی کاربران به دست آورید.

 

گزارشی در مورد وب‌سایتتان در جراید و نشریات

زمانی که تازه وب‌سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، فراموش نکنید که متن جالبی در مورد خودتان، وب‌سایت و کسب‌وکارتان تهیه کنيد و برای مجلات، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی بفرستید که احتمالا علاقه‌مند به نشر آن متن هستند. اگر موفق به این کار نشدید، می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در وب‌سایت‌های شناخته‌شده فعالیت کنید و خود را به طیف وسیعی از مخاطبان بشناسانید.

 

آنا جوهانسون/ مترجم: شادی حسن‌پور