چند تمرین برای شروع استفاده از ویدئو در بازاریابی

چند تمرین برای شروع استفاده از ویدئو در بازاریابی

 

هر زمان یک اپلیکیشن یا تکنولوژی جدید از راه می‌رسد، بازاریاب‌ها یکی از اولین کسانی هستند که آن را آزمایش می‌کنند تا بتوانند به وسیله آن محتوا خلق کنند.

این به آن دلیل است که بازاریاب‌ها به طور مداوم سعی می‌کنند توجه مخاطب خود را جلب کنند و اغلب این کار به وسيله نوآورانه‌ترین روش‌های ممکن صورت می‌گیرد. در واقع نوآوری عنصر جدایی‌ناپذیر کار بازاریاب‌هاست. در حال حاضر، یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب تولید ویدئو است. نترسید، منظور ما فیلم‌های 120 دقیقه‌ای نیست! اقبال کاربران فضای مجازی بیشتر به سوی ویدئوهای کوتاه، و حتی‌الامکان 60ثانیه‌ای است. هیچ راه فراری نیز وجود ندارد. اگر می‌خواهید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و در تمام پلت‌فورم‌های تبلیغاتی موجود حضور داشته باشید، باید محتوای ویدئویی تولید کنید.

مخاطبان شما دوست دارند به تماشای محتوای ویدئویی برندهای مختلف بنشینند و رقبایتان نیز به سرعت در حال تولید انواع ویدئوهای جذاب هستند. در پژوهشی که در سال 2017 صورت گرفت، مشخص شد که نیمی از بازاریاب‌ها برای تولید ویدئو در سال جدید آماده هستند و برای آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. و بر اساس موسسه سیسکو، محتوای ویدئویی حدود 69 درصد از ترافیک اینترنت را در سال 2017 از آن خود خواهد کرد.

می‌گویند یک عکس به اندازه هزار کلمه حرف در خود دارد و گاهی اوقات، ویدئو بهترین پلت‌فورمی است که می‌توانید برای توضیح یک مفهوم یا آموزش یک عملکرد به مشتریانتان به کار بگیرید. ویدئوهای آموزشی کوتاه یکی از پرطرفدارترین محتواهایی بودند که در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفتند، چرا که مفید، ساده و پرکاربرد بودند.

آیا شما هم آماده‌اید که به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی‌تان به تولید ویدئو بپردازید؟ ما در این مقاله ایده‌ها و تمریناتی به شما می‌دهیم تا بتوانید فیلم‌هایی تولید کنيد و سپس آنها را در برنامه بازاریابی‌تان بگنجانید.

 

20 ایده برای بازاریابی ویدئویی

بسیاری از بازاریاب‌ها می‌دانند که باید به تولید ویدئو بپردازند، اما وقتی که می‌خواهند این کار را شروع کنند، نمی‌دانند باید دقیقا چه کار کنند. به همین خاطر ایده‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که هم می‌توانید آنها را برای ویدئوهای زنده (لایو) و هم ویدئوهای از پیش ضبط‌شده به کار بگیرید.

 

ایده‌هایی برای ویدئوهای از پیش ضبط‌شده

ابتدایی

  • به صورت گروهی و به همراه اعضای تیمتان به مشتریان جدید خود خوشامد بگوييد یا از خریدشان تشکر کنید.
  • دموی ویدئویی از محصولات خود بگیرید (به عنوان مثال، می‌توانید بسته محصول را باز کرده و محتویات آن را نشان دهید‌– کاری که آن را آن‌باکس‌کردن می‌نامند).
  • یک فایل GIF بسازید و در آن نحوه به کارگیری محصول خود را نمایش دهید.
  • ویدئوهای 15ثانیه‌ای از تجربه مشتریان قبلی در استفاده از محصولاتتان بگیرید.
  • ابتدای هر فصل ویدئویی پر انرژی برای سلام و عرض ادب‌کردن به مخاطبان بسازید.

 

متوسط

  • ویدئوهای آموزشی طولانی‌تر در مورد محصول گرفته یا آموزش روی تخته وایت‌برد را امتحان کنید.
  • فیلمی کوتاه در مورد شرکت خود، ماموریتی که دارید و نگرشتان بگیرید.
  • با افراد مشهوری که در حیطه شما مشغول به کار هستند، مصاحبه کنيد و فیلم بگیرید.
  • از برخی مشتریان خود به صورت تصادفی دعوت کنید به دفترکار شما بیایند و در مورد تجربه‌شان در استفاده از محصولات شما صحبت کنند.
  • ویدئوهای قبل و بعد بسازید و در آن، تغییر حاصل‌شده بعد از استفاده از محصولتان را نمایش دهید.

پیشرفته

  • فیلمی کامل در مورد معرفی و استفاده از محصول خود تهیه کنید.
  • پست‌های وبلاگتان را به ویدئوهای کوتاه و آموزشی تبدیل کنید و آن فیلم را در زیر آن پست قرار دهید.
  • با اعضای کلیدی مجموعه مصاحبه و فیلم تهیه کنید.
  • برای هرکدام از فراخوان‌هایی که در سایتتان گذاشته‌اید، ویدئو بسازید (برای قسمت «تماس با ما»، «استفاده از دوره آزمایشی رایگان» و «ما را به دوستانتان معرفی کنید و اعتبار رایگان بگیرید»)

 

ایده‌هایی برای ویدئوهای لایو

  • از ویدئوهای لایو فیس‌بوک، اینستاگرام یا توئیتر برای فیلمبرداری از همایش‌هایی استفاده کنید که شما، مدیرانتان یا مدیرعاملتان در آن شرکت کرده‌اید.
  • یک جلسه با کارمندان یا بازدیدکنندگان شرکتتان بگذاريد و به پرسش و پاسخ بپردازید.
  • ویدئویی زنده تحت عنوان «یک روز در شرکت ایکس» تهیه کرده و با رویی خوش همه اعضا را به مخاطبانتان معرفی کنید و از اتفاقات جالب در محل کار بگویید.

 

سوفیا برناتزانی/ مترجم: شادی حسن‌پور