20 راه برای افزایش انرژی و هک‌کردن عادات زمانی

20 راه برای افزایش انرژی و هک‌کردن عادات زمانی

 

چهار نوع عادت زمانی وجود دارد. اگر الگوی خواب شما شبیه به یکی از چهار الگوی زیر است، سعی کنید طوری برنامه‌تان را بر این اساس تنظیم کنید که بیشترین سطح انرژی و عملکرد را داشته باشید.

 

دلفین

ساعت ایده‌آل خواب

ساعت ایده‌آل بیداری

بازه تمرکز

ویژگی‌های شخصیتی: درونگرا، باهوش، محتاط، مضطرب، کمال‌گرا، جزئی‌نگر

چرخه انرژی: انرژی دلفین به شکل موجی در سرتاسر روز پخش شده است. دلفین اغلب خسته از خواب بیدار می‌شود و در پایان روز بیشترین سطح انرژی را دارد.

 

 

شیر

ساعت ایده‌آل خواب

ساعت ایده‌آل بیداری

بازه تمرکز

ویژگی‌های شخصیتی: سخت‌کوش، خوش‌بین، عمل‌گرا، ورزشکار، موفق، باثبات

چرخه انرژی: شیرها هنگام بیدار‌شدن از خواب سرشار از انرژی هستند. بیشترین سطح کارایی‌شان مربوط به بخش نخست روز است، اما با فرارسیدن عصر، خستگی به آنها غلبه می‌‌کند. شیرها معمولا به سرعت به خواب می‌‌روند.

 

 

خرس

‌ ساعت ایده‌آل خواب

ساعت ایده‌آل بیداری

بازه تمرکز

ویژگی‌های شخصیتی: برونگرا، اجتماعی، محتاط، شاد، غیراحساساتی، همیشه گرسنه!

چرخه انرژی: خرس‌ها همیشه خسته و خواب‌آلود از خواب بیدار می‌شوند؛ به ویژه اگر شب گذشته کمتر از هشت ساعت خوابیده باشند. بیشترین سطح انرژی آنها مربوط به اواسط صبح تا اواسط بعد از ظهر می‌‌شود ولی کم‌کم با فرارسیدن عصر خستگی بر بدنشان مستولی می‌شود.

 

 

گرگ

ساعت ایده‌آل خواب

ساعت ایده‌آل بیداری

بازه تمرکز

ویژگی‌های شخصیتی: خلاق، دمدمی‌مزاج، معتاد به آدرنالین، بسیار احساساتی، مضطرب

چرخه انرژی: تا قبل از ظهر گرگ‌ها از لحاظ ذهنی بیدار نمی‌شوند، حتی اگر به ظاهر چشمانشان باز باشد! همچنین آنها تا زمانی که خورشید در آسمان می‌‌درخشد، احساس خستگی می‌‌کنند. اما به محض فرارسیدن عصر، انرژی و هوشیاری بسیار زیادی به دست می‌‌آورند! گرگ‌ها حیواناتی شب‌رو هستند و بهترین سطح عملکرد را شب‌هنگام دارند.

 

چگونه صبح‌ها انرژی بیشتری داشته باشیم.

پرده‌ها را بکشید.

قرارگرفتن در معرض نور خورشید به شما کمک می‌‌کند تا سریع‌تر از خواب بیدار شوید. پژوهشگران دریافته‌اند که قرارگیری زودهنگام در معرض نور هورمون‌های انسان را تنظیم می‌‌کند. عدم تعادل هورمونی باعث ایجاد احساس خستگی می‌‌شود.

 

از لیمو کمک بگیرید.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که نوشیدن آب داغ به همراه چند قطره آب‌لیمو در صبح می‌تواند متابولیسم بدن را تا 30 درصد افزایش دهد. اسید سیتریک حاوی پتاسیم است که به طور طبیعی انرژی را افزایش می‌دهد.

 

دوش آب سرد بگیرید.

دوش‌درمانی با آب سرد التهاب فرد را کاهش، تولید دوپامین را افزایش می‌دهد و لیپیدها را می‌‌سوزاند. سطح دوپامین پایین، انرژی بدن را تخلیه می‌کند.

 

حتما صبحانه بخورید.

صبحانه‌ای غنی از پروتئین، سطح انرژی بدن را تنظیم می‌‌کند و مانع از احساس خستگی در میانه روز می‌شود.

 

 

چگونه در محل کار انرژی خود را حفظ کنیم.

قهوه بنوشید.

کافئین باعث افزایش سطح انرژی می‌‌شود، اما اولین فنجان قهوه را دو ساعت پس از بیداری بنوشید و در آن زیاده‌روی نکنید.

 

غذاهای انرژی‌آور بخورید.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ماهی سالمون، آووکادو، موز و خشکبار بهترین و سالم‌ترین غذاهایی هستند که انرژی‌تان را افزایش می‌‌دهند.

 

به اندازه کافی آب بنوشید.

یک بطری بزرگ آب روی میز کارتان بگذارید تا به طور مرتب به بدنتان آب‌رسانی کنید. کمبود آب بدن یکی از اصلی‌ترین دلایل احساس خستگی است.

 

به فضای سبز بروید.

اگر می‌توانید حداقل روزی پنج دقیقه به یک پارک یا فضای سبز نزدیک به خانه یا محل کارتان بروید. این کار حال و هوای بهتری به شما می‌‌بخشد و اکسیژن‌رسانی به مغز را تسهیل می‌‌کند.

 

ورزش در کنار موسیقی

مطالعات نشان داده‌اند که گوش‌دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان حین ورزش، دوپامین زیادی را در بدنتان آزاد می‌کند و انرژی زیادی به شما می‌‌بخشد.

 

قبل از ناهار کمی ورزش کنید.

اگر بتوانید چند دقیقه ورزش را در مدت زمان استراحت و ناهار خود بگنجانید، سطح انرژی بالای خود را برای ساعات بعدی تضمین خواهید کرد.