۳ راه سریع سودآوری از اینستاگرام

۳ راه سریع سودآوری از اینستاگرام

درحالی‌که محبوبیت پلت فورم های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اسنپ چت در حال کم شدن است، برندهــا برای تبلیغات خود به اینســتاگرام روی آورده‌اند. این تبلیغات چه به‌صورت اســتوری اینستاگرام یا تبلیغات هدفمند، چه به‌صورت بازاریابی افراد تأثیرگذار باشد، بررسی بسیار زیادی در زمان راه‌اندازی اینستاگرام بر اساس کمپین‌های بازاریابی لازم است. در اینجا سه اســتراتژی برای افزایش سریع برگشت سرمایه از طریق بازاریابی افراد تأثیرگذار یا تبلیغات هدفمند اینستاگرام شما وجود دارد.

۱-بازاریابی مجدد به روشی جدید و جذب دنبال کنندگان بیشتر

به آخرین باری که شــما یک تبلیغ یا پست بازاریابی افراد تأثیرگذار را در اینســتاگرام دیده‌اید فکر کنید. شما یا با عصبانیت آن را نادیده گرفته‌اید و از آن گذشته‌اید یا به آن توجه کرده‌اید و آن خدمت یا محصول را خریداری کرده‌اید. اگر شما به آن توجه کرده‌اید یعنی مانند اکثر مردم از آن خوشــتان آمده و شاید هم‌نظر خود را درباره آن گذاشته و سپس از آن رد شده‌اید. یا شاید به وب‌سایت آن رفته‌اید و با اشتیاق آن محصول یا خدمت را خریداری کرده‌اید.

نتیجه این کار این است که ده‌ها هزار نفر تبلیغات و پست‌ها را می‌بینند اما هیچ‌کدام از آن‌ها آن برند را دنبال نمی‌کند.

شما می‌توانید این سرگرمی‌ها را به دنبال کنندگان و مشتریان تبدیل کنید. ماننــد یک بازاریابی مجدد به آن نگاه کنید. با تعامل دوباره باکسانی که تبلیغات دیده‌اند اما شمارا دنبال نکرده‌اند می‌توانید اکنون به‌صورت هدفمند به روشی که تا پیش‌ازاین ممکن نبود مجدداً بازاریابی کنید.

برای مثال فرض کنید پنج هزار دلار برای دیده شــدن یک پست یا تبلیغات هدفمند در اینســتاگرام پول صرف کرده‌اید. حدود صــد هزار نفر آن را پســندیده‌اند، هزار نفر روی آن نظر داده‌اند و ۵۰۰ نفر خرید کرده‌اند. تعداد افرادی که شمارا به‌واسطه این پست دنبال کرده‌اند احتمالاً حدود ۵۰ تا صدهزار نفر است.

 با درگیرکردن دوباره هرکدام از این صد هزار نفر شــما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت انحصاری مجدداً بازاریابی کنید و به‌طور هم‌زمان دنبال کنندگانتان را افزایش دهید. با این رویکرد به‌سرعت می‌توانید از طریق بازاریابی افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار یا تبلیغات هدفمند اینستاگرام که در حال حاضر راه‌اندازی کرده‌اید ارزش بیشتری به دست آورید.

۲- پست بازاریابی هر فرد تأثیرگذار را پیگیری کنید.

هر وقت شما با افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار کار می‌کنید هرگز لینک‌های استاندارد را برای اشتراک‌گذاری با مخاطبانشان به آن‌ها ندهید. هر فرد تأثیرگذاری باید یک لینک منحصربه‌فرد داشته باشد تا بتوانید تشخیص دهید که چه مقدار برگشت سرمایه به‌واسطه کار با آن‌ها خواهید داشت. لینک‌های منحصربه‌فرد به شما نشان می‌دهند که آن‌ها دقیقاً چه مقدار ترافیک برای شما آورده‌اند، چه مدت بازدیدکنندگان آن‌ها در سایت شما بوده‌اند، چه برخوردی داشته‌اند و آیا به مشتری تبدیل‌شده‌اند یا نه. همه این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا یک ارزیابی واقعی از برگشت سرمایه خود به‌واسطه هر فرد تأثیرگذار داشته باشید. مثلاً اگر شــما یک همکاری با من داشته باشید یک لینک مانند نمونه زیر به من می‌دهید تا در قسمت بیوگرافی خودم قرار دهم www.insertyourbrand.com/?src=@jamesshamsi

وقتی شــما این کار را می‌کنید در Google Analytics و Facebook ads می‌توانید به‌طور دقیــق ببینید هر فرد تأثیرگذاری که با او کار می‌کنید چه مقدار ترافیک برایتان می‌آورد.

۲- سر قیف‌های خود را با مخاطبان خاص بهینه کنید.

زمانی که شما لینک‌های سفارشی را با همه افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار به اشــتراک گذاشــتید مخاطبان خاصی بر اســاس این ترافیک ایجاد می‌کنید و این کار را با مدیریت تبلیغات فیس‌بوکتان برای جذب مخاطب انجام می‌دهید. با این کار می‌توانید تبلیغات اینســتاگرام یا فیس‌بوک را در جهت این مخاطب خاص انجام دهید. شــما می‌توانید بر اساس ترافیک هرکدام از افراد تأثیرگذار خاص با شــخصی کردن مسیرهای " URL" یک مخاطب سفارشی بر روی فیس‌بوک ایجاد کنید.

 امتیاز مضاعف این کار برای شما این است که می‌توانید کمپین‌های هدف‌گذاری شده خود را طبق ترافیک هر فرد تأثیرگذار تقســیم کنید. اگر بتوانید یک فرد تأثیرگذار خاص را به‌خوبی به یک مشــتری برای خود تبدیل کنید می‌توانید یک مخاطب بسیار مشابه را با ترافیکی که او با خود آورده است به دست آورید. به این روش می‌توانید مخاطبان جدیدی را پیدا کنید که احتمال بیشتری برای تبدیل‌شدن آن‌ها به مشتری وجود دارد.

 با استفاده از این استراتژی‌ها می‌توانید بلافاصله برگشت سرمایه بیشتری را از طریق بازاریابی اینستاگرام به دست آورید.

 

جیمز شمسی