چگونه برند شخصی خود را بسازیم و تقویت کنیم؟

چگونه برند شخصی خود را بسازیم و تقویت کنیم؟

 

بندسازی شخصی نقشی بسیار حیاتی در موفقیت شما ایفا می‌کند. چه آگاه باشید چه نباشید، هرکسی یک برند یا تصویر شخصی دارد که روی نگاه دیگران و فکر آن‌ها درباره او تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل برند و تصویر شخصی شما در تعیین موفقیت شما در زندگی بسیار مهم هستند. انسان احساسی تصمیم می‌گیرد و منطقی توجیه می‌کند. اگر شما یک برند شخصی خوبی داشته باشید، مردم مایل‌اند برای محصول یا خدمتتان بیشتر به شما پول پرداخت کنند و کمتر با شما بحث کنند.

 چه زمانی خودتان را برند می‌کنید؟ منظور از برندسازی خود توسعه هویت حرفه‌ای به‌منظور سازگار کردن باارزش‌های خودتان است. یک برند همیشه باارزش‌های شما شروع می‌شود. منتظر چه چیزی هستید؟ کیفیت؟ تعالی؟ پاسخگویی؟

کار تیمی؟ نوآوری؟ رهبری؟ ســپس یــک برند شــخصی فوق‌العاده را با شــروع اصل یکپارچگی بسازید. هیچ اعتبار بهتری غیــر از گفته‌های مردم درزمانی که با شما کار می‌کنند وجود ندارد، شما همیشه وعده‌های خود را عملی می‌کنید. پاسخ به موفقیت انجام چیزی است که انتخاب کرده‌اید و آن را انجام می‌دهید. در حال حاضر این به هر ناحیه‌ای از تعاملات شما با دیگران گسترش می‌یابد.

این‌یک قانون است: «هر چیزی به‌حساب می‌آید. هر کاری که شما انجام می‌دهید یا برند شمارا خلق کرده و می‌سازد یا تضعیف کرده و نابود می‌کند.» چند نکته درباره بندسازی شخصی:

روی یک ناحیه تمرکز کنيد و متخصص آن شوید.

این بدین معنی است که شما باید برندتان را روی یک ناحیه موفقیت متمرکز کنید. شما می‌توانید تعیین کنید که یا در مسیر کاری خود، محصول، شرکت یا صنعت، رســانه و جامعه‌تان متخصص شوید. اما شما باید مانند یک لیزر روی یک‌چیز متمرکز شوید.

درزمینهٔ خود یک رهبر شوید.

شما باید به‌عنوان یکی از آگاه‌ترین، محترم‌ترین یا ماهرترین فرد درزمینهٔ خود باشید. آن‌ها ویژگی‌های رهبری فوق‌العاده‌ای دارنــد. بنابراین یکی از چیزهایی که شما از خودتان می‌پرسید این است: «در کجای زمینه خود می‌خواهم یک رهبر باشم؟»

برند شما، شخصیت شما

برند شما باید از همه نظر نزدیک به شخصیت شما حتی شامل عیوب شما باشد. حالا این سؤال مطرح می‌شود: «بهترین شخصیتی که برند شما باید داشته باشد چیست؟» اگر می‌خواهید مردم شمارا به شیوه‌ای خاص توصیف کنند، چه روشی برای توصیف شما توسط آن‌ها خوب است؟

یک برند متمایز بسازید.

زمانی که شما برند شخصی خود را ایجاد کردید باید آن را به روشی منحصربه‌فرد بیان کنید. برای مثال: من زنی را که یک کارت تشکر با گل خشک‌شده جای‌داده شده داخل آن فرستاد می‌شناسم. وقتی شما آن را باز می‌کنید، گل می‌افتد. این مورد کوچک باعث می‌شود مردم ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد او را به خاطر بیاورند. شاید شما اسمتان را به روشی خاص امضا می‌کنید یا به روشی خاص لباس می‌پوشید. من شخص دیگری را می‌شناسم که همیشه قرمز می‌پوشد. پس چگونه شما می‌توانید متمایز شوید؟

قابل‌مشاهده باشید.

 برای مؤثر بودن، برند شخصی شما باید مرتب و به‌طور دائم دیده شود. وقتی شما یک برند را شکل می‌دهید، با این روش کسب‌وکار خود را به نمایش می‌گذارید. اگر شما در صحبت با مردم، شبکه‌سازی، سرگرم‌کنندگی غیرعادی و خارق‌العاده نباشید کارها خوب پیش نمی‌روند.

درجایی که همه شمارا می‌بینند غیرعادی باشید. خیلی اوقات مردم شمارا استخدام می‌کنند، از شما خرید می‌کنند، به هیچ دلیلی جز زیاد دیده شدن شمارا به دیگران توصیه می‌کنند.

نامتناقض باشید.

رفتار شما پشت درهای بسته باید با برند عمومی شما نامتناقض باشد. این برای برند یک شخص کاملاً مخرب است که دیگران متوجه شوند او برای مردم در حریم خصوصی‌اش بدجنس است. یکی از بزرگ‌ترین تعاریفی که شــما می‌توانید دریافت کنید این است که مردم بگویند شما همیشه در بیرون همان فردی هستید که در حریم خصوصی‌تان هستید.

پایدار باشید.

 زمانی که شما برند شخصی خود را تثبیت کردید، زمانی را برای رشد دادن آن بگذارید. به برند خود بچسبید و مدها، ترندها و تغییرات را نادیده بگیرید. به‌عبارتی‌دیگر، همیشه پایدار باشید. مردمی که برند شــخصی مثبتی دارند بسيار راحت‌تر صاحب شغل شده، سریع‌تر استخدام‌شده و سریع‌تر از دیگران ارتقا می‌یابند.