آمازون با افزایش سفارش‌های آنلاین ۱۰۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

آمازون با افزایش سفارش‌های آنلاین ۱۰۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند
۲۴ شهریور۹۹

شرایط همه‌گیری کرونا باعث رونق گرفتن بازار فروشگاه‌های آنلاین شده است. آمازون نیز در شرایط فعلی، هر روز با حجم زیادی سفارش و خرید آنلاین روبرو است و حالا تصمیم گرفته برای آنکه بتواند از پس حجم بالای سفارش‌های آنلاین بربیاید، ۱۰۰ هزار نیروی کار نیمه وقت و تمام وقت استخدام کند.

نیروی کار جدید قرار است در بخش انبار و قسمت هایی همچون بسته بندی، حمل و نقل و ساماندهی سفارش‌ها مشغول به کار شوند.

به‌تبع شیوع گسترده بیماری کرونا بسیاری از شهروندان به خرید اینترنتی روی آورده‌اند.

اما برخی فروشگاه‌های آنلاین از جمله آمازون، روزهای خوبی را از نظر سوددهی کسب و کار خود تجربه کردند.

طی ماه‌های آوریل و ژوئن ( فروردین تا خرداد)، آمازون توانست سود قابل توجهی از فروش آنلاین کسب کند و با وجودی که اوایل سال جاری میلادی در حدود ۱۷۵ هزار نفر نیروی کار استخدام کرد، هفته گذشته مجددا اعلام کرد که کماکان ۳۳ هزار جایگاه شغلی برای انجام امور اداری و فنی خالی دارد که باید هرچه سریع‌تر برای استخدام این تعداد نیرو، اقدام کند.

حالا هم صحبت از استخدام ۱۰۰ هزار نفر نیروی کار برای بخش انبار می‌کند.

به گفته «آلیشیا بولر دیویس»، که بر وضعیت انبارهای شرکت نظارت می‌کند، آمازون در برخی شهرها مانند دیترویت ، نیویورک ، فیلادلفیا و لوئیزویل ، کنتاکی که یافتن نیروی کارگر در این شهرها خیلی هم آسان نیست، به نیروهایی که به تازگی به استخدام آمازون درمی‌آیند پاداش ۱۰۰۰ دلاری برای شروع به کار و حق الزحمه حداقل ۱۵ دلار در ساعت در نظر می گیرد.

کارگران بخش انبارهای آمازون روزهای بسیار شلوغی را سپری می‌کنند.

رویداد »پرایم دی» (Prime Day) یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید در ماه جولای به تعویق افتاد و قرار است پاییز امسال برگزار شود.

اما این سوال مطرح می‌شود که آیا آمازون برای روزهای تعطیلات به تعداد کارگر بیشتری نیز نیاز خواهد داشت؟

«بولر دیویس» اعلام کرده آمازون قطعا موضوع نیازسنجی جذب نیروی کار را بررسی خواهد کرد.

ولی هنوز مشخص نیست که امسال چه تصمیمی گرفته خواهد شد. سال گذشته آمازون قبل از تعطیلات ۲۰۰ هزار نفر نیروی کار استخدام کرد.

منبع : دیجیاتو بیشتر بخوانید: گزارش پایانی رویداد امنیتی CTB با همکاری ایرانسل و شرکت ارتباط فردا سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به صورت آنلاین آغاز همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت ملی پست تا پایان تابستان

دیدگاه کاربران (0)