آمازون و اپل ارزشمندترین برندهای دنیا از نگاه Kantar

آمازون و اپل ارزشمندترین برندهای دنیا از نگاه Kantar
تاریخ : 17 تیرماه 99

موسسه Kantar که هر ساله شرکت‌ها را با در نظر گرفتن ارزش بازار آن‌ها و نظرسنجی از بیش از ۳ میلیون نفر از سراسر دنیا ارزشگذاری می‌کند، آمازون را با ارزش برند ۴۱۵.۹ میلیارد دلار به عنوان ارزشمندترین برند دنیا معرفی کرد.

اپل با ارزش برند ۳۵۲.۲ میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش برند ۳۲۶.۵ میلیارد دلار، به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ارزشمندترین برندهای دنیا قرار گرفته‌اند.

صعود مایکروسافت تا حدودی به دلیل افزایش استفاده از نرم افزار «مایکروسافت تیمز» در دوران کرونا اعلام شده است.

گوگل با ارزش برند ۳۲۳.۶ میلیارد دلار و ویزا با ارزش برند ۱۸۶.۸ میلیارد دلار نیز به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

موسسه Kantar هر ساله ۱۰۰ برند ارزشمند جهان را در قالب لیست BrandZ معرفی می‌کند.

علی بابا ششمین برند ارزشمند دنیا در لیست BrandZ بوده و ارزش برند آن با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته، ۱۵۲.۵ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است.

اپلیکیشن چینی تیک تاک که کاربران از آن برای اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه استفاده می‌کنند، با ارزش برند ۱۶.۹ میلیارد دلار بالاتر از برندهایی همچون KFC، اوبر و آدیداس قرار گرفته است.

«Elspeth Cheung»، از کارشناسان شرکت BrandZ در مورد موفقیت تیک تاک می‌گوید: «تیک تاک یکی از هیجان انگیزترین و خلاقانه ترین برندهایی است که تاکنون به لیست ۱۰۰ برند برتر ما راه یافته و در دوران کرونا تحول آفرین بوده است.»

البته این اپلیکیشن با فاصله زیاد پشت سر اینستاگرام با ارزش برند ۴۱.۵ میلیارد دلار قرار گرفته است.

مجموع ارزش ۱۰۰ برند لیست BrandZ به ۵ تریلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۵.۹ درصد افزایش داشته است.

موسسه Kantar پس از بررسی بالغ بر ۱۷ هزار برند از ۵۱ کشور دنیا و نظرسنجی اینترنتی و حضوری از مشتریان در بازه یک ساله، لیست ارزشمندترین برندها را تهیه می‌کند.

  منبع : دیجیاتو

دیدگاه کاربران (0)