اولین عینک هوشمند فیسبوک با برند ری-بن سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

اولین عینک هوشمند فیسبوک با برند ری-بن سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود
۲۷ شهریور ۹۹

فیسبوک اعلام کرد اولین عینک هوشمند این شرکت تحت برند ری-بن سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

این محصول فاقد نمایشگر بوده و در حال حاضر تحت پروژه‌ای به نام «آریا» در حال شکل گیری است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در کنفرانس مجازی Facebook Connect اعلام کرد اولین «عینک هوشمند» این شرکت سال آینده میلادی تحت برند «ری-بن» به بازار عرضه می‌شود.

قابلیت‌های این محصول در حال حاضر مشخص نیست، اما فیسبوک تأیید کرد که در دسته بندی محصولات واقعیت افزوده (AR) قرار نمی‌گیرد و نمایشگر یکپارچه نخواهد داشت؛ بنابراین احتمالاً به عینک Spectacles محصول شرکت اسنپ یا عینک «اکو فریمز» آمازون شباهت خواهد داشت.

فیسبوک می‌گوید عینک هوشمند این شرکت در حال حاضر تحت نام «آریا» (Aria) در حال شکل گیری است و به زودی توسط کارکنان فیسبوک و شرکت‌های همکار در دنیای واقعی آزمایش خواهد شد تا مشکلات احتمالی در رابطه با حریم خصوصی، ضبط ویدیو و طراحی برطرف شوند.

فیسبوک سال هاست به دنبال ساخت عینک هوشمند با ظاهر عینک طبی است و حالا برای طراحی فریم اولین عینک هوشمند خود به سراغ شرکت طراحی چند ملیتی EssilorLuxottica واقع در پاریس رفته است. در حال حاضر نام، طرح نهایی و قیمت این محصول فاش نشده است.

 

نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده پروژه «آریا» که فیسبوک از آن برای تحقیق در مورد فناوری AR استفاده می‌کند.

عینک هوشمندی که قرار است سال آینده توسط ری-بن به بازار عرضه شود ظاهر متفاوتی با این عینک خواهد داشت.

عینک‌های واقعیت افزوده با شمایل عینک‌های طبی در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و شرکت‌هایی همچون North (زیرمجموعه گوگل) و Nreal محصولاتی در خور نگرش تولید کرده‌اند.

در عین حال کمپانی‌هایی همچون آمازون، اپل، گوگل، اینتل و غیره نیز یا عینک واقعیت افزوده را عرضه کرده و یا سخت مشغول توسعه آن هستند.

  منبع: دیجیاتو تسهیل صدور مجوز کسب‌‌وکارها با درگاه ملی مجوزها آموزش آنلاین مشهورترین شخصیت‌های جهان دیجی‌کالا در خلق تجربه کاربری موفق از چه فناوری‌هایی استفاده می‌کند؟ گزارش عملکرد دیوار در سال گذشته: میزبانی از ۹۸ میلیون آگهی و۴۴۷ هزار کسب‌و‌کار

دیدگاه کاربران (0)