بزرگترین هک تاریخ توییتر، درخواست بیت کوین توسط شخصیت‌های مشهور

بزرگترین هک تاریخ توییتر، درخواست بیت کوین توسط شخصیت‌های مشهور
تاریخ : ۲۷ تیرماه ۹۹

اکانت‌های توییتر باراک اوباما، بیل گیتس، ایلان ماسک ، جف بزوس ، اپل و اوبر هک شدند. این شاید بزرگترین هک تاریخ توییتر باشد.

اکانت‌های شخصیت‌های مشهوری چون باراک اوباما، جو بایدن، جف بزوس، بیل گیتس ، ایلان ماسک و اکانت شرکتهایی چون اپل و اوبر همه با هم هک شدند.

هکر یا هکرها یک درخواست داشتند ارسال بیت کوین در ازای دریافت مبلغ بالاتر و تاکنون ۱۱۸ هزاردلار پول از مردم به حسابشان سرازیر شده است.

چه کسی پشت این حمله بزرگ به یکی از مهمترین شبکه‌های اجتماعی است ؟

یکی ازگزارشگران سایت Vice به نام جوزف کاکس که یک متخصص در زمینه امنیت سایبری است می‌گوید در شبکه‌های زیرزمینی هک تصاویری از دسترسی یک شخص به ابزار مدیریت داخلی توییتر دست به دست می‌شود.

گفته می‌شود این ابزار صرفا در اختیار کارکنان توییتر است و از آن برای تعامل با اکانت‌های مختلف استفاده می‌شود.

ظاهرا از این ابزار برای تغییر مالکیت اکانت‌ها استفاده می‌شود. فعلا شایعاتی در مورد اینکه یکی از کارکنان توییتر در این ماجرا نقش داشته هم بر سر زبان‌هاست.

در هر حال به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق هرچه باشد یک شکست بزرگ امنیتی برای توییتر به حساب می‌آید.

خود توییتر عصر پنج شنبه در یک رشته توییت پذیرفت که هک شدن ابزار داخلی این شرکت باعث این اتفاق بوده است.

به گفته توییتر هکرها با استفاده از مهندسی اجتماعی برخی از کارکنانی را که به این سیستم دسترسی داشته‌اند را فریب داده‌اند.

با این حال توییتر توضیحی درباره چگونگی این هک نداده است.

در همین حال سایت مادربرد گفت و گویی را با هکرها انجام داده که گفته‌اند با متقاعده کردن یکی از کارکنان توییتر در ازای دریافت مبلغی آدرس ایمیل برخی از شناخته‌شده‌ترین اشخاص حاضر در توییتر را به آدرس ایمیل هکرها تغییر دهد تا بتوانند روی آن کنترل داشته باشند.

سایت مادربرد همچنین اسکرین شات‌هایی از ابزار داخلی توییتر که توسط هکرها گرفته شده را منتشر کرد.

تنها اکانت‌های هک شده و اکانت برخی کاربران دارای تیک آبی یا به اصطلاح وریفاید شده را از توییت کردن یا تغییر پسورد بازدارد.

در میان اکانت های هک شده اکانت افراد سیاسی و حتی سلبریتی‌ها و رسانه‌های بزرگ دیده می‌شود و همین برای بزرگ کردن این خبر کافی است.

جک دورسی بنیانگذار و مدیرعامل توییتر دیشب در یک توییت نوشت روز سختی برای همه آنها در توییتر بوده و بابت چنین اتفاقی همه احساس بسیار بدی دارند.

دورسی گفته که مسیر نفوذ شناسایی شده و به زودی اطلاعات کامل درباره آن گفته خواهد شد.

قصد فروش اکانت‌ها قبل از هک بزرگ

رویترز با انتشار گزارشی نوشت قبل از آنکه ماجرای هک گسترده اخیر توییتر آغاز و گریبانگیر برخی از کاربران سرشناس این پلتفرم شود، تبلیغی مربوط به خرید و فروش اطلاعات اکانت کاربران وب‌سایت‌های مختلف همانند توییتر در بازار موسوم به خاکستری وجود داشت و این ماجرا در فضای وب اتفاق می‌افتاد.

در این گزارش آمده است که در تبلیغ مذکور، فرشنده اطلاعات مدعی می‌شد که در ازای دریافت 250 دلار ارز دیجیتال، می‌تواند ایمیل‌های متصل به اکانت توییتری کاربران را فاش کند و با پرداخت 2500 دلار، خریدار می‌توانست به اکانت مدنظر دسترسی داشته باشد.

همچنین، فروشنده اطلاعات این تضمین را به خریدار می‌داد که در صورت عدم ارائه ایمیل متصل به اکانت توییتر، پول پرداختی به طور کامل برگردانده خواهد شد.

اسکرین شاتی از این تبلیغ که توسط شرکت‌هادسون راک در اختیار رویترز قرار گرفته، نشان می‌دهد که اوضاع توییتر و امنیت این پلتفرم، تعریف چندانی نداشت و اخیرا نیز منجر به هک اکانت‌های متعلق به چهره‌های مشهوری همچون بیل گیتس بنیانگذار ماکروسافت، جف بزوس مدیرعامل آمازون و کیم کارداشیان شد.

در حال حاضر، توییتر و پلیس فدرال آمریکا (FBI) مشغول بررسی و تحقیق در این زمینه هستند.

با این حال، روی کارتی، از محققان مرکز‌هادسون راک معتقد است که این هک احتمالا کار یک گروه هکری پیچیده نبوده است.

  منبع : وبسایت آی‌تی‌ایران 

دیدگاه کاربران (0)