دسترسی کاربران ایرانی به ابزار مدیریت پروژه ترلو قطع شد

دسترسی کاربران ایرانی به ابزار مدیریت پروژه ترلو قطع شد
تاریخ : ۲۶تیرماه ۹۹

صبح امروز ۲۶ تیرماه برخی کاربران ایرانی از قطع دسترسی شان به سرویس ترلو خبر دادند و پس از بررسی های دیجیاتو مشخص شد که ابراز نگرانی کاربران کاملا درست بوده و ایرانی ها از این پس بدون اتصال به VPN امکان استفاده از این ابزار اداری بسیار سودمند و کاربردی را نخواهند داشت.

نکته مهم در این باره آنکه ترلو بدون هیچگونه اعلام قبلی به کاربران ایرانی خود، دسترسی آی پی آدرس های ایرانی به این سرویس را قطع کرده که این مساله قطعا میتواند مشکلاتی را برای شرکت ها و سازمان های ایرانی استفاده کننده از آن به دنبال داشته باشد و مشخص نیست که مدیران ترلو چرا بدون هشدار قبلی دست به چنین اقدامی زده اند.

بنابراین اگر جزو کاربران ترلو بوده اید از این پس صرفا از طریق شبکه های مجازی خصوصی امکان دسترسی به بوردهای خود را خواهید داشت و در شرایط عادی از امکانات ارزشمند این سرویس محروم شده اید.

ترلو

ترلو نوعی ابزار مدیریت پروژه آنلاین است که سازماندهی و پایش پروژه ها را برای کاربرانش ممکن می کند.

سادگی و سهولت استفاده، از جمله مشخصه های ترلو است که آن را نسبت به رقبای خود متمایز کرده و استفاده از آن نیاز به هیچ آموزشی ندارد.

آنها که مدیریت جریان کاری تیم خود را بر عهده دارند از این ابزار در حوزه های مختلف کاری از توسعه نرم افزار و تست تجربه کاربری گرفته تا مارکتینگ و طراحی استفاده میکنند و این سرویس در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

ترلو به تازگی اعلام کرده بود که ۲۵ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

جایگزین ایرانی ترلو

خوشبختانه ترلو یک جایگزین ایرانی بسیار خوب به نام تسکولو دارد که در دو دامنه دات آی آر و دات کام به کاربران ایرانی و خارجی سرویس دهی می کند.

استفاده از این سرویس برای تعداد مشخصی از کاربران رایگان است و امکاناتی نظیر چت روم و قابلیت تعیین مهلت برای تکمیل تسک های از پیش تعیین شده دارد.

سیستم مدیریت پروژه آنلاین تسکولو همچنین به خاطر پشتیبانی کامل از زبان و تقویم فارسی یکی از معدود سرویس های ایرانی است که میتواند به خوبی جای نمونه های خارجی خود را پر کند.

البته ممکن است در ابتدای امر سازوکار آن کمی برایتان پیچیده باشد اما به سرعت کار با بوردهای آن را فرا خواهید گرفت.

اما در سال های اخیر دامنه تحریم ها علیه کاربران ایرانی حوزه فناوری مرتبا گسترش یافته که این مساله فشار مضاعفی را بر جمعیت ایرانیان دنیای مجازی وارد آورده.

چندی پیش شاهد حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استورهای خارجی بودیم که برنامه نویسان داخلی را به استفاده از مجوزهای سازمانی برای استمرار دسترسی کاربرانشان به این اپ ها سوق داد و حالا باید شاهد حذف یک به یک سرویس های کاربردی اینترنتی از دایره انتخاب ایرانیان باشیم.

سوال اینجاست که آیا جایگزین های ایرانی به درجه ای از پختگی رسیده اند که بتوانند به کلیه نیازهای کاربران خود پاسخ بدهند و ضمن حفظ امنیت اطلاعات آنها، بدور از هر گونه اختلال و قطعی به یک راهکار قابل اعتماد و اتکا برای آنها بدل شوند یا اینکه از این پس سازمانها و شرکت های مختلف در کنار مشکلات مالی ناشی از بحران کرونا و تحریم های بین المللی، باید نگران بروز اختلال در روند عادی فعالیت های خود نیز باشند.

  منبع : وبسایت دیجیاتو

دیدگاه کاربران (0)