فروشگاه‌ های اینترنتی دارای نشان ای ‌نماد باید قیمت به‌روز و موجودی کالا را اعلام کنند

فروشگاه‌ های اینترنتی دارای نشان ای ‌نماد باید قیمت به‌روز و موجودی کالا را اعلام کنند
تاریخ : ۲۳ تیرماه ۹۹

فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی از این پس ملزم خواهند بود تا قیمت و موجودی کالا را به‌صورت به‌روز اعلام کنند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای خطاب به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی اعلام کرده که این سایت‌ها برای درجریان‌قراردادن به خریدار کالا یا خدمت اینترنتی از موجودی و قیمت باید کلیه‌ی هزینه‌‌های برعهده‌ی مشتری را به‌صورت به‌روز در سایت قرار دهد.

البته در این اطلاعیه گفته‌شده که به‌دلیل نوسانات بازار ارز، برای کالاهایی با این شرایط باید به اطلاع خریدار برسانند که اطلاع از قیمت نهایی نیاز به دریافت استعلام دارد.

بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که دیگر خریدار فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی مبلغی برای یک کالا پرداخت نکند که موجودی آن در زمان ارسال به پایان رسیده است.

متن کامل اطلاعیه‌ی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را درادامه مشاهده می‌کنید:

«به اطلاع کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی می ‌رساند مطابق با ماده 33 فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات مؤثر در تصمیم‌ گیری مصرف ‌کنندگان جهت خرید یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد دراختیار مصرف ‌کنندگان قرار دهند.

از جمله اطلاعات لازم، اعلام کلیه هزینه‌ هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود (اعم از قیمت کالا یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس) می‌ باشد.

لذا به استناد ماده یادشده، چنانچه کسب ‌و کارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند می ‌بایست عدم موجودی کالا را در سایت شان اعلام نمایند.

همچنین قیمت کالاها می ‌بایست در سایت به‌ روز شده باشد و چنانچه به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند می‌ بایست در سایت شان اعلام نمایند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام کند.»

منبع : وبسایت زومیت

دیدگاه کاربران (0)