ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چالش‌های بسیاری به همراه دارد

ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چالش‌های بسیاری به همراه دارد

۲۴مرداد ۹۹

رحیم زارع : ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چالش‌های بسیاری به همراه دارد/مجلس آماده قانون‌گذاری برای رصد عملکرد استارت‌آپ‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت استارت‌آپ‌ها در کشور گفت: اگر قرار باشد این نوع استارت‌آپ‌ها نیز بر شمار مشکلات اقتصادی بیفزایند به طورحتم با مخالفت جدی نهادهای نظارتی و مسئولان مواجه خواهند شد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چالش‌های بسیاری به همراه دارد، گفت: برخی از استارتاپ‌ها مانند دیجی‌کالا و اسنپ دارای سرمایه‌گذار خارجی با درصد سهام بالا هستند که این امکان نفوذ و جاسوسی دشمن در این حوزه حساس را ممکن خواهد کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دسترسی احتمالی به داده‌های این نوع استارت‌آپ‌ها چالش اصلی این نوع کسب و کارها است، افزود: با توجه به اینکه ورود این استارتاپ‌ها به بورس ممکن است تحت هدایت سرویس‌های خارجی باشد از این رو دقت و توجه بسیاری در استفاده از آن ها لازم است.

زارع با بیان اینکه دولت و نهادهای امنیتی باید نظارت سختگیرانه به موضوع ورود استارتاپ‌ها به بورس داشته باشند، تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از عملکرد استارت‌آپ‌ها باید نظارت‌ها بر آن‌ها تشدید شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه وجود استارت‌آپ‌ها با هدف تسهیل‌گری در امور مورد پذیرش است، گفت: اگر قرار باشد این نوع استارت‌آپ‌ها نیز بر شمار مشکلات اقتصادی بیفزایند به طورحتم با مخالفت جدی نهادهای نظارتی و مسئولان مواجه خواهند شد.

زارع با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته استارتاپ‌آپ‌ها توانسته‌اند بسیار از مسائل را برای مردم تسهیل کنند، افزود: عملکرد استارت‌آپ‌ها در اتاقی شیشه‌ای و شفاف باید باشد تا به این ترتیب کسی از این نوع فعالیت‌ها متضرر نشود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون در آمریکا و کشورهای پیشرفته نیز بحث سخت‌گیری و نظارت سنگین و امنیتی در زمینه استارتاپ‌های حوزه فناوری وجود دارد و قانون‌گذاری‌ها دقیق است از این رو لازم است در کشور ما نیز چنین قوانینی تدوین و اجرا شود.

  منبع : خبرگزاری آنا

دیدگاه کاربران (0)