اتحادیه اروپا اپ‌های ردیابی کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند

اتحادیه اروپا اپ‌های ردیابی کرونا را به یکدیگر متصل می‌کند
۲۴ شهریور۹۹

چندین کشور اروپایی در حال آزمایش پلتفرمی هستند تا اپلیکیشن‌های ردیابی کرونای ملی را به یکدیگر متصل می‌کند تا مبارزه با بحران شکل بهتری به خود گیرد.

به گزارش پیوست به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا این پلتفرم را روی سرور‌های اپلیکیشن‌های جمهوری چک، دانمارک، آلمان، ایرلند، ایتالیا و لتونی که طراحی اپلیکیشن مشابهی دارند به همراه درگاه جدیدی برای تبادل داده آزمایش کرده است.

کمیسر تیری برتون عضو کمیسیون اروپا و مدیرارشد اجرایی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بسیاری از دولت‌های عضو از اپلیکیشن‌های ردیابی و اخطار تماس استفاده می‌کنند. زمان آن رسیده که این اپلیکیشن‌ها را با هم مرتبط کنیم».

دربیانیه وی آمده است: «سفر و تبادل فردی درون مایه پروژه اتحادیه اروپا و بازار واحد محسوب می‌شوند. این درگاه در بحران کرونا علاوه بر نجات جان افراد به انجام این کار کمک می‌کند.»

این درگاه با همکاری شرکت نرم‌افزاری SAP آلمان و تلکام هلند ساخته شده است که قرار است امکان ردیابی تماس بین افراد در زمان مسافرت را فراهم و درصورت ابتلای فرد هشدار لازم را صادر کند.

این قابلیت برون مرزی به اپلیکیشن‌های ردیابی که در حال حاضر تنها در درون مرز‌های ملی کار می‌کنند اضافه خواهد شد و هدف از این کار افزایش امنیت سفر و توریسم است.

  منبع : وبسایت پیوست بیشتر بخوانید: آیا غول‌های فناوری به زنجیر کشیده می‌شوند آیا ورود کسب‌وکارهای نوآور به بورس یک سراب است تنظیم‌گری فعالیت‌های پلتفرم‌های مجازی در دولت و حاکمیت وارد حوزه قانونگذاری شد  

دیدگاه کاربران (0)