استارت‌آپ‌های فین‌تک و آموزشی در دوران کرونا خوش درخشیدند

استارت‌آپ‌های فین‌تک و آموزشی در دوران کرونا خوش درخشیدند
تاریخ : ۲۴ تیرماه ۹۹

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه بیشتر استارت‌آپ‌ها در شرایط شیوع کرونا خوش درخشیدند، گفت: حوزه‌های فین‌تک، تولید محتوا، آموزش و... توانستند رشد کنند. اسماعیل قادری‌فر اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و اپیدمی گسترده آن در دنیا و به تبع آن در کشور ما، بازار جدید، بکر و نهفته‌ای را پیش روی برخی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و خدماتی کشور باز کرده و برخی دیگر را تحت تاثیر منفی قرار داده است. وی با بیان اینکه ۷ هزار استارت‌آپ ذیل شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری فعال هستند، ادامه داد: از این جامعه ۷ هزار استارت‌آپی حوزه‌های تولید محتوا، آموزش، توزیع دیجیتال اقلام و تجارت الکترونیک رشدهای چندصد‌درصدی را کسب کرده‌اند و خوشبختانه دیدیم که توانستند بار زیادی از فعالیت‌های روزمره مردم را در این شرایط سخت به دوش بکشند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: آموزش عالی و آموزش و پرورش عملا در بعد آموزش‌های نظری تعطیل شده، اما بلافاصله ظهور و بروز استارت‌آپ‌های حوزه آموزش و تولید محتوا توانستند این بار سنگین را با کیفیت مناسب به دوش بکشند تا وقفه‌ای در امر آموزش، پژوهش و تحصیل به وجود نیاید. قادری فر تاکید کرد: استارت‌آپ‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان که در این حوزه فعال هستند روی خوش این سکه بودند، به این معنا که ما در زمینه دارو، ماسک و محصولات ونتیلاتور با کمک همین کسب‌وکارهای استارت‌آپی و دانش‌بنیان در این عرصه سربلند بیرون آمدیم و کشور از ظرفیت اینها حداکثر بهره‌برداری را کرد.

وی با اشاره به دیگر استارت‌آپ‌هایی که در این برهه از زمان در کشور به خوبی درخشیدند، بیان کرد: همچنین حوزه‌های استارت‌آپی تجارت الکترونیک و بازار دیجیتال توانستند مسوولیت خوبی را به عهده بگیرند؛ این حوزه رشد ۳۰۰ درصدی داشته که باعث افتخار است.همچنین استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و تراکنش‌های مالی توانستند خیلی خوب و قوی بار سرویس‌دهی شبکه بانکی را در فضای مجازی به دوش بگیرند. به گفته قادری‌فر، اما بخشی از عناصر فعال در اکوسیستم استارت‌آپی کشور هم این روزها طبیعتا روزهای سختی را طی کرده‌اند که آن هم در حوزه گردشگری، بوم‌گردی، رزرو و فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس است که به واسطه افت شدید و کاهش معنی‌دار سفرهای مردمی دچار ضربه شدند. این استارت‌آپ‌های متضرر به نوعی به تغییر استراتژی می‌اندیشند و به فکر تورهای مجازی و سرویس‌های هوشمند و هدفمند هستند.

  منبع : دنیای اقتصاد
دیدگاه کاربران (0)