بایدو با سرمایه 2 میلیارد دلاری استارتاپ بیوتک را تاسیس می‌کند

بایدو با سرمایه 2 میلیارد دلاری استارتاپ بیوتک را تاسیس می‌کند
۲۲ شهریور۹۹

به نقل از منابع آگاه، بایدو غول فناوری چینی در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای جذب سرمایه ۲ میلیارد دلاری است تا بتواند استارتاپ جدیدی در حوزه بیوتکنولوژی راه اندازی کند.

استارتاپ چینی بایدو قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، این سرمایه را صرف کشف داروهای جدید و راه‌های جدیدی برای تشخیص بیماری‌ها کند.

این خبر توسط منبعی آگاه فاش شده و یک منبع دیگر هم روی آن مهر تایید زده است.

هر دو منبع مطلع در حال حاضر نمی‌توانند اطلاعات تکمیلی یا جزئیات بیشتری از این برنامه را ارائه دهند.

بایدو در حالی برنامه‌های جدید خود را دنبال می‌کند که از زمان همه گیری بیماری کرونا، سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان رونق شدیدی پیدا کرده است و بسیاری از شرکت‌ها روی حوزه‌های مختلفی از جمله تشخیص بیماری به‌صورت آنلاین سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بیماران مجبور نشوند در شرایط کرونایی، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شرکت‌هایی همچون WeDoctor» که پلتفرم پیشرو فناوری بهداشت پزشکی در جهان است ، همچنین «BABA.N» از بازوهای شرکت علی بابا و « Ping An Good Doctor»، شرکت نرم افزاری مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های مختلفی برای تشخیص، ارائه نسخه، تعیین وقت معاینه و تحویل یک ساعته دارو و ارائه خدمات بیمه درمانی توسعه داده‌اند و سعی کرده‌اند خدمات خود را با شرایط همه گیری کرونا مطابقت بدهند.

یکی از منابع آگاه معتقد است که باتوجه به اقتدار بایدو در حوزه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، اگر این شرکت بخواهد در این مسیر گام بردارد، قطعا به سراغ توسعه نوآوری‌های بیولوژیکی در زمینه کشف و توسعه دارو، همچنین تشخیص زودهنگام تومور خواهد رفت.

نام این استارتاپ جدید هنوز قطعی نشده است. اما بایدو از همان شش ماه پیش ایده‌ اولیه آن را مطرح کرد.

به‌نظر می‌رسد «رابین لی» کارآفرین چینی و بنیانگذار بایدو شخصا در این پروژه جدید همکاری و مشارکت خواهد داشت.

بایدو نسبت به انتشار این خبر هنوز اظهارنظری نکرده است. تلاش کشورهای مختلف برای کشف واکسن ویروس کرونا و اصلاح سیستم‌های بهداشتی، باعث شده شاهد گردش مالی خوبی در صنعت بهداشت و سلامت باشیم.

«شاخص بهداشت هنگ سنگ» یا «HSHCI» طی ۵ ماهه گذشته با رشد حدود ۴۰ درصد روبرو بوده و از «شاخص هنگ سنگ» یا «HSI» پیشی گرفته است.

حال باید ببینیم آیا بایدو موفق به جذب سرمایه مورد نیاز خود خواهد شد یا خیر؟

منبع : دیجیاتو بیشتر بخوانید: سیگنال موفقیت کارآفرینان در بورس واکنش بیل گیتس به شایعات علیه وی در خصوص سوءاستفاده از واکسن کرونا سامانه‌ی رادار برای آگاهی لحظه‌ای از وضعیت اینترنت کشور، به‌روزرسانی شد

دیدگاه کاربران (0)