تامین ۱۲ میلیارد تومان سرمایه برای ۶ استارتاپ کشاورزی آغاز شد

تامین ۱۲ میلیارد تومان سرمایه برای ۶ استارتاپ کشاورزی آغاز شد
۲۱ مرداد۹۹

پنجمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه ۱۲ میلیارد تومانی برای ۶ استارتاپ حوزه کشاورزی دیروز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور سرمایه‌گذاران خطرپذیر به صورت آنلاین برگزار شد.

به گفته «سیاوش ملکی‌فر» معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در حال حاضر ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان یعنی به طور کلی ۵۰۰ شرکت به صورت مستقیم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

او اعلام کرد که رویداد سلامت دیجیتال که چندی پیش توسط همین نهاد برگزار شده به سرانجام خوبی رسیده که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

«حمیدرضا مختاری»، مدیر پروژه کسب وکارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی نیز به تحولات گسترده در اکوسیستم نوآوری کشاورزی اشاره کرد و گفت:

«یکی از اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول در اکوسیستم نوآفرینی کشاورزی، راه‌اندازی شهرک استارت‌آپی کشاورزی تحت عنوان «وستا» در کرج است که توسط کنسرسیومی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حال اجرا است.

البته مسئله ما در گسترش اکوسیستم نوآوری کشاورزی سرمایه‌گذار واقعی با پول هوشمند است که صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند در این عرصه به ما کمک کند.»

مختاری با اشاره به محورهای فعالیت وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد جهش نوآفرینی آنها را به ترتیب فرهنگ‌سازی، توانمندسازی و تسهیل‌گری خواند.

او فرهنگسازی این مورد را در گروی مواردی چون برگزاری رویدادهای استارتاپی خواند و گفت که توانمندسازی جوانان روستایی و کشاورزان با برگزاری این رویدادها آسان‌تر خواهد بود.

وی در مورد محورهای دیگر فعالیت وزارت جهاد کشاورزی برای جهش نوآوری در این حوزه گفت: «ایجاد انجمن استارت‌آپی کشاورزی و پایش اکوسیستم نوآفرینی کشاورزی توسط این انجمن صنفی از دیگر محورهای فعالیت ما است.

بر این اساس تلاش می‌کنیم که فضای اکوسیستم نوآوری کشور را از دولتی شدن دور کنیم.

انجمن صنفی متشکل از استارت‌آپ‌های کشاورزی برای پایش اکوسیستم شکل گرفته است و تا پایان مرداد ماه نیز دفتر خود را در وزارت جهاد کشاورزی اختیار خواهند کرد.»

6 استارتاپ «کپسول جنگل»، «سما کنترل»، «کشت‌یار»، «سروبان»، «سمیتیو» و «تیزنگر» از جمله تیم‌هایی بودند که در این رویداد حضور یافتند.

استارتاپ «کپسول جنگل» اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای کاهش مصرف آب کشاورزی با اصلاح خاک محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این تیم ۱.۵ میلیارد تومان است که برای تامین نیروی انسانی، توسعه محصول و بازاریابی صرف خواهد شد.

اندازه بازار این محصول در ایران ۶۰ هزار میلیارد تومان است و بازار در دسترس این استارت‌آپ در مرحله اول فروش ۳ میلیارد تومان در سال اول است.

استارت آپ «سیمیتیو» دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای هواشناسی کاربردی هوشمند و ارائه سرویس آب و هواشناسی، محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱.۸ میلیارد تومان با ارائه ۱۸ درصد از سهام برای تامین نیروی انسانی، سخت افزار، بازاریابی و تبلیغات و سایر هزینه‌ها است

استارت آپ «سروبان» سومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای مدیریت بازار و تجاری‌سازی محصولات کشاورزی، محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲ میلیارد تومان با ارائه ۲۰ درصد از سهام برای تامین نیروی انسانی، توسعه محصول، بازاریابی است.

این پلتفرم چندوجهی که در حوزه خدمات بازار محصول کشاورزی مشغول به فعالیت است در حال حاضر در ۴۳۰ روستا حضور دارد و ۳ هزار تن فرصت فروش ایجاد کرده است.

استارت آپ «کشت‌یار» چهارمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای مدیریت مزارع با استفاده از سامانه آنلاین هوشمند کشاورزی، محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲.۲ میلیارد تومان در ازای ۲۵ تا ۳۰ درصد از سهام و برای تامین نیروی انسانی، ایجاد زیرساخت‌ها و بازاریابی است.

استارت آپ «سما کنترل» پنجمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای پلتفرم آبیاری هوشمند، محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲.۳ میلیارد تومان است.

استارت آپ «تیزنگر» آخرین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی بود که برای سیستم هوشمند مانیتورینگ ماهواره‌ای، محصول خود را معرفی کرد.

سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲.۲ میلیارد تومان برای ۲۵ تا ۳۰ درصد سهام است.

ویژگی منحصربه‌فرد این محصول علاوه کشاورزی دقیق شامل پیش‌بینی سیلاب، ریسک و شناسایی آتش‌سوزی و اکتشاف معادن است.

  منبع : دیجیاتو

دیدگاه کاربران (0)