تدوین آیین‌نامه جدید مجوز کسب‌وکارهای گردشگری با رویکرد استارتاپی

تدوین آیین‌نامه جدید مجوز کسب‌وکارهای گردشگری با رویکرد استارتاپی
تاریخ : ۱۹ مهرماه ۹۹

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گلایه‌های تند استارتاپ‌های این حوزه را شنید

در نشستی که با حضور بنیان‌گذاران و میران عامل استارتاپ‌های گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و در محل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران برگزار شد استارتاپ‌های این حوزه تاکید کردند با ادامه روند فعلی و بلاتکلیفی این حوزه کسب و کارهای نوآور گردشگری ممکن است برای همیشه از بین بروند.

در این نشست که به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد فعالان استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای گردشگری از مشکلات و چالش‌هایی گفتند که مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

چالش‌هایی که حالا بیماری کووید ۱۹ هم به آن دامن زده است.

مجید حسینی‌نژاد مدیرعامل علی‌بابا در این نشست تاکید کرد فقط در مردادماه و استارتاپ‌های حوزه گردشگری سلامت به دلیل نامشخص بودن وضعیت سفر به ایران، بیش از یک میلیون یورو درآمد را از دست داده‌اند.

ولی تیموری معاون وزارت گردشگری هم در این نشست ۲ ساعته اطمینان خاطر داد که وزارت میراث فرهنگی به دغدغه‌های اهالی صنعت گردشگری واقف و آگاه است و نوید این را داد که آینده صنعت گردشگری ایران با مشارکت حداکثری ذی‌نفعان اصلی و به ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا درخشان خواهد بود.

تیموری از عملکرد وزارت میراث فرهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا هم دفاع کرد و گفت از ابتدای شیوع ویروس کرونا سناریوهای مختلفی تدوین کرده‌اند اما اتفاق‌ها به نحوی رقم خورده‌اند که از اراده او و وزارت‌خانه‌‌ای که او نمایندگی آن را بر عهده دارد، خارج است.

استارتاپ‌هایی که روی توریسم ورودی به کشور تمرکز دارند در این نشست با تاکید بر اینکه ارزآوری به هر شکلی حتی در شرایط کرونا می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از جمله کسب وکارها و فعالان و شاغلین صنعت گردشگری را مرتفع کند از معاون گردشگری کشور خواستند به بلاتکلیفی ۹ ماهه در این صنعت پایان دهند و با تدوین پروتکل‌هایی مبتنی بر توصیه‌های ستاد ملی کرونا، اجازه ندهند امکان‌ها و فرصت‌های ارزآوری استارتاپ‌های این حوزه ازبین برود.

در این نشست که بیش از ۳۰ استارتاپ گردشگری و صنایع دستی در آن حضور داشتند، معاون گردشگری میراث فرهنگی در پاسخ به انتقادها و گلایه‌هایی که استارتاپی‌ها از نوع مجوزهای سنتی این حوزه و فرآیندهای طولانی و طاقت‌فرسای اخذ این مجوزها داشتند خبر داد به زودی آیین‌‌نامه تازه‌ای برای فعالیت در حوزه گگردشگری با محور قراردادن استارتاپ‌های این حوزه تدوین و ابلاغ خواهد شد که بخش زیادی از مشکلات فعلی مرتبط با بحث مجوز را برای استارتاپ‌ها و صاحبان ایده برطرف خواهد کرد.

  منبع : آی‌چیزها بیشتر بخوانید: SEO گوگل مورد سواستفاده هکرها قرار گرفت اسنپ‌چت قابلیتی مشابه تیک ‌تاک برای افزودن موسیقی به ویدیو عرضه می‌کند چرا مایکروسافت به دنبال خرید تیک‌تاک است؟

دیدگاه کاربران (0)