به نظر میرسد کارآفرینانی که کار لایف کوچینگ و بیزینس کوچینگ انجام میدهند، بسیار زیاد هستند و روزبهروز بر تعدادشان افزوده میشود.
بدون هیچ مانعی برای ورود به کار کوچینگ، هرکسی که به اینترنت متصل باشد، میتواند کوچ یا مربی باشد.
بااینوجود همه کوچ ها خوب یا موفق نخواهند بود.
در این مقاله مشاوران شرکتهای Oracles (اوراکل) که درزمینهٔ بیزینس کوچینگ میلیونها درآمد کسب کردهاند، توصیهها و تجارب خود را برای موفقیت در بیزینس کوچینگ ارائه کردهاند.
اوراکل (Oracles) یک شرکت فعال در حوزه فناوریهای رایانهای است که با توسعه و فروش سیستمهای سختافزاری و نرمافزارهای شرکتی و سازمانی شهرت زیادی به هم زده است.
دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیای آمریکا است و در بیش از ۱۴۵ کشور جهان حدود ۱۰۸ هزار نفر را به استخدام خود درآورده است.
این شرکت علاوه بر تولید سختافزارهای رایانهای، ابزار مناسبی برای توسعه پایگاههای داده و نرمافزارهای کاربردی در کسبوکارهای تجاری و سازمانی از قبیل نرمافزار برنامهریزی منابع سازمان (ERP)، برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرمافزار مدیریت چرخه تأمین (SCM) نیز تولید میکند.
راز موفقیت در بیزینس کوچینگ سودآور، انتخاب مشتریان مناسب است. نخواهید که بازندگان را به افراد موفق تبدیل کنید.
این کار بسیار طاقتفرسا است. شما افرادی را که درباره آنها صحبت میکنم، میشناسید.
آنها میگویند چیزی میخواهند اما برای رسیدن به هدف خود اقدامی نمیکنند یا حاضر نیستند هزینه آن را پرداخت کنند.
در عوض، روی کمک به افراد جاهطلب موفق و در حال رسیدن به سطح بعدی تمرکز کنید.
زندگی شما راحتتر خواهد شد و آنها نتایج خوبی خواهند گرفت زیرا موفقیت در DNA آنهاست.
برای انجام این کار، باید در کاری که انجام میدهید عالی باشید. خدمات یا بینش شما باید واقعاً کارساز باشد.
بنابراین از خود بپرسید: آیا من در کارهایی که انجام میدهم بهترین در جهان هستم؟ برای به دست آوردن پول زیاد، باید ارزش زیادی را تحویل بدهید.
دن لاک (Dan Lok) کارآفرین میلیونر، سخنران، مشاور، نویسنده کتاب و یکی از کارشناسان برجسته جهان در بازاریابی اینترنتی است.
بیشتر بخوانید: ۱۶ سؤال قدرتمند در بیزینس کوچینگتعداد زیادی از مربیان در یک مدل تجاری واکنشی گیر میافتند و نمیدانند به چه کسی خدمت میکنند، چگونه یا چرا خدمت میکنند، حتی نمیتوانند خود را معرفی و بازاریابی کنند.
آنها هیچ استراتژی ندارند و مدام در حال چرخیدن به دور خود هستند و هیچ ایدهای برای آینده ندارند.
آنها همیشه چیز جدیدی را امتحان میکنند، از یک تاکتیک به تاکتیک دیگر میروند، اما هرگز بهجایی نمیرسند.
آنها سخت کار میکنند، اما هیچ کاری جواب نمیدهد.
از طرف دیگر مربیان موفق، فعال هستند. آنها یک چشمانداز تعریف میکنند و برای تحقق آن، اقدام استراتژیک انجام میدهند.
آنها تجارت ایده آل خود را تصور میکنند و برای عملی ساختن آن هرکاری انجام میدهند.
آنها دقیقاً میدانند به چه کسی خدمت میکنند، چگونه به آنها خدمات داده میشود و چرا.
آنها با تمرکز محض، یک طرح بازاریابی واحد را دنبال میکنند که به دست این مشتریان میرسد.
وقتی با مشتری کار میکنید، نباید یک دقیقه از وقت یا انرژی خود را هدر دهید. هدف شما بهینهسازی هر قسمت از فرآیند است.
به همین دلیل است که آنها هزینههای کلان شمارا پرداخت خواهند کرد به این فکر کنید که چگونه وقت خود را در مشاغل شخصی خود به همین روش میگذرانید.
هر کاری که انجام میدهید باید چشمانداز شمارا پشتیبانی کند.
پیشنهاد عالی: انواع مختلف کوچینگ در محیط کارابتدا یک بازار گوشه یا نیچ مارکت برای خود انتخاب کنید و به زبان مشتری خود صحبت کنید.
دوم، برنامه ماهانه ارائه نکنید. به تعهد 12 ماهه نیاز دارد. مشتریان شما احتمالاً بلافاصله نتیجه نخواهند گرفت.
بنابراین اگر متعهد نباشند، احتمالاً در یکی دو ماه اول، این کار را ترک میکنند.
سوم، فقط به مشتریان خود آنچه را که برای رسیدن به سطح بعدی نیاز دارند، بدهید.
فقط به این دلیل که چیزهای زیادی برای اشتراک دارید به این معنی نیست که باید فوراً آنها را به اشتراک بگذارید.
مشتریهای شما اگر احساس کنند که از یک شیر آتشنشانی در حال نوشیدن هستند، پریشان میشوند و فلج تجزیهوتحلیل منجر به بیعملی میشود.
آنچه را که اکنون نیاز دارند با یک جدول زمانی به آنها بدهید، اجازه دهید آنها را اجرا کنند و سپس موارد بعدی را به آنها بدهید.
سرانجام، سینه سپر نکنید و مغرورانه بگویید که چقدر عالی هستید.
بهترین تبلیغات و بازاریابی برای شما باید از مطالعات موردی و توصیفات مشتریانی استفاده کند که برنامه شمارا پشت سر گذاشتهاند و نتایج خوبی را تجربه کرده و زندگی یا تجارت خود را بهبود بخشیدهاند.
از این طریق مشتریهای بالقوهای خواهید یافت که به مشتریان نهایی شما میشوند.
بدروس کوئیلیان (Bedros Keuilian)، بنیانگذار Fit Body Boot Camp و نویسنده کتاب "Man Up" و مجری برنامه "Empire Podcast Show" است.
حتما بخوانید: راهنمای نهایی بیزینس کوچینگزبان قدرتمند است. بااینحال اغلب مربیان بهدرستی از آن استفاده نمیکنند، زیرا از پیام و ارزشی که ارائه میدهد اطلاع ندارند.
قبل از شروع فعالیت و برندسازی، شرح فعالیتهای خود را کاملاً روشن و شفاف کنید.
خدمات خود را بهعنوان یک پیشنهاد واضح و جذاب ارائه دهید که متفاوت و احساس شده باشد.
از زبان فراگیر و عمومی مانند "خوشبختی"، "معنوی"، "رفاه"، "تحول" و "کاتالیزور" خودداری کنید.
انسانها با پیامهای گسترده تکراری که داستانی را ارائه نمیدهند، دچار تضاد و خستگی و آزردگی خاطر میشوند.
کوچینگ یک صنعت میلیارد دلاری است که بهسرعت در حال رشد است.
اما با پیامهای نمایشی، زبان، هویتهای بصری و کانالهای بازاریابی دیجیتال که همان شکل و احساس هستند، اشباعشده است.
خبر خوب؟ این فرصت مناسب برای کاهش سروصدا و تبدیلشدن به یک مرجع معتبر و قدرتمند از طریق نام تجاری شما است.
مارینا مارا (Marina Mara)، مشاور معروف بینالمللی رسانه و برندسازی است.
یک مطلب مهم: بیزینس کوچ چیست؟پس از سالها مربیگری و کسب درآمد 7 رقمی با 1000 مشتری و 12 کارمند، من دقیقاً یاد گرفتهام که چهکاری انجام دهم و مهمتر از همه، چهکاری نباید انجام دهم.
ابتدا چارچوبی مشخص، برنامه کاری، دستورالعملها و انتظارات مشتری ایده آل خود را ترسیم کنید.
در مرحله بعدی، در مورد پرسونا مشتری خود کاملاً واضح باشید.
مشتری ایده آلی که دوست دارید با او کار کنید کیست و میتوانید برای او چه نتایج شگفتانگیزی کسب کنید؟
وقتی کار را شروع میکنید، پذیرفتن مشتریانی که آنها را نمیشناسید یا ممکن است مناسب نباشند، وسوسهانگیز است تا بتوانید تجارت خود را توسعه دهید.
اما همیشه ضرر میکنید زیرا هر یک از آنها بهاندازه 5 مشتری ایده آل از شما وقت و انرژی میگیرند.
بنابراین در مورد پیشنهادهای خود، بستهها و قیمتها و اینکه به چه کسی بهترین خدمات را ارائه میدهید، شفافسازی کنید.
سپس به آن بچسبید. درنتیجه شما نتایج بهتر، سرگرمی بیشتر، سود بیشتر و استرس کمتری خواهید داشت!
رودی موئر (Rudy Mawer)، بنیانگذار و مدیرعامل ROI Machines و RudyMawer.com؛ کارشناس بازاریابی و تبلیغات فیسبوک، که تا 26 سالگی یک تجارت چند میلیون دلاری ایجاد کرد.
به صدای درونی خود گوش دهید که به شما میگوید به چه کسی میخواهید خدمت کنید و چه چیزی را میخواهید با دنیا به اشتراک بگذارید.
مهمترین چیز این است که از خودتان حمایت کنید و سازش نکنید.
شما میتوانید سختکوشترین مربی جهان باشید و بهترین نکات مربوط به بازاریابی و فروش را دنبال کنید،
اما اگر این کار را با ماسک یا فیلتر کردن روح خود انجام دهید، در حال ساخت یک خانه اشتباه هستید که در پایان متلاشی خواهد شد.
شما دائماً احساس خستگی، فرسودگی و ناامیدی میکنید و تلاش میکنید مشاغلی را بسازید که با اعتقادات شما سازگاری و تناسب ندارد.
من بیش از 13 سال را صرف ساخت یک تجارت مربیگری موفق کردم که سالانه میلیونها دلار درآمد دارد.
آنچه من آموختهام این است که بسیاری از مواردی که درباره فروش و بازاریابی به ما آموختهاند، مهم نیستند.
احساسات، انرژی و حقیقت چیزی هستند که واقعاً پاسخ و فروش میگیرند.
راه برقراری ارتباط با مردم، فراخواندن آنها به عمل و ایجاد تغییر در زندگی آنها این است که با قلب و روح خود مربیگری کنید.
کاترینا روت (Katrina Ruth)، بنیانگذار و مدیرعامل " The Katrina Ruth Show"، بنیانگذار بیزینس کوچینگ آنلاین چند میلیون دلاری برای کارآفرینان است.
کریس دوفی: «برای جذب مشتری و به حداکثر رساندن سود، یک سیستم ساده ایجاد کنید.»
مربیانی که بالاترین حقوق را دارند همیشه از نظر فنی واجد شرایط نیستند.
منظور من رو اشتباه متوجه نشوید؛ مشتریان شما باید نتایج عالی کسب کنند، اما این تنها بخشی از فرمول است.
نتایج مشتریان من از یک جوان 19 ساله که در طی دو روز 39000 دلار آموزش شخصی فروخته تا مربی آنلاین که ماهیانه بیش از 137000 دلار درآمد دارد، متغیر است.
برای همه آنها، این به سه چیز برمیگردد.
ابتدا مشتریانی را که دوست دارید با آنها کار کنید، جذب کنید. شما به یک سیستم و فرآیند نیاز دارید تا آنها به سراغ شما بیایند، بهجای اینکه شما آنها را دنبال کنید.
سپس شما باید لیدهای خود را به مشتریانتان تبدیل کنید، کاری که بیشتر مربیان سعی میکنند انجام دهند.
از یک رویداد تبدیل میتوانید یک تجارت میلیون دلاری ایجاد کنید.
در آخر، مربیگری خود را به شکلی ارائه دهید که بهترین نتیجه را به مشتری خود ارائه دهد،
زمانی را که صرف میکنید به حداقل برسانید تا بتوانید مقیاس کسبوکار خود را ایجاد کرده و سبک زندگی موردنظر خود را ایجاد کنید و سود خود را به حداکثر برسانید.
بهاینترتیب شما یک بیزینس کوچینگ ایجاد میکنید که به شما پول بیشتر، تأثیر بیشتر و آزادی بیشتری میبخشد.
کریس دافی (Chris Dufey)، بنیانگذار و مدیرعامل مربیان کارتل، که در یک سال به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل شد.
نویسنده "100 مشتری اول شما" و میزبان پادکست "The Chris Dufey Show" است.
منبع: www.entrepreneur.com