«دیوار فروشگاه‌ها» زیان کرونا را جبران می‌کند

«دیوار فروشگاه‌ها» زیان کرونا را جبران می‌کند
۱۳ شهریور۹۹

دو ماه و نیم از شروع فعالیت «دیوار فروشگاه‌ها» می‌گذرد. این پنل، بخش جدیدی در سایت دیوار است که به مغازه‌ها و فروشگاه‌های جدید اجازه می‌دهد تا کالاهای نو خود را در معرض دید کاربران قرار داده و به‌فروش برسانند.

این بخش جدید در سایت دیوار کار خود را از تهران و با سه دسته‌بندی لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و لوازم شخصی و لباس شروع کرده و قرار است به‌زودی بخش‌های بیشتری از نیازهای مشتریان را هم پوشش دهد.

در «دیوار فروشگاه‌ها» هر مغازه یک پنل کاربری دارد که داخل آن محصولات خود را معرفی و آگهی کرده است. در دو ماه و نیم گذشته بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در «دیوارفروشگاه‌ها» شروع به‌کار کرده‌اند.

رقمی که تقریبا ۳‌برابر تعداد کل مغازه‌هایی است که در دو طرف خیابان ولیعصر، از میدان راه‌آهن تا تجریش واقع شده است.

پیش از این هم در دیوار برای مشاوران املاک و مشاوران خودرو سرویس مشابهی را راه‌اندازی کرده بود تا از خدمات آن بهره ببرند، ولی با توجه به اینکه دیوار بیش از ۳۵ میلیون کاربر دارد هدف از راه‌اندازی دیوار فروشگاه‌ها ارائه تسهیلات بیشتری به کسب‌وکارها برای عرضه راحت‌تر محصولات است تا آنها هم شعبه آنلاین خود را در دیوار داشته باشند و بتوانند کالاهای خود را به‌فروش برسانند.

این سرویس دو مزیت‌ مهم هم برای خریداران دارد که براساس آن کاربران می‌توانند چند فروشگاه را با یکدیگر مقایسه و قیمت آن را بررسی کنند و از سوی دیگر خریدار و فروشنده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا تصمیم و انتخاب درست‌تری بگیرند.

برای کمک به فروشگاه‌ها ثبت‌نام پنل‌های فروشگاهی رایگان است. بعد از ثبت‌نام و دریافت پنل کاربری، هر فروشگاه می‌تواند تا۲۰ آگهی رایگان بارگذاری کند و برای ثبت آگهی‌های بیشتر هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود درج آگهی در دیوار فروشگاه‌ها بسیار ارزان‌تر از ثبت آگهی شخصی باشد.

«علی رسولی» مدیر مارکتینگ دیوار در نشست خبری خردادماه این شرکت ضمن تاکید بر رایگان بودن ثبت‌نام این پنل، در پاسخ به سوالی درباره رقابت «دیوار فروشگاه‌ها» با دیگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین گفته بود: «طبق تحقیقات ۹۳ درصد از بازار خرده‌فروشی آفلاین است و ۷درصد باقی‌مانده هم عمدتا در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند.

در نتیجه این بازار را می‌توان به سمت هرچه بیشتر آنلاین‌‌شدن پیش برد.

تعداد بالای گوشی‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت در کشور نشان می‌دهد که ظرفیت ما برای آنلاین‌شدن بازار بالا است و آنقدر فضای کار وجود دارد که بازیگران مختلفی در آن بازی کنند.»

تمرکز «دیوار فروشگاه‌ها» بیشتر روی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. این کسب‌وکارها تجربه خوبی از فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی داشتند، اما دیوار فروشگاه‌ها می‌تواند تجربه بهتری برای آنها باشد.

از یک‌سو فروشگاه‌ها برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند دانش خاص آن شبکه هستند و از سوی دیگر سرویس‌های تبلیغات و جذب مشتری در ایران قابل‌استفاده نیستند و مجبورند برای خود، کاربر جذب کنند.

همچنین رسیدن به حجم بالای فالوئر نیازمند دانش، انرژی و زمان زیادی است.

این در حالی است که فروشنده‌ها می‌توانند با دیوار راحت‌تر ارتباط برقرار کنند و از میلیون‌ها کاربر آن بهره ببرند. افراد با فرآیند نردبان و فوری می‌توانند فروش را موثرتر کنند و به نتیجه مطلوب برسانند.

  منبع : دنیای اقتصاد لزوم بازتعریف مفاهیم دیجیتالی دستگاه قضایی هواوی برای مقابله با تحریم‌‌ها به کارکنان نخبه خود تا ۳۰۰هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند آمازون از فضای مراکز تجاری برای انبارداری و پخش محصولات خود استفاده خواهد کرد

دیدگاه کاربران (0)