۱۰ مورد لازم برای مدیریت عملکرد کارمندان به صورت روزمره
۱۴۰۰-۰۱-۲۸ 0

مدیریت عملکرد کارمندان اخیراً به یکی از موضوعات محبوب تبدیل ‌شده است.

مشاغل بزرگ و کوچک علاقه ویژه‌ای به اندازه‌گیری و بهبود بهره‌وری و عملکرد کارکنانشان نشان می‌دهند.

ما در این مقاله چندین جنبه از یک سیستم مدیریت عملکرد کارمندان مؤثر را تجزیه‌وتحلیل کرده‌ایم و ۱۰ مورد ضروری را استخراج کرده‌ایم که می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی مدیریت عملکرد روزمره کارکنان شمارا بهبود بخشد.

۱۰ تکنیک مدیریت عملکرد کارمندان به صورت هفتگی و روزانه

۱- انتظارات مشخصی را تعیین کنید

این بحث را در مصاحبه‌های استخدام خود مطرح کنید. انتظارات مشخصی را از هر دو طرف، تعیین کنید.

استاندارد عملکرد تیم شما چیست، چگونه برای هر کارمند بر اساس شرح وظایف وی مطابقت داده می‌شود، چگونه آن را اندازه‌گیری می‌کنید و سایر جنبه‌های مهم که در ابتدای رابطه کاری شما به بهترین وجه، موردبحث قرار می‌گیرد.

به کارمند خود احترام بگذارید و از او بخواهید که انتظارات خود را درباره این موضوع بیان کند. افراد مختلف، سطح عملکرد، عادت‌ها یا نیازهای مختلفی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان رئیسی بود که کارمندان دوست دارند

۲- مربیگری عملکرد را امتحان کنید

این روش جدید مدیریت عملکرد کارکنان، بر روابط مستقیم بین کارکنان و سرپرستان مستقیم آن‌ها، متمرکز است.

این یک توجه فردی است که نیازهای کارمند را برآورده می‌کند و به وی اجازه می‌دهد مهارت‌ها و توانایی‌های خود را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد و در نتیجه عملکرد خود را افزایش دهد.

روش کار به این صورت است که هر دو هفته، یک مدیر چندین جلسه مربیگری را با عضو تیم خود برگزار می‌کند تا در مورد چگونگی بهبود عملکرد خود، با تمرکز بر وضعیت فعلی و نه اقدامات گذشته، صحبت کند.

 

مدیریت عملکرد کارمندان توانمندسازی کارمندان

۳- توانمندسازی کارمندان

اعطای استقلال بیشتر و بیشتر به کارمندان، ضمن فراهم آوردن ابزارها و منابع مناسب، کارمندان را قادر می‌سازد مرزهای خود را گسترش دهند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

در دام مدیریت خرد قرار نگیرید، زیرا احساس می‌کنید بهتر می‌دانید یا باید کنترل خود را حفظ کنید.

به تیم خود آموزش دهید و زمان لازم را برای رشد آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. این امر نه‌تنها منجر به عملکرد بالاتر بلکه تعامل و حفظ کارکنان، بیشتر خواهد شد.

 

۴- بازخورد ارزشمندی دریافت کنید

در هر مرحله بازخورد سازنده را از کارکنان دریافت کنید و تشویق کنید.

گاهی اوقات می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، حتی می‌تواند به یک روال تبدیل شود.

اما یک فرایند اساسی است که به شما کمک می‌کند از عوامل مهم بهره‌وری مانند تعهد، انگیزه و پیشرفت جلوتر باشید.

پرداختن به هر مسئله در زمان خاص خود، عملکرد و بهره‌وری طولانی‌مدت را تضمین می‌کند و یک محیط کار سالم ایجاد می‌کند.

موارد کوچک مهم هستند و هر نگرانی کوچکی که حل‌نشده باقی‌مانده، می‌تواند به یک عامل مهم ازکارافتادگی تبدیل شود که منجر به عملکرد ضعیف شود.

پیشنهاد ویژه: احساسات کارمندان؛ سر و صدایی بی فایده یا اطلاعاتی ارزشمند

۵- اهداف تعیین کنید

با فکر کردن به پایان شروع کنید. این امر هم در مسیر شغلی کارمندان و هم در روند کلی برنامه‌ریزی کسب‌وکار اعمال می‌شود.

کار کردن بدون اهداف مشخص که به‌راحتی قابل‌پیگیری و ارزیابی باشد، دستورالعملی برای فاجعه در مورد عملکرد کارمندان است.

مراحل جداگانه پیاده‌سازی فردی و همچنین مراحل اساسی تیمی را تعیین کرده و بررسی منظم آن‌ها را به‌عنوان عادت درآورید.

 

عملکرد را اندازه‌گیری کنید

۶- عملکرد را اندازه‌گیری کنید

بعضی‌اوقات، رسیدن به خط پایان، نحوه رسیدن به آنجا را محو می‌کند و هنگامی‌که می‌خواهید یک استراتژی عملکردی کارآمدتر بسازید، هیچ اطلاعاتی برای ادامه کار ندارید.

این ‌زمانی اتفاق می‌افتد که عملکرد را فقط در پایان سال اندازه‌گیری کنید، وقتی حواس شما به برنامه‌های سال نو یا بودجه سال آینده است.

یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد را که برای شما و تیم شما مناسب است اتخاذ یا ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

هرروز / هفته / به مدت چند هفته آن را ارزیابی و اندازه‌گیری کنید.

 

۷- سازگار شوید و تنظیم کنید

این سیستم که همه از ۲ سال پیش و هنگامی‌که انقلابی در مدیریت عملکرد برای شرکت شما ایجاد کرد، از آن استفاده می‌کنند، ممکن است برای نیازهای فعلی شما چندان مناسب نباشد.

سازگار شوید یا سطح عملکرد خود را به‌آرامی از بین ببرید.

همیشه یک‌قدم جلوتر باشید و از نتایج عملکرد فعلی و بازخورد دریافت شده برای سازگاری سیستم خود استفاده کنید و اطمینان پیدا کنید که سیستمی مفید است و کارایی دارد.

بیشتر بخوانید: روش‌هایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید

۸- پیشنهادهایی را برای پیشرفت جمع‌آوری کنید

دریافت بازخورد، مادر همه چیزهای خوب است. با استفاده از ایده‌ها و پیشنهاد‌های داخلی، بر نوآوری سازمانی پافشاری کنید.

با گوش دادن به کارمندان، دریافت بازخورد و درگیر کردن کارکنانی که ایده‌های خوبی ارائه می‌دهند.

 

مدیریت عملکرد کارمندان تصویر کلان را به خاطر بسپارید

۹- تصویر کلان را به خاطر بسپارید

به کارمندان یادآوری کنید که چگونه هر یک از اقدامات آن‌ها بر روی اهداف کلی پروژه یا تیم تأثیر می‌گذارد.

آن‌ها را با اهداف تجاری شرکت خود پیوند دهید تا دیدگاه روشنی در مورد سطح کارایی و دلیل آن به دست آورید.

هرگز از “چرا” عبور نکنید. مردم ماشین نیستند، آن‌ها توسط جاه‌طلبی‌ها، آرزوها و افکار رانده می‌شوند.

نداشتن چشم‌انداز واضح نسبت به اقدامات آن‌ها و تأثیرات مرتبط بر عملکرد آن‌ها، تأثیر منفی بر عملکرد آن‌ها دارد.

 

۱۰- شادی در کار را افزایش دهید

مردم وقتی شادتر هستند، عملکرد بهتری دارند.

مدیران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که افراد هنگام کار کردن، شاد هستند. انجام چنین کاری گران نیست.

رفاه حال کارگران، تا حد زیادی به توانایی و تمایل مدیران در تسهیل دستاوردهای کارگران بستگی دارد، با رفع موانع، کمک‌رسانی و تأیید تلاش‌های جدی.

این‌ها تنها برخی از مواردی است که برای شروع نظارت روزانه یا هفتگی به آن‌ها نیاز دارید.

اما مهم‌تر از همه، شما باید درک کنید که عوامل اصلی بهره‌وری در تیم شما چیست و چگونه می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید تا به نتایج بهتری برسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]