تماس با ما
18:00 - 09:00
۱۰ روند بازاریابی و ۹ تاکتیک بازاریابی در سال ۲۰۱۹
۱۳۹۸-۰۶-۱۴ 0

روند بازاریابی

۱۰ روند بازاریابی و ۹ تاکتیک بازاریابی در سال ۲۰۱۹

پیش‌بینی اینکه کدام روش‌ها در چشم‌انداز پویا و به‌سرعت در حال تغییر بازاریابی، ارتباط مؤثرتری را با مصرف‌کنندگان برقرار می‌کند، دشوار است.

درست زمانی که بازاریاب‌ها تصور می‌کنند که مخاطبشان را می‌فهمند، فناوری جدید، رفتار جدید یا حتی مخاطبی جدید، همه‌چیز را دگرگون می‌کند.

بااین‌وجود می‌توان به الگوهای قبل فکر کرد و به روندهای در حال رشدی که روی موفقیت‌های آتی تأثیر می‌گذارد توجه داشت.

در ادامه به بررسی ده روند بازاریابی که پیشبینی ها حاکی از رشد آنهاست خواهیم پرداخت.

قیف بازاریابی در روند بازاریابی

۱۰ روند بازاریابی در سال ۲۰۱۹

۱ – قیف بازاریابی در حال تغییر است

قیف بازاریابی کنونی هر فردی را به‌عنوان ورودی می‌پذیرد، سودآوری او را ارزیابی می‌کند و اگر نامناسب باشند آنها را رد می‌کند.

همان‌طور که جان هال در مجله‌ی فوربس می‌نویسد:

«بسیاری از شرکت‌ها به مشتری به چشم پول نقد نگاه می‌کنند و همین سبب می‌شود که مشتری به‌مرور، احساس نادیده گرفته شدن پیدا کند و در بدترین حالت احساس تحقیرشدگی به او دست بدهد.»

به‌جای باز کردن ورودی قیف بازاریابی تا هرکسی را به کام خود بکشد، مشاغل شروع به اعمال‌نفوذ مؤثر با استفاده از محتوا، برای هدف قرار دادن مخاطبان مرتبط و مطلوب می‌کنند.

دستیابی به افرادی که احتمالاً به برند شما علاقه‌مند هستند نه تنها مقرون‌به‌صرفه تر است بلکه پایدارتر بوده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند که کسب‌وکارها آنها را نادیده بگیرند؛ بلکه به دنبال اعتماد متقابل و روابط اصیل هستند.

اهمیت محتوا در روند بازاریابی

۲ – محتوا مهم‌ترین مسئله در روند بازاریابی است.

در شرایط کنونی محتوا مهم‌ترین مسئله است.

زمانی که باید مخاطبتان را جلب کنید، الهام‌بخش آنها باشید، افکارشان را تحریک کنید، آنها را هیجان‌زده کنید یا به احساساتشان متوسل شوید.

هدف این نیست که صرفاً محتوا در اختیار افراد قرار دهید و امیدوار باشید که به آن واکنش نشان دهند، بلکه باید آنها را تشویق کنید که مجذوب محتوا شوند و آن را به اشتراک بگذارند.

محتوا (خواه مقاله‌ای در یک فروشگاه یا ویدئویی در رسانه‌ی اجتماعی) راهگشای ارتباطی دوطرفه است که برای اعتمادسازی حیاتی است و به مشتری نشان می‌دهد که شما برای کسب‌وکارشان ارزش قائلید.

چت بات ها در روند بازاریابی

۳ – روند بازاریابی با چت‌بات‌ها

چت‌بات‌ها بدون استراحت کار می‌کنند.

خدمات مشتری ضروری است، اما برخی افراد از صحبت کردن تلفنی با یک انسان راحت نیستند و برخی دیگر وقت ایمیل زدن ندارند.

به همین دلیل چت‌بات‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

البته هوش مصنوعی برای این کار کمک اندکی به وب‌سایت‌ها می‌کند که بتوانند به سؤالات مشتریان پاسخ دهند یا درخواست‌ها را سریعاً جوابگو باشند، و بسیاری می‌توانند این کار را بدون فدا کردن شخصیتشان انجام دهند.

سایت Grand View Research گزارش می‌دهد که بازار جهانی چت‌بات، با نرخ رشد سالانه‌ی ۲۴٫۳ درصد، تا سال ۲۰۲۵ به ۱٫۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

چهل‌وپنج درصد از کاربران نهایی ترجیح می‌دهند که برای خدمات مشتری با چت‌بات سروکار داشته باشند، پس اگر شما هم در روند بازاریابی‌تان از آن استفاده می‌کنید می‌توانید وفاداری افرادی را به‌دست بیاورید که از تعامل با این برنامه‌ها لذت می‌برند.

هوش مصنوعی در روند بازاریابی

۴ – هوش مصنوعی به رشد خود در روند بازاریابی ادامه می‌دهد.

گذشته از آن، برجستگی هوش مصنوعی نیز رو به افزایش است.

هوش مصنوعی تحلیل داده‌ها را کارآمدتر می‌کند، می‌تواند به سرعت مشتریان پیشتاز بالقوه را هدف قرار دهد و می‌تواند کارهایی را انجام دهد که انسان‌ها قادر به انجام آن نیستند.

هوش مصنوعی گاهی اوقات به شکل یادگیری ماشین است اما حتی سیستم توصیه‌گر نتفیلیکس که برنامه‌های جدید تلویزیونی را برای دیدن پیشنهاد می‌کند، ازنظر فنی نوعی هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی می‌تواند بر الگوهای آنلاین مصرف‌کنندگان نظارت کند و به شما کمک کند تا رفتار آنها را در زمان واقعی درک کنید، هرچند نگرانی‌های قانونی در مورد اخلاقی بودن آنها وجود دارد.

حتی اگر قصد ندارید که از مزایای هوش مصنوعی به این روش استفاده کنید، عقل حکم می‌کند که به نحوه‌ی واکنش مصرف‌کنندگان به آن ، استفاده‌ی رقبایتان و چگونگی روند بازاریابی آنها با استفاده از هوش مصنوعی توجه کنید.

امنیت در روند بازاریابی

۵ – روند بازاریابی و اهمیت امنیت.

مردم نسبت به امنیت محتاط هستند.

هر شرکتی باید اطمینان حاصل کند که امنیتش کامل است.

حتماً بخوانید!  سه درسی که برای برندسازی می‌توان از یک سیاه‌چاله گرفت!

حتی اگر مشتریان به آن توجه نکنند، وقتی پای مسائل شخصی، اطلاعات و جزئیات مالی‌شان در میان است، شایسته‌ی نهایت احترام هستند.

اگر شرکتی به این مسئله توجه نکند، مشتریان متوجه خواهند شد.

به دلیل موارد متعدد نفوذهای امنیتی و هک شدن بسیاری از افراد مشهور دنیا، مصرف‌کنندگان توجه بیشتری را به نحوه اداره‌ی اطلاعاتشان توسط یک وب‌سایت معطوف می‌کنند.

در مورد سازوکار امنیتی‌تان با مشتریان صحبت کنید.

چه چیزی وب‌سایت شمارا از سایرین برتر می‌کند؟

در اقتصادی که مردم به‌درستی نسبت به هک شدن و سرقت اطلاعات، احتیاط به خرج می‌دهند، به دنبال مؤسساتی هستند که بتوانند ایمن‌ترین تجربه‌ی کاری را به آنها نوید دهند.

پس باید در روند بازاریابی خود برای امنیت اطلاعات و کاربران برنامه مناسبی داشته باشید.

سرچ صوتی در روند بازاریابی

۶ – در روند بازاریابی اهمیت جستجوی صوتی رو به افزایش است.

طبق تحقیقات انجام‌شده، فروش تجاری مبتنی بر صوت در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۷ به ۱٫۸ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار برسد.

بله، ۴۰ میلیارد دلار!

جستجوی صوتی ابتکار فناوری است.

از این گذشته هرکسی دوست دارد که با گفتن «سفارشی برای لوازم مدرسه» به یک بلندگوی هوشمند، کار خود را راه بی اندازد.

جستجوی صوتی نه تنها پیدا کردن آنلاین اطلاعات را بدون هیچ زحمتی، آسان‌تر می‌کند، مردم هم آن را دوست دارند زیرا باعث کاهش زمان استفاده از وسایلشان می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که در روند بازاریابی تان برای سال بعد، برای جستجوی صوتی آماده هستید.

IGTV در روند بازاریابی

۷ – روند بازاریابی ویدئوی عمودی در حال افزایش است.

می‌دانید که ویدئو امری ضروری است.

درگذشته یکی از جنبه‌های استراتژی بازاریابی‌تان بوده است اما اکنون به یک استراتژی کامل فقط برای ویدئوهایتان نیاز دارید!

مردم هرروز ساعات بی‌شماری به تماشای ویدئو سپری می‌کنند، و یوتیوب بزرگ‌ترین موتور جستجو بعد از خواهرش گوگل است.

چه در فیس‌بوک چه در اینستاگرام و چه در هر سیستم‌عامل دیگری، ویدئو محکم سر جایش ایستاده است.

بااین‌حال، همه افراد دوست ندارند تلفن‌های همراهشان را به پهلو بچرخانند.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، IGTV را باهدف تماشای عمودی ویدئو راه‌اندازی کرد.

IGTV امکان پخش ویدئوی طولانی‌تر را محیا می‌کند بنابراین می‌توانید ویدئوهای انیمیشنی، دمو محصولات، مصاحبه‌ها، مطالعات موردی، واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه، پخش مستقیم و موارد دیگر را منتشر کنید.

استراتژی رسانه‌های اجتماعی‌تان باید ویدئوهای IGTV عمودی را مدنظر داشته باشد.

روند بازاریابی روی نسل Z

۸ – وقت آن است در روند بازاریابی روی نسل Z (متولدین دهه‌های هفتاد و هشتاد ایران) تمرکز کنیم.

نسل Z بالغ‌تر می‌شود و این بدان معنی است که آنها به دنیای کار وارد می‌شوند و قدرت خرید پیدا می‌کنند.

شاید به خاطر بیاورید که چگونه بازاریابان برای درک متولدین هزاره‌ی سوم تلاش کردند و به نظر نمی‌رسید صنعتی وجود داشته باشد که آنها از پسش برنیایند و البته دروغ گفتن به آنها سخت‌تر است!.

بنابراین اکنون زمان توجه به نسل Z است.

اظهارات یکپارچه در مورد نسل Z غیرممکن است، اما باید چند نکته را به خاطر بسپارید:

آنها به دنبال اصالت هستند و مشاغل دارای مسئولیت اجتماعی را ترجیح می‌دهند.

آنها در دنیایی ترسناک و اقتصادی جنگجویانه رشد می‌کنند، بنابراین به‌احتمال‌زیاد به سمت شرکت‌هایی می‌روند که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کنند.

جستجوی بصری در روند بازاریابی

۹ – جستجوهای بصری در حال انجام است.

علاوه بر جستجوهای صوتی، آیا می‌توانید نوع دیگری از روش جستجو که در حال رشد باشد را نام ببرید؟

جستجوی بصری.

مدت‌هاست که گوگل جستجوی عکس معکوس را فعال کرده است، اما فناوری دوربین جدید این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که از دنیای واقعی عکس بگیرند و اطلاعاتی در مورد آن پیدا کنند.

Pinterest ویژگی لنز خود را به بازار عرضه کرد و گزارش داد که کاربران بیش از ۶۰۰ میلیون بار در ماه از جستجوی آن استفاده کرده‌اند.

برای بهره‌گیری از قدرت جستجوی تصویر، از Pinterest در روند بازاریابی‌تان غافل نشوید و تصاویر سایت و رسانه اجتماعی خود را برای SEO بهینه‌سازی کنید.

اینفلوئنسرها در روند بازاریابی

۱۰ – افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) هویت‌های مختلفی دارند.

Influencer Marketing (بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار) یک استراتژی همیشگی در رسانه‌های اجتماعی است، اما تعریف «تأثیرگذار بودن» در حال تغییر است.

شرکت‌ها قبلاً به افراد مشهور تکیه می‌کردند تا بدین‌وسیله مردم را ترغیب کنند که محصولاتشان ارزش خرید دارند، اما اکنون مصرف‌کنندگان به هم‌سالان خود متمایل هستند.

حتماً بخوانید!  راه‌ اندازی کسب‌ و کار : ابزارها، منابع و ذهنیتی که شما برای آن نیاز دارید

به‌عنوان‌مثال خرده‌فروش مواد غذایی منجمد ایسلند، اخیراً استراتژی خود را از بازاریابی با اینفلوئنسرها، به سمت مشارکت با افراد «واقعی» (تأثیرگذاران خرد) تغییر داده است زیرا مشتریانشان، در این مورد مادران، بالاتر از هر برندی و متخصص صنعتی، به سایر مادرها اعتماد داشتند.

در سال آینده استراتژی بازاریابی تأثیرگذارتان را مطابق با خواست مخاطبانتان تنظیم کنید.

استراتژی بازاریابی

پس از بررسی این ده روند بازاریابی در سال ۲۰۱۹، اکنون نوبت به بررسی نه تاکتیک برای اجرای فرایند بازاریابی می‌رسد.

۹ تاکتیک بازاریابی

پیش از بررسی این قسمت، حتماً ابتدا روندهای مطرح‌شده را مرور کنید و ببینید کدام‌یک در کسب‌وکار شما باید اجرایی شود و سپس به سراغ تاکتیک‌های بازاریابی بروید.

امروز جذب مشتریان به سمت کسب‌وکارتان سخت‌تر و آسان‌تر از هر زمان دیگری است.

ازیک‌طرف مخاطبان هدف فوق‌العاده و مخاطبان بالقوه‌ی دیگری وجود دارد.

تقریباً می‌توانید ایمیل هرکسی را پیدا کنید و پیدا کردن مخاطبان هدف به شکل به گسترده‌تر ساده‌تر است.

از طرف دیگر، شرکت‌های بیشتری نسبت به هر زمان دیگری وجود دارد و هیاهو و رقابت سخت‌تر می‌شود.

شرکت‌های جهانی راه خود را به بازارهای دیگر باز می‌کنند.

دائما سروکله‌ی استارت‌آپ‌های جدیدی ظاهر می‌شود و تلاش می‌کنند تا فرصت‌ها را به سرمایه تبدیل کنند.

بهترین کار این است که از مزایای خود در جهت فرصت‌ها استفاده کنید و برای کاهش نقاط ضعف بر رقابت فائق بیایید.

در ادامه، نُه تاکتیک بازاریابی وجود دارد که می‌تواند تا دو برابر ترافیک وب‌سایت شمارا افزایش دهد و می‌توانید این پیشنهادات را بلافاصله پیاده‌سازی کنید:

تاکتیک بازاریابی ارجاع دادن

۱- تاکتیک بازاریابی با استفاده از ارجاع دادن.

شاید کاربران کنونی احساس خوبی نداشته باشند اگر از آنها درخواست معرفی و ارجاع مشتریان دیگر به سایت را کنید.

اگرچه در بسیاری از موارد، اگر آنها محصول شمارا دوست داشته باشد، از انجام این کار خوشحال خواهند شد.

این مسئله به‌ویژه در مواردی وجود دارد که مشوق‌هایی برای مراجعه به آنها ارائه می‌دهید.

بگذارید چنین فرض کنیم که ارزش طول عمر شما برای یک کاربر یک‌میلیون تومان است.

اگر برای معرفی شما به دوستانشان و ترغیب آنها به بازدید سایت، صدهزارتومانی به آنها بدهید، این‌یک سرمایه‌گذاری عالی است و می‌تواند به جذب چشمگیر مشتری به‌طرف کسب‌وکارتان کمک کند.

نکته اصلی، داشتن جزئیات و استراتژی است که تصمیم و اقدام کاربر فعلی را برای ارجاع شما به افرادی که می‌شناسند آسان و سودمند می‌کند.

بااین‌حال، باز کردن در برای کاربران فعلی برای ارجاع شما به دوستانشان اولین قدم است.

تاکتیک هدف‌گذاری خلاق

۲ – تاکتیک هدف‌گذاری خلاق روی مخاطبان.

هنگام فکر کردن به مکان‌هایی که می‌توانید مخاطبان هدفتان را در آن پیدا کنید، بلافاصله مکان‌هایی به ذهنتان می‌رسد که منحصربه‌فرد نیستند.

اگر این مکان‌ها بلافاصله به فکرتان رسیده‌اند، احتمالاً به فکر رقبایتان هم می‌رسند.

برای جذب بیشتر مشتری به سمت کسب‌وکارتان، باید دریافتن مکان‌هایی که ممکن است مخاطب هدفتان در آنجا وجود داشته باشد، خلاق باشید.

همان‌طور که می‌دانید ممکن است آنها به دنبال رقبایتان و محصولاتشان هم باشند.

محصولاتی را پیدا کنید که به خوبی با محصولات خودتان مطابقت داشته باشند.

شناخت کاربران و جایی که آنها زمان و توجهشان را صرف می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند که در مورد هدف قرار دادن آنها به روش‌های منحصربه‌فرد خلاقیت به خرج دهید.

تاکتیک بازاریابی ارائه محتوای با ارزش

۳ – تاکتیک بازاریابی ارائه محتوای با ارزش و رایگان.

راهی آسان برای جلب هرچه بیشتر مردم به‌طرف کسب‌وکارتان، ارائه‌ها ارزش‌های رایگان به آنهاست.

در اداره‌ی یک کسب‌وکار، می‌توانید در حوزه تخصصی خود به یک رهبر فکری تبدیل شوید.

تقریباً مسلم است که افراد دیگری نیز وجود دارند که به فراگیری چیزهایی که عرضه می‌کنید علاقه‌مند هستند.

برای سودآوری در این زمینه، محتوایی بنویسید و به شکل رایگان بر روی سایت شرکتتان عرضه کنید.

همچنین می‌توانید با سایر آگهی رسان‌ها ارتباط برقرار کنید تا برای گسترش محتوایتان آن را بازنشر کنند.

این اتفاق، دسترسی‌تان را گسترش می‌دهد، نامتان را در چشم قرار می‌دهد و ایجاد اعتماد می‌کند.

اعتماد بیشتری به برندتان شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود افراد به دلیل محتوای ارزشمند، به سایتتان مراجعه کنند.

محتوای خوب به طور طبیعی مشتری‌های بیشتری را به دنبال خواهد آورد.

حتماً بخوانید!  ۵ نکته مهم که از بازاریابی مولتی میلیاردرها باید بدانید

همه این افراد به‌طور ناگهانی با تجارت و شاید حتی محصولتان آشنا می‌شوند.

وقتی محتوای جدیدی را در سایت خود بارگذاری می‌کنید، درباره‌ی نحوه‌ی خوانش آن محتوا توسط گوگل، دقیق باشید.

این امر به شما امکان می‌دهد که از ترافیک Organic Search بهره‌مند شوید.

تنظیم کنسول جستجوی گوگل آسان است و می‌تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد.

تاکتیک بازاریابی ضد اسپم

۴ – از اسپم در سایت‌تان اجتناب کنید! (یک تاکتیک بازاریابی مهم)

داشتن یک وب‌سایت حاوی اسپم می‌تواند فورا ترافیک را کم کند.

این امر شامل پاپ‌آپ فوری و ارسال ایمیل‌های حاوی اسپم است.

داشتن سایتی پر از تبلیغات که امکان رد کردن آن وجود ندارد نیز مضر است.

سایتتان را به مکانی راحت برای افرادی تبدیل کنید که به آن مراجعه می‌کنند.

این امر ارزش بیشتری را در شرکت شما ایجاد می‌کند و احتمال بازگشت کاربران را بیشتر می‌کند.

تاکتیک استفاده از مجامع آنلاین

۵ – تاکتیک استفاده از مجامع آنلاین

اجتماعات فوق‌العاده‌ای در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و سایر مکان‌ها وجود دارد.

این جوامع حول موضوع یا احساسی خاص قرارگرفته‌اند.

یافتن جوامعی که مطابق با پیشنهادات تجاری شما باشند فرصتی فوق‌العاده برای افزایش ترافیک فراهم می‌کند.

شما می‌توانید مطالب جدیدی را در این گروه‌ها ارسال کنید، مشتریان بالقوه را پیدا کنید و از راه‌های دیگر، رهبری فکری را ارائه دهید.

عضویت در این انجمن به ترافیک شما کمک می‌کند و شما نیز جامعه‌تان را بهتر می‌شناسید.

درک بهتری از نوع محتوا و ایده‌های موردعلاقه‌شان پیدا می‌کنید و سطح عمیق‌تری از همدلی را برای آنها ایجاد می‌کنید.

تاکتیک بازاریابی استفاده هوشمندانه از تبلیغات

۶ – تاکتیک بازاریابی استفاده هوشمندانه از تبلیغات.

تبلیغات در گوگل و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بار معنایی منفی داشته باشد.

گوگل و شبکه‌های اجتماعی، هدف‌گذاری سطح بالایی را ارائه می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال در فیس‌بوک، حتی می‌توانید با آدرس ایمیل مطابقت داشته باشید.

به همین دلیل گاهی ایمیل‌های تجاری بسیار بیشتر ازآنچه که فکر می‌کنید (۳۰ الی ۵۰ درصد مواقع) با یکدیگر مطابقت دارند و درنتیجه دیدگاه منفی در مخاطب نسبت به کسب‌وکار شما شکل می‌گیرد.

تاکتیک ایجاد جوامع آنلاین

۷ – تاکتیک ایجاد جوامع آنلاین.

خارج از انجمن‌های آنلاینی که در حال حاضر وجود دارد، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌تان می‌تواند راهی عالی برای افزایش ترافیک باشد.

پیدا کردن افرادی که به رهبری فکری شما علاقه‌مند هستند و به زندگی‌شان ارزشی می‌افزاید، مزیت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

وقتی این ارزش چشمگیر باشد، آنها احتمالاً خدمات شمارا به دوستانشان معرفی می‌کنند.

این انجمن‌ها می‌توانند راهی دیگر برای درک بهتر کاربرانتان باشد.

تاکتیک افزودن ارزش

۸ – تاکتیک افزودن ارزش به روش‌هایی که مقیاس نمی‌شوند.

خصوصاً در ابتدا، توجهتان را از چیزهای کوچک دریغ نکنید.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تجربه خوبی درزمینه خدماتتان دارند.

ممکن است سپری کردن وقت در اینجا ارزشمند نباشد، اما چنین است.

این همان چیزی است که به مشتریان وفادار، مراجعه بیشتر و احساس بهتر نسبت به محصول شما منجر می‌شود.

به نظر می‌رسد کمک به یک کاربر کم‌اهمیت برای ورود به سیستم، بهترین راه استفاده از زمان نباشد.

اگر شرکت شما رشد کند و اگر منابع محدود باشند، پس گاهی اوقات چنین چیزی درست نیست.

می‌گویند اگر یک ساعت از وقت شما باعث شود شخصی به یک کاربر دائمی تبدیل شود، پس ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد.

تاکتیک بازاریابی درک مشتری

۹ – یکی از مهم ترین تاکتیک بازاریابی: برای درک مشتری دائما تلاش کنید.

مهم نیست که شرکت شما چقدر بزرگ شود، شما باید درک خود را از کاربران و نیازهای آنها حفظ کنید.

یک مکالمه سی دقیقه‌ای با یک کاربر شاید به نظر یک سرمایه‌گذاری عالی نباشد اما از این فرصت استفاده کنید تا در مورد مشکلات مشتریان و چگونگی رسیدگی به آنها اطلاعاتی کسب کنید.

هرزمانی که با مشتری بگذرانید بسیار ارزشمند است.

اینکه در مورد میزان موفقیتتان چه فکر می‌کنید مهم نیست، درک مشتری‌تان همیشه مهم‌ترین مسئله است.

این بخشی از ایجاد محصولی است که می‌تواند باعث افزایش مشتری شود.

در این مقاله با ده روند پیش روی بازاریابی به‌خصوص در حوزه دیجیتال و همچنین نه تاکتیک بازاریابی ساده اما کاربردی برای افزایش ترافیک وب‌سایت آشنا شدیم.

سعی کنید تک‌تک موارد را در کسب‌وکار خود موردبررسی قرار دهید و ببینید چه تصمیمات و اقداماتی در جهت بهتر شدن فرایند بازاریابی باید اجرایی شود.

پیام بگذارید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آرشیو