• سه شنبه 27 آبان 1399
  • 1183
  • فروش

10 نکته برای افزایش فروش آنلاین

10 نکته برای افزایش فروش آنلاین

اگر می‌خواهید برای وب‌سایت خود یک‌راه حل تجارت الکترونیکی در نظر بگیرید یا اگر قبلاً از آن استفاده کرده‌اید،

این احتمال وجود دارد که به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن افزایش فروش آنلاین ، برای مشتریان خود باشید و درنتیجه فروش خود را افزایش دهید.

خوب، شما خوش‌شانس هستید!

در زیر فهرستی از ده روش وجود دارد که می‌توانید راه‌حل تجارت الکترونیکی خود را مؤثرتر کرده و رضایت مشتری را به حداکثر برسانید،

اندازه سفارش‌هایتان را افزایش دهید و سفارش‌ها را تکرار کنید و افزایش فروش آنلاین را تجربه کنید.

  در افزایش فروش آنلاین تعداد مراحل را به حداقل برسانید

1- برای افزایش فروش آنلاین تعداد مراحل را به حداقل برسانید

بگذارید واقعیت را بپذیریم، ما به‌عنوان مشتری در امر سفارش آنلاین بسیار بی‌تاب هستیم.

ما مراحل زیادی نمی‌خواهیم و هیچ زحمتی نمی‌خواهیم.

درواقع، یکی از مهم‌ترین دلایل کنار گذاشتن سبد خرید این است که مراحل زیادی برای انجام سفارش وجود دارد.

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید روند پرداخت را به یک مرحله محدود کنید. درست است، یک‌قدم.

هر چه طولانی‌تر، احتمالاً شاهد ترک سطح بالایی از سبد خرید خواهید بود.

درست است که این فروش‌های ازدست‌رفته ازنظر هزینه "هزینه‌ای" برای شما ندارد.

اما شما درفروش ازدست‌رفته، هم در این فروش و هم درفروش بعدی که با دهان‌به‌دهان منفی از دست می‌رود،

هزینه سنگینی می‌پردازید و این تأثیر بسیار واقعی در رشد شرکت شما دارد.

بیشتر بخوانید: دنیای فروش چگونه تغییر کرده است؟

 

2- فروش بالا و فروش متقابل

آیا شما رستورانی هستید که ابزار سفارش آنلاین داشته باشد؟

اگر این‌گونه هستید، می‌توانید بر اساس سفارش اولیه آن‌ها،

مانند پیشنهاد یک سالاد کناری برای تهیه ساندویچ خود، مجموع سفارش و فروش کلی را با ارائه توصیه‌های داخل سبد خرید، به سایر مواردی که ممکن است دوست داشته باشند، افزایش دهید.

آیا محصولاتی را برای دارندگان اتومبیل که دوست دارند جزئیات اتومبیل خود را ارائه دهند، در بازار عرضه می‌کنید؟

چرا سایز بزرگ‌تری از لاک‌هایی که آن‌ها فقط به سبد خریدشان اضافه کرده‌اند یا شاید محصول تمیز کردن لاستیک چرخ خود را پیشنهاد نمی‌کنید؟

یک استراتژی فروش و فروش متقابل خوب، نه‌تنها با افزایش کل سفارش اولیه، فروش شمارا افزایش می‌دهد.

همچنین فروش سفارش‌های آینده را افزایش می‌دهد. با ارائه گزینه‌های دیگری که مشتریان ممکن است در نظر نگرفته باشند،

شما آن‌ها را در معرض تعداد بیشتری از محصولات خود قرار داده و رضایت از سفارش را افزایش می‌دهید (که منجر به افزایش تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت می‌شود).

 

3- برنامه وفاداری / پاداش

می‌توانیم لحظه‌ای صادق باشیم و به آن اعتراف کنیم، ما دوست داریم چیزهای رایگان دریافت کنیم

و به‌احتمال‌زیاد از مشاغلی خرید می‌کنیم که گاه‌به‌گاه کالای مجانی به ما می‌دهد.

اکنون، ما نمی‌گوییم که مشتریان باید با هر سفارش، چیزی رایگان دریافت کنند.

این درواقع ضد تولید است زیرابه مشتریان شما آموزش می‌دهد که با هر سفارش یک کالای رایگان انتظار داشته باشند و با افزایش سفارش‌های کالاهای رایگان بهتر شود.

اما یک برنامه پاداش خوب کاملاً برنامه‌ریزی‌شده که به ازای هر خرید، برای تخفیف یا افزودنی قابل‌استفاده است، به مشتریان امتیازاتی اعطا می‌کند،

برای سفارش پنجم حمل‌ونقل رایگان را ارائه می‌دهد یا برای سفارش بیش از مقدار مشخصی، یک هدیه کوچک می‌دهد،

باعث ایجاد وفاداری و تکرار سفارش‌های آنلاین مشتری می‌شود.

 

4- پیام‌های کاربر محور

وب‌سایت شما باید به بازدیدکنندگان دلیل یا حتی بهتر از آن ارائه دهد، دلایل انجام اقدامات خریدی که می‌خواهید انجام دهند.

این بدان معنی است که وب‌سایت شما، باید پیشنهادهای ارزشمندی را ارائه دهد که به مشتری اطلاع دهد.

چرا باید از شما خرید کند و مزایای خاص محصول یا راه‌حل شمارا به همراه داشته باشد.

شما می‌خواهید پیام‌های شما به بازدیدکنندگان برسد، انگیزه ایجاد کند و آن‌ها الهام بگیرند، تا عمل کنند.

به‌عبارت‌دیگر، وب‌سایت خود را درباره خود نسازید.

در مورد نحوه ارزش‌گذاری به بازدیدکنندگان خود، صحبت کنید.

و فکر نکنید که "پیام‌های کاربر محور" فقط به یک کپی از وب‌سایت شما محدود می‌شود.

همچنین شامل عکاسی سفارشی، فیلم‌های سفارشی، راهنماهای قابل بارگیری و غیره است.

پیشنهاد عالی برای شما: ترفندهای موفق در رقابت آنلاین با توجه به تغییرات دنیای فروش

    برای افزایش فروش آنلاین دعوت به اقدام کنید

5- برای افزایش فروش آنلاین دعوت به اقدام داشته باشید

همان‌طور که یک اتومبیل زیبا و هیجان‌انگیز و بدون موتور شمارا به‌جایی نمی‌رساند، یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی بدون درخواست‌های جدی برای فروش، نیز فروش ایجاد نخواهد کرد.

بدیهی است که مهم‌ترین فراخوان در وب‌سایت تجارت الکترونیکی دکمه "افزودن به سبد خرید" در صفحه محصول / خدمات است.

یافتن دکمه "افزودن به سبد خرید" باید آسان باشد و حتی باید چندین مکان را در صفحه محصول / خدمات در نظر بگیرید.

مهم‌ترین دعوت برای اقدام بعدی، اعلان فروش و فروش متقابل شماست، هم به‌عنوان مشتری محصولات را اضافه می‌کنیم و هم به دلیل انصراف.

این‌یک ابزار عالی برای افزایش تعامل و دانش در مورد محصولات شما و درنتیجه افزایش فروش آنلاین است.

اما فراخوان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در وب‌سایت تجارت الکترونیکی خود قرار دهید که اگرچه ممکن است منجر به فروش فوری نشود، اما با انتقال بازدیدکنندگان وب‌سایت به‌مرورزمان به افزایش فروش کمک می‌کند.

قرار دادن شماره تلفن شما در مکان‌های مختلف در وب‌سایت، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در چندین مکان به لیست ایمیل شما، فرم‌های تماس / درخواست اطلاعات بیشتر و حتی ویژگی Live Chat (گفتگوی فعال) منفعلانه‌تر شوند.

نکته این است که، هرچه گزینه‌های بیشتری برای تعامل با شما در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید، وب‌سایت تجارت الکترونیک شما عملکرد بهتری دارد.

حتی این نکته در مورد تبلیغات پرفروش هم صدق می کند. زیرا در آنجا هم باید سعی در تعامل با نیاز مشتریان داشته باشد.     برای افزایش فروش آنلاین عکاسی خصوصی داشته باشید

6- عکاسی سفارشی

بیایید نگاهی دوباره به نمونه رستوران بیندازیم. هنگام سفارش آنلاین غذا به تجربه خودتان فکر کنید.

به‌احتمال‌زیاد شما کدام‌یک از رستوران‌ها را سفارش می‌دهید:

(1) یک رستوران با PDF در فهرست آن‌ها یا (2) یک رستوران با منویی که شامل عکس‌هایی دهان آب دهان را راه می‌اندازد،

که باعث می‌شود سریع‌تر روی "افزودن" کلیک کنید، سریع‌تر از اینکه یوسین بولت با سرعت 100 متر می‌دود؟

ما این‌طور فکر کردیم چه یک رستوران باشید، چه یک خرده‌فروش مصرف‌کننده یا یک تولیدکننده گران‌قیمت لوازم الکترونیکی،

عکاسی سفارشی که مشتریان شمارا با استفاده از محصولات شما به تصویر می‌کشد، پیامی قوی‌تر را تحویل می‌دهد

و محصولات شمارا به شکلی نشان می‌دهد که دیگر هیچ عکاسی از کالاها وجود ندارد.

می‌توانست و به‌نوبه خود منجر به فروش بیشتر خواهد شد. زیرا مشتریان بیشتر درگیر هستند و سطح اعتماد بالاتر است.

 

7- توصیفات مشتری در هر صفحه

چه به شرکت‌ها، مصرف‌کنندگان یا هر دو بفروشید، اشکال مختلفی از ارتباطات بازاریابی وجود دارد که در تأیید اعتبار، اعتمادسازی و افزایش اعتمادبه‌نفس، هنگام تصمیم‌گیری خرید، مؤثرترین روش توصیه مشتری‌های راضی است.

درست مثل بسیاری از زمینه‌های دیگر زندگی، ما به‌عنوان مصرف‌کننده تأیید منطقی بودن تصمیم خرید خود را دوست داریم.

شما می‌توانید این اعتبار سنجی را با توصیفات مشتریان راضی در صفحه محصول، به مشتریان بالقوه ارائه دهید و آن‌ها را تشویق کنید که محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند.

 

8-کمپین‌های ایمیل پس از سفارش (توصیه‌ها)

مسلم است که شما باید آدرس ایمیل مشتریان خود را با هر سفارش، جمع‌آوری کنید.

حداقل این است که شما با این روش ارتباط برقرار می‌کنید.

(1) سفارش را تأیید کنید.

(2) هرگونه مشکل یا نگرانی در مورد سفارش را گزارش دهید.

(3) مشتری را از زمان پردازش یا ارسال سفارش مطلع کنید.

اما این تنها دلایل ارسال ایمیل به مشتریان پس از سفارش نیست.

دقیقاً مانند فروش و فروش متقابل در سبد خرید، ایمیل پس از سفارش (راه صحیحی نیست، مواظب باشید) یک روش عالی برای افزایش فروش در آینده،

با ارائه محصولات مرتبط یا گزینه‌های اندازه است که مشتری ممکن است بخواهد با سفارش بعدی خود خریداری کند.

 

9- سفارش‌های رهاشده را پیگیری کنید

اجرای این روش آسان است و روشن است که چگونه راه‌حل تجارت الکترونیکی شمارا بهبود می‌بخشد.

با ردیابی سفارش‌های رهاشده در یک پایگاه داده که در کنسول اداری وب‌سایت شما نگهداری می‌شود،

ممکن است بتوانید با مشتریانی که سفارش خود را تکمیل نکرده‌اند تماس بگیرید (اگر تصور کنید اطلاعات تماس آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید)

و از آن‌ها بپرسید که چرا آن‌ها سفارش خود را تکمیل نکرده‌اند.

این‌یک روش عالی برای یادگیری در مورد مسائل موجود در سبد خرید موجود و روند پرداخت شما

و همچنین سایر مواردی است که ممکن است وجود داشته باشد مانند انتخاب محصول، قیمت‌گذاری، هزینه‌های غیرمنتظره (مانند مالیات و حمل‌ونقل) و موارد دیگر.

شما قادر خواهید بود ردیابی کنید که کاربران در چه نقطه‌هایی سبد خرید را رها می‌کنند و به شما کمک می‌کنند مناطق مشکل را شناسایی کنید.

با پیروی از نکات بالا، شما در تلاش برای بهبود اثربخشی راه‌حل فاکتورهای تجارت الکترونیکی خود خواهید بود.

 

10- یک ابزار یابنده خرده‌فروشی به وب‌سایت خود اضافه کنید

اذعان می‌کنیم، این برای موفقیت بیشتر راه‌حل تجارت الکترونیکی شما، کمی ناسازگار به نظر می‌رسد در وهله اول با شما موافقت خواهیم کرد.

اما واقعیت این است که همه مصرف‌کنندگان خرید آنلاین را دوست ندارند (یا راحت نیستند).

درنتیجه، یک روش عالی برای دستیابی به این فروش این است که به این مصرف‌کنندگان این توانایی را بدهید که به‌سرعت مکانی را پیدا کنند که بتوانند شخصاً محصول شمارا خریداری کنند.

بعلاوه، اگر در خانواده برند خود چندین محصول داشته باشید، این فرصت را برای بیشتر شدن میزان مواجهه با مشتری، در فروشگاه فراهم می‌کند.

دیدگاه کاربران (0)