• يکشنبه 4 ارديبهشت 1401
  • 591
  • فروش

10 راه برای فروش محصول!

10 راه برای فروش محصول!

بعد از توسعه یک محصول، اکنون وقت آن است که روش‌های فروش را بیاموزید که سود شمارا بالا می‌برد و برند شمارا به رسمیت می‌شناسد.

فروش قطعاً یک هنر است که برای انجام کار به ابزارها و استعدادهای مختلف نیاز دارد.

شناسایی افرادی که علاقه‌مند به خرید محصول شما هستند، که به‌عنوان "سرنخ‌ها" نیز شناخته می‌شود، تنها قدم اول را نشان می‌دهد.

متقاعد کردن آن‌ها برای خرید واقعی محصول شما نیاز به یک برنامه بازاریابی آینده‌نگر دارد.

آماده برای شروع؟ ابتدا، ما در مورد 4 راه برای در دسترس قرار دادن محصولات خود برای خریداران صحبت خواهیم کرد.

6 روش کلیدی بازاریابی محصولات شما برای افزایش سرنخ و فروش محصول

1. فروش در وب‌سایت تجارت الکترونیکی خودتان

صرف‌نظر ازآنچه می‌فروشید، برای رقابتی ماندن نیاز به حضور در وب دارید.

یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی‌شده این امکان را فراهم می‌کند که محصول خود را از طریق برخی از روش‌های اضافی که در زیر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد به فروش برسانید، اما همچنین به شما امکان می‌دهد ویترین فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کنید.

فروشگاه برند شما که به‌عنوان یک وب‌سایت تجارت الکترونیک شناخته می‌شود، کنترل کاملی بر طراحی، چیدمان و هدایت کاربر به شما می‌دهد که همه این‌ها بر تجربه مشتری تأثیر می‌گذارد و به شما کمک می‌کند محصولات خود را بفروشید.

می‌توانید با یک سازنده وب‌سایت تجارت الکترونیک یا از یک توسعه‌دهنده وب بخواهید فروشگاه شمارا راه‌اندازی کند.

درهرصورت، باید مطمئن شوید که هم وب‌سایت و هم فروشگاه تجارت الکترونیک شما در دستگاه‌های تلفن همراه قابل‌دسترسی هستند.

این طراحی وب واکنش گرا نامیده می‌شود و برای فروش آنلاین محصولات بسیار مهم است.

 

2. فروش در دیگر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک

هنوز برای سرمایه‌گذاری در یک وب‌سایت برند آماده نیستید؟ شما می‌توانید از دیگر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای فروش محصول خود استفاده کنید.

بازار آنلاین نشان‌دهنده اوج سایت‌های تجارت الکترونیک شخص ثالث است زیرا تقریباً هر چیزی را می‌توان در آنجا فروخت.

بااین‌حال، رقبا وجود دارند، به‌خصوص برای محصولاتی که در جایگاه‌های خاص قرار می‌گیرند.

اگر بودجه راه‌اندازی قابل‌توجهی ندارید، استفاده از پلتفرم تجارت الکترونیک شخص ثالث یک روش عالی برای فروش محصولات است.

عضویت در این سایت‌ها رایگان است و با حفظ درصد مشخصی از هر تراکنش، درآمد خود را به دست می‌آورند.

شما همچنین از ترافیکی که این پلتفرم‌های بزرگ در حال حاضر از آن بهره می‌برند، بهره می‌برید و می‌توانید از هرگونه خط‌مشی محافظت از پرداخت، عیب‌یابی فنی یا خدمات میانجی‌گری که ممکن است ارائه شود، استفاده کنید.

درنهایت، پلتفرم‌های بزرگ‌تر تجارت الکترونیک تمایل دارند رابط‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی با کاربری آسان برای فروشندگان داشته باشند.

فرآیند افزودن محصولات جدید به‌گونه‌ای ساده شده است که ممکن است در سایت تجارت الکترونیکی شما امکان‌پذیر نباشد.

  ویترین فیزیکی شما

3. ویترین فیزیکی شما

یک فروشگاه فیزیکی برای بسیاری از فروشندگان رؤیایی است که به حقیقت پیوسته است و اگر بتوانید یک مکان عالی پیدا کنید، یک فروشگاه فیزیکی می‌تواند به‌خودی‌خود به‌عنوان یک روش فروش عمل کند.

تصور کنید که یک ملک عالی در خیابان اصلی یک شهر کوچک دارید.

شما می‌توانید گردشگران و افراد محلی را به‌طور یکسان برای توقف جذب کنید، به شرطی که از نمایشگرهای پنجره و علائم در فضای باز به‌خوبی استفاده کنید.

هنگامی‌که رهگذران را متقاعد کردید که پا به داخل مغازه خود بگذارند، می‌توانید از روش‌های خلاقانه دیگری برای نمایش توجه آن‌ها به اقلام محبوب استفاده کنید.

برای کمک به فروش متقابل اقلام مرتبط، نمایشگرهای نقطه خرید را امتحان کنید و همیشه نمایشگرهای فصلی با موضوع آخرین تعطیلات یا رویدادها داشته باشید.

یک منطقه ویژه برای محصولات جدید نیز ایجاد کنید.

 

4. فروش محصول خود در فروشگاه‌های دیگر

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه محصولات جدید در قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند قرار می‌گیرند؟

اغلب به‌سادگی پر کردن یک فرم فروشنده است تا به بخش تأمین شرکت اطلاع دهید که محصول شما وجود دارد.

اگر به نظر می‌رسد محصول شما مانند محصولی باشد که مشتریانش آن را خریداری می‌کنند، شرکت با شما تماس خواهد گرفت.

این یک فرصت شگفت‌انگیز است. زیرا محصول شما به میلیون‌ها مشتری در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین نشان داده می‌شود.

نام تجاری شما ممکن است در تبلیغات چاپی یا تلویزیونی شرکت نیز نمایش داده شود. ارتباط نام تجاری خود با یک شرکت بزرگ‌تر نیز اعتبار برند شمارا افزایش می‌دهد.

هنگامی‌که یکی از (یا همه) روش‌های بالا را برای در دسترس قرار دادن محصول خود برای خریداران انتخاب کردید، باید شاهد افزایش کوچکی در فروش باشید.

اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای رسیدن به اهداف فروش وجود دارد.

در مرحله بعد، باید از طریق بازاریابی آگاهی از برند را ایجاد کنید و مردم را متقاعد کنید که برای خرید محصول شما، چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین، از فروشگاه بازدید کنند.

  تبلیغات در تلویزیون و رادیو

5. تبلیغات در تلویزیون و رادیو

بقیه لیست روش‌های بازاریابی ما صرفاً به دلیل مرتبط بودن آن‌ها بر استراتژی‌های اینترنتی متمرکز است، اما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ممکن است همچنان در استراتژی بازاریابی شما جایگاهی داشته باشند.

بااین‌حال، ابتدا باید تشخیص دهید که آیا مخاطبان هدف شما به‌اندازه کافی تلویزیون تماشا می‌کنند یا به رادیو گوش می‌دهند تا این روش قابل‌اجرا باشد.

بخش‌های خاصی از مردم سرگرمی‌های خود را پخش می‌کنند و اخبار خود را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر تلویزیون را در طول شب روشن نگه می‌دارند یا در حین کار به رادیو گوش می‌دهند.

هیچ‌یک از راه‌های دیگر بهتر از دیگری نیست، اما برای اینکه بتوانید محصول خود را بفروشید، باید تحقیقات بازار انجام دهید تا بفهمید که کدام‌یک بیشتر به مخاطبان هدف شما دسترسی دارد.

ممکن است فکر کنید که همه می‌خواهند محصول شما در دنیای ایده‌آل باشد، اما محدود کردن تمرکز شما ایجاد تبلیغات هدفمند و لذت بردن از بازگشت سرمایه بهتر را بسیار آسان‌تر می‌کند.

بازاریابی به همین صورت عمل می‌کند: تمرکز خود را بیشتر کنید تا به نتایجی که می‌خواهید برسید.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید تلویزیون و یا رادیو برای مخاطبان هدف شما کار کند، یک شرکت بازاریابی محلی را استخدام کنید که در ایجاد بخش‌های با کیفیت بالا و متناسب با بودجه شما تخصص دارد.

ایجاد یک تصویر برند معتبر بسیار مهم است، به این معنی که تبلیغات شما باید کیفیتی مشابه برندهای معتبر داشته باشد.

کیفیت تصویر و صدای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به‌اندازه خود کلمات به پیام کلی کمک می‌کند، بنابراین با دقت انتخاب کنید.

 

6. استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در سراسر اینترنت ظاهر می‌شود و به هدایت مشتریان به وب‌سایت شما کمک می‌کند.

همان‌طور که از نام آن پیداست، شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ کلیک کند، که این روش را به یک روش مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند.

بااین‌حال، شما باید وب‌سایت یا صفحه فرود خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که همچنان مشتریان را متقاعد کند که محصولات شمارا ببینند و بخرند.

از تبلیغات گوگل برای ایجاد کمپین‌های هدفمند استفاده کنید که در وب‌سایت‌های مرتبط و در مقابل کاربرانی که به‌احتمال‌زیاد روی محصول شما کلیک می‌کنند ظاهر می‌شوند.

همچنین می‌توانید از تبلیغات فیس‌بوک برای ایجاد یک کمپین PPC محدود به پلتفرم شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

   بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

7. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

میلیون‌ها وب‌سایت وجود دارد، بنابراین چگونه مردم هنگام تایپ عبارت‌های جستجو در Google، وب‌سایت شمارا پیدا می‌کنند؟

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو شامل راه‌اندازی وب‌سایت شما به‌گونه‌ای است که الگوریتم گوگل را تشویق می‌کند تا آن را معتبر و مرتبط با کلمات کلیدی و موضوعات خاص تشخیص دهد.

بنابراین، وب‌سایت شما می‌تواند در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و مخاطبان هدف شما می‌توانند محصولات شمارا کشف کنند.

استراتژی‌های سئو شامل افزودن کلمات کلیدی به‌عنوان، تیتر، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و در سراسر محتوای صفحه به روشی طبیعی است.

ایجاد یک شبکه پیوند داخلی از صفحات پشتیبانی به صفحات پول. ایجاد قدرت از طریق اثبات اجتماعی، استنادات و بک لینک‌ها و آدرس دادن به‌سرعت و پاسخگویی سایت.

یک طرح سئو هوشمند همچنین به محتوای تازه و تکه‌های متن غنی، بهینه‌سازی «Google برای کسب‌وکار من» و ردیابی مداوم کلمات کلیدی برای تجزیه‌وتحلیل نتایج و شناسایی فرصت‌ها نیاز دارد.

 

8. درگیر شدن در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

داشتن یک وب‌سایت به شما امکان می‌دهد از استراتژی‌هایی مانند تبلیغات PPC و SEO استفاده کنید، اما حضور در رسانه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کند تا به روشی شخصی و معتبرتر با خریداران ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که ارزش‌های اصلی شرکت خود را به نمایش بگذارید، وفاداری را از مشتریان فعلی و بالقوه به دست آورید، به برخی از شکایات مربوط به خدمات مشتری رسیدگی کنید، نظرات را جمع‌آوری کنید، در میان فالوورها در ذهن خود بمانید و به‌طورکلی شهرت خود را به شیوه‌ای مثبت ایجاد کنید.

همانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، کیفیت محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، تفاوت زیادی در نگاه مردم به برند شما ایجاد می‌کند.

از عکس‌های دست‌دوم و قدیمی خودداری کنید، اما مطمئن شوید که تصاویری که می‌گیرید خیره‌کننده به نظر می‌رسند.

از هشتگ‌ها و منشن‌ها به نفع خود استفاده کنید تا توسط افراد بیشتری کشف شوید. به نظرات پاسخ دهید و با فالوورها درگیر شوید.

ده‌ها پلتفرم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، و بسیار مهم است که تمرکز خود را در اینجا نیز محدود کنید.

مشتریان شما کجا معاشرت می‌کنند؟ اگرچه فیس‌بوک زمانی مرکز دانشجویان دانشگاه بود، اما امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به بزرگ‌سالان شاغل است.

این روزها دانشجویان دانشگاه و دانش آموزان بیشتر در اینستاگرام یا تلگرام حضور دارند و حتی ممکن است با توسعه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جدید تغییر کند.

  9. روش بازاریابی ایمیلی برای فروش

9. روش بازاریابی ایمیلی برای فروش

هنگامی‌که یک وب‌سایت دارید، سعی کنید آدرس‌های ایمیل را از بازدیدکنندگان جمع‌آوری کنید.

می‌توانید این را اختیاری کنید یا باارزش‌ترین محتوای خود را به‌شرط خریدن اشتراک قرار دهید.

جمع‌آوری ایمیل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید تا در ذهن مشتریان بالقوه قرار بگیرید، مشتریان فعلی را تشویق کنید تا دوباره از شما خرید کنند، تخفیف‌ها و تبلیغات را به اشتراک بگذارید و در مورد محصولات خود بازخورد دریافت کنید.

لازم نیست خبرنامه‌های ایمیلی طولانی یا پیچیده باشند. درواقع، کوتاه و راحت کار را انجام می‌دهد، به شرطی که شما یک فراخوان واضح برای اقدام داشته باشید.

برای مثال، اگر می‌خواهید افراد از یک ویدیوی محصول خاص بازدید کنند، ممکن است به‌طور مختصر محصول را معرفی کنید و سپس دکمه‌ای رنگی را اضافه کنید که به ویدیو پیوند داده می‌شود و می‌گوید: «آن را در عمل ببینید».

اگر می‌خواهید مردم وبلاگی را بخوانند، موضوع را معرفی کنید و سپس دکمه خود را بگویید: «نکته‌ها و ترفندهای بیشتر بیاموزید».

یافتن یک فرکانس توزیع ایده‌آل و یادگیری نحوه نوشتن خطوط موضوع ایمیل جذاب کمک می‌کند مطمئن شوید که ایمیل‌های شما واقعاً باز شده‌اند.

بااین‌حال، کمپین‌های ایمیل تمایل به نرخ باز و کلیک پایین دارند، بنابراین جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل باکیفیت می‌تواند به بهبود نرخ موفقیت شما کمک کند.

 

10. بازاریابی محتوا فراتر از سئو

روش نهایی برای فروش محصول به بسیاری از استراتژی‌های دیگر مرتبط است، اما به‌خودی‌خود ارزش ذکر را دارد.

بازاریابی محتوا شامل ایجاد مطالب نوشتاری یا بصری برای آموزش، سرگرمی یا تعامل با سرنخ‌های شما است.

بازاریابی محتوایی که به‌شدت بر تبلیغ محصولات شما تمرکز می‌کند به‌اندازه محتوایی که هدف آن ارائه ارزش به بیننده است، مؤثر نیست.

اما عاقلانه است که همچنان یک تماس برای اقدام یا پیوند به صفحات محصول خود در متن داشته باشید.

بازاریابی محتوا مستقیماً از تلاش‌های سئوی شما پشتیبانی می‌کند زیرا «محتوای تازه» در قالب پست‌های وبلاگ، ویدیو یا گالری تصاویر به الگوریتم‌های Google می‌گوید که سایت شما فعال و مرتبط است.

داشتن مقدار زیادی محتوای باکیفیت در سایت شما همچنین تعداد جستجوهایی که سایت شما در آن‌ها نشان داده می‌شود را افزایش می‌دهد و درنتیجه جستجوهای موفقیت‌آمیزتر به سایت شما منجر می‌شود.

علاوه بر این، بازاریابی محتوا مطالبی را برای به اشتراک گذاشتن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی فراهم می‌کند.

داشتن یک وب‌سایت خوب طراحی‌شده و بهینه با توزیع منظم محتوا، ستون فقرات همه روش‌های دیگر فروش یک محصول است.

وقتی از روش‌های دیگر برای متقاعد کردن افراد برای بازدید موفقیت‌آمیز از سایت شما استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سایت و محصول شما ارزش وقت و توجه آن‌ها را دارد.

دیدگاه کاربران (0)