12 روش عالی برای سرمایه‌گذاری روی خود!

12 روش عالی برای سرمایه‌گذاری روی خود!

با شنیدن کلمه "سرمایه‌گذاری روی خود" اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید چیست؟ احتمالاً سرمایه‌گذاری در سهام، املاک یا پس‌انداز برای پول. اما در مورد خودت چطور؟ خواه گسترش دانش خود، ایجاد عادات مثبت جدید (درحالی‌که عادات منفی را کنار بگذارید)، یا سازماندهی امور مالی و شخصی خود، این مسئولیت شماست که قبل از اینکه بتوانید وقت و انرژی خود را به افراد و چیزهای دیگر بدهید، به خودتان جوابگو باشید.

سرمایه‌گذاری روی خود یک راه مطمئن برای بازگشت سرمایه است و ما قول می‌دهیم، پس از انجام دادن این 12 مورد در این مقاله روی خودتان، خوشحال خواهید شد که این کار را انجام داده‌اید.

چگونگی سرمایه‌گذاری روی خود برای پیشرفت فردی

در اینجا 12 روش عالی برای سرمایه‌گذاری روی خود آورده شده است:

1- از یادگیری مادام‌العمر استقبال کنید

آموزش پس از ترک کلاس به پایان نمی‌رسد، و می‌توانید مجموعه مهارت‌های خود را بسازید و علایق خود را با یادگیری مادام‌العمر همراه کنید.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در این دنیا وجود دارد و راه‌های زیادی برای دسترسی به اطلاعات جدید وجود دارد.

 

2- سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید

بر اساس یک مطالعه در سال 2018، حداقل 44٪ از کانادایی‌ها معتقدند وضعیت مالی آن‌ها به‌طور منفی بر سلامت روان آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

آیا شما یکی از آن‌ها هستید؟ امسال با بررسی منظم خود برای مدیریت سطوح استرس و جلوگیری از فرسودگی، سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید.

به خودتان اجازه استراحت بدهید، اشتباه کنید و حد و مرزی را تعیین کنید. درک کنید که ممکن است جایی که فکر می‌کردید در حال حاضر نباشید، اما یک روز به آنجا خواهید رسید.

 

3- برای خودتان اهداف تعیین کنید

ما می‌دانیم که ممکن است تعیین اهداف کل سال بیهوده به نظر برسد، با توجه به اینکه همه در سال گذشته چقدر خوب پیش رفتند. اما به این نکته توجه داشته باشید.

این اهداف نباید اهداف فراگیر و کلی مانند پرداخت همه بدهی‌های شما باشند (مخصوصاً که نمی‌دانیم اقتصاد در آینده چگونه پیش خواهد رفت).

آن‌ها می‌توانند به‌سادگی تنظیم پرداخت‌های خودکار با مؤسسه مالی شما، محدود کردن غذا خوردن در بیرون از خانه به تنها یک بار در ماه، یا به‌روزرسانی رزومه شما باشند.

هر هدف کوتاه‌مدت و شاید بلندمدتی که امسال برای تمرکز بر روی آن‌ها انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که قابل‌دستیابی هستند و اگر همه آن‌ها را انجام ندهید، در پایان سال احساس بدتری برای شما ایجاد نمی‌کنند.

  یک مربی پیدا کنید

4- یک مربی پیدا کنید

همه ما می‌توانیم از یک دوست برای صحبت با او استفاده کنیم - به‌ویژه در مورد امور مالی‌مان. امسال یک مربی مالی پیدا کنید تا به شما کمک کند پول خود را هدایت کنید تا بتوانید به اهداف مالی خود نزدیک‌تر شوید.

 

5- یک مجله راه‌اندازی کنید

ما قبلاً در مورد اهمیت دفتر خاطرات صحبت کرده‌ایم، بنابراین اگر هنوز آن را شروع نکرده‌اید، اکنون فرصت دارید. اما لازم نیست مجله شما صرفاً روی پول متمرکز شود.

این یک فضای عالی و امن برای تأمل، برنامه‌ریزی، تجسم و بخشش است. ژورنال نویسی مزایای زیادی دارد، مانند مدیریت استرس، شناسایی مسائل و حل مشکلات.

همچنین مکانی عالی برای تمرین قدردانی و تعیین اهداف است.

 

6- قدردانی را تمرین کنید

لازم نیست تا روز شکرگزاری منتظر بمانید تا برای همه چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید.

قدردانی را به‌طور منظم تمرین کنید تا به شما کمک کند دیدگاهی به دست آورید و در مورد جایی که در زندگی هستید احساس راحتی کنید.

ممکن است هنوز بدون بدهی نباشید یا پس‌انداز کافی برای پیش‌پرداخت نداشته باشید، اما ما تضمین می‌کنیم که بخش‌هایی در زندگی شما وجود دارد که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید.

خواه برای خانواده، دوستان، حیوانات خانگی، سرگرمی‌ها، عادت‌ها یا قهوه‌تان باشد - هر هفته برای حداقل یک فرد یا چیز شکرگزاری کنید تا به شما کمک کند انگیزه داشته باشید.

 

7- یک عادت بد را ترک کنید

چه عادت بدی دارید که به خود می‌گویید سال به سال آن را ترک خواهید کرد؟ صرف‌نظر از خرج عاطفی پول، سیگار کشیدن، صرف زمان بیش‌ازحد روی یک دستگاه و غیره، ما می‌دانیم که شما یک عادت بد دارید.

همه ما انجام می‌دهیم! بیایید امسال روی ترک این عادت بد کار کنیم. فهرستی از تمام دلایلی که می‌خواهید این عادت را ترک کنید (مانند تأثیر آن بر رفاه مالی، روانی، اجتماعی یا جسمی‌تان) و تمام اقداماتی که قرار است انجام دهید تا درنهایت از شر آن خلاص شوید، در دفتر خود تهیه کنید (مانند جایگزینی عادت منفی با یک عادت مثبت).

نیاز به زمان و پشتکار دارد، اما فقط به این فکر کنید که تا پایان سال چقدر احساس خوبی خواهید داشت!

  به امور خود سامان دهید

8- به امور خود سامان دهید

آیا می‌دانید مقالات مهم شما کجا هستند؟ آیا می‌توانید پاسپورت خود را در یک لحظه پیدا کنید؟ احتمالاً نه.

اگر به این سؤالات پاسخ منفی دادید، اشکالی ندارد که خودتان را سرزنش کنید، زیرا طبیعی است که در دنیایی که خیلی سازمان‌یافته نیست، احساس آشفتگی کنید.

امسال برای ایجاد یک سیستم سازمانی مؤثر برای امور مالی، دفتر، خانه و غیره خود زمان بگذارید.

 

9- کمتر تعلل کنید

اگر حتی تا آخرین لحظه منتظر نباشیم تا مالیات خود را پرداخت کنیم، همه ما این کار را به تعویق می‌اندازیم. اما درنهایت چه کسی آسیب می‌بیند؟

ما آسیب می‌بینیم. فهرستی از تمام کارهایی که شروع یا تکمیل آن‌ها را به تعویق انداخته‌اید تهیه کنید و سپس برنامه‌ای برای انجام آن‌ها طراحی کنید.

ابتدا با کارهای ساده‌تر شروع کنید و سپس با کارهای سخت‌تر مقابله کنید. به ما اعتماد کنید، حذف کردن وظایف از لیست کارهایتان به‌خوبی احساس می‌شود!

10- بی‌نظمی را در زندگی خود حذف کنید

یکی از بهترین نکات برای شروع یک سال چیست؟ بی‌نظمی را در زندگی خود حذف کنید. نه، ما در مورد مدارک یا پرونده شما در این بخش صحبت نمی‌کنیم.

ما در مورد همه چیزهایی در زندگی شما صحبت می‌کنیم که دیگر به شما خدمت نمی‌کنند یا شما را پایین می‌آورند برای شما سودمند نیستند.

تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را که دنبال می‌کنید مرور کنید و آن‌ها را فقط به حساب‌هایی تقسیم کنید که به شما الهام می‌دهند، شما را می‌خندانند، به شما آموزش می‌دهند و غیره.

«در شبکه‌های اجتماعی پرسه زدن» و «لایک‌های غیرفعال» به‌طوری‌که در سال 20221 فیدهای خود را پر از حال مثبت و خوب کنید.

همین کار را با افراد، اقلام، غذاها، عادات و غیره در زندگی خود انجام دهید تا سال خود را روشن و بهتر کنید.

 

11- تعیین بودجه کنید

به‌احتمال‌زیاد، اگر در حال خواندن این پست وبلاگ در وب‌سایت ما هستید، احتمالاً به امور مالی شخصی علاقه‌مند هستید. و اگر مدتی اینجا بوده‌اید، می‌دانید که ما به ایجاد و حفظ بودجه‌های واقعی معتقدیم.

اگر هنوز بودجه‌ای در نظر نگرفته‌اید، زمانی بهتر از زمان حال وجود ندارد.

یک ماه را صرف پیگیری امور مالی خود در یک دفتر مالی کنید، هزینه‌های خود را فهرست کنید و سپس بودجه‌ای را تهیه کنید که هم قابل دستیابی باشد و هم به شما کمک کند به اهداف مالی خود برسید.

 

12- مرزها را تعیین کنید

آیا سال گذشته شما را کمی لاغر کرد؟ آیا برای تعیین حد و مرز و نه گفتن به دیگران یا به خودتان مشکل دارید؟

در دفتر خاطرات خود، تمام چیزهایی را که آرزو می‌کنید سال گذشته آن‌ها را انجام نمی‌دادید و چرا این کار را نکردید، یادداشت کنید.

آن فهرست را تجزیه‌وتحلیل کنید و در مورد احساسات مرتبط با آن پشیمانی فکر کنید. بعد، نه گفتن را تمرین کنید.

اگر واقعاً به چیزی علاقه‌مند نیستید یا با ارزش‌ها و اهداف شما همسو نیست (مثل قهوه‌های هفتگی با همکارتان)، متعهد به رد کردن باشید و به آن‌ها نه بگویید.

در ابتدا سخت خواهد بود، احساس می‌کنید که دیگران را ناامید می‌کنید، اما ارزشش را دارد!

امسال، محافظت از زمان، انرژی و پول خود را با بله و نه گفتن به افراد و چیزهایی که شما را خوشحال می‌کنند، در اولویت قرار دهید.

تعیین حد و مرز به شما کمک می‌کند تا از فرسودگی شغلی نیز جلوگیری کنید!

 

دوره درس های روزانه دارن هاردی

دوره «درس‌های روزانه دارن هاردی»

آیا می‌شود با تغییرات کوچک در فلسفه و شیوه‌های زندگی، باعث ایجاد یک رخداد بزرگ دومینووار در موقعیت‌های مختلف زندگی شد یا خیر؟ آیا تغییرات کوچک و مستمر روزانه، موجب بهتر شدن شرایط زندگی خواهد شد؟

هدف دوره درس‌های روزانه دارن هاردی، همین است. هدف این دوره تداوم برای دنبال کردن موفقیت‌های شماست. این دوره کمک می‌کند هرروز بهتر از روز قبل باشید.

دارن هاردی نویسنده و سخنران شناخته‌شده درزمینهٔ توسعه فردی و موفقیت است. معروف‌ترین کتاب او، "اثر مرکب" است.

دارن هاردی در این کتاب به ما می‌گوید که انجام کارهای کوچک، اما مستمر باعث موفقیت و رسیدن به اهدافمان می‌شود.

دارن هاردی مربی دوره درس‌های روزانه دارن هاردی به نام " دارن دیلی " هرروز نکات مهمی را برای موفقیت و رشد و توسعه فردی به‌صورت فایل‌های ویدئویی کوتاه به شما آموزش می‌دهد.

به کمک این آموزش‌ها می‌توانید، موفقیت خود را در زندگی شخصی و حرفه‌ای تضمین کنید.

برای تهیه این دوره فوق‌العاده اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)