12 نکته بازاریابی قدرتمند برای افزایش سوددهی آنلاین

12 نکته بازاریابی قدرتمند برای افزایش سوددهی آنلاین

همه‌گیری جهانی کرونا بسیاری از مشاغل را مجبور به افزایش سوددهی آنلاین کرد، امروزه برندهای بی‌شماری قصد دارند فروش آنلاین خود را افزایش دهند. بااین‌حال، به دلیل رقابت فزاینده و افزایش انتظارات مشتری، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است.

در این مقاله 12 نکته کاربردی برای افزایش سوددهی آنلاین شما آورده شده است.

 

12 تکنیک مفید برای افزایش سوددهی آنلاین

1. مخاطبان هدف خود را درک کنید

برای اتخاذ تصمیمات درست در زمینه بازاریابی و بهبود محصول، باید درک خوبی از مشتریان و خریداران احتمالی خود داشته باشید.

در یک فروشگاه آفلاین سنتی، می‌توانید نیازهای مخاطبان خود را از طریق مکالمه با آنها بشناسید. اما شما چطور این کار را انجام می‌دهید؟ در اینجا چندین راه وجود دارد:

• از ابزارهای تحلیلی در فروشگاه الکترونیکی و سیستم POS (نقطه فروش) خود برای شناسایی اولویت‌ها و الگوهای خرید استفاده کنید. • از طریق تماس‌های تلفنی، چت آنلاین، پیامک و ایمیل از مخاطبان خود سؤالات باز بپرسید تا در مورد مشتریان خود اطلاعات کسب کنید. • با استفاده از نظرسنجی‌های وب از سؤالات چندگزینه‌ای برای آنها استفاده کنید. قالب‌های متعددی به‌صورت آنلاین برای ساده کردن این کار موجود است.

 

2. از تجزیه‌وتحلیل برای یادگیری نحوه یافتن بازدیدکنندگان فروشگاه الکترونیکی خود استفاده کنید

فروشگاه الکترونیکی خود را با ابزارهای تحلیلی مانند Heatmap وب‌سایت و گوگل آنالیتیکس هماهنگ کنید تا بتوانید نحوه یافتن بازدیدکنندگان فروشگاه خود را بیاموزید.

شما باید به دنبال اطلاعاتی ازجمله منابعی باشید که مشتریانی را برای شما به ارمغان می‌آورند، مشتریان شما از کجا بدون خرید از سایت شما خارج می‌شوند، کاربران در چه مکان‌های عجیب‌وغریبی وقت خود را صرف می‌کنند و بیشتر امکان بهینه‌سازی وب‌سایت شما را فراهم می‌کند.

یک وبلاگ خاص، باید پست‌های بیشتری را در آن جایگاه پست کنید.

اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان اغلب از یک مکان خاص از سایت، خارج می‌شوند، باید آن عنصر یا محتوایی را که باعث ریزش مشتری در آن صفحه می‌شود را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

و اگر می‌بینید که کاربران زمان زیادی را در مکان‌های غیرمنتظره می‌گذرانند، تشخیص دهید که آیا در آنجا مشکل خاصی وجود دارد یا خیر.

 

3. در فروش خود صادق باشید

اغلب برندها در تلاش برای بازاریابی خود، صداقت در نسخه‌های فروش آنلاین خود را دشوار می‌دانند.

بااین‌حال، این نتیجه برعکس است. مردم شروع به درک کسب‌وکار شما می‌کنند که برای آن‌ها غیرقابل‌اعتماد است.

زیرا امروزه مصرف‌کنندگان نسبت به پیام‌های شما حساس هستند. بنابراین، در مورد محصولات و سیاست‌های خود ادعاهای نادرست نداشته باشید.

بنابراین، صداقت نه‌تنها بهترین سیاست، بلکه سودآورترین استراتژی بازاریابی است.

در نسخه فروش خود که در صفحه اصلی شما نمایش داده می‌شود، از طریق پیام‌های ایمیل و اعلان‌ها ارسال می‌شود، ساده، صادق و قابل‌دسترس باشید.

اعتماد ایجاد می‌کند، اعتمادبه‌نفس شما را نشان می‌دهد، نقاط قوت شما را برجسته می‌کند، مردم را می‌خنداند و توجه آن‌ها را به آنچه می‌گویید جلب می‌کند.

  اثبات اجتماعی را به رخ بکشید

4. اثبات اجتماعی را به رخ بکشید

مردم بیشتر از اینکه به تبلیغات یک برند اعتماد کنند، به نظرات، توصیفات، رتبه‌بندی‌ها و سایر محتوای تولیدشده توسط کاربر اعتماد دارند.

بنابراین، شما باید این مدارک اجتماعی را به آنها ارائه دهید.

برای توصیفات از طریق ایمیل بخواهید و آنها را به‌طور برجسته در وب‌سایت خود نمایش دهید.

بلافاصله پس از اینکه خریدهایشان برایشان ارسال شد، از مشتریان خوشحال نظر بخواهید.

همچنین، مطمئن شوید که رتبه‌بندی محصولات و بررسی ارسالی‌های مشتریان را در صفحات محصول مربوطه فعال کرده‌اید.

این به سایر مشتریان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که یک محصول خاص را بخرند یا نه.

حتی اگر نقدهای منفی دریافت کردید، نگران نباشید. زیرا، این به‌عنوان گواهی است که نظرات سایت شما از سوی کاربران واقعی است.

 

5. فرآیند پرداخت را ساده کنید

تحقیقات می‌گوید که خریدهای آنلاین به ارزش 4 تریلیون دلار تنها در سال گذشته در سبد خرید رها شده است. این آمار اهمیت ساده‌سازی فرآیند پرداخت را نشان می‌دهد.

بنابراین، یک گزینه تسویه حساب مهمان ارائه دهید تا مردم بتوانند بدون نیاز به پر کردن فرم‌های طولانی از شما خرید کنند.

و هنگامی‌که مجبور به جمع‌آوری اطلاعات خریدار هستید، پرداخت را به چندین صفحه تقسیم کنید یا آن را به‌عنوان یک صفحه توسعه‌دهنده نگه دارید.

به‌طوری‌که مشتریان از پر کردن این همه فرم غرق نشوند.

علاوه بر این، متن‌های خود را کوتاه و واضح نگه دارید. دکمه‌های استاندارد و عبارات ساده مانند «خرید»، «پرداخت» و غیره داشته باشید.

به‌علاوه، برای افزایش تبدیل، پیمایش را در صفحات فرود کلیدی حذف کنید.

 

6. از بازاریابی پیامکی استفاده کنید

پیامک هنوز هم یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی است زیرا نرخ باز شدن و تعامل بالایی دارد.

می‌توانید از بازاریابی پیامکی برای افزایش سوددهی آنلاین به روش‌های مختلفی استفاده کنید. اینجا نکاتی وجود دارد.

• پیشنهادهای انحصاری ارزش‌آفرین را برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید. • پیام‌های تبلیغاتی با زمان محدود ارسال کنید. • هشدارهای پیامکی برای رویدادهای فروش آتی. • شما می‌توانید یادآوری به‌موقع ارسال کنید. • برای بازخورد مشتری پیام بفرستید. • برای افزایش فروش محصولات مرتبط پیام ارسال کنید. • توصیفات و بررسی‌ها را تشویق کنید.

  از تبلیغات بنری وب استفاده کنید

7. از تبلیغات بنری وب استفاده کنید

تبلیغات بنری وب یا تبلیغات نمایشی شکلی از تبلیغات آنلاین است که در آن یک برند تبلیغات خود را در سایر وب‌سایت‌های پربازدید و محبوب دیگر قرار می‌دهد تا در معرض دید بیشتری قرار گیرد.

این بنرهای تبلیغاتی به شکل‌های مختلفی مانند تبلیغات متنی، تصاویر ثابت، ویدئوها و گیف‌ها هستند. این‌ها مستطیلی شکل هستند و در دید خواننده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات بنری برای بازاریابی خود استفاده کنید زیرا افرادی که اوقات فراغت خود را به‌صورت آنلاین می‌گذرانند، نادیده گرفتن این موارد دشوار است.

علاوه بر این، ازآنجایی‌که این موارد را فقط در یک سایت مرتبط با جایگاه خود قرار می‌دهید، برند شما در معرض دید افرادی قرار می‌گیرد که به دنبال آن هستند.

 

8. تا حد امکان گزینه‌های پرداخت را ارائه دهید

امروزه مصرف‌کنندگان در مورد نحوه پرداخت برای خرید محصولات و خدمات، انتخاب‌های متعددی دارند. محدود بودن درگاه‌های پرداخت، خریداران را از خرید از شما منصرف می‌کند.

بنابراین، گزینه‌های پرداخت بیشتری را ارائه دهید تا خریداران بتوانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که به بهترین وجه مطابق با ترجیحات آنها باشد.

همچنین، خدمات پرداخت جدیدتری را که در تلفن همراه مشهور می‌شوند، اضافه کنید.

به‌این‌ترتیب، افراد بیشتری می‌توانند از شما خرید کنند، به‌خصوص اگر سایت شما دارای ترافیک تلفن همراه زیادی باشد.

علاوه بر این، هنگامی‌که آنها می‌بینند که شما یک دروازه انتخابی خود را ارائه می‌دهید، خریداران فوری تمایل به خرید سریع دارند.

 

9. از چت بات‌ها در سایت خود استفاده کنید

وقتی کسب‌وکار آنلاین شما حجم بالایی از سرنخ‌ها و فرصت‌ها ایجاد می‌کند، زمان آن فرا رسیده است که هوش مصنوعی را در قالب یک چت بات به کار بگیرید.

به‌عنوان دستیار فروش شما در تمام ساعات شبانه‌روز عمل خواهد کرد.

مردم می‌توانند با کمک آنها سفارشات خود را رزرو کنند، قرار ملاقات‌ها را تعیین کنند، مناسب بودن محصول را بررسی کنند و موارد دیگر را انجام دهند.

مطالعات نشان می‌دهد که داشتن چت ربات برای تولید سرنخ و فروش می‌تواند سرنخ‌هایی با هدف بالا به همراه داشته باشد.

زیرا، آن‌ها می‌توانند سرنخ‌های باکیفیت را طبق قوانین تعیین‌شده به‌طور خودکار واجد شرایط کنند.

و روش دیگری که در آن استقرار ربات چت می‌تواند فروش آنلاین را افزایش دهد، ارائه پشتیبانی دقیق و سریع است.

بنابراین، با درگیر کردن مؤثر سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه، می‌توانند فروش را تا 30 درصد افزایش دهند.

 

10. CTAهای خود را شخصی‌سازی کنید

فراخوان برای اقدام (CTA) شما برای افزایش تبدیل مهم هستند. این‌ها عناصر یک صفحه هستند که به بازدیدکننده می‌گوید قدم بعدی که باید بردارد.

برخی از نمونه‌های CTA قدرتمند عبارتند از: «افزودن به فهرست آرزوها»، «اکنون بخرید»، «افزودن به سبد خرید»، «اکنون دانلود کنید»، و غیره. وقتی CTA خود را شخصی‌سازی می‌کنید، مشخص‌تر می‌شود و کاربر را وادار به انجام یک اقدام مطلوب می‌کند.

شخصی‌سازی یک CTA به این معنی نیست که شما به‌طور جداگانه به هر بازدیدکننده‌ای خطاب می‌کنید. به‌سادگی به این معنی است که شما مراحل قیف فروش آنها را در نظر می‌گیرید.

یک مطالعه نشان داد که تنظیم CTA بر این اساس (یعنی اینکه کاربران به مشتریان، سرنخ‌ها یا بازدیدکنندگان پول پرداخت می‌کنند) تبدیل‌ها را تا 42 درصد افزایش می‌دهد.

بنابراین، کاربران را به‌طور معناداری تقسیم کنید تا CTA های خود را شخصی کنید.

  تیترهای واضح‌تری بنویسید

11. تیترهای واضح‌تری بنویسید

یکی دیگر از عوامل ضروری در افزایش سوددهی آنلاین تیترهای شماست. زیرا، این‌ها مهم‌ترین چیزهایی هستند که بازدیدکنندگان در سایت شما به آن توجه می‌کنند.

بنابراین، به تیترهای وبلاگ‌ها، لندینگ پیج‌ها، صفحات محصول و صفحه اصلی توجه کنید. این تیترها باید توجه خواننده را جلب کند تا آنها را در حال مرور یا خواندن در سایت شما نگه دارد.

شما باید به‌طور واضح و مختصر پیشنهاد شما را توضیح دهد. یک مطالعه نشان داد که هر چه عنوان یک تیتر ساده‌تر در مورد ارائه محتوا باشد، خوانندگان بیشتری از آن حمایت می‌کنند.

یک شرکت سرمایه‌گذاری با تغییر یک عنوان عمومی به یک عنوان واضح‌تر که توضیح می‌دهد با وجوه سرمایه‌گذاران خود چه می‌کنند، شاهد افزایش تبدیل‌ها بود.

نکات مهمی در مورد نوشتن عنوان جذاب وجود دارد، که پیشنهاد می کنیم حتما با مطالعه آموزش عنوان نویسی جذاب ، اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

 

12. خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید

یک گزارش می‌گوید که 84 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که یکی از عوامل کلیدی که تصمیمات خرید آنها را تحریک می‌کند، خدمات مشتری است.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که خدمات عالی مشتریان را هم در قالب اسناد و هم به‌صورت پشتیبانی زنده ارائه می‌دهید.

برای کمک به بازدیدکنندگان خود برای اینکه فوراً به سؤالات آنها پاسخ دهید، بخش سؤالات متداول را در وب‌سایت خود داشته باشید.

علاوه بر این، چندین گزینه (شماره تلفن، آدرس ایمیل و غیره) را برای آنها فراهم کنید تا از پشتیبانی مشتری بهره‌مند شوند.

نمایندگان پشتیبانی خود را آموزش دهید تا با هدایت تلاش‌ها به سمت ایجاد روابط طولانی‌مدت، سریعاً به سؤالات قبل و بعد از خرید، بازگرداندن و جایگزینی با مراقبت جدی رسیدگی کنند.

زیرا، این‌ها واقعاً ارزش‌های شرکت شما را تعریف می‌کنند و به شهرت آن کمک می‌کنند. بنابراین، این می‌تواند بهترین استراتژی حفظ مشتری شما نیز باشد.

 

نکات جمع‌بندی

همانطور که از مطالعه این مقاله متوجه شدید، برای افزایش سوددهی آنلاین خود نیازی به تغییرات جامع و راه‌اندازی‌های گران‌قیمت ندارید.

اعمال ترفندهای جزئی و انجام تلاش‌های کوچک مانند موارد ذکر شده در این مقاله می‌تواند به رشد تجارت الکترونیک شما کمک زیادی کند، پس آن را جدی بگیرید.

بنابراین، نکات ما را امتحان کنید و از پتانسیل کسب‌وکار اینترنتی در این روزهای افزایش چشمگیر خرید آنلاین استفاده کنید.

دیدگاه کاربران (0)