سه درسی که برای برندسازی می‌توان از یک سیاه‌چاله یاد گرفت!
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ 0

سیاه‌چاله

سه درسی که برای برندسازی می‌توان از یک سیاه‌چاله گرفت!

اولین عکس از یک سیاه‌چاله

اولین عکس از یک سیاه‌چاله و هاله نورانی آن اخیرا منتشر شد، که یک صد سال گمانه‌زنی علمی را از نظر بصری تایید می‌کند.

گرچه خود این تصویر کمی شبیه به یک دونات درخشان است، اما قدرت و مقیاس بی‌تردیدی را نشان می‌دهد.

اگر کمی فکر کنید می‌بینید شباهت‌هایی میان سیاه‌چاله‌ها و برندهای خودمان وجود دارد.

دلیل آن این نیست که برندها خلأهای بی‌انتهایی هستند که موجودیت را از بین می‌برند.

به این خاطر است که هر دو مورد بر توجه ما تسلط دارند و جهان را تنها ذره‌ای تغییر می‌دهند.

3 درس برای برندسازی

مهم ترین ویژگی سیاه‌چاله‌ها

یکی از بی‌شمار ویژگی‌های سیاه‌چاله‌ها تراکم نامحدودشان است،

که به آنها اجازه می‌دهد هر چه بخواهند از نظر حجم افزایش یابند بی‌آنکه در اندازه‌شان تغییری ایجاد شود.

یک برند باید به طور مشابه میل به گسترش پایگاه مشتری خود داشته باشد بدون آنکه تغییری اساسی در شخصیتش بدهد،

چه با تغییر چشمگیر ارزش‌ها چه با بی‌اثر‌کردن وعده‌های برند خود.

3 درس برای برندسازی

درباره استراتژی‌های رشد از سیاه‌چاله‌ها چه چیزی می‌توانیم یاد بگیریم؟

اگر برندها بخواهند همانند سیاه‌چاله‌ها که به گوشه‌های جدید جهان می‌روند به مشتریان جدید دست پیدا کنند، آنها باید استراتژی‌های جدید بازاریابی دیجیتالی را کشف کنند.

مثلا پینترست.

این پلت‌فورم اکتشافی اجتماعی 265 میلیون کاربر دارد، که تنها 51 میلیون نفر در سال گذشته به آن اضافه شدند.

۹۰ درصد از کاربران هفتگی پینترست برای تصمیمات خرید به این پلت‌فورم متکی هستند.

توجه و مشارکت آنلاین بسیار ارزشمند هستند، اما پینترست به مانند سیاه‌چاله‌هایی که نور را جذب می‌کنند، کاربران را جذب و مدیریت می‌کند.

از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی که در زیر آورده شده‌اند استفاده کنید تا برند خود را به یک نوع پینترست تبدیل کنید.

همانند یک جسم جذاب که مردم را به احتمال زیاد به وجد می‌آورد.

3 درس برای برندسازی

یک نگاه همیشگی به یادگیری داشته باشید

رشد مداوم مهم است.

اما این نیز مهم است که چه مدت می‌توانید مشتریان وفادار را در اطراف خود حفظ کنید.

در حالت ایده‌آل شما مشتریان را تا پایان عمر حفظ خواهید کرد:

هیچ چیز از افق رویداد یک سیاه‌چاله برنخواهد گشت، آیا نمی‌خواهید برند شما نیز اینگونه باشد؟

درو کوسوف مدیرعامل شرکت Rainmaker Ad Ventures، معتقد است بهترین برندها طول عمر را در نظر می‌گیرند.

او می‌گوید:

آنها تقریبا ارزش طول عمر یک مشتری جدید را می‌دانند و قواعد کسب مشتری‌شان را پیرامون موفقیت بلندمدت می‌سازند نه درآمد روزانه.

این بدین معنی است که آنها مایل‌اند با یک زیان کوچک کوتاه‌مدت برای رسیدن به یک سرنخ یا مشتری به سود بزرگ بلندمدت برسند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ها برای افزایش فروش آنلاین

3 درس برای برندسازی

به طور منظم سیگنال بفرستید چون سیاه‌چاله‌ها سيگنال می‌دهند و می‌گیرند

برخلاف عقاید عموم، سیاه‌چاله‌ها سيگنال می‌دهند و می‌گیرند.

حتی وقتی آنها ستاره‌ای را به سمت خودشان جذب می‌کنند، به دلایلی که ما نمی‌دانیم امواج رادیویی به کیهان پرتاب می‌کنند.

همانطور که سیاه‌چاله‌ها در طول فرایند گسترش، پالس‌های الکترومغناطیسی ارسال می‌کنند، بازاریابان دیجیتالی باید به همان شکل از پیام‌رسانی در استراتژی‌های رشدشان استفاده کنند.

پیام‌رسانی موبایل یک روش اساسی به منظور ادغام یک استراتژی ارتباطی ثابت با تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی شماست.

امروزه بیش از ۳۶ درصد از جمعیت جهان از شیوه پیام‌رسانی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

بر اساس تحقیقات، ارتباطات دیجیتالی موثر ۶/۲ برابر احتمال رشد درآمد ۱۵ درصدی را منجر می‌شوند، بنابراین باید دقیقا بدانیم مصرف‌کننده‌ها چگونه اطلاعاتشان را مبادله می‌کنند.

پیشنهاد ویژه: ارتباطات تجاری چیست و چرا به آن نیاز دارید

3 درس برای برندسازی

همچون سیاه‌چاله ها جهان‌های جدیدی خلق کنید

دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که سیاه‌چاله‌ها می‌توانند جهان‌های جدیدی خلق کنند.

جهان خود ما حتی ممکن است از یک سیاه‌چاله آمده باشد.

نکته اینجاست که سیاه‌چاله‌ها صرفا نیروی تخریب نبوده بلکه نیروی خلق هستند.

برندها همچنین می‌توانند جهان‌های جدیدی به وجود بیاورند، البته نه در مقیاس‌های مشابه.

ایجاد جوامع برند مکانی برای بحث در مورد محصولات به مصرف‌کننده‌ها می‌دهد، پیشنهاداتی ارائه می‌کند، سوالاتی پرسیده و پاسخ آنها را می‌دهد و شور و اشتیاق نشان می‌دهد.

برندها این فضاها را می‌سازند، اما کاربران آنها را هدایت می‌کنند.

کاتلین بوث می‌نویسد: «در سال 2019، تنها برندهایی با قوی‌ترین جوامع زنده خواهند ماند.»

برنامه‌های دوست‌یابی و شبکه‌سازی، برنامه‌هایی هستند که کاربران جدید را از طریق تلاش‌های جامعه محلی درگیر می‌کنند.

برنامه Bumble، با تکیه بر یک جامعه مشتاق و معتبر به جای تبلیغات مرسوم، توانست 26 میلیون کاربر را در طول سه سال به دست آورد.

برندها زمانی رشد خود را شاهد می‌شوند که به مصرف‌کننده‌ها فضایی هیجان‌انگیز برای انجام کارهایشان بدهند.

بازاریابان دیجیتالی و متخصصان فیزیک نجومی اشتراکاتی دارند: یک میل به رشد ماندگار.

هدف جدید بازاریابی شما این است: برند خود را به یک سیاه‌چاله فوق‌العاده عظیم تبدیل کنید.

نوشته‌ای از تیفانی دلمور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]