اهمیت بیزینس کوچینگ ؛ ۳ درس برای بهره‌مندی از کوچینگ
۱۳۹۹-۱۱-۰۴ 0

اهمیت بیزینس کوچینگ روز به روز در حال ارتقا است و مدیران زیادی در مورد این علم جدید به دنبال تحقیقات بیشتر هستند.

داده‌های فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد استخدام مربی کسب‌وکار (بیزینس کوچ) می‌تواند حرکت درستی برای یک مدیر اجرایی، کارآفرین یا رهبر فروش باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که “شرکت‌کنندگان در بیزینس کوچینگ، اهمال‌کاری کمتری نسبت به سایر اعضای گروه موردمطالعه داشتند.”

در هر سمت و شغلی که هستید، وقتی یک مربی در کنار خود داشته باشید و برای آموزش خود سرمایه‌گذاری کنید، مربی به شما کمک می‌کند اهدافتان را شکل دهید، مشکلات را حل کنید و عادت‌های بد خود را کنار بگذارید.

از طرفی افراد بی‌شماری می‌خواهند مربی داشته باشند، اما نمی‌دانند مربی چگونه می‌تواند یا چه‌کاری می‌تواند برای آن‌ها، نتایج فروش یا حتی تجارتشان انجام دهد.

برای درک بهتر مطالعات مقدماتی انجام‌شده است و نشان می‌دهد افراد با استخدام مربی چه منافعی کسب می‌کنند.

در این مطالعه ۱۰۰ مربی زندگی و کسب‌وکار شرکت کردند.

برای درک بهتر از اهمیت بیزینس کوچینگ و نحوه کمک آن‌ها به مشتریان تحقیق‌شده است.

در اینجا خلاصه‌ای از پاسخ‌هایی که از ۱۰۰ مربی کسب‌وکار و زندگی دریافت شده است مشاهده می‌کنید:

• ۳۵% مربیان کسب‌وکار ” بینشی و مسئولیت پذیر” بودند.

• ۴۰% گفتند که فقط با کارآفرینان و استارتاپ ها کار می‌کنند.

• ۱۳% گفتند با تیم و به‌صورت تعاملی کار می‌کنند.

• ۹۰% گفتند در نوعی توسعه رهبری تخصص دارند.

• ۱۸٪ پیشنهادی با محوریت مربیگری جامع برای صاحبان مشاغل داشتند.

کاملاً آگاه هستیم که این داده‌ها ازنظر آماری، معتبر نیستند، همچنین روش بررسی کامل نیست.

اما ایده این تحقیق برای ارزیابی این بود که کارآفرینان و مدیران چه انتظاری باید از مربیان کسب و کار داشته باشند و چه مبلغی را هنگام استخدام مربی باید پرداخت کنند.

 

حتماً بخوانید!  این را بدانید که چه زمانی مدیریت و چه زمانی مربیگری کنید!

3 درس درباره ارزش مربیگری و نحوه انتخاب مربی متناسب با نیازهای شما

۳ درس درباره اهمیت بیزینس کوچینگ و نحوه انتخاب مربی متناسب با نیازهای شما

درس اول: مربیان باید داستان‌های موفقیت را ارائه دهند.

در این تحقیق درباره مشتریان و داستان‌های موفقیت آن‌ها پرسیده شد. صد در صد مربیانی که با آن‌ها صحبت شد، توصیه‌ها و تجربه موفقیت داشتند.

یک مربی باید دارای لیست افراد و شرکت‌هایی باشد که به آن‌ها کمک کرده است

و همچنین می‌توانید به دنبال مربیانی باشید که تجربه خاصی در رابطه با کارآفرینی یا تجارت خود دارند.

بنابراین، اگر به دنبال مربی کسب‌وکار برای گسترش حرفه خود در فروش یا سایر تجربه‌ها هستید، روی مربیانی باتجربه در تجارت یا صنعت خود تمرکز کنید.

از مربی کسب‌وکار خود بیش از یک شنونده انتظار داشته باشید و به دنبال یک استراتژیست باشید.

درس دوم: موفقیت مربی از طرز فکر شما شروع می‌شود

مربیان کسب‌وکار تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.

به‌عنوان‌مثال، تقریباً هر مربی عنوان متفاوتی دارد (مربی متفکر، مربی اعتمادبه‌نفس، مربی رهبری اجرایی و مربی انتقال اجرایی و….)، اولین اظهارنظر هر مربی در مورد تمرکز بر تفکر مشتری و کمک به آن‌ها برای رفع “باورهای محدودکننده” بود.

بنابراین اگر به دنبال مربی هستید، باید آماده‌باشید تا ابتدا روی خودتان تمرکز کنید.

به‌جای این‌که به دنبال لیدهای بیشتر، یک کمپین بازاریابی جدید یا یک فناوری عالی باشید،

هدف ابتدایی این است که وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که می‌خواهید در این رابطه با مربی خود کارکنید.

اگر این کار را انجام دهید، مربی به شما کمک می‌کند توانایی‌های خود را بشناسید.

درس سوم: مربیگری یک مدل منحصربه‌فرد است.

این تحقیق مشکلات و مبارزاتی که مربیان با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند را نشان داد،

بسیاری از افراد از ارزش مربیان تأثیرگذار و هزینه‌ای که باید پرداخت می‌کردند، آگاهی نداشتند.

برخی مشتریان به دنبال مربیانی هستند که رایگان باشند. بین مشاور، منتور و کوچینگ تفاوت وجود دارد.

مشاوره می‌تواند رایگان باشد و هرکسی در ارائه آن‌ها آزاد است.

منتور کسی است که دارای تجربه و تخصص واضح در یک زمینه یا عرصه است و از حرکات اشتباه فردی جلوگیری می‌کند.

کوچینگ، می‌تواند تا حدی مستقل از تخصص باشد، کوچ به‌عنوان یک شریک جانبی است

و باید بتواند به شما کمک کند تا در مورد تصمیمات و رفتارهای خود برای ایجاد عادات و استراتژی‌های شخصی بهتر که منجر به خودشکوفایی می‌شود، فکر کنید.

 

حتماً بخوانید!  سؤالات خود مربیگری برای مربیان

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری

صاحبان مشاغل نیاز به استخدام یک مربی مناسب برای رفع نیازهای خود دارند.

نکته مهم این است که فقط وقت بگذارید و مربی مناسب خود را پیدا کنید. و تصور نکنید که چون آن‌ها تجربه بالایی دارند، در صنعت شما نیز تجربه‌دارند.

هنگامی‌که به دنبال یک مربی هستید، در اینجا سه سؤال اصلی وجود دارد که ابتدا باید از خود بپرسید:

• من از کار با مربی چه نتیجه‌ای انتظار دارم؟ چقدر می‌خواهم ازنظر اقتصادی رشد داشته باشم؟ چقدر می‌خواهم ازنظر شخصی رشد کنم؟

• امروز چقدر سرمایه‌گذاری انجام خواهم داد؟ آیا می‌توانم X تومان در ماه سرمایه‌گذاری کنم؟ X2 تومان در ماه چطور؟ میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند بر سطح مربیگری که دریافت می‌کنید تأثیر بگذارد.

• مربی من چه تخصصی باید داشته باشد؟ آیا آن‌ها باید تجربه کارآفرینی یا تجربه فروش داشته باشند، یا باید نویسنده کتاب منتشرشده باشند؟

در اینجا سؤالاتی نیز وجود دارد که می‌توانید از مربی بالقوه خود بپرسید:

• در حال حاضر به‌طور منظم چند مشتری ثابت دارید؟

• میزان ماندگاری مشتری شما چقدر است؟ (اگر آن‌ها نمی‌دانند، جای نگرانی است.)

• به‌طور متوسط مشتریان چه مدت با شما کار می‌کنند؟

این سؤالات به شما کمک می‌کند تا بهترین مربی خود را پیدا کنید و بینشی برای ساخت سال جدید و فراتر از بهترین سال‌هایی که داشته‌اید، به شما ارائه می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]