3 گرایش بیزینس کوچینگ اصلی جهانی برای سال 2023 وجود دارد و ما میخواهیم در این مقاله با شما به اشتراک بگذاریم.
شاید قبلاً بعضی از این گرایش بیزینس کوچینگ را احساس کردهاید و شاید هم برای موفقیت بیشتر شروع به تطبیق خود با این گرایشها کردهاید.
هرکسی که کماکان به قاعده شخصی نبودن تجارت پایبند باشد، برای مواجهه با آنچه در پیش است، آمادگی نخواهد داشت.
روابط شخصی در سال 2021 بالاخص با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آنچه در سال 2020 گذشت، محوریت کسبوکارها را شکل میدهند.
شیوع ویروس کووید- 19، نوعی بحران انزوا را ایجاد کرد و این بحران، اگرچه در نگاه اول، پیامد مثبتی نداشت.
اما جهان را از این واقعیت آگاه کرد که میتوان به پشتوانه پلتفرمهای ارتباط مجازی، به روند تجارت سرعت بخشیده و قابلیت دسترسی را افزایش داد.
حالا اغلب افراد، تصمیمات تجاریشان را با در نظر داشتن فرد یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند، اتخاذ میکنند.
آنها در جستجوی انسانهای واقعی هستند و این یک فرصت طلایی برای آن دسته از مربیان و مشاغلی است که به ارتباط کسبوکارها با مشتریانشان در سطح فردی کمک میکنند.
دیگر همهچیز برای جلب مشتری، صرفاً به قیمت محصولات خلاصه نمیشود. مشتریان امروزی برای انتخاب محصولات یک برند یا کسبوکار، به موضوعات مختلفی توجه میکنند.
آنها به دنبال یافتن پاسخ سؤالاتی ازایندست هستند: آیا برند یا کسبوکار واقعاً به آنها اهمیت میدهد؟
آیا ارزشهای برند یا کسبوکار باارزشهای آنها همخوانی دارد؟ آیا فرد معتبری در پس نام یک برند یا کسبوکار وجود دارد؟
ایجاد ارتباط مبتنی بر اعتماد بین یک کسبوکارها و مشتریان بالقوه آنها، نقطه تمرکز اصلی بیزینس کوچینگ در سال 2023 خواهد بود.
پیشنهاد ویژه: آیا واقعاً بیزینس کوچینگ به رشد کسبوکارم کمک میکند؟با پراکندگی هرچه بیشتر نیروی کار ازنظر جغرافیایی، وقتی افراد در فضای مجازی بهصورت آنلاین و از خانه کار میکنند، میخواهند چیزی را باور داشته باشند.
اکنون کارکنان به رهبران، صرفاً به چشم مراجع قانونی نگاه نمیکنند.
اهمیت نقش رهبری در سال 2021 به صدور یا عدم صدور مجوز انجام کارها و تعیین بایدونبایدها محدود نمیشود.
کارکنان در اغلب موارد، میدانند چهکارهایی باید انجام دهند و به همین دلیل، بیش از یک راهنما، به یک منبع انگیزش و هدایت مؤثر نیاز دارند.
تأکید بر انگیزش در رهبری، یکی از پررنگترین انواع گرایش کوچینگ تجاری در سال 2023 است.
کارکنان از رهبران انتظار دارند که ضمن گسترش دامنه اختیارشان، آنها را توانمند ساخته و مسئولیتهای بیشتری را به آنها محول کنند.
آنها به یک منبع الهام نیاز دارند و مایل به دیدن چشماندازهای جذابی درباره خودشان هستند.
آنها میخواهند رهبران به این درک برسند که رهبری، مفهومی بهمراتب وسیعتر از آن است که صرفاً به کارکنان بگویند چه کاری را انجام دهند یا ندهند.
رهبران باید در کارکنان انگیزه ایجاد کنند و از این طریق آنها را به سطوح بالاتری از عملکرد برسانند.
سطحی که در آن کارکنان میتوانند ایدهها و نوآوریهای جدیدی را ارائه دهند.
گرایش آن در سال 2023، چنین نگاه متفاوتی را به موضوع رهبری میطلبد
و در این خصوص، چارچوبها، مدلها و استراتژیهای مختلفی وجود دارند که بهعنوان یک مربی کسبوکار میتوانید آنها را به مشتریانتان آموزش دهید.
بیشتر بدانید: آیا کوچینگ نتیجهبخش استسومین گرایش بیزینس کوچینگ در سال 2023، نه به مفاهیم جانبی تجارت، بلکه دقیقاً به خودِ کوچینگ کسبوکار مربوط میشود.
در سال 2021 و بعد از آن، شاهد افزایش اهمیت کوچینگ تجاری و تبدیل آن به مؤلفهای حیاتی خواهیم بود.
قابلیت راهنمایی افراد و توسعه مهارتهای آنها در حوزههایی مثل ارائه بازخورد و توانمندسازی سایرین، دیگر نه یک خصوصیت اختیاری،
بلکه یک ویژگی حیاتی و لازم بوده که پیشرفت همه کسبوکارها تا حد زیادی به چنین قابلیتهایی بستگی دارد.
مجله کسبوکار هاروارد اخیراً مقالهای را درباره اهمیت کوچینگ در سال 2023 منتشر کرده و از کوچینگ کسبوکار بهعنوان یک مهارت اساسی برای همه رهبران یاد کرده است.
این بدان معناست که رهبران کسبوکارهای امروزی میتوانند شرایط عدم اطمینان حاکم بر فضای فعلی اقتصادی را بهمثابه فرصتی برای افزایش انگیزه و بهبود ارتباط با کارکنان ببینند
و در زمینه هدایت مجموعهشان در شرایط بحرانی و عدم اطمینان مهارت پیدا کنند. کوچینگ تجاری دومین صنعت موجود در بین صنایع جهان از نظر نرخ سرعت رشد است.
اگر تنها به همین یک نکته توجه داشته باشید مطمئن میشوید که کوچینگ تجاری یک تبلیغات نیست و در پشت آن دنیایی از کارایی و پیشرفت وجود دارد.
نرخ رشد بهرهگیری از کوچینگ کسب وکار به حدی در حال افزایش است که امروزه صاحبان مشاغل آن را یک امر ضروری تلقی کرده
و بدان آگاهاند که برای پیشی گرفتن از رقبا و یکهتازی در حرفه موردنظر به یک کوچ و مربی دلسوز و باتجربه نیاز دارند.