۴ مرحله برای بهبود بازاریابی و دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ 0

خواه هدف شما بهبود و پیشرفت کسب‌وکارتان باشد یا بخواهید در محل کارتان پله‌های ترقی را طی کنید، بازاریابی نقش بسزایی در پیشرفت کسب‌وکارتان و شما دارد.

در کسب‌وکار، بهبود بازاریابی شامل تبلیغات، بیانیه‌های مطبوعاتی، آگهی‌ها و موارد دیگر برای جلب‌توجه و خرید توسط مشتریان ایده آل شما است.

اما بازاریابی شغلی، یک نوع بازاریابی غیررسمی است و افرادی را هدف قرار می‌دهید که حقوق و جایگاه شما را تعیین می‌کنند.

هدف شما از بهبود بازاریابی هرچه باشد، مراحل ذکرشده در این مقاله روند بهبود بازاریابی شما را آسان‌تر، پربارتر و موفق‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید در مورد بهبود بازاریابی بیشتر بدانید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

مرحله ۱: از دیگران بیاموزید

بهبود بازاریابی یک مهارت قابل یادگیری است، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که افرادی را که موفق به فروش محصولات یا خدمات شده‌اند بیابید و از آن‌ها تقلید کنید.

بهبود بازاریابی تجاری

انواع بازاریابی را در نظر بگیرید، چه چیزی با کار شما همخوانی دارد؟ چه چیزی با کار شما همخوانی ندارد.

چه روندهایی را می‌بینید؟ یک قانون خوب این است که اگر یک تاکتیک بازاریابی تکرار شود، جواب می‌دهد.

اگر شخص یا شرکت موفقی در مورد تکینیک های بهبود بازاریابی نوشته است، آن را بخوانید؛ اگر کلاس ارائه می‌دهند، آن را شرکت کنید.

شما می‌توانید از دوره های بازاریابی ویدان استفاده کنید.

بهبود بازاریابی شغلی

توجه کنید که چه کسی مسئول ارتقا کارکنان است. آن‌ها روی چه پروژه‌هایی کار می‌کنند؟

چه چیزی آن‌ها را متمایز می‌کند؟ عادت‌های کاری آن‌ها را چگونه توصیف می‌کنید؟

بپرسید آیا می‌توانید یک روز آن‌ها را برای ناهار بیرون ببرید.

توضیح دهید که می‌خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید و دوست دارید مشاوره آن‌ها را دریافت کنید. (فقط مطمئن شوید که آن‌ها می‌دانند شما به دنبال راهنمایی هستید.)

 

حتماً بخوانید!  4 دلیل استفاده از بازاریابی تلفنی برای رشد کسب‌وکارتان

پیشنهاد ویژه: آموزش بازاریابی ، آموزشی ضروری جهت هر کسب‌وکار

 

بهبود بازاریابی مرحله 2: بدانید چه می‌فروشید

مرحله ۲: بدانید چه می‌فروشید

به یاد داشته باشید که شما کالا یا خدماتی نمی‌فروشید، بلکه در حال فروش یک راه‌حل برای یک مشکل هستید.

بنابراین اگر تلفن همراه دارید، تلفن نمی‌فروشید، راهی برای برقراری ارتباط آسان با دیگران می‌فروشید.

به‌عبارت‌دیگر، خواه صاحب شرکت باشید یا کارمند، در حال فروش محصول، خدمات یا مهارت خود هستید که نیازها را برآورده می‌کند و به دیگران کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه پیام بازاریابی اثرگذار و پرفروش بسازیم

 

مرحله ۳: یک متخصص حل مسئله باشید

هر مشکلی را که حل می‌کنید، اگر می‌خواهید موفق باشید، بهتر است عالی عمل کنید. همچنین باید به مردم بگویید که چقدر شگفت‌انگیز هستید.

به یاد داشته باشید اگر مردم فکر کنند شما عالی هستید، به همه کسانی که می‌شناسند در مورد شما می‌گویند و بازاریابی دهان‌به‌دهان انجام می‌شود که بسیار قدرتمند است!

بهبود بازاریابی تجاری

علاوه بر ارائه یک راه‌حل خوب به مشتریان، باید خدمات درجه‌یک به مشتریان ارائه دهید که شامل انواع تعاملات با مشتری یا ارباب‌رجوع است.

اگر کسب‌وکار شما دارای بررسی آنلاین است، حتماً به بازرسان پاسخ دهید، مشکلات را برطرف کنید و سعی کنید در رتبه‌بندی مشتریان ۵ ستاره را بگیرید.

شما می‌توانید داستان‌های موفقیت را به اشتراک بگذارید، از مشتریان راضی توصیه‌هایی برای وب‌سایت و مطالب بازاریابی خود بخواهید و به دنبال روش‌های دیگری برای نشان دادن مهارت‌های حل مسئله خود مانند وبلاگ نویسی و تولید فیلم باشید.

اگر همه این کارها را انجام دهید، روزی در مورد صدها (یا هزاران نفر) افرادی که به آن‌ها کمک کرده‌اید، صحبت خواهید کرد!

بهبود بازاریابی شغلی

فقط کار خود را خوب انجام ندهید، از آن فراتر بروید. هرچه بیشتر خودتان را ثابت کنید.

با افراد بیشتری ملاقات کنید و درباره توانایی‌های خود بگویید این کار باعث مسئولیت بیشتر و حقوق بالاتر می‌شود.

فراموش نکنید که مهارت‌های خود را به رخ بکشید.

اگر مدیرتان از آن خبر نداشته باشد، موفقیت شما معنایی ندارد! (حتماً به کمکی که از همکاران خود دریافت کرده‌اید اشاره‌کنید. بازیکن تیم بودن نیز مهم است.)

 

حتماً بخوانید!  چگونه پیام بازاریابی اثرگذار و پرفروش بسازیم؟

حتما مطالعه کنید: خلاقیت در بازاریابی امروز به چه شکل است

 

بهبود بازاریابی مرحله 4: ساده فکر کنید، ساده بیان کنید تا کسب‌وکارتان به یک ثبات و پایداری برسد

مرحله ۴: ساده فکر کنید، ساده بیان کنید تا کسب‌وکارتان به یک ثبات و پایداری برسد

بسیاری از مردم روی داشتن بهترین وب‌سایت‌ها، هوشمندانه‌ترین تبلیغات و هوشمندانه‌ترین روش‌های پروموشن و ترویج متمرکز هستند.

نگران این موضوع نباشید فقط به این نکته توجه کنید که مردم دقیقاً بفهمند چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید.

بهبود بازاریابی تجاری

به این مثال توجه کنید «اگر از نداشتن پول کافی خسته شده‌اید، من می‌توانم به شما بگویم که چگونه از نظر اقتصادی آزاد شدم و به شما کمک می‌کنم تا به آزادی مالی برسید.»

«اگر …….. پس ………….» این یک روش عالی برای توضیح مشکل و راه‌حل شما است، و این یک عنوان اصلی برای کسب‌وکار شما است.

سپس می‌توانید به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی حل مشکل آن‌ها بپردازید.

بهبود بازاریابی شغلی

چه در حال برنامه‌ریزی برای یک مشکل فعلی باشید و چه در مورد موفقیت‌های گذشته فکر می‌کنید، شما باید تا آنجا که ممکن است در مورد مسئله و راه‌حل خود شفاف باشید.

مهم است که مخاطب خود را در ذهن داشته باشید. بدیهی است که رئیس شما باید جزئیات را درک کند.

اما دیگران ممکن است متوجه کاری که شما انجام می‌دهید، نشوند. پس در صورت لزوم به‌صورت شفاف نشان دهید که دقیقاً چه مشکلاتی را حل می‌کنید.

آیا شما متوجه این ۴ مرحله اساسی شدید؟ به‌صورت خلاصه این ۴ مرحله را برای شما بیان می‌کنم:

۱. از دیگران بیاموزید.

۲. بدانید چه می‌فروشید.

۳. یک متخصص حل مسئله باشید.

۴. ساده فکر کنید، ساده بیان کنید.

وقتی صحبت از هر نوع بازاریابی می‌شود، آنچه شما می‌گویید و نحوه بیان شما در تعیین میزان موفقیت شما بسیار مهم است.

نوشته‌ای از تی هارو اکر

شما می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]