تماس با ما
18:00 - 09:00
۵ نکته مهم که از بازاریابی مولتی میلیاردرها باید بدانید
۱۳۹۹-۰۱-۱۴ 0

۵ نکته مهم که از بازاریابی مولتی میلیاردرها باید بدانید

فهرست فوربس ۴۰۰ که هر سال توسط مجله فوربس گردآوری شده و به چاپ می‌رسد، یک نگاه دقیق جهانی به مولتی‌میلیاردرها دارد.

در کتاب «تمام پول‌های جهان» نویسندگان و محققان پیتر برنستین و آنالین اسوان یک تحلیل عمقی فوق‌العاده از دخل‌وخرج ثروتمندترین مردم جهان ارائه می‌کنند.

من در اینجا به شما یک نمای کلی از تحقیقات آنها و همچنین مشاهدات خودم را به شما خواهم داد.

۱- ثروت خودساخته و تحصیلات بالاتر

در سال ۲۰۱۸، از هر چهارصد نفر ۲۴۱ نفر آنها در اصل ثروت خود را از صفر به دست آورده‌اند، و 36 نفر دیگر سهم زیادی از ثروتشان را از پول خودشان کسب کرده‌اند.

حتی اگر مقداری از ثروت را به ارث برده باشند. به عبارتی ۷۱ درصد از این مولتی‌میلیاردرها به واسطه جاه‌طلبی، ابتکار عمل، تلاش، سخت‌کوشی و کارآفرینی این ثروت را به دست آورده‌اند.

فکر‌کردن به افراد مولتی‌میلیاردر به عنوان جمعیت مرفهی که قاشق طلا در دهان می‌گذارند یک اشتباه جدی است. آنها اینگونه نیستند، و خودشان نیز نظرشان همین است.

۴۱ نفر از این ۴۰۰ نفر از هاروارد، ۲۷ نفر از استانفورد، ۱۰ نفر از یال، و دو نفر از پرینستون و ۵۱ نفر از معتبرترین دانشگاه‌ها در این تحقیق شرکت کردند.

البته شایان ذکر است که به هر حال درصد بالاتری از مولتی‌میلیاردرها از دانشگاه‌های معمولی شرکت کردند یا اصلا در دانشگاه حضور نداشتند.

بازاریابی مولتی میلیاردرها

۲- ازدواج و طلاق مولتی‌میلیاردرها

مولتی‌میلياردرها در شرف ازدواج هستند. تنها چهارصد نفر از فهرست فوربس 400 را که من تحلیل کردم هرگز ازدواج نکرده‌اند.

حتماً بخوانید!  مقایسه فروش و بازاریابی کسب‌وکارهای B2B و B2C

۳۱ نفر حداقل یک‌بار جدا شده‌اند، اما 281 نفر متاهل هستند، که اکثریت همسر اولشان هستند. این گروه درصد قابل‌توجه‌تری را تشکیل می‌دهند.

آدم‌های بدبین می‌گویند این با هزینه بالای طلاق ارتباط مستقیم دارد. گزارش شده است که طلاق گلفر گریگ نرمان بیش از دويست میلیون دلار هزینه برای او داشت، و او حتی در لیست فوربس وجود نداشت.

بازاریابی مولتی میلیاردرها

۳- سن و ثروت هنوز هم جدا از یکدیگر نیستند

همانطور که انتظارش را دارید، سن مولتی‌میلیاردرها بالغ و پخته است، اما این در حال گسترش است. مسن‌ترین اعضای فوربس 400 در سال 2018 حدود 95 نفر، جوان‌ترین آنها 31 نفر، و میانسالان 69 نفر بودند.

اگر شما از بالای هرم فوربس ۴۰۰ دور شوید، و به جمعیت وسیع مرفه نگاه کنید، هنوز افراد مسن را خواهید دید. دلایل زیادی برای این رابطه ثروت و سن وجود دارد.

یک علت این است که درآمد بالا با ثروت یکی نیست، و معمولا برای جمع‌کردن آن زمان لازم است. تفاوت زیادی بین پول‌در‌آوردن و سفت‌چسبیدن به پول وجود دارد.

کارآفرینان ثروتمند قبل از اطمینان از توانایی دریافت سود یک یا چند زمان برد و باخت دارند.

بازاریابی مولتی میلیاردرها

۴- ثروتمندان کجا هستند

برای این افراد هم تراکم جغرافیایی و هم مهاجرت وجود دارد. تنها در چند سال پیش، بیش از بيست درصد آنان در کالیفرنیا و تقریبا در نیویورک زندگی می‌کردند.

در سال ۲۰۱۸، از فوربس ۴۰۰، تنها ۲۸ نفر اقامت اصلی‌شان در کالیفرنیاست و 24 نفر در نیویورک. چون برخی شهرها و ایالات مانند نیویورک و کالیفرنیا مالیات سنگینی دارند ثروتمندان زیادی آنجا را ترک می‌کنند.

حتماً بخوانید!  تفاوت‌های بازاریابی و فروش به زبان ساده

ستاره‌های هالیوود لس‌آنجلس را به قصد مکان‌هایی همچون ویومینگ ترک کرده‌اند. شانزده نفر از ایالت‌هایی که مالیات کمی دارند مانند فلوریدا و تگزاس در این فهرست وجود دارند.

بازاریابی مولتی میلیاردرها

۵- انگیزه‌ها و نگرانی‌ها

آنچه بسیاری از اعضای فوربس ۴۰۰ به طور مشترک به اشتراک می‌گذارند راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک، گسترش آن، سپس وسیله‌کردن ثروت به دست‌آمده برای سرمایه‌گذاری‌های متنوع در کنار تکثیر کسب‌وکار اصلی یا برند از طریق یک یا چند وسیله دیگر همچون فرانشیزینگ یا جواز است.

این افراد مولتی‌میلیاردر با یک ذهنیت منحصربه‌فرد که به طور مشترک از این تجربه به دست آورده‌اند نتیجه‌گیری می‌کنند.

در میان چیزهای دیگر، آنها به شدت به هرکسی یا هر چیزی که بویی از سختكوشی و رشد روش‌شناختی نبرده‌اند بدگمان هستند.

برای مثال، اگر شما تصمیم دارید به آنها یک تور خارجی یا یک سفر ماجراجویانه بفروشید، داستان پیشینه‌تان و اینکه چگونه خود شما کارشناس چنین سفری شدید و میزان تحقیق، برنامه‌ریزی و آمادگی‌تان برای طراحی و سرمایه‌گذاری تاثیر بیشتری نسبت به توصیف سفر و امکانات آن بر روی آنها دارد.

این اصل برای هر چیزی که می‌خواهید به مولتی‌میلیاردرها بفروشید به کار برده می‌شود. در بسیاری از روابط، این افراد مولتی‌میلیاردر نگرانی‌ها و انگیزه‌های خرید یکسانی نسبت به مرفهین معمولی‌تر دارند.

آنها عجول هستند و به کارآمدی، شایستگی و راحتی که در اختیار آنها قرار می‌دهید مشتاق‌اند، و با کمال میل برای آن پول پرداخت می‌کنند.

آنها نگران از دست‌دادن پول، قدرت، وضعیت یا امنیت هستند. آنها به دنبال تایید، به رسمیت شناخته‌شدن و احترام هستند.

پیام بگذارید

آرشیو