۵ تاکتیک بازاریابی و ۱۰ تکنیک بازاریابی در سال ۲۰۲۱
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ 0

تاکتیک بازاریابی | تکنیک بازاریابی

۵ تاکتیک بازاریابی و ۱۰ تکنیک بازاریابی در سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۲۰ شاهد تغییراتی مهم در جهان بازاریابی دیجیتال، خصوصاً در جهان رسانه‌های اجتماعی بودیم.

دو مورد از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها در دنیا یعنی فیس‌بوک و اینستاگرام ، تغییراتی مهم در نحوه‌ی ایجاد و توزیع محتوا شکل دادند.

در ادامه توضیح خواهم داد که این تغییرات چه معنایی برای کسب‌وکارتان دارد،

چگونه می‌توانید از سه کانال اجتماعی بزرگ یعنی فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب بیشترین بهره را ببرید

و چگونه استراتژی‌های مبتنی بر اینفلوئنسرها و محتوای زنده را اثربخش کنید.

بازاریابی دیجیتال همواره در حال تکامل است و اگر تنها یک چیز از سال ۲۰۲۰ یاد گرفته باشم باید بگویم که ۲۰۲۱ نیز به همان میزان پیچ‌وتاب و چرخش در خود دارد.

پس آماده‌باشید.

نظر من در مورد مهم‌ترین چیزهایی که باید در مورد تاکتیک‌های بازاریابی ۲۰۲۱ بدانید به شرح زیر است:

پنج تاکتیک بازاریابی که برای هر میزان بودجه‌ای عملی است

تاکتیک بازاریابی در فیس‌بوک

۱ – تاکتیک بازاریابی در فیس‌بوک

رسانه‌ی اجتماعی هنوز هم بهترین راه برای دستیابی به مخاطبان زیاد، با سرمایه‌گذاری مالی اندک است.

اما هر پلتفرمی، به‌طور خاص فیس‌بوک و اینستاگرام، به شکل روزافزونی نسبت به آنچه که مخاطبان می‌خواهند ببینند، آگاهی پیدا می‌کنند

و الگوریتم‌هایشان را برای پشتیبانی از نتایج، سازگار می‌کنند.

در ژانویه ۲۰۱۸ فیس‌بوک با تمرکز بیشتر بر پست‌های افراد عادی و نمایش کمتر محتوای تجاری، در شیوه‌ی رتبه‌بندی محتوا بازنگری کرد.

شرکت‌ها شاهد کاهش ۵۰ درصدی در Organic Reach یا دسترسی و مشاهده واقعی و رشد تعداد دنبال‌کنندگان‌شان بودند.

فیس‌بوک در طول سال مشغول سروکله زدن با News Feed بود و همین امر سبب شد برای بسیاری از شرکت‌ها دستیابی به ارقام سال پیش دشوار گردد.

میانگین Organic Reach برخی از کاربران، از ۳۰۰۰ به حدود ۸۰۰ کاهش یافت.

هنگامی‌که متوجه شدند فیس‌بوک رتبه‌ی بهتری را برای ویدئو و پست‌های بصری قوی قرار داده است،

استراتژی‌شان را با آن هماهنگ کردند و منجر شد که Organic Reach به همان رقم 3 هزار بازگردد.

تغییراتی که در استراتژی و محتوای کاربران مورد بررسی ایجاد شد، حداقلی بود، فقط باید به‌موقع متوجه می‌شدند که ایجاد این تغییرات ضروری است.

تمام علائم حاکی از این است که فیس‌بوک همچنان بر News Feed جامعه تمرکز دارد، پس در مورد استراتژی‌تان هوشیار باشید.

الگوریتم‌های جدیدترشان عکس و ویدئو را ترجیح می‌دهد و به نظر می‌رسد که به پست‌هایی که به منابعی خارج از فیس‌بوک،

مانند بلاگ یا وب پیوند دارد، با دیده‌ی اغماض نگاه می‌کند.

استفاده از مقالات بلاگ در فیس بوک

اگر مقاله‌ای در وبلاگ دارید که برای بازاریابی محتوایی ضروری است،

سعی کنید اطلاعات را در اطلاع‌ نگاشت و پست به شکل عکس، همراه با لینک مقاله‌ی کامل در توضیحات خلاصه‌سازی کنید

و یا ویدئویی از خودتان به اشتراک بگذارید که در آن اطلاعات را تشریح می‌کنید و مجدداً در توضیحات پیوند دهید.

توجه داشته باشید که هدف فیس‌بوک نه دشوارتر کردن شرایط برای مشاغل، بلکه بهتر کردن آن برای مخاطبان عادی است.

به تغییر رویکردشان باید به دیده‌ی مثبت نگریست.این محرکی است که شمارا برای تولید محتوای جذاب‌تر تحریک می‌کند.

تاکتیک بازاریابی در ینستاگرام

۲ – تاکتیک بازاریابی در ینستاگرام

بر اساس گزارش مرکل، در سال ۲۰۱۸ هزینه‌ی تبلیغات فیس‌بوک ۴۰ درصد رشد کرده است،

این در حالی است که اینستاگرام رشد فوق‌العاده‌ی ۱۷۷ درصدی را در این زمینه تجربه کرده است.

اگر از IGTV با پتانسیل فوق‌العاده‌اش استفاده نمی‌کنید، مطمئناً می‌خواهید آن را به برنامه‌ی بازاریابی دیجیتالتان در سال ۲۰۲۱ اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات پروفایلتان روی حالت Business باشد تا بتوانید از اطلاعت و تحلیل‌ها بهره‌مند شوید.

گسترش استراتژی‌های اینستاگرام کمی ساده‌تر است چراکه تنها می‌توانید عکس و ویدئو بگذارید اما استوری نیز ویژگی هیجان‌انگیزی را اضافه می‌کند.

سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش محبوبیت استوری بود،

اما شما می‌خواهید که حضورتان در اینستاگرام پویا باشد درنتیجه باید به شکلی متفاوت به استوری و پست‌ها توجه کنید.

مایلم آن را این‌چنین در نظر بگیرم:

فید یا پست در حکم ویترین مغازه‌ی شماست.

وقتی کاربران اینستاگرام وارد پروفایل شما می‌شوند، برای تعیین اثرگذاری اولیه‌ی برند، فید عکس‌ها را خواهند دید.

ویترین یا پنجره‌ی مغازه‌ها مزین می‌شوند تا اذهان افرادی را که از آن دیدن می‌کنند به خود جلب کند.

فید شما کارکردی مشابه ویترین مغازه دارد و تأثیری ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده محصولات، خدمات و ارزش‌های شما است.

استفاده از استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یا پست‌هایی که بعد از ۲۴ ساعت برداشته می‌شوند، تعاملات زودگذر شما هستند.

هر فروشگاه خرده‌فروشی خوبی متشکل از متخصصانی با رفتار دوستانه و آشنا با محصول/ برند است.

این متخصصان در آنجا حضور دارند تا جزئیات بیشتری در مورد محصولات ارائه کنند،

احساس استقبال از حضور مشتریان را ایجاد کنند و اگر بشود مجموعه‌ای دوستانه و خودمانی ایجاد کنند.

استوری نیز باید چنین شرایطی را ایجاد کند.

تعداد زیادی از برندهای بزرگ را دیده‌ام که با نتیجه‌ی بسیار خوبی از عکس‌های حرفه‌ای زیبایی برای فیدشان،

و نیز ویدئوهای بامزه و غیرعادی از پشت‌صحنه برای استوری‌شان استفاده می‌کنند.

این رویکرد تمام جنبه‌های برند اعم از محصول و شخصیت را بدون خسته کردن مخاطب به نمایش می‌گذارد.

تاکتیک بازاریابی در یوتیوب

۳ – تاکتیک بازاریابی در یوتیوب

یوتیوب بعد از فیس‌بوک، محبوب‌ترین رسانه‌ی اجتماعی و پربازدیدی‌ترین سایت آموزشی آنلاین است.

یوتیوب بهترین روش برای جذب مخاطبان جدیدی است که در آغاز راه قرار دارند.

ذهنیت خود را تنها روی فروش قرار ندهید و ویدئوهایی مشابه ویدئوهای تبلیغاتی تولید کنید.

محتوای پرجوش‌وخروشی مانند اطلاعات آموزشی مفید تولید کنید که فوراً بیننده را توانمند کند.

به مخاطبان بگویید که چگونه مشکلاتشان را بدون استفاده از محصول یا خدمات شما حل کنند.

شاید این کار ضدتبلیغ به نظر برسد ولی بهترین روش برای جلب اعتماد است.

علاوه بر این اگر محصولات شما آن‌قدر که باید خوب باشد، در هر حال آنها از آن استفاده می‌کنند.

تولید ویدئوهای باکیفیت از هر زمان دیگری ساده‌تر است.

تمام تلفن‌های هوشمند مدرن مجهز به دوربین‌هایی نزدیک به کلاس حرفه‌ای هستند.

یک سه‌پایه‌ی تلفن تهیه کنید، کمی نورپردازی خوب و حالا در مسیر درست هستید.

مجموعه‌ای خوب از ویدئوهای یوتیوبی همچنین محتوایی فوق‌العاده برای فیس‌بوک است.

تاکتیک بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرها

۴ – تاکتیک بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرها

اگر در طول سال‌های گذشته سری به رسانه‌های اجتماعی زده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که اینفلوئنسرها، محصول جدیدی را که دوست دارند به نمایش می‌گذارند.

نمی‌توانید بفهمید که آنها برای این کار پولی دریافت کرده‌اند یا حداقل محصولاتی رایگان برای تبلیغ آن محصول دریافت کرده‌اند.

این نمونه‌ای از تأثیرگذاری اجتماعی است که برای بسیاری از شرکت‌ها بازمان، سرمایه و مازاد محصول موجود، می‌تواند مدل بسیار مؤثری باشد.

اما برای اغلب ما زمان لازم برای پیگیری، ارتباط و معامله وجود ندارد.

پس بهتر است در این تاکتیک بازاریابی به این مورد توجه داشته باشد.

اما اگر اینفلوئنسرها کمتر مشهور یا محلی را در نظر بگیریم، بسیار بیشتر قابل‌دسترس می‌شود.

چهره‌های محلی در جامعه‌تان را در نظر بگیرید.

چه کسی در آنجا کارهای فوق‌العاده و جالبی انجام می‌دهد که باارزش‌های برند شما هم‌راستا است؟

بهتر است با افراد مشهور محلی تماس بگیرید یا به آنها پیام دهید و آنها را به یک کافی‌شاپ دعوت کنید و موافقتشان را باکاری که انجام می‌دهید جلب کنید.

آنها احتمالاً دنبال کنندگان بسیار محترم، اما نه چندان زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند.

هرچقدر ارتباط شما با یک اینفلوئنسر، شخصی‌تر باشد، انتقال پیامشان صمیمانه‌تر خواهد بود.

این امر به ایجاد همکاری طولانی‌تر و هدفمندتر کمک خواهد کرد.

پس بهتر است در زمان استفاده از این تاکتیک بازاریابی به این نکته توجه داشته باشید.

تاکتیک بازاریابی با استفاده از ویدئوهای زنده (live video)

۵ – تاکتیک بازاریابی با استفاده از ویدئوهای زنده (live video)

لایو گذاشتن ویژگی قدرتمندی در فیس‌بوک و اینستاگرام است.

در هر دو این پلتفرم‌ها گزینه‌ی لایو ویدئو درست بالای فید قرار دارد، می‌توانید مطمئن باشید

که تا زمانی که live ادامه دارد و مخاطبانتان آنلاین هستند، در برابر مخاطب هدف قرار خواهید داشت.

صداقت دغدغه‌ای بزرگ برای مخاطبان امروزی است و به همین دلیل live گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای است.

این گزینه به مخاطبانتان اجازه می‌دهد که در عمل و در زمان واقعی شما و برندتان را ببینند.

اما همچون نوآوری‌های دیگر به یک استراتژی برای پشتیبانی نیازمند است.

تپق زدن هنگام توضیح یک ایده‌ی ناکامل به ریزش سریع مخاطب می‌انجامد.

نقشه و موضوعی خاص برای بحث در سر داشته باشید، اما خونسرد و آرام باشید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد به تماشای سخنرانی بنشیند.

هنگامی‌که مخاطبان به ویدئو می‌پیوندند و کامنت می‌گذارند با آنها تعامل داشته باشید.

به سؤالاتشان پاسخ دهید و کاری کنید که بیشتر به یک گفتمان شبیه شود.

بهترین تکنیک‌های بازاریابی برای سال 2019

۱۰ مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی برای سال 2019

پس از بررسی ۵ تاکتیک مؤثر در حوزه بازاریابی، اکنون نوبت به بررسی ده مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی برای سال ۲۰۲۱ است.

به یاد داشته باشید درگذشته و زمانی‌که بازاریابی محتوایی در حال نیرو گرفتن بود، تنها تعداد معدودی تکنیک برای استفاده وجود داشت.

در حالت عادی شما باید یک مطلب در سایت بنویسید، امیدوار باشید که در گوگل رتبه‌بندی شود،

آن را برای مشترکین خود ایمیل کنید و آن را روی پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان پست کنید.

این تمام چیزی بود که وجود داشت.

این استراتژی امروزه هم استراتژی اصلی مورداستفاده در اغلب بازارها است،

اما ازآنجاکه بازاریابی محتوایی، به‌سرعت محبوب شده است،

به نوع بسیار ظریف‌تر و پیچیده‌تری از بازاریابی، با تکنیک‌های زیادی برای دستیابی به مخاطب توسعه‌یافته است.

در ادامه ابزارهایی برای مجموعه‌ی بازاریابی محتوایی‌تان ارائه شده است که می‌تواند در دل پلتفرم‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

تکنیک بازاریابی با محتوای سریالی و داستانی

۱ – تکنیک بازاریابی با محتوای سریالی و داستانی

محققان در رشته‌ی علم عصب‌شناسی اثبات کرده‌اند که داستان‌گویی بهترین راه برای جلب‌توجه افراد، ثبت اطلاعات در خاطراتشان و ندایی عاطفی درون آنهاست.

مغز انسان طوری برنامه‌ریزی‌شده است که به‌دنبال داستان‌های جذاب و خوش‌ساخت باشد و بدان پاسخ دهد و این واقعیتی تغییرناپذیر است.

مثل سریال موردعلاقه‌تان که هر هفته منتظر هستید تا قسمت جدید آن را ببینید،

ساخت محتوای سریالی و داشتن یک خط داستان نیز می‌تواند بینندگانتان را به تماشای تمام قسمت‌های سریالتان جذب کند،

آنها را مجاب کند که برای دیدن مطالب جدیدتان، عضو سایت یا خبرنامه شما شوند

و حتی هیجانشان برای دیدن جدیدترین قسمت سریال شما از هیجان دیدن فصل جدید سریال‌های روز دنیا، بیشتر باشد.

پیش از اینکه سراغ لیست‌های دیگر، چگونگی پست گذاشتن و راهنمایی‌های نهایی بروید،

به خاطر داشته باشید که داستان‌گویی چه ابزار قدرتمندی است و ساخت محتوایی سریالی مملو از تعارض، غافلگیری و احساسات را در نظر داشته باشید

که با زاویه‌ای منحصربه‌فرد، پیوند می‌خورد و به شیوه‌ای سریال‌گونه بیان می‌شود.

تکنیک بازاریابی با مدل ستونی – خوشه‌ای

۲ – تکنیک بازاریابی با مدل ستونی – خوشه‌ای

ازآنجاکه مردم برای پیدا کردن پاسخ‌های دقیق و مرتبط برای بیشتر سؤال‌هایشان شدیداً به گوگل متکی هستند،

گوگل باید از قصد و زمینه‌ی پشت هر جستجویی مطلع باشد.

در همین راستا گوگل به‌منظور تشخیص ارتباطات موضوعی از طریق جستجوهای کاربران تحول‌یافته است

تا با نگاه به سؤالات مشابهی که کاربران درگذشته جستجو کرده‌اند محتوایی که بهترین پاسخ‌ها را به آنها ارائه می‌دهد، آشکار کند.

درنتیجه گوگل محتوایی را در اختیار می‌گذارد که معتبرترین محتوای موجود در یک موضوع خاص به شمار می‌رود.

برای کمک به گوگل برای تشخیص محتوای شما به‌عنوان مرجعی معتبر درزمینه‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان،

پیاده‌سازی مدل ستونی – خوشه‌ای را بر روی محتوای سایت خود مدنظر داشته باشید.

با ایجاد یک صفحه‌ی ستونی منفرد که نمای کلی سطح بالایی از موضوع ارائه می‌دهد

و ابرپیوندهایی با صفحات خوشه‌ای در زیر موضوعات ایجاد می‌کند، می‌توانید به گوگل نشان دهید که صفحه‌ی ستونی‌تان در این زمینه معتبر است.

ابرپیوند کردن تمام صفحات خوشه‌ای به صفحه‌ی ستونی اعتبار دامنه را در سراسر خوشه نشان می‌دهد،

بنابراین اگر صفحه‌ی ستونی‌تان رتبه بالاتری داشته باشد صفحات خوشه‌ای‌تان رشدی اساسی خواهد کرد

و درصورتی‌که آنها کلیدواژه‌های خاص را رتبه‌بندی کنند، حتی صفحات خوشه‌ای‌تان می‌تواند به کسب رتبه‌ی بالاتر صفحه‌ی ستونی کمک کند.

تکنیک بازاریابی اشتراک ایمیل

۳ – تکنیک بازاریابی اشتراک ایمیل

عضویت در صفحات آنلاین موردعلاقه‌تان از طریق ایمیل، بهترین روش برای پیگیری آخرین اخبار و رویدادها است

و ازآنجاکه ایجاد مشتری بالقوه واجد شرایط، حدوداً شش الی هشت نقطه‌ی تماس لازم دارد،

ترغیب افراد به اشتراک در خبرنامه ایمیلی شما و مصرف مداوم محتوایتان به تولید مشتری و درآمد بیشتر برای کسب‌وکارتان منجر می‌شود.

رشد یک مشترک وفادار و پیگیر، بیانگر کیفیت محتوای شما و واکنش هیجانی است که درون مخاطب ایجادشده است.

اگرچه امروزه inbox اغلب افراد مملو از محتویات انباشته‌شده است، افراد همچنان به شکلی فعال پیگیر محتویات شما هستند که نشانه‌ای از این است که برای آن ارزش قائل هستند.

تکنیک بازاریابی بهینه‌سازی تاریخی

۴ – تکنیک بهینه‌سازی تاریخی

در سال ۲۰۱۵ هاب‌اسپات در مورد ترافیک ارگانیک بلاگ ماهانه خود، به اکتشافی انقلابی رسید،

اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق ترافیک ایجادشده، مربوط به پست‌هایی بود که قبل از آن ماه منتشرشده بودند.

در حقیقت ۷۶ درصد از بازدیدهای ماهانه‌ی بلاگ، مربوط به این پست‌های قدیمی بود.

نکته شگفت‌انگیر اینجا بود که ۸۹ درصد از بازدیدهای ماهانه‌ی بلاگشان، مربوط به پست‌هایی است که حداقل شش ماه قبل منتشرشده‌اند

و درنتیجه آنها یک استراتژی کامل طراحی کرده‌اند که برای دوباره‌سازی و انتشار مجدد این محتویات قدیمی اختصاص‌یافته است.

این نوع پست‌های بلاگ، «به‌روزرسانی» نامیده می‌شوند و ۳۵ الی ۴۰ درصد از تقویم محتوایی هاب‌اسپات را شامل می‌شود.

هاب‌اسپات با دوباره‌سازی محتوا با اطلاعات جدید و بهینه‌سازی SEO، سپس انتشار مجدد و مؤثر آنها به شکل پست‌های بلاگ،

می‌تواند ارزش ارگانیک موجود خود را که این پست‌ها از طریق بک لینک‌ها و مشارکت کاربر کسب کرده‌اند، ایجاد کند و ترافیک را دو یا سه برابر کند.

این فرآیند به هاب‌اسپات کمک می‌کند که تا بلاگ خود را برای بهره‌وری بهینه کند و ضمن افزایش تبدیل و ترافیک ارگانیکشان، نیاز به تولید محتوای جدید را کاهش می‌دهد.

تکنیک بازاریابی با تولید پادکست

۵ – تکنیک بازاریابی با تولید پادکست

بر اساس مطالعات فرمت محتوا که توسط ادیسون ریسرچ و تریتون دیجیتال صورت گرفته است،

افراد ۱۲ سال به بالا در سطحی بی‌سابقه به محتوای صوتی آنلاین گوش می‌دهند.

به‌طور متوسط افراد ۱۷ ساعت در هفته را به کتاب‌های صوتی، برنامه‌های آنلاین رادیویی و پادکست موردعلاقه‌شان اختصاص می‌دهند.

همچنین نسبت به سال گذشته، شنوندگان پادکست در هفته ۱۴ میلیون بیشتر است که از کل جمعیت کشور گینه بیشتر می‌باشد!

تقاضا برای محتوای صوتی، شدیداً افزایش‌یافته است

اما این بدان معنا نیست که صرف پادکست بودن سبب می‌شود مردم بخواهند به پادکست برند شما گوش دهند.

در واقعیت آنها تنها در صورتی پادکست گوش می‌دهند که توجهشان را جلب کند و آنها را سرگرم کند.

در غیر این صورت تولید پادکستی با مضمون مصاحبه با یک کارشناس، مانند سایرین، تنها به سیل صدای موجود در اینترنت می‌افزاید.

تکنیک بازاریابی ساختار پیوند

۶  – تکنیک بازاریابی ساختار پیوند

کسب پیوندهای ورودی باکیفیت از وب‌سایت‌ها و صفحاتی که امتیاز اعتبار بالایی دارند برای تقویت اعتبار دامنه‌تان حیاتی است.

روشی مؤثر برای کسب پیوندهای باکیفیت این است که

از سایر وب‌سایت‌هایی که نمره‌ی اعتبار صفحه یا دامنه‌شان مشابه یا بالاتر از شماست، بخواهید که محتوای برتر شمارا پیوند دهند.

همچنین باید مطمئن باشید که محتوای شما با محتوای وب‌سایت مورد نظر مرتبط است.

روش دیگری که می‌توانید بک لینک های باکیفیت به‌دست آورید، استفاده از روش «آسمان‌خراش» بک لینک است.

روش آسمان‌خراش یک استراتژی SEO است که در آن محتوایی را پیدا می‌کنید

که رتبه‌ای خوب برای کلیدواژه‌هایی دارد که می‌خواهید در آن رتبه‌بندی شوید و سپس محتوایی تولید کنید که از پست‌های برترین رتبه‌ی آن بهتر باشد.

سپس از ابزار SEO برای یافتن تمام سایت‌هایی استفاده می‌کنید که به محتوای رقیب شما پیوند دارند

و از مطرح‌ترین سایت‌ها درخواست می‌کنید که پیوند رقیبتان را با محتوای بهبودیافته‌ی شما جایگزین کنند.

تکنیک بازاریابی روابط عمومی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی

۷ – روابط عمومی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی

امروزه بیش از ۳۰ درصد از زمان آنلاین بودن صرف رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

نیازی به گفتن نیست که افراد بیش از هر زمان دیگری وقت خود را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند

و متخصصان روابط عمومی مبنای استراتژی‌شان را از تمرکز صرف بر پوشش خبری رویدادهایشان در رسانه‌های خبری، بر توسعه ترافیک رسانه‌های اجتماعی قرار می‌دهند.

برای اینکه بتوانید داستانتان را با موفقیت به روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خبری بدهید باید توضیح دهید

که این محتوایی مناسب برای انتشار و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی‌شان است.

نکته ای مهم در تکنیک بازاریابی روابط عمومی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی:

پیش از مطرح کردن داستانتان، اطمینان حاصل کنید که برای مخاطبان اجتماعی رسانه‌ی خبری، مرتبط و جالب است.

تکنیک بازاریابی تقسیم‌بندی مخاطبان

۸  – تقسیم‌بندی مخاطبان

در جهانی مملو از سروصدای دیجیتال، ایجاد محتوای بی‌ربط یا غیرمجاز، توجه هیچ‌کس را به خود جلب نخواهد کرد.

برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده برای هر بخش از بازار هدفتان، تقسیم مخاطبان را مدنظر داشته باشید

به شکلی که بازار هدفتان را بر اساس ویژگی‌های شخصی مانند جمعیت‌شناسی، روانشناسی و اطلاعات رفتاری‌شان به گروه‌های خاص و در دسترسی از افراد تقسیم کنید.

تکنیک بازاریابی گسترش برند

۹ – گسترش برند

شرکت‌های بزرگ اغلب برندشان را توسعه می‌دهند تا محصولات جدیدی را در صنایعی تولید کنند که سهمی از بازار آن ندارند.

این اقدام «گسترش برند» نامیده می‌شود و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا از آگاهی و دارایی برندشان برای ایجاد جریان درآمد بیشتر استفاده کنند.

ازلحاظ تاریخی، موفقیت‌آمیزترین موارد گسترش برند آنهایی هستند

که پیوند نزدیکی با محصول اصلی و شاخص شرکت یا برند اصلی داشته‌اند، مانند لباس نوزاد Gerber و کمپوت‌های Dole.

بنابراین با ورود به بازارهای مماسی که می‌تواند ارتباطات منحصربه‌فرد برند و کیفیت ادراک‌شده آنها را حفظ کند،

شرکت‌ها می‌توانند محصولاتی جدید تولید کنند که مصرف‌کنندگان به‌طور شهودی مزایای آن را درک کنند، حتی اگر هیچ‌گاه آنها را در قفسه ندیده باشند.

از سویی دیگر ممکن است یک شرکت از برند خود سوءاستفاده کند و به این شکل به آن آسیب برساند.

اگر آنها محصولی را در بازاری تولید کنند که به محصول شاخص یا برند اصلی‌شان ارتباط نزدیکی نداشته باشد،

مانند عطر زیپو برای زنان، ممکن است پیوندهای نامطلوبی برای برندشان ایجاد شود و پیوندهای موجود را تضعیف کند

و به کیفیت ادراک‌شده‌ی محصولات مستقر لطمه وارد کند.

تکنیک بازاریابی تست A / B

۱۰ – تست A / B

هر شرکتی مجموعه‌ی متفاوتی از مشتریان دارد،

بنابراین یک فرمول «مناسب برای همه» برای طراحی بهینه‌ترین وب‌سایت، ساخت الزام‌آورترین نسخه یا ساختن مؤثرترین محصول، وجود ندارد.

برای اینکه بفهمید کدام طرح وب‌سایت یا ویژگی محصول، بهترین نتایج را برای شرکتتان به ارمغان می‌آورد،

باید بفهمید که مجموعه‌ی منحصربه‌فرد مشتریان شما چه چیزی را ترجیح می‌دهند.

با تکنیک بازاریابی تست A / B می‌توانید آزمایشی رابین دو متغیر،

مانند دکمه CTA (Call To Action) قرمز و آبی انجام دهید تا مشخص شود کدام‌یک نتایج بهتری را حاصل می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]