۵ نکته برای ساخت یک برند و فروش بینالمللی آن - برایان تریسی
فروش در سطح بینالمللی کار سادهای نیست، اما پاداش تلاشهای شما ارزش کاری را که میکنید دارد.
همه افراد فعال و زرنگ فارغ از محل تولدشان یک جور صحبت میکنند. آنها حرکتکردن، تصمیم و تمرکز آنی را درک میکنند.
کارآفرینانی که میخواهند ماموریت خود را به یک سطح جهانی برسانند ممکن است نیاز بیشتری به یک روحیه قوی و غیرقابل شکست داشته باشند.
یک فن برای بررسی مردم فرهنگهای دیگر و شناسایی اولویتهایی که احتمالا متفاوت از اولویتهای شما هستند وجود دارد.
بیشتر بخوانید: چگونه یک اینفلوئنسر (Influencer) یا “تأثیرگذار” شویم
۱- پتانسیل را بشناسید
حتی اگر سرمایهگذاری در بازارهای جدید ترسناک باشد، این فرصت اجتنابناپذیر است.
کارشناسان به شرکتها توصیه میکنند که استعداد برتر خود را به جای صرفکردن در سطوح پایینتر گسترش دهند.
ایدهها، محصولات و برندهای جدید در حال تماشای موفقیت خودشان هستند زیرا ارزشها و انتظارات دنیا در حال تغییر هستند.
در واقع اکثر کشورها فرصتهای بسیار زیادی دارند و مشکل واقعی آنان این است که بر روی کدام یک تمرکز کنند.
آنهایی که میتوانند خدمات یا محصولات خود را برای تناسب با مردم مختلف سراسر دنیا سازگار کنند، ممکن است به زودی خودشان را در یک کسبوکار و فروش موفق جهانی ببینند.
و امروزه با ظهور اینترنت و فروش آنلاین، حتی روشهای بیشتری برای بررسی آب پیش از غواصی وجود دارد.
پیشنهاد عالی برای شما: ویژگی و اهمیت اول بودن در کسب وکار

۲- فرهنگ یا جامعه را درک کنید
یکی از کارهای دشوارتر که یک کارآفرین میتواند انجام دهد درک نحوه عملکرد فرهنگهای مختلف در دنیای واقعی است.
حتی در یک حالت ناامیدانهتر، آنها ممکن است متوجه شوند که این فرهنگ در دو بخش مختلف یک کشور بسیار متفاوت است.
اگر آنها نتوانند استراتژی خود را تطبیق دهند، ممکن است در شروع کار برای رسیدن به هر تراکنشی دست و پا بزنند.
این ممکن است برای برندهایی با منابع مالی فراوان بسیار خوب باشد، اما همه این سرمایه را ندارند که کالایی که با ضرر میفروشند را برای مدت طولانی تحمل کنند.
درک خواستهها و نیازهای یک فرهنگ به افزایش رضایت مشتری و ثابت نگهداشتن مشتریان کمک خواهد کرد.

۳- آن را تغییر دهید
وقتی Best Buy در خارج از کشورش افتتاح شد، آنها تصور میکردند مدل کسبوکارشان به همان روشی که برای آمریکاییها جذاب بود جواب دهد.
اما همه از بازدید فروشگاهی عظیم که میشد هواپیما نیز در آن ساخته شود لذت نمیبرند.
اگر تصمیمگیرندگان در Best Buy آن را پیش از نهایی سازی در کمپینهای بینالمللیشان شناخته بودند، شاید قادر میبودند تا بازاریابیشان را برای رفع این مشکل تنظیم کنند… یا حتی چارچوب فروشگاهشان را تغییر دهند.
وقتی حتی عوامل اصلی با وجود همه منابع مالیشان موفق به درک مشکل اصلی با استراتژیهایشان نشوند، انعطافپذیربودن در صحبت با مردم برای شناخت خواستههای واقعی آنان به ویژه برای کارآفرینان کوچکتر مفید است.
حتما بخوانید: ۳ استراتژی موفق برای رشد شبکه شما

۴- هر کاری که جواب میدهد انجام دهید
زمانی که فهمیدید که چگونه باید خودتان در کشور رفتار کنید، باید پیش از شروع به کار حداقل کمی تحقیق کنید.
بسیاری از مهاجران تجربیات شخصی خودشان را درباره جزئیات راهاندازی فروشگاه در آنجا پست خواهند کرد.
با این روش متوجه میشوید که این واقعیت که شما در یک فرهنگ بومی و خانوادگی بيست ساعت در روز کار میکنید را تبلیغ نکنید.
بلکه بهترین روش برای جذب یک فرهنگ متفاوت حتی با مشاوره آنلاین، شیوه آزمون و خطا است.
کارآفرینان مهاجر در بسیاری از کشورها میتوانند شبکهشان را صرفا به این خاطر که آنها کاری غیرمعمول انجام میدهند گسترش دهند، اما باید مراقب رفتار خودشان باشند.
به عنوان مثال، ممکن است شما نیاز به تنظیم ساعات خودتان داشته باشید تا بتوانید خواستههای شرکای کسبوکارتان را برآورده کنید، یا بتوانید آداب و رسومتان را برای راحتی همه تغییر دهید.
پیشنهاد عالی: راه اندازی کسب و کار و معرفی ابزارها، منابع و ذهنیت مورد نیاز شما

۵- واقعبین باشید
کارآفرینان همچنین باید بدانند که در آن کشور جدای از قوانین رسمی و مقررات چگونه دیده میشوند.
برخی کشورها به دلیل اینکه به قوانین رسمی و اجرای آنها بیاهمیت هستند بسیار بدنام هستند.
اما اگر شما این قدرت غلط را ناراحت کرده یا به آن اهانت کنید ممکن است خودتان را در یک دنیای پر از دردسرهای قانونی ببینید.
این نوع رفتارهای پیچیده میتوانند منجر به نابودی کارآفرینان امیدوار در همه جا شوند.
فرض کنیم که شما همه عناصری را که برای راهاندازی شرکتتان نیاز دارید تهیه کردهاید، اما هیچ پاسخی از این قدرتها دریافت نکردید.
آنها ممکن است برای انجام کارها به یک فشار مودبانه اما قوی از سوی شما نیاز داشته باشند.
نوشتهای از برایان تریسی
نظر بدهید