۵ روش برای اصلاح استراتژی بازاریابی ناامیدکننده‌تان
۱۳۹۸-۰۴-۲۸ 0

اصلاح استراتژی بازاریابی

۵ روش برای اصلاح استراتژی بازاریابی ناامیدکننده‌تان

اصلاح استراتژی بازاریابی با ۵ راه حل ساده ولی کار گشا.

اگر استراتژی بازاریابی‌تان کارساز نبود، خود را شکست‌خورده ندانید؛ اما اگر واقعیت را نادیده بگیرید و آن را اصلاح نکنید، قطعاً با شکست روبه‌رو خواهید شد.

هیچ کارآفرینی از همان ابتدا استراتژی بازاریابی کامل و بی‌نقصی نداشته است.

حتی اگر بازاریاب یا کارآفرین مجربی باشید، تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد کمپین بازاریابی‌تان نداشته باشید، نمی‌توانید اوضاع را مدیریت کنید.

بیایید فرض کنیم که استراتژی بازاریابی‌ شما تا حد زیادی کارساز نبوده است.

نتایجی را که پیش‌بینی می‌کردید، به دست نیاورده‌اید و بازگشت سرمایه‌تان، اگر منفی نباشد، بسیار کم است.

ضمناً این را نیز در نظر می‌گیریم که این فرضیه تنها از فکر و خیال شما نشأت نگرفته،

بلکه به خوبی آمار و ارقام را بررسی کرده‌اید و با قطعیت می‌توانید بگویید که استراتژی بازاریابی‌تان، آن‌طور که باید، پیش نرفته است.

نیازی نیست که این استراتژی بازاریابی را به‌طور کلی کنار بگذارید. فکر کنید و ببینید چگونه می‌توانید به بهترین شکل اصلاح استراتژی بازاریابی‌تان را انجام دهید.

اصلاح استراتژی بازاریابی با ۵ راه حل ساده

۱- برای اصلاح استراتژی بازاریابی زمان بیشتری به آن بدهید.

در ابتدا می‌خواهم این مسئله را گوشزد کنم که برخی استراتژی‌ها، مانند سئو، نیازمند تخصیص مدت‌زمان طولانی‌تری هستند.

اگر دارید روی هویت برندتان سرمایه‌گذاری می‌کنید،

یا اگر از بازاریابی ربایشی در کانال‌های مختلف استفاده می‌کنید تا مشتری بیشتری به دست آورید، نباید تنها بعد از چند هفته تلاش نا امید شوید.

بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) به معنای ارائه و به اشتراک‌گذاری مطالب مفید، کاربردی و ارزشمند

در قالب انواع گزارش، کتاب‌های الکترونیکی، وبینار، ویدئوهای آموزشی، پادکست،

خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای مشتریانی است که به دنبال کسب اطلاعات در زمینه‌ای خاص هستند.

در بازاریابی ربایشی، کسانی که نیازمند به‌دست آوردن اطلاعات کاربردی در هر زمینه‌ای هستند، محور توجه و بازاریابی خواهند بود – ویکی‌پدیا.

استراتژی بازاریابی

از طرف دیگر برخی استراتژی‌ها، مانند تبلیغات کلیکی، باید خیلی سریع و از همان ابتدای کار شروع شوند

و در طول زمان و با ایجاد تغییرات در داده‌ها بهبود پیدا کنند.

اگر می‌خواهید روی استراتژی طولانی‌مدتی کارکنید،

باید در نظر داشته باشید که زمان کافی برای مشاهده نتایج را به آن بدهید. در غیر این صورت استراتژی دیگری را به‌کار بگیرید.

۲- برای اصلاح استراتژی بازاریابی آن را متمایزش کنید.

اصلاح استراتژی‌ بازاریابی با منحصر به فرد شدن

دنیای بازاریابی دنیایی سرشار از رقابت است؛ به‌ویژه در حوزه‌های محبوبی نظیر بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی،

هزاران برند درآن‌واحد دارند برای جلب‌توجه مخاطب هدف شما تلاش می‌کنند،

بنابراین باید چیزی در اختیار داشته باشید که باعث منحصر به فردشدن استراتژی‌تان شود.

اگر همان چیزی را بگویید که رقبایتان می‌گویند، چرا مخاطبان باید به شما توجه کنند؟

سعی کنید به شکل منحصربه‌فردی حرف بزنید. گاهی اوقات این کار تنها راه تمایز یافتن نسبت به دیگران است.

۳- اصلاح استراتژی بازاریابی با ارائه پیشنهاد ارزشمندتر.

همه انواع بازاریابی به نوعی درصدد ایجاد تعامل با مشتری هستند؛

چه این تعامل خرید یک محصول باشد، چه بازدید از وب‌سایت.

به این منظور مشتریانتان باید در عوض، پیشنهاد ارزشمندی نیز دریافت کنند.

گاهی اوقات این پیشنهاد ارزشمند می‌تواند محصولی ارزان‌قیمت و گاهی محصولات رایگان و اشانتیون‌هایی مانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان باشد.

پیشنهاد ارزشمند در اصلاح استراتژی بازاریابی

اگر به‌وسیله استراتژی کنونی‌تان نتوانسته‌اید تعامل کافی را با مشتریانتان برقرار کنید،

شاید نشانه این باشد که پیشنهاد ارزشمندی به آنها نداده‌اید.

شاید بتوانید تخفیف قابل‌توجهی روی محصولات اصلی ارائه کنید یا محصولات رایگان بیشتری هدیه دهید

تا مشتریان وسوسه شوند با شما تعامل برقرار کنند.

۴-مخاطبان هدف خود را دوباره مشخص کنید.

اصلاح استراتژی بازاریابی با توجه به مخاطبان هدف

نشان کردن مخاطبان هدف تصمیم هوشمندانه‌ای است که بازگشت سرمایه بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد،

زیرا با این کار، به تعداد بیشتری از مردم دست پیدا می‌کنید.

با این‌حال بهتر است همیشه جمعیت کوچک‌تری را انتخاب کنید و پیامی شخصی‌سازی‌شده را برایشان بفرستید.

اگر پیامتان به‌دست مخاطبانی که در نظر داشتید، نمی‌رسد،

یک گام به‌عقب برداشته، گروه خاص‌تر و کوچک‌تری را انتخاب کنید، پیامی مناسب‌تر بنویسید و برایشان بفرستید.

درواقع در این روش اصلاح استراتژی بازاریابی تمرکز شما بر روی پیدا کردن مناسب‌ترین مخاطبان هدف می‌باشد.

۵- تاکتیک‌های مورداستفاده‌تان را با یکدیگر همسو کنید.

استراتژی‌های بازاریابی زمانی به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند که هرکدام نقش چرخ‌دنده‌های یک دستگاه را داشته باشند

و همسو با یکدیگر کار کنند، نه اینکه هرکدام از آنها، بدون توجه به قسمت‌های دیگر، به‌طور مستقل فعالیت کند.

در انتها برای اصلاح استراتژی بازاریابی‌تان بررسی کنید که آیا آخرین تاکتیک‌های بازاریابی‌ با یکدیگر همسو بوده‌اند؟

این تجزیه‌وتحلیل به شما کمک می‌کند تا مشکلات هویتی برندتان و جهت حرکتی و موقعیت‌های ازدست‌رفته‌تان را شناسایی کنید.

تا جای ممکن سعی کنید همه‌چیز را در ارتباط با یکدیگر نگه‌دارید.

بهبود استراتژی بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی به‌ندرت به موفقیت کامل یا شکست کامل می‌رسند.

حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشید، باز هم عواملی وجود دارند که از کنترل شما خارج‌اند.

آنها را موقعیتی برای یادگیری در نظر بگیرید. حتی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشید،

بازهم فرصت کافی را برای اصلاح اشتباهات و شروع دوباره خواهید داشت.

زمانی که دارید استراتژی‌های فعلی بازاریابی‌تان را اصلاح می‌کنید،

از تاکتیک‌های عنوان‌شده در این مقاله استفاده کنید تا درنهایت بتوانید کارایی استراتژی‌هایتان را افزایش دهید.

همیشه پیشنهاد جدیدی برای یادگیری وجود دارد و همواره می‌توانید بهتر و بهتر شوید.

همواره با این ۵ راهکار میتوان به اصلاح استراتژی بازاریابی پرداخت تا به نتایج دقیق تر و بهتری دست پیدا کنیم.

جیسون دمرس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]