• يکشنبه 19 ارديبهشت 1400
  • 1149
  • فروش

5 راه برای شگفت‌زده کردن مشتریان در سال 2021

5 راه برای شگفت‌زده کردن مشتریان در سال 2021

مشتریان بسیار باهوش‌تر از گذشته هستند. با استفاده از ابزاری مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها می‌توانند قبل از اقدام برای خرید، تحقیقات مقدماتی زیادی انجام دهند.

آن‌ها همچنین انتظارات بیشتری در مورد کیفیت محصول، توزیع، خدمات به مشتری و نحوه ارتباط دارند.

بنابراین، ازلحاظ تئوری، جلب رضایت مشتریان امروز ممکن است دشوارتر از هر زمان دیگری باشد.

اما، در سال 2021 مانند سال‌های گذشته، مشاغل همچنان این توانایی را دارند که به طرق غیرمنتظره مشتریان را شگفت‌زده و خوشحال کنند.

با درک این موضوع که هیچ‌کدام از عوامل درزمینهٔ جلب رضایت مشتری، در درازمدت کارایی ندارند، در اینجا پنج روش برای شگفت‌زده کردن مشتریان در سال 2021 آورده شده است.

1- به‌طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

چرا وقتی مشتریان از چیزی ناراضی هستند، منتظر تماس آن‌ها با خودمان باشیم؟ در عوض، در سال 2021 به این فکر کنید که "هر روز تعدادی مشتری انتخاب کنید و ایمیل‌های شخصی را به آن‌ها ارسال کنید تا به آن‌ها بفهمانید که به فکر آن‌ها و کارمندانشان هستید". پیام شما می‌تواند کوتاه باشد، به شرطی که "از طریق متن و عنوان خود نشان دهید که این یک نامه خودکار نیست و شما برای ارسال این نامه مشتاق بوده‌اید. بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل رفتن مشتریان و راه‌های جلوگیری از آن     شگفت‌زده کردن مشتریان به‌طور فعال مشتریان خود را راهنمایی و کمک کنید

2- به‌طور فعال مشتریان خود را راهنمایی و کمک کنید

شاید همیشه حق با مشتری باشد، اما این هم درست است که بسیاری از مشتری‌ها نمی‌دانند که واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارند (و چگونه می‌توانند از مزایای پیشنهادهای شما) استفاده کنند.

با درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مشتریان خود، می‌توانید نگرانی‌های آینده خرید آن‌ها را پیش‌بینی کرده و برای تأمین فعالانه این نیازها گام بردارید.

"برخی از محصولات هستند که تا قبل از استفاده، مردم نمی‌دانستند که چقدر وجودشان ضروری است و اکنون مردم نمی‌توانند بدون آن‌ها زندگی کنند".

در سال 2021، برخی محصولات یا خدمات شما می‌توانند جز این دسته محصولات باشد.

  پیشنهاد عالی: استراتژی های عالی برای جلب مجدد مشتریان ازدست‌رفته  

3- به موارد کوچک توجه کنید

حرکات بزرگ مشتری محوری، همیشه ایده خوبی است، اما شما با کمک "چیزهای کوچک" مشتریان را بسیار بیشتر متعجب و خوشحال خواهید کرد.

طبق گفته مجله کارآفرین، این می‌تواند شامل همه موارد از "ارسال مقاله به مشتریانتان که فکر می‌کنید از آن لذت می‌برند،

تشکر و قدردانی از موفقیت‌هایشان یا تشکر عمومی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، افزودن یادداشت شخصی به فاکتورها و ارسال هدایای کوچک و متفکرانه فقط به همین دلیل باشد. "

 

شگفت‌زده کردن مشتریان مهارت‌های گوش دادن در سازمان خود را بهبود ببخشید

4- مهارت‌های گوش دادن در سازمان خود را بهبود ببخشید

مشتریان با هر خریدی که انجام می‌دهند، چیزهای زیادی در مورد خود و ترجیحات خریدشان نشان می‌دهند.

علاوه بر این، آن‌ها بسیار راحت رضایت خود را (یا عدم رضایت خود را) از تجارت شما بیان می‌کنند، خواه از طریق ایمیل به دفتر شما و یا یک بحث داغ در رسانه‌های اجتماعی باشد.

چالش کسب‌وکارها افزایش توانایی درک و پاسخ به بازخورد مشتری است.

شما می‌توانید لینکی در وب‌سایت خود با عبارت "بازخورد خود را به ما بدهید" قرار دهید و یا لینک را در امضای ایمیل خود قرار دهید.

با گوش دادن دقیق، می‌توانید در ارتباطات خود فعال‌تر باشید و به مشتریان وفادار در مورد ویژگی‌های جدید یا مزایایی که به‌طور خاص نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، اطلاعات دهید.

  بیشتر بخوانید: استراتژی‌های جذب مشتری استارتاپ ها  

5- سال 2021 را "سال تولید محتوا" قرار دهید

شما و تیم شما متخصصان غیرقابل‌انکار در موضوع کاری خود هستید. چرا مخاطبان هدف خود را با به اشتراک گذاشتن محتوای متمرکز بر صنعت که واقعاً در مورد نگرانی‌ها و چالش‌های آن‌ها صحبت می‌کند، متعجب و دل‌خوش نکنید؟ اثبات خود به‌عنوان یک متخصص، به جذب بیشتر مشتری کمک می‌کند. همچنان به‌مرور مجدد مطالب خود و بررسی محتوای جدید ادامه دهید. به‌عبارت‌دیگر، وقتی مردم باور کنند که شما می‌دانید چه‌کاری انجام می‌دهید، به‌احتمال‌زیاد فکر می‌کنند محصولات یا خدمات شما ارزش زمانشان را دارند و بنابراین آن‌ها با اطمینان بیشتری خرید می‌کنند. از به اشتراک گذاشتن دانش خود خجالتی نباشید. فقط اطمینان حاصل کنید که از ارسال کرک وبلاگ یا مقالاتی که متناسب با راهنماهای جامع موردنیاز مشتریان نیستند، خودداری کنید.

جمع‌بندیجمع‌بندی

شگفت‌زده کردن مشتریان یک طرح و روش جدید نیست، اما این روش مشابه یک روش زندگی بوده که موفقیت بسیاری را برای شما در عرصه کسب‌وکارتان به همراه خواهد آورد.

این روش نه‌تنها در جذب مشتریانتان، بلکه در نگهداشت آن‌ها نیز اثرگذار است.

قبل از شروع هر کاری،‌ از خود بپرسید: «آیا کاری که می‌کنید قابلیت تأثیرگذاری بر مشتری‌ها را دارد؟»

اگر نتوانید جواب این سؤال را پیدا کنید، به‌احتمال‌زیاد کسب‌وکارتان مشتریان ثابتی نخواهد داشت.

به‌احتمال‌زیاد، 2021 چالش‌های غیرمنتظره‌تری را به همراه خواهد داشت، امیدواریم رونق اقتصادی نیز داشته باشد.

اگر کسب‌وکار شما علاوه بر تأمین نیازهای مشتریان، بیشتر از حد انتظار مشتریان، خدمات ارائه دهد و در طولانی‌مدت توجه آن‌ها را جلب کند، شرایط فروش بهتری خواهید داشت.

دیدگاه کاربران (0)