میلیونرهای خودساخته میدانند که بهترین راه برای ثروتمند شدن راهاندازی کسبوکار میلیون دلاری است.
زیرا شما میتوانید زمان خود را کنترل کنید و هیچ محدودیتی در کسب درآمد ندارید!
اکثر مردم این موضوع را درک نمیکنند.
اما ایجاد ایدههای جدید تجاری، یک مهارت واقعی است که میتوان آن را یاد گرفت و یک مهارت نادر و سودآور است که میتوانید بارها و بارها از آن استفاده کنید.
برای راهاندازی کسبوکار میلیون دلاری خیلی سخت و حیرتانگیز نیست، آسان است، اگر راز من را درک کنید، بدون داشتن مهارت و تجربه قبلی کسبوکار، میتوانید ایده پردازی کنید.
آیا میخواهید بدانید که چگونه این کار را انجام میدهم؟
وقتی یاد بگیرید هر زمان که میخواهید ایده پردازی کنید، بزرگترین مشکل تأمین پول نیست، بلکه مشکل انتخاب بین ایدههای جذاب پیش روی شماست.
بیشتر بخوانید: ۳ دلیل مهم برای ایجاد یک کسبوکار پررونق
۶ نکته تولید ایده برای راهاندازی کسبوکار میلیون دلاری
نکته شماره ۱ -کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه زیادی دارید
برای محدود کردن همه فرصتهای شغلی، با انتخاب رشتهای که دوست دارید، شروع کنید. بدین ترتیب کسبوکار مناسب خود را پیدا میکنید.
آیا از محصول یا کاری که خوشتان نمیآید، میتوانید به آن علاقه و اشتیاق نشان دهید؟ قطعا جوابتان خیر است.
به همین دلیل است که اشتیاق به کارتان بسیار مهم است. اشتیاق انرژی شماست!
و مردم چه میخرند؟
آنها انرژی میخرند و اگر شما در مورد داشتههای خود هیجانزده و مشتاق نیستید، بههیچوجه نمیتوانید خوب بازاریابی کنید و آن را به مصرفکنندگان بفروشید.
بهعنوانمثال خود من بالاخره بعد از سالها تلاش، یک کسبوکار موفق ساختم.
من علاقهمند به حوزه سلامتی و تناسباندام هستم. وقتی در خانه پدر و مادرم در کانادا بودم، بیرون رفتن در فصل زمستان غیرممکن بود.
بنابراین به دنبال پیدا کردن تجهیزات بدنسازی در منزل بودم که در آن زمان به سختی یافت میشد.
به این فکر افتادم و تصمیم گرفتم یک فروشگاه خردهفروشی تناسباندام خانگی راهاندازی کنم.
من روی عشقم به ورزش تمرکز داشتم، نه اینکه سود بیشتری کسب کنم.
اما تا حد زیادی به خاطر علاقهای که به این رشته داشتم، سرانجام این تجارت باعث ثروتمند شدن من شد.
حتما مطالعه کنید: ۴ مدل درآمدزایی از اینترنت
در اکثر مواقع مشخص نیست ما به چه چیزهایی علاقهمند هستیم. اگر شما هم دقیقا نمیدانید علاقهتان به چه چیزی هست، به سوالات زیر پاسخ بدهید:
• چه چیزی شمارا علاقهمند و هیجانزده میکند؟
• در اوقات فراغت چهکاری انجام میدهید (یا میخواهید در اوقات فراغت چهکاری انجام دهید)؟
• ساعتها چه چیزی میتوانید یاد بگیرید و درباره آن صحبت کنید؟
• استعدادهای ذاتی شما چیست؟
اگر میخواهید بسیار موفق شوید این یک مرحله فوقالعاده مهم است.
پیشنهاد عالی: ۲۵ مزیت عالی اینترنت برای کسبوکارها
نکته شماره ۲ – انگیزه اصلی مصرفکنندگان را در نظر بگیرید
افراد بر اساس لذت یا درد تصمیم به خرید میگیرند به نظر شما کدامیک قویتر است؟ اگر پاسخ شما این باشد که از درد جلوگیری کنید. درست حدس زدید.
اگر مشکلی پیش بیاید، مردم خواهان حل آن هستند.
بنابراین، در اینجا تعریف کارآفرین چیست: فردی که مشکلات را با سود حل میکند!
مثال: فردی ۵۰۰۰ دلار دارد. دوستش که طراح دکوراسیون داخلی است به او پیشنهاد میدهد که از این پول برای بازسازی خانهاش استفاده کند.
دوست پزشک آن فرد میگوید که از این پول برای جراحی زانویی که درد میکند، استفاده کند.
احتمال دارد که او پیشنهاد جراحی را بپذیرد زیرا پیشنهاد دکتر یک نقطه درد بزرگتر را به معنای واقعی کلمه حل میکند.
خبر خوب این است که اولین قدم – کاهش یا جلوگیری از درد – بهطور طبیعی منجر به گام دوم میشود و لذت را به همراه دارد.
وقتی محصول یا خدمات شما مشکلات شخصی را برطرف کرد، احساس خوبی خواهند داشت.
هرچه این تجربه بهتر باشد، احتمال تکرار خرید مشتری و همچنین توصیه شما به دیگران بیشتر است.
به مرحله اجرا درآوردن این دو قدم برای داشتن یک تجارت پررونق، مهم است.
یک جنبه دیگر وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید.
شما باید بتوانید مشکلات را حل کنید و درد مشتریان خود را برطرف کنید، همچنین این کار را بهتر از هر کس دیگری در آن مکان انجام دهید.
صرفنظر از شغل خود، همیشه باید تلاش کنید تا بهترین باشید و من فقط در مورد استعداد ذاتی صحبت نمیکنم، گرچه داشتن استعداد ذاتی مهم است.
حتما مطالعه کنید: ۱۰ اشتباه هنگام شروع کسبوکار اینترنتی
نکته شماره ۳ – ایدهای را که از قبل وجود دارد بهبود ببخشید
برای رسیدن به ایدههای راهاندازی کسبوکار میلیون دلاری، همیشه لازم نیست که از ابتدا شروع کنید.
روش دیگر برای یافتن ایدههای خوب تجاری، بهبود چیزی است.
هیچچیز کامل نیست. این بدان معنی است که هر چیز را میتوان به یک روش یا روشهایی بهبود بخشید!
میلیونها، میلیاردها یا تریلیون ها از محصولات و خدمات موجود را میتوان بهبود بخشید. شما فقط باید راه را پیدا کنید!
بهعنوان نمونه میتوان به تخت خواب Sleep Number اشاره کرد که صاحب این برند فقط تشک این تخت خواب را بهتر کرد.
و با یک تیر دو نشان زد. او به افراد کمک کرد که خواب شبانه بهتری داشته باشند و دیگر تشک هیچ مشکلی نداشته باشد.
به خاطر داشته باشید که بهبود یک محصول یا مفهوم، میتواند سودآورتر از شروع کاری از ابتدا باشد.
محصول از قبل در بازار وجود دارد و حضورش اثباتشده است. برای آموزش کسی نیاز نیست خیلی پول خرج کنید.
در حال حاضر مشتریانی دارد. یک فرصت خوب وجود دارد که اگر آن را بهتر کنید، آنها آن محصول را از شما خریداری کنند و شما پول بیشتری برای توسعه محصول خواهید داشت.
بیشتر بخوانید: ۴ نکته اساسی قبل از آمادهسازی یک دوره آموزشی آنلاین
نکته شماره ۴ – یک محصول برنده اثباتشده را الگوی خود قرار دهید اما ویژگی منحصربهفرد خود را اضافه کنید
الگو قراردادن یک محصول برنده اثباتشده، راهی آسان برای به دست آوردن ثروت است.
هیچوقت بهانهای برای کپی نکردن از شخصی که اکنون ثروتمند است، وجود ندارد.
کلمه “کپی کردن” اغلب منفور است زیرا ما در مدرسه یاد گرفتیم که نباید از کسی کپی کنیم.
اما مانند اکثر چیزهایی که در مدرسه میآموزیم، این نوع تفکر نیز باعث شکست افراد میشود.
بهعنوانمثال در ایالاتمتحده نمایشهای تلویزیونی”The Office”، “American Idol” و ” Three’s Company” برای اولین بار در انگلیس نمایش داده شدند.
” The Good Doctor” در اصل برنامهای در کره جنوبی بود بعداً این برنامه با نامهای ” Iron Chef America” در آمریکا و ” Iron Chef” در ژاپن نیز نمایش داده شد.
این توصیه حتی در مورد سادهترین محصولات نیز صدق میکند.
البته مردم این کار را بهطور مداوم و با خدمات خوب انجام میدهند.
بهعنوانمثال، من مطمئناً تنها کسی نیستم که تجارت، پول و موفقیت شخصی را آموزش میدهم.
اما من تمرکز ویژه روی آنچه آموزش میدهم، دارم و روش خاص من بهوضوح طنینانداز است، همانطور که در طول سالها به هزاران دانش جو آموزش دادهام.
شما قطعاً میخواهید بینظیر باشید، اما آیا باید اصیل باشید؟ ابداً!
به هر کجا بروید آسمان همین رنگ است، چیز جدیدی وجود ندارد و اگر وجود دارد، بگذارید شخص دیگری برای کشف آن اقدام کند.
هزینه آنها بسیار بیشتر از هزینه شما خواهد بود.
پیروی از این توصیهها پایه خوبی برای شروع به شما میدهد و به شما این امکان را میدهد که در عین ایجاد خلاقیت، در آن موضوع پیشرفت کنید و محدودیتی برای کسب درآمد نداشته باشید.
نکته شماره ۵ – شبکهسازی و همکاری در فروش با شرکتهای دیگر
بهجای کپی کردن در حوزه و رشتهای که دوست دارید به دنبال محصول یا خدمات عالی باشید و با آن شرکتها ارتباط برقرار کنید و همکاری در فروش را شروع کنید.
چرا بهجای اینکه خودتان این کار را انجام دهید با آنها همکاری کنید؟
آنها ممکن است از قبل در بازار باشند، ممکن است یک محصول انحصاری یا عالی داشته باشند، اندازه عملکرد آنها قبلاً مشخصشده است و ممکن است توزیع عمده، پایگاه داده اولیه یا تجهیزات یا فناوری گرانقیمت داشته باشند.
بهعبارتدیگر، آنها ممکن است قبلاً بسیاری از مشکلات را حل کرده باشند.
پس دیگر مجبور نیستید وقت خود را برای ساختن یا حل کردن مشکلات صرف کنید. شما فقط باید شکافی را پرکنید که برای شما مفید است.
برخی از شرکتهای معروف وابسته شامل آمازون، eBay و Target هستند.
همچنین شرکتهای فروش مستقیم مانند The Pampered Chef و WineShop at Home که به تعداد زیادی فروشگاه خردهفروشی و رستوران حق امتیاز میدهند.
با کمی تحقیق، بهاحتمالزیاد محصول یا خدمات معتبری پیدا خواهید کرد که موردعلاقه شما باشد.
فقط نکته شماره ۱ را فراموش نکنید، باید رشتهای باشد که شما علاقه زیادی به آن دارید!
همچنین بخوانید: ۷ درس از کسبوکارهای واقعی میلیاردرها
نکته شماره ۶ – نیچ (گوشه بازار) و بازار را تغییر دهید
این مورد بسیار ساده است. بازار یا نیچ مارکت (بازارگوشه) محصول یا خدمات موجود را تغییر دهید.
بهجای اینکه محصول یا خدمات خود را به عموم مردم بفروشید، بگویید “این محصول فقط برای زنان است” یا “فقط برای آقایان” یا “فقط برای افراد مسن” یا …
بهسادگی، بازار را تغییر دهید!
محصول گوشه چیزی خاص است، یا بزرگترین است، یا شامل کلمه “فقط” است مانند مثالهای ذکرشده در بالا.
ثروت شما برابر توانایی شما در ترغیب افراد به خرید محصول است.
امیدوارم یاد گرفته باشید که ایدههای تجاری راهاندازی کسبوکار میلیون دلاری تولید کنید. با کمی تمرکز، دانش، آگاهی و بینش، هرکسی میتواند ایدههای تجاری چند میلیون دلاری ایجاد کند!
نوشتهای از تی هارو آکر
نظر بدهید