تماس با ما
18:00 - 09:00
۶ نکته مهم برای یک ارایه فروش موفق
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ 0

ارایه فروش موفق

۶ نکته مهم برای یک ارایه فروش موفق

پرتاب (Pitch) فروش چیست؟

بخش عمده‌ای از عملیات فروش به تبلیغات وابسته است.

ممکن است از طریق تلفن با مشتری خود درباره نگرانی های او صحبت کرده و به سؤالات او پاسخ دهید.

اما یک برنامه تبلیغاتی، بهترین فرصت برای معرفی محصول و متقاعد کردن مشتری در زمینه ایده آل بودن خدمات شما برای او است.

این‌که یک برنامه تبلیغاتی را Pitch یا پرتاب بنامیم، کمی گیج کننده است!

در بازی بیس‌بال، یک پرتاب‌کننده خوب، ضربه زننده را از دور خارج می‌کند.

اما در جریان معامله، یک پرتاب یا pitch موفق، فروشی است که باعث برقراری ارتباط شده و از این ارتباط سودی عاید فروشنده می‌شود.

درست همانند یک پرتاب خوب، یک فروش خوب نیز نتیجه یک فعالیت هنرمندانه است.

مردم از شنیدن داستان، برای درک ارتباط پیشنهاد ارزشمند شما با کار و پیشرفت خود استقبال می کنند.

این‌که چگونه این کار را انجام دهید به شما بستگی دارد.

اما هنر فروش تا اندازه‌ای یک مقوله علمی است.

جزئیات انواع اطلاعاتی که به‌احتمال‌زیاد فرد را برای خرید متقاعد می سازد، یا برای درک سخنان شما به او کمک می‌کند، را می‌توان به‌دقت بررسی کرد.

برای مثال، آیا می‌دانید 40% از مردم به اطلاعات دیداری بهتر از اطلاعات نوشتاری واکنش نشان می‌دهند؟

یا این‌که دوسوم از بهترین تبلیغات رسانه‌ها، به شکل داستان است؟

در شیوه PTTS که مخفف “Presentation Training, Tips and Strategies” به معنی “آموزش، نکات و راهبردهای ارایه” است،

شش عنصر اصلی یک برنامه تبلیغاتی موفق معرفی و مثال‌هایی از تبلیغات برتر سایر شرکت‌ها ارائه‌شده است.

حتماً بخوانید!  چگونه متخصصانه چیزی را به دیگران بفروشیم؟

در ادامه به بررسی این مدل و بیان مثال هایی واقعی خواهیم پرداخت.

6 نکته مهم برای یک ارایه فروش موفق

کالبدشکافی یک ارایه فروش موفق و ایده‌ال

گام ۱ : اسلایدی با یک پس‌زمینه جذاب

پس‌زمینه اسلاید شما باید موقعیت شرکت و کار شما را منعکس سازد.

مخاطبان باید بتوانند بلافاصله «این اطلاعات را کسب کنند».

از آنجا که ۴۰% مردم به اطلاعات دیداری بهتر از یک متن نوشتاری ساده واکنش نشان می‌دهند،

سایت‌های Google, Flickr, Unsplash, Fubiz تصاویر خوبی برای بهبود سریع برنامه تبلیغاتی شما در اختیار قرار می‌دهند.

گام ۲ : یک پیشنهاد ارزشمند

کار شما چیست؟

ارزش خدماتی که به مشتریان می دهید، را به‌طور خلاصه بیان کرده و توضیح دهید چرا آنان باید از شما خرید کنند.

برای برجسته کردن ارزش پیشنهاد خود از فرمول «VP» استفاده کنید:

(نام شرکت شما) با ارایه (نام خدمات شما) به (گروه مشتریان شما) کمک می کند تا بتوانید (مزایای خدمات شما) را به دست آوردند.

اگر هنوز نمی‌دانید چه‌کاری باید بکنید، مثال های زیر را بررسی کنید، که بخش‌هایی از یک ارایه فروش موفق است:

• گیکدام (Geekdom) | «شرکت ما، یک فضای کار اشتراکی است، که در آن کارآفرینان، کارشناسان فنی، ایده پردازان و مبتکران، برای ایجاد کسب‌وکار و سایر فعالیت‌های مفید با یکدیگر همکاری می‌کنند.»

• ایر بی ان بی (Airbnb) | «ایر بی ان بی فضایی مطمئن برای شناسایی و رزرو مراکز اقامتی در سراسر جهان است.»

6 نکته مهم برای یک ارایه فروش موفق

گام ۳ ارایه فروش موفق : یک داستان قوی

۶۵% محتوای یک ارایه فروش موفق را داستان تشکیل می‌دهد.

با بیان داستان خود و تیمی که با آن کار می کنید، به شرکت خود جنبه انسانی داده و آن را قابل پذیرش‌تر می‌کنید.

حتماً بخوانید!  آموزش فروش | فرایندی مهم برای کسب و کار

دقت کنید دلایل تأسیس شرکت و محصولات خود را بیان کنید.

به مخاطبان بگویید چه چیزی به تیم شما انگیزه می‌دهد، هرروز صبح بیدار شده و کارکنید.

نکات شخصی را مطرح کنید، که مخاطبین را می‌خنداند، مانند اینکه:

«جان درحالی‌که به‌سرعت غذا می‌خورد، کارها را هم مدیریت می‌کرد!»

گام ۴ : راه‌حل‌های استثنایی

ابتدا مشکلات مشتری را مطرح نمایید.

شیوه کاری ایر بی ان بی را ملاحظه کنید:

گزیده‌ای از اولین ارایه‌های تبلیغاتی ایر بی ان بی:

قیمت یکی از نگرانی های مهم مشتریان رزرو آنلاین است.

هتل‌ها رابطه شما را با شهر و فرهنگ آن قطع می‌کنند.

هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بتوانید خانه‌یکی از اهالی بومی را رزرو کنید، یا میزبان مسافرین باشید.

• مشکلات: قیمت، تسهیلات، دسترسی

• مسائلی برای ایجاد انگیزه: امکان انتخاب داشتن، تجربه منحصربه‌فرد، کسب درآمد با اجاره محل سکونت خود

سپس جزئیات پیشنهادهای خود را به شکلی مطرح کنید، که به مزایای موردنظر مشتری ارتباط داشته باشد.

نمونه این مزایا عبارت‌اند از:

«کسب درآمد و ارتقای کسب‌وکار»، «داشتن ظاهری مناسب و تأثیرگذار»، «صرفه‌جویی در زمان و پول.»

نحوه فهرست بندی راه‌حل‌ها:

  1. تعداد گزینه‌ها را محدود کنید،
  2. نتایجی که مصرف‌کننده به دست خواهد آورد را بیان کنید.
  3. مطالب را به شیوه‌ای آسان و قابل‌فهم مطرح کنید.
  4. برای نشان دادن ارزش کار خود، مثال بزنید.
6 نکته مهم برای یک ارایه فروش موفق

گام ۵ ارایه فروش موفق : شواهد

شواهدی که ارائه می‌دهید، باید در جهت پاسخ به این سؤال باشند:

«چطور می‌توانم به شما اعتماد کنم؟»

همچنین باید:

• شواهدی ارائه کنید:

که نکات موردعلاقه مشتری را برجسته می‌سازند.

از تصاویر مشتریان واقعی برای افزایش اعتبار استفاده کنید.

حتماً بخوانید!  3 ترند فروش 2020 که موفقیت شما را تضمین خواهند کرد

• داده‌های تحقیقاتی ارائه دهید:

از نقل قول کارشناسان و شواهد مربوط به مزایای محصول پیشنهادی خود بهره بگیرید.

• محصول خود را با محصولات رقیب مقایسه کنید:

به مخاطب ثابت کنید، که شما بهتر هستید.

• مزایای بیشتری ارائه دهید:

برای کسب اعتماد مزایایی مانند ضمانت برگشت هزینه، تست رایگان یا حمل‌ونقل رایگان کالا ارائه دهید.

گام ۶ : یک درخواست برای اقدام صریح

درخواست اقدام یک فرمان ساده است، که مشتریان را به انجام اقدامات :

(خرید، شروع یک دوره آزمایشی رایگان، ثبت‌نام برای دریافت لیست محصول و …) ترغیب می‌کند.

یک ارایه فروش موفق ، ساده‌ترین راه برای متمایز کردن شما از رقبا است.

این نکات را به‌کاربرده و تفاوت حاصل در درصد موفقیت خود را مشاهده کنید.

وبلاک یدان

پیام بگذارید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آرشیو