۷ ترفند موثر در افزایش فروش و جذب کردن مشتری
افزایش فروش مقولهای بسیار مهم برای کسبوکارها بهحساب میآید که میتوانند با آن به کسب سود و گسترش کسبوکار خود بپردازند.
ما در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با روشهای طلایی افزایش فروش آشنا کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میدهیم نهایت استفاده را ببرید.
به فرایندی که در آن به معرفی یک محصول به همراه مشخصات آن توسط فروشنده و ارائهکننده، پرداخته میشود و هدف آن خرید توسط مشتری است، فروش گفته میشود.
هر کسبوکاری تقریباً با فروش سروکار دارد که بسته به نوع کالا شیوههای فروش و معرفی آن متفاوت است.
یکی کالای خدماتی ارائه میکند، یکی کالای مصرفی و دیگری کالای غیر مصرفی که هرکدام برای فروش محصولات خود باید از تکنیکهای خاصی استفاده کنند.
فراگیری و کسب تکنیکهای افزایش فروش، به هر کسبوکاری کمک میکند که بتواند محصولات خود را بهتر و بیشتر به فروش برساند
و با استفاده از آن به سود رسیده و در نهایت کسبوکار خود را توسعه دهد.
وقتی فروش نباشد، قطعاً درآمدی نیست و اگر درآمدی نباشد، سودی نخواهد بود و در نهایت سبب ورشکستگی و نابودی کسبوکار خواهد شد.
افزایش فروش دارای تکنیکهایی است که ممکن است خیلیها از آن بیخبر باشند، به همین منظور سبب شده است که در کسبوکارشان شکست بخورند.
ما در اینجا ۷ تا از بهترین روشهای افزایش فروش را برای شما بیان میکنیم که میتواند کمک شایانی به شما در افزایش درآمد از کسبوکارتان، کند.
بیشتر بخوانید: نکاتی برای شروع افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

ترفندهای افزایش فروش
ترفندهای افزایش فروش رابطه مستقیمی با فروشندگی و بازاریابی حرفهای خواهد داشت.
بنابراین ترفندهایی که در ادامه بیان میشود، در جهت ارتقا فروشندگی و بازاریابی برای افزایش درآمد کسبوکار شما خواهد بود.
• بازاریابی هدفمند داشته باشید!
بازاریابی، تأثیر بسیار مهمی در فروش خواهد گذاشت. هنوز هم برخی از کسبوکارها هستند که بازاریابی را جدی نمیگیرند و به آن در فروش اهمیتی نمیدهند.
ولی بررسیها نشان میدهد که اکثر کسبوکارهای موفق بازاریابان خوب و بازاریابی حرفهای را برای افزایش فروش در پیشگرفتهاند.
منظور از بازاریابی هدفمند، کسب اطلاعات از بازار فروش و هدف است تا با استفاده از آن و تحلیل و بررسی دادهها بتوانید استراتژیهای گوناگونی را برای افزایش سودآوری کسبوکار اتخاذ نمایید.
برای مثال اگر محصولاتی که ارائه میکنید، بیشتر مخاطبانش جوانان هستند، باید بگردید و سلیقهیابی نمایید و تمرکزتان را بر روی تبلیغات و جذب جوانان نمایید.
محیطهایی که تبلیغات میکنید، قطعاً باید بیشتر جمعیت آن جوانان باشد ، این کار به هدفمند بودن بازاریابی شما کمک خواهد کرد.

• بازاریابی مناسبتی را فراموش نکنید!
یکی از بهترین روشهای بازاریابی برای افزایش فروش، بازاریابی مناسبتی است.
شما میتوانید با شناسایی روزهای مناسبتی که مخصوص بازار هدف شما است، تخفیفهای ویژه یا شرایط مخصوصی قرار دهید که بتوانید فروشتان را افزایش دهید.
برای مثال، اگر بازار هدف شما جوانان است و محصولات تولید برای این قشر است میتوانید در روز جوان به آنها پیشنهادهای شگفتانگیزی ارائه دهید.
این امر سبب ترغیب شدن بازار هدف برای خرید محصولات کسبوکار شما خواهد داشت.
• قبل از مذاکره برای فروش تحقیقات خود را کامل کنید!
اگر نحوه فروش شما بهگونهای است که باید با خریداران بهصورت تکبهتک مذاکره نمایید،
بهتر است اطلاعات کاملی را از نیازها و اهداف مشتری پیدا کنید تا بتوانید دست بالا را در مذاکره داشته باشید و بنا بر نیازهای مشتری، پیشنهادهای خود را ارائه دهید.
تحقیقات کامل، در افزایش فروش نقش بسیار مهمی دارد.
اگر فروشنده اطلاعات کاملی را از ویژگیها و نیازهای مشتری نداشته باشد، قطعاً در روند مذاکره اخلال ایجاد خواهد شد و فرایند فروش برای فروشنده سخت خواهد شد.

• برای افزایش فروش ، هدفگذاری نمایید.
تعیین چشمانداز و هدفگذاری برای کسبوکارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
باید بتوانید برای افزایش فروش خود هدفگذاریهای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت داشته باشید.
نداشتن هدف، یعنی نداشتن برنامه و نداشتن برنامه یعنی داشتن یک سازمان فروش بینظم که مسیر حرکت آن مشخص نیست.
هدف تعیینشده باید با نهایت دقت و تحلیل و بررسیهای دقیق انجام شود.
استراتژی فروش خوب میتواند به افزایش انگیزه فروشندگان و مدیریت کسبوکار کمک کند و برعکس این قضیه هم صادق است.
اگر شما هدف را صحیح انتخاب نکنید، ممکن است به آن نرسید یا زمان دیرتری به آن برسید و این امر سبب کاهش روحیه میشود و افزایش فروش را تحت تأثیر قرار میدهد.
هدفگذاری یکی از مهمترین فعالیتها در جهت موفقیت است، اما اصولی دارد که باید رعایت شود.
برای هدفگذاری میتوانید از روش SMART استفاده نمایید که یعنی هدفتان باید قابلدستیابی، مشخص و واضح، قابلاندازهگیری و واقعگرایانه باشد. رعایت به این نکات بسیار مهم است.

• تولید محتوا را فراموش نکنید.
برقراری تعامل با مشتری یکی از روشهای بسیار مهم در افزایش فروش و افزایش جذب مشتری میباشد.
درواقع وقتی شما با استفاده از تولید محتوا به تعامل با مشتری میپردازید، مشتری احساس خوبی پیدا میکند و میتواند به شما اعتماد کند.
تولید محتوای صادقانه به شما کمک خواهد کرد که مشتریان بیشتری را کسب نمایید.
• در فروش خلاقیت به خرج دهید
از روشهای خلاقانه برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنید.
یکی از این روشها بازاریابی چریکی است که میتواند تأثیر بسیار فوقالعادهای در ذهن مشتری برای افزایش فروش داشته باشد.
مثلاً از روشهای خلاقانه این است که اگر برایتان مقدور است در روز تولد مشتریان به آنها هدیه بدهید یا تخفیف ویژه برایشان در نظر بگیرید.
• تهیهکننده یا اسپانسر یک رخداد شوید.
یکی از راههایی که میتواند به برند سازی و افزایش فروش شما کمک کند، اسپانسرینگ در برنامههای خاص است.
غیرازآن میتوانید خودتان ایده اجرای یک برنامه را بدهید و تهیهکننده آن باشید. این امر به دیده شدن شما کمک خواهد کرد.
نظر بدهید