7 اصل تبلیغات مؤثر برای کسب وکارها

7 اصل تبلیغات مؤثر برای کسب وکارها

ایجاد تبلیغات مؤثر مستلزم تلاش مشترک بین بخش‌های مختلف و گاهی اوقات نهادهای خارجی است. بنابراین، کسانی که تصمیم می‌گیرند مستقل از سایر بخش‌ها یا تولیدکنندگان محتوای مرتبط کار کنند، ممکن است همیشه به مشتری هدف به شیوه‌ای درست دست پیدا نکنند.

آنچه مهم است، تلاش برای توسعه تبلیغاتی است که در درهم‌وبرهمی تبلیغات انبوهی که امروز در معرض آن هستیم گم نشود و در درازمدت توسط مخاطبان به یاد بماند.

مجموعه اصولی که برای تبلیغات مؤثر باید رعایت کنید به تحقق یافتن مشتری هدف شما کمک می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، از طریق برنامه‌ریزی دقیق و همکاری، می‌توانید واکنش دلخواه خود را از تبلیغ خود برانگیزید و به مشتری هدف خود برسید.

مهم است که مطمئن شوید مشتریان هدف خود را در ذهن دارید. برای کمک به درک چگونگی دستیابی به اهداف تبلیغاتی، 7 اصل تبلیغاتی وجود دارد که باید برای ایجاد تبلیغات مؤثر از آن‌ها پیروی کنید.

گاهی اوقات افراد و مشاغل تفاوت‌های بین بازاریابی و تبلیغات را درک نمی‌کنند و احساس می‌کنند که بازاریابی همان تبلیغات است. در حالی که تبلیغات قسمتی از بازاریابی است.

اما اگر علاقه بیشتری دارید تا درک بهترین از تفاوت این دو مورد را داشته باشید، بهتر است مطلب تفاوت بین بازاریابی با تبلیغات را بخوانید تا بدانید که در چه زمانی تبلیغ می‌کنید و در چه زمانی بازاریابی را انجام می‌دهید.

معرفی مهمترین اصول لیغات مؤثر برای بهبود نتایج انواع تبلیغات

1) سازگاری بصری

قرار دادن مکرر هدف خود در معرض یک تصویر یا نمایشگر خاص. علاوه بر این، انجام این کار این را در حافظه بلندمدت آن‌ها جاسازی می‌کند.

اگر تبلیغات بصری سازگار ایجاد نمی‌کنید، ممکن است ارتباطی با هدف خود ایجاد نکنید.

اهمیت این ثبات را نمی‌توان به‌اندازه کافی مورد تأکید قرار داد. اکثر تبلیغات فقط برای چند ثانیه توسط بینندگان دیده می‌شوند.

یک تبلیغ با یکپارچگی بصری در بین تبلیغات و نمایش‌های متعدد به انتقال پیام از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت کمک می‌کند.

این می‌تواند به مؤثر بودن تبلیغات کمک کند. به‌عنوان‌مثال، به شرکتی مانند نایک فکر کنید.

از طریق سال‌ها افشای Swoosh و شعار "Just Do It"، آن‌ها پیامی برای برند ایجاد کردند که در بین شناخته‌شده‌ترین‌ها در جهان است.

بااین‌حال، ممکن است دسترسی جغرافیایی یا مالی نایک را نداشته باشید، اما می‌توانید بدون توجه به‌اندازه آن را در بازار خود اعمال کنید.

2) مدت‌زمان کمپین

مدت‌زمان کمپین باید در مراحل اولیه توسعه مشخص شود. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، نمایش یک تبلیغ برای یک دوره زمانی معین، پیام را در حافظه بلندمدت جاسازی می‌کند.

بااین‌حال، به همان اندازه مهم تعیین مدت‌زمان اجرای تبلیغ است. اگر آن را برای مدت طولانی اجرا کنید ممکن است به هدف شما کهنه شود، و آن‌ها ممکن است علاقه خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر، تغییر بیش‌ازحد آگهی ممکن است توانایی بیننده برای حفظ اطلاعات را مختل کند.

نمایش مکرر یک تبلیغ معمولاً به معنای داشتن مدت‌زمان کمتر است. همچنین، دسترسی کمتر معمولاً به معنای مدت‌زمان طولانی‌تری برای رسیدن به همان تعداد افراد است.

بسیاری از کمپین‌ها حدود 6 ماه طول می‌کشند، اما طول آن بسته به تعداد دفعات و میزان دسترسی شما متفاوت خواهد بود.

شعارهای منسجم و تکرارشونده

3) شعارهای منسجم و تکرارشونده

شعارهای منسجم با هماهنگی بصری همراه است. این به شما یکی از مؤثرترین رویکردها را می‌دهد. تبلیغات می‌تواند تغییر کند.

اما استفاده مکرر از همان شعار و تصاویر یکسان به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا با دانش فعلی خود با برند شما ارتباط برقرار کنند.

4) موقعیت‌یابی مداوم

زمانی که برای اولین بار محصولی را توسعه می‌دهید، باید مدتی را به نحوه قرار دادن محصول خود در رابطه با رقبای خود اختصاص دهید.

این استراتژی موقعیت‌یابی باید به‌طور مکرر در طول عمر محصول و در تمام تبلیغات استفاده‌شده نمایش داده شود.

بنابراین، اگر بر کیفیت، قیمت و راحتی تأکید دارید، تبلیغات شما باید این موضوع را منعکس کند.

موقعیت‌یابی ناسازگار یکی از سخت‌ترین اشتباهاتی است که به‌محض مرتکب شدن می‌توان بر آن غلبه کرد.

ناهماهنگی باعث می‌شود بینندگان به خاطر بسپارند که برند را برای چیزی قطعی به خاطر بسپارند.

مهم‌تر از همه، ایجاد یک استراتژی موقعیت‌یابی ثابت به جلوگیری از عدم اطمینان در پیام‌رسانی کمک می‌کند.

5) سادگی

سادگی باید به ستونی از تبلیغات شما تبدیل شود. اولاً، درک یک تبلیغ ساده بسیار ساده‌تر از یک تبلیغ پیچیده است. اگر در حال ایجاد یک تبلیغ چاپی هستید، از یک شعار کوتاه با کپی رایتینگ محدود استفاده کنید.

خواندن و به خاطر سپردن آن بسیار آسان‌تر از یک آگهی پربار خواهد بود. همچنین، از وسوسه گفتن همه‌چیز در مورد محصول خود به بینندگان خود اجتناب کنید.

از تبلیغات برای هدایت ترافیک به مکان‌های دیگر مانند وب‌سایت خود استفاده کنید، جایی که آن‌ها می‌توانند اطلاعات عمیق‌تری درباره پیشنهاد شما پیدا کنند.

حتی در تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی، محتوا را به‌صورت کلامی بارگذاری نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال، انجام این کار باعث می‌شود گوینده مجبور شود خیلی سریع‌تر ازآنچه باید صحبت کند.

بنابراین، اگر در مدت‌زمان کوتاهی اطلاعات زیادی به بیننده داده شود، ممکن است علاقه‌ای به دانستن نداشته باشد و از آن خارج شود یا بعداً نتواند آن را به خاطر بیاورد.

سادگی تبلیغات مستقیماً در مورد تبلیغات اینترنتی نیز صدق می‌کند، زیرا اگر محتوا زیاد باشد و بارگذاری صفحه بیش‌ازحد طول بکشد، بینندگان آن را ترک خواهند کرد.

یک نقطه فروش را مشخص کنید

6) یک نقطه فروش را مشخص کنید

این مورد یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغات است. بینندگان باید بتوانند به‌سرعت سه چیز را تشخیص دهند.

تلاش برای ارائه چندین نقطه فروش به بینندگان می‌تواند با ارائه ایده‌های بیش‌ازحد به‌طور هم‌زمان آن‌ها را گیج کند.

بنابراین، روی یک نقطه برای کمپین تمرکز کنید که فکر می‌کنید مزایای محصول را به بهترین نحو به مصرف‌کنندگان می‌فروشد.

7) یک جریان مؤثر ایجاد کنید

همه تبلیغات باید بیننده را به یک اقدام یا نتیجه دلخواه سوق دهند. در تبلیغات چاپی، چشم بیننده باید به سمت نقطه کلیدی تبلیغ حرکت کند.

به‌طور مشابه، برای تلویزیون، جریان باید طوری توسعه یابد که نقطه کلیدی شما آخرین چیزی باشد که بینندگان به خاطر خواهند آورد.

به همین ترتیب، در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیل، باید بینندگان را به وب‌سایت خود هدایت کنید تا بتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند و تصمیم خرید بگیرند.

دوره «اصول تبلیغات برنامه‌ریزی شده»

دوره «اصول تبلیغات برنامه‌ریزی شده»

در این دوره، با مقدمه‌ای از دنیای هیجان‌انگیز تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده آشنا می‌شوید. مقدمه‌ای که شامل رایج‌ترین فرآیندهایی است که ناشران و تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کنند و خواهید دانست که متخصصان روش پرداخت، به ازای کلیک کردن کاربران، چه اطلاعاتی دارند.

همچنین راجع به تکنولوژی‌ای خواهید آموخت که بخش زیادی از کارهایتان را به‌صورت خودکار انجام خواهد داد.

ما به شما می‌گوییم که کمپین‌های برنامه‌ریزی شده، چطور می‌توانند از نقاط داده برای افزایش بیشتر هدف‌گیری مشتری در فرآیند بازاریابی استفاده کنند و این اطلاعات، ایده‌های قبلی شما را کاملاً تغییر می‌دهد.

این دوره به شما دید بسیار خوبی از فرصت‌های کلیدی در زمینهٔ خرید رسانهٔ برنامه‌ریزی شده خواهد داد و شما در موقعیت بهتری قرار می‌گیرید برای اینکه آیندهٔ کسب و کارتان و حرفهٔ بازاریابی خود را شکل دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)