تماس با ما
18:00 - 09:00
۷ گام ساده برای بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ 0

۷ گام ساده برای بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

یادداشتی از دن کندی

شما بدون شک می‌توانید اطلاعاتی در مورد نحوه راه‌اندازی هر شبکه رسانه اجتماعی به دست آورید. اما در اینجا چند مورد وجود دارد که شما صرف‌نظر از نام آن پلت‌فرم می‌خواهید برای عرضه کسب‌وکارتان انجام دهید.

۱- تمام اطلاعات خود را در میان همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان وارد کنید.

مرفهان و ثروتمندان کسب‌وکارها را در رسانه‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کنند. دریافت همه اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان را برای آنها راحت کنید. بدون اینکه بخواهند صفحه شما را زیرورو کنند.

اطلاعات تماستان، ساعت‌ها، وب‌سایت، همه مکان‌ها، بهترین زمان‌های ملاقات و خیلی اطلاعات دیگر می‌بایست فهرست شوند.

بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۲- مطمئن شوید که اطلاعاتتان در همه پلت‌فرم‌ها ثابت باشند.

افراد مرفه درباره جزئیات دقیق و تیز هستند. مراقب باشید و اطمینان پیدا کنید که نام کسب‌وکارتان، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت، ساعت‌ها، گزینه‌های پرداخت، اطلاعات پارکینگ و غیره در تمام محیط‌های اجتماعی یکسان باشند.

اگر ساعت‌های شما یا چند مورد دیگر از اطلاعات متفاوت از رسانه‌های اجتماعی باشند، نه تنها اعتماد آنها را از دست خواهید داد، بلکه بازدیدکنندگان را نیز از دست می‌دهید.

بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۳- جست‌وجو و فیلترها را بهینه کنید.

برای هر پروفایلی که ایجاد می‌کنید، از دسته‌بندی‌های ارائه‌شده استفاده کنید. شما می‌توانید برای برخی از سایت‌ها چندین دسته‌بندی اضافه کنید.

این به شما کمک خواهد کرد تا کسب‌وکار خود را در جست‌وجوها و فیلترها بگنجانید.

بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۴- بر روی کیفیت تصاویر، محتوا و فیلم‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

این کیفیت مربوط به خلق تصاویر جذاب و زیباست. به فیلم‌هایتان نیز توجه کنید.

من گاهی تعجب می‌کنم وقتی می‌بینم یک کسب‌وکاری که خودش را از طریق پست‌های با کیفیت بالا با یک پس‌زمینه بی‌ارزش یا یک پس‌زمینه متناقض با پیام یا برندش توصیف می‌کند.

حتماً بخوانید!  10 روش جذب مشتریان ایده آل از طریق اینستاگرام

من اخیرا دیدم که یک روزنامه‌نگار گران‌قیمت و حرفه‌ای یک ویدئوی زنده از یک رویداد تبلیغاتی را منتشر کرد. نه تنها کیفیت آن پایین بود، بلکه به نظر می‌رسید هیچ‌کس آنجا نبود.

محتواهای خوب و با کیفیت بالایی منتشر کنید که با پیامتان و آنچه مخاطبانتان انتظار دارند سازگار باشد.

بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۵- از هویت استفاده کنید.

چند مورد در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که مصرف‌کننده‌های مرفه را آزار می‌دهد و هویت‌نداشتن یکی از آنهاست.

چیزهای دیگری که شما باید از آنها خودداری کنید: انتشار تبلیغات بسیار زیاد، استفاده از زبان عامیانه یا اصطلاحات خیابانی و تلاش برای خنده‌دار‌بودن در حالی که خنده‌دار نیستید.

بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۶- پاسخ به نظرات و پیام‌ها.

این مورد بسیار واضح است. اما متعجب می‌شوید اگر بدانید چه تعداد از افراد تاجر در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مردم را نمی‌دهند.

شما برای شروع یا ایجاد رابطه با مردم یک فرصت دارید. شما نباید فقط یک نظر را بپسندید یا به عبارتی لایک کنید، به آن پاسخ دهید.

پیام‌های خود را بررسی کنید و به آنها پاسخ دهید. به کسانی که پست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند توجه کنید.

اگر آنها آن را به اشتراک می‌گذارند بر روی پستی که در صفحه‌شان به اشتراک گذاشتند اظهار نظر کنید.

مگر اینکه صدها اشتراک‌گذاری از این دست داشته باشید، این مسئله باید قابل مدیریت باشد.

بخشی از زمان اختصاص داده‌شده در شبکه‌های اجتماعی باید وقف تعامل و گفت‌وگو با مردم شود. باید بدانید که افراد مرفه دلشان نمی‌خواهد نادیده گرفته شوند.

اگر شما به مردم پاسخ ندهید، فقط فرصت ایجاد یک رابطه را از دست نمی‌دهید، بلکه ممکن است همه آنها را از دست دهید.

حتماً بخوانید!  مهم‌ترین سؤالاتی که برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا باید بدانید!
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانه‌های اجتماعی

۷- بهترین زمان انتشار یک پست را پیدا کنید.

به جای انتخاب یک زمان مشخص برای انتشار پست یا نگاه‌کردن به تحلیل‌هایتان تحقیق کنید تا بدانید چگونه مشتریان مرفه شما با محصول یا خدمتتان ارتباط برقرار می‌کنند.

همچنین به تحقیقات صنعت مربوط به طبقه خود و شبکه اجتماعی مورد استفاده‌تان نگاهی بیندازید.

Sprout Social تحقیقاتی درباره این موضوع انجام داده است و متوجه شده است که مثلا با معرفی خرید اینستاگرام بهترین زمان برای انتشار کالاهای مصرف‌کننده روز شنبه بین ساعت يازده صبح و يك بعد‌از‌ظهر و امن‌ترین زمان‌ها بین ساعت ده صبح و سه بعد‌از‌ظهر بودند.

اما این آمار در فیس‌بوک متفاوت بود. بهترین زمان برای انتشار کالاهای مصرف‌کننده در فیس‌بوک روز سه‌شنبه در ساعت دو بعد‌از‌ظهر و جمعه ساعت يازده صبح است.

امن‌ترین زمان‌های هفته بین ساعت ده صبح و شش عصر هستند.

پیام بگذارید

آرشیو