7 راه برای توسعه انضباط شخصی به نقل از جک کنفیلد

7 راه برای توسعه انضباط شخصی به نقل از جک کنفیلد

امروز قصد داریم در مورد چگونگی افزایش و رشد انضباط شخصی در زندگی نکات مهمی را از جک کنفیلد بیان کنیم.

آیا می‌دانید چه چیزی افراد بسیار موفق را از افرادی که هرگز به اهداف خود در زندگی نمی‌رسند، متمایز می‌کند؟

افراد موفق در مورد آنچه می‌خواهند شفاف هستند و اقدامات غیرقابل توقفی را در جهت رؤیاهای خود انجام می‌دهند.

آن‌ها اجازه نمی‌دهند عقب‌نشینی‌ها، حواس‌پرتی‌ها یا چالش‌ها آن‌ها را از مسیر پیشرفت خارج کنند.

هنگامی‌که مانعی بر سر راه آنها ظاهر می‌شود، راهی برای حل آن پیدا می‌کنند، آن را دور می‌زنند و تا زمانی که به مقصد موردنظر خود نرسند هرگز تسلیم نمی‌شوند.

دوست من، این مستلزم نظم و انضباط شخصی است.

امروز می‌خواهم نکات مهم خود را در مورد چگونگی ایجاد نظم و انضباط شخصی و پرورش پشتکار و انعطاف‌پذیری غیرقابل توقفی که برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه نیاز دارید، به اشتراک بگذارم.

همچنین نمونه‌های مفیدی از شیوه‌های خود انضباطی را کشف خواهید کرد و خواهید آموخت که چگونه خودکنترلی می‌تواند تفاوت بین یافتن شجاعت برای انجام اقدامات جسورانه و جلوگیری از کوچک نگه‌داشتن ترس‌هایتان باشد.

انضباط شخصی چیست؟

انضباط شخصی توانایی ادامه دادن، به جلو بردن خود و اقدام برای رسیدن به نتایج دلخواه است.

این عزم شکست‌ناپذیر برای ادامه دادن به انجام کاری است که باید انجام دهید، بدون توجه به موانع، فرصت‌ها یا حواس‌پرتی در سفر شما.

این بدان معناست که بدانید چگونه زمان خود را برای به دست آوردن نتایجی که در زندگی می‌خواهید، اولویت‌بندی کنید.

از شما می‌خواهد که به خوبی‌ها نه بگویید تا به عالی‌ها بله بگویید و بتوانید لذت یا آسایش فوری خود را به نفع موفقیت طولانی‌مدت به تأخیر بیندازید.

انضباط شخصی با خودانگیختگی یا اراده متفاوت است که در آن نه آن‌قدر انگیزه است که شما را به جلو سوق می‌دهد، بلکه تعهد بی‌امان برای ادامه حضور و انجام کار است.

بدون نظم و انضباط شخصی، انگیزه و اراده شما ناگزیر خواهد سوخت.

بنابراین پاسخ به "خود انضباطی چیست؟" این است:

تمرین مداوم، خرد کردن هیزم برای سوختن در آتش هر روز است، مهم نیست چقدر خسته یا شلوغ هستید یا آب‌وهوا چگونه است.

اهمیت انضباط شخصی

اهمیت انضباط شخصی

انضباط شخصی مهم است، زیرا اگر می‌خواهید به یک هدف بزرگ برسید، با موانعی روبرو خواهید شد که ممکن است هنوز پیش‌بینی نکرده باشید.

شما باید مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرید. شما باید خود را در موقعیت‌های ناآشنا و احتمالاً ناراحت‌کننده – قرار دهید.

شما باید ریسک کنید، کمک بخواهید و شکست و تلخی را تجربه خواهید کرد.

و این اشکالی ندارد! همه اینها بخشی از فرآیند یادگیری است.

دانستن اینکه چگونه خودکنترلی داشته باشید و حتی در مواجهه با موقعیت‌های چالش‌برانگیز به ‌ظاهر شدن ادامه دهید، چیزی است که موفقیت شما را در درازمدت تضمین می‌کند.

نه‌تنها ایجاد نظم و انضباط به شما امکان می‌دهد به اهداف بلندمدت خود برسید، بلکه شما را به انجام کارهای با کیفیت بالاتر و گرفتن نتایج بهتر در هر کاری که انجام می‌دهید، سوق می‌دهد.

درنتیجه، به شما کمک می‌کند تا در زندگی و حرفه خود بسیار سریع‌تر پیشرفت کنید و توانایی شما را برای ایجاد واقعیت موردنظر تسریع می‌کند.

علاوه بر این، خودکنترلی ابزارهایی را برای مدیریت بهتر استرس و اضطراب در اختیار شما قرار می‌دهد.

روابط شما را تقویت می‌کند و تناسب‌اندام و سلامت را برای شما آسان‌تر می‌کند و این شما را شادتر می‌کند.

زیرا حتی تجربیاتی که برای شما شادی می‌آورند نیاز به نظم و انضباط شخصی دارند.

برای مثال، خوردن یک غذای عالی مستلزم نظم و انضباط برای یادگیری نحوه آشپزی یا کسب درآمد لازم برای سفارش آن در یک رستوران است.

حتی یک تمرین قدردانی روزانه مستلزم نظم و انضباط برای نشان دادن و ادامه دادن آن است!

چگونه خود انضباطی را توسعه دهیم

اگر آماده هستید که یاد بگیرید چگونه منظم‌تر باشید، مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا انضباط خود را تقویت کنید و خودکنترلی را پرورش دهید.

1. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

برای یادگیری نحوه ایجاد نظم و انضباط، اولین قدم شما باید این باشد که نقاط قوت و ضعف خود را کاملاً روشن کنید.

چه چیزی به‌راحتی برای شما پیش می‌آید و کجا چالش‌هایی را تجربه می‌کنید - و چه چیزی شما را از تمرکز بر توسعه انضباط خود باز داشته است؟

کمی وقت بگذارید و زندگی‌ای را که عمیقاً می‌خواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید. چه چیزی مانع از تحقق آن شده است؟

وقتی همه چیز سخت می‌شود یا وقتی موانع و حواس‌پرتی وسوسه‌انگیز در مسیر شما ظاهر می‌شود، چگونه پاسخ می‌دهید؟

هرگونه واکنش یا اقدامی را که ممکن است مانع رسیدن شما به نتایج دلخواهتان شود را شناسایی کنید.

اگر در مورد یادگیری نظم و انضباط بیشتر جدی هستید، همچنین ایده خوبی است که از افرادی که شما را به‌خوبی می‌شناسند و بهترین‌ها را برای شما می‌خواهند، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، بازخورد بخواهید.

از آنها بپرسید که فکر می‌کنند بزرگ‌ترین نقاط قوت و ضعف شما چیست و چگونه ممکن است این نقاط ضعف شما را بازدارند. خودآگاهی ابزاری قدرتمند برای موفقیت است!

اهداف خود را تجسم کنید

2. اهداف خود را تجسم کنید

انضباط شخصی بدون هدفی که باید برای آن تلاش کرد، چیست؟

هر چه در مورد آنچه دقیقاً می‌خواهید به دست آورید واضح‌تر باشید، برای شما آسان‌تر خواهد بود که به خاطر بیاورید که چرا برای انجام کار حاضر شده‌اید و در طول زمان با تمرین مداوم روزانه به ساختن خود انضباطی خود ادامه می‌دهید.

کمی وقت بگذارید و اهداف خود را با جزئیات واضح بنویسید و مطمئن شوید که آنها تحت تعریف "S.M.A.R.T. اهداف" - خاص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، واقع‌بینانه و محدود به زمان.

شما همچنین می‌توانید خود هدف و همچنین کارهایی را که برای رسیدن به آن باید انجام دهید و گام‌های خاصی را که برای تحقق آن باید بردارید تجسم کنید.

هنگامی‌که چشم‌انداز خود را یادداشت کردید، هر روز آن را مجدداً مرور کنید و حداقل چند دقیقه را صرف تجسم خود کنید تا مراحل رسیدن به هدف خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و تجربه کنید که پس از رسیدن به آن هدف، زندگی شما چگونه خواهد بود.

این کار تمرکز شما را بسیار آسان‌تر می‌کند و بر هر ترس یا تردیدی که ممکن است هنگام وارد شدن به موقعیت‌های ناشناخته یا ناآشنا احساس کنید، غلبه کنید.

3. برای ادامه دادن انگیزه پیدا کنید

انضباط شخصی شما را وارد ریتم این می‌کند که هر روز برای انجام کارهایی که باید انجام دهید حاضر شوید.

اما حتی زمانی که این تمرین به ماهیت دوم تبدیل شود، باز هم روزهایی وجود خواهد داشت که در آن سؤال می‌کنید که آیا ارزشش را دارد یا خیر، آیا واقعاً توانایی آن را دارید یا حتی لیاقت آن را دارید، و آیا اگر آن را کنار بگذارید خوشحال‌تر خواهید بود.

هنگامی‌که این لحظات چالش و تردید را تجربه می‌کنید، آن موقع است که باید هدف خود را به خاطر بسپارید و چرا در وهله اول روی ایجاد نظم و انضباط خود کار می‌کنید!

از تکنیک‌های تجسم برای حفظ نتایج دلخواه خود در ذهن خود استفاده کنید و همیشه وضوح موردنیاز خود را پیدا خواهید کرد تا پس از یک زمین خوردن خود را انتخاب کنید و به مسیر رؤیاهای خود بازگردید.

بر هر مانعی غلبه کنید

4. بر هر مانعی غلبه کنید

سفر به‌سوی هر هدف ارزشمندی با موانعی همراه است. آن‌ها بخشی ضروری از تجربه هستند!

باور کنید یا نه، موانع به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کنند. زیرا با غلبه بر آنها، مهارت‌ها و تجربیاتی را که برای تبدیل شدن به فردی که قادر به تحقق رؤیاهایتان است، به دست می‌آورید.

بنابراین به‌جای ترسیدن یا اجتناب از موانع، شما را تشویق می‌کنم که آنها را در آغوش بگیرید و درس‌هایی را که باید به شما بیاموزند، بیاموزید و اگر می‌خواهید با کمترین زمان و تلاش بر آن‌ها غلبه کنید، من شما را تشویق می‌کنم تا راهبردی در مورد چگونگی رفع موانع احتمالی قبل از ظاهر شدن در مسیرتان ارائه دهید.

5. عادات موفقیت را توسعه دهید

چه عادات قدیمی مانع خود انضباطی شما شده است؟ و چه عادت‌ها یا شیوه‌های ذهنی جدیدی را می‌توانید جایگزین آنها کنید که ایجاد نظم و انضباط شخصی را برای شما آسان‌تر کند؟

برای مثال، می‌توانید هر شب در ساعت معینی بخوابید تا مطمئن شوید که انرژی کافی برای نشان دادن به‌عنوان بهترین خود دارید و تصمیم‌گیری می‌کنید که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه در زندگی‌تان منظم‌تر باشید.

همچنین می‌توانید زنگ‌هایی را روی تلفن یا ساعت هوشمند خود تنظیم کنید که به شما یادآوری می‌کند که هر روز صبح تمرینات فشاری، مدیتیشن و یادداشت روزانه خود را انجام دهید یا هر کار دیگری را که به شما در ایجاد نظم و انضباط بیشتر کمک می‌کند، انجام دهید.

ایجاد این عادت‌های کوچک موفقیت شما را به سمت دستیابی به اهداف بزرگ‌تر در زندگی راهنمایی می‌کند.

6. با یک مربی ارتباط برقرار کنید

هر هدفی که می‌خواهید به آن برسید تقریباً به‌طورقطع توسط شخص دیگری محقق شده است.

خبر خوب این است که به این معناست که افرادی هستند که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و قبل از شما مسیری را طی کرده‌اند و می‌توانند تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند و به شما توصیه‌های ارزشمندی در مورد اینکه چه‌کاری باید انجام دهید و چه‌کاری را نباید انجام دهید تا پیشرفت غیرقابل توقفی به‌سوی اهداف خود داشته باشید، ارائه کنند.

این ممکن است شامل جستجوی مربیان و افرادی باشد که می‌توانند شما را پاسخگو و باانگیزه نگه دارند تا زمانی که برای تبدیل شدن به فردی که قادر به تحقق رؤیاهای شما باشد تلاش می‌کنید.

به‌طورکلی، کار کردن با یک مربی باتجربه آسان‌تر و مؤثرتر از تکیه بر خانواده و دوستانتان است تا شما را در قبال اهدافتان مسئول بدانند.

شما به شخصیتی بی‌طرف نیاز دارید که تجربه واقعی دستیابی به موفقیت را داشته باشد و به شما اجازه ندهد با بهانه‌تراشی یا سرزنش دیگران به خاطر نتایجی که به دست می‌آورید، از خود دور شوید.

پیشرفت خود را اندازه بگیرید

7. پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید

گاهی اوقات در این فکر که خود انضباطی چیست و آیا آن را به‌طور مؤثر در زندگی خود به کار می‌بریم، چنان غرق می‌شویم که مسیر پیشرفت خود و هر آنچه در این فرآیند به دست آورده‌ایم را از دست می‌دهیم!

به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که در حین کار بر روی کنترل خود و ایجاد نظم و انضباط، پیشرفت خود را ردیابی و اندازه‌گیری کنید.

من شما را تشویق می‌کنم که یک دفتر خاطرات موفقیت داشته باشید و هر شب چند دقیقه را صرف نوشتن هر کاری کنید که آن روز انجام دادید تا نظم و انضباط خود را تقویت کنید و اینکه چه نوع نتایجی از تلاش‌هایتان به دست آورده‌اید.

توانایی نگاه کردن به همه چیزهایی که به دست آورده‌اید به شما کمک می‌کند تا بفهمید واقعاً چه چیزی می‌توانید به دست آورید و به تقویت تمایل شما برای ادامه حرکت به جلو کمک می‌کند.

نکاتی برای منضبط بودن

در اینجا چند نکته نهایی در مورد چگونگی حفظ نظم و انضباط خود به‌صورت روزانه آورده شده است:

• از حواس‌پرتی خودداری کنید – برنامه روزانه و هفتگی خود را بر اساس اولویت‌های اصلی خود ایجاد کنید و اجازه ندهید چیزی شما را از دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید دور کند. پس از انجام مهم‌ترین وظایف شما هنوز زمان زیادی برای سرگرمی و آرامش وجود خواهد داشت.

• اجازه ندهید ترس از شکست شما را متوقف کند - شجاعت فقدان ترس نیست، بلکه توانایی احساس ترس و انجام عمل است. اشتباه کردن تنها راهی است که یاد می‌گیریم چگونه اشتباه نکنیم. پس موانع را در آغوش باز بپذیرید، آنچه را که باید به شما یاد بدهند بیاموزید و به حرکت روبه‌جلو ادامه دهید.

• برای کاری که به‌خوبی انجام داده‌اید به خود پاداش دهید - نتایج خود را پیگیری کنید و پیروزی‌های خود را جشن بگیرید! اگر به مدت 30 روز توانسته‌اید هر روز یک عادت موفق مانند خوردن کمی سبزیجات، رفتن به رختخواب در زمان مشخص یا اطمینان از شستن ظروف قبل از رفتن به رختخواب را اجرا کنید، به خودتان جایزه بدهید و آن را جشن بگیرید! هنگامی‌که اهدافی را تعیین می‌کنید و دستاوردهای خود را جشن می‌گیرید، به‌احتمال‌زیاد در آینده اهداف بزرگ‌تری تعیین خواهید کرد.

• هنگامی‌که شک دارید، به چشم‌انداز خود بازگردید - به خود یادآوری کنید که هدف نهایی شما چیست و اهداف شما چیست و چرا می‌خواهید در وهله اول خود انضباطی را پرورش دهید. شما این کار را انجام می‌دهید تا به فردی تبدیل شوید که قادر است به هر هدفی که می‌توانید تصور کنید دست یابد!

• اولویت‌بندی را تمرین کنید - حتی موارد کوچک! هر وقت تصمیمی برای گرفتن داشتید، از خود بپرسید: آیا این من را به سمت اهدافم پیش می‌برد یا دورتر می‌کند؟ سپس بر روی تصمیم‌گیری تمرکز کنید که شما را به رؤیاهایتان نزدیک‌تر می‌کند.

• هدف خود را به یک اقدام غیرقابل توقف تبدیل کنید - انضباط شخصی به‌خودی‌خود یک طرز فکر یا یک هدف نیست. این یک تمرین است. این عمل بیرون آمدن از رختخواب و مسواک زدن و تکرار جملات تأکیدی برای خود هر روز صبح است. تمام نیت‌های خوب دنیا کمکی نمی‌کنند، اگر کاری برای نشان دادن آنها انجام ندهید! اگر می‌خواهید در زندگی به هر هدفی برسید، عمل لازم است.

پرورش نظم و انضباط خود، کلید پیشرفت غیرقابل توقف به‌سوی اهدافتان است. بنابراین اگر رؤیاهای بزرگی برای زندگی خود دارید، روی ایجاد نظم و انضباط خود تمرکز کنید و از اینکه چقدر زندگی شما آسان‌تر خواهد شد شگفت‌زده خواهید شد!

به دیگران کمک کنید تا بیاموزند چگونه منظم‌تر باشند.

افراد زیادی در جهان وجود دارند که اگر از آنها پرسیده شود: "انضباط چیست؟" نمی‌توانند به این سؤال پاسخ دهند.

اگر شما پاسخ این سؤال را می‌دانید، به‌عبارت‌دیگر، اگر فردی منضبط با عادات مثبت هستید و قادر به تعیین و دستیابی به اهداف بزرگ هستید، می‌توانید نحوه انجام این کار را به‌طورجدی به دیگران آموزش دهید و این موضوع را در خود تقویت کنید.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

دیدگاه کاربران (0)