ابن پاگان (Eben Pagan) میگوید "فقط سوپراستارها را استخدام کنید، به متوسط قناعت نکنید، در حقیقت، بهترین پیشبینی کننده عملکرد آینده کارکنان، عملکرد گذشته آنهاست. "
مدیریت یک تجارت موفق، فقط فروش محصول یا خدمات نیست.
برای رسیدن به سطح بالای صنعت خود و اقامت در آنجا، باید بیاموزید که چگونه کارمندانی را استخدام کنید که سالهای سال در شرکت شما باقی بمانند.
هزینه استخدام فرد اشتباه، زیاد است اما هزینه نگهداری فرد اشتباه حتی بیشتر است.
طبق گفته یک استخدامکننده معروف، هزینه واقعی استخدام کارمند جدید 240،000 دلار است.
اما اگر کارمند اشتباهی را مثلاً دو سال و نیم قبل از اخراج و جایگزینی او نگهدارید، با در نظر گرفتن کل غرامت، استخدام، هزینههای وقفه، مزایا و غیره،، نزدیک به 840 هزار دلار برای شما هزینه دارد.
سرمایهگذاری شما در یادگیری نحوه یافتن کارمندان خوب، بسیار بیشتر از سهم آنها است.
حتی اگر تمام مراحل صحیح را برای استخدام کارکنان مناسب طی کنید، ممکن است درنهایت با کسی مصاحبه کنید که بهخوبی مصاحبه میکند اما یک کارمند برجسته نیست.
به همین دلیل است که کارآفرین Eben Pagan میگوید: "بهآرامی استخدام کنید، سریع اخراج کنید."
حرف آخر یک کسبوکار، پول نیست، اینها افرادی هستند که انرژی و تلاش آنها شرکت را به آنچه هست تبدیل میکنند.
افراد شما بخشی از استراتژی شما برای ایجاد یک تجارت سودآور هستند.
باز کردن کلیدهای نحوه استخدام کارمندان، از یافتن داوطلبین خوب گرفته تا ارزیابی عملکرد پس از استخدام، باعث صرفهجویی در وقت و هزینه شما میشود.
بیشتر بخوانید: ویژگی های کارمندان موفق
غرایز بهتنهایی برای یافتن صحیح، استخدام و ارزیابی کارمندان کافی نیستند. شما همچنین به مهارتها و استراتژیهای مناسب نیاز دارید.
1- ارزشهای شرکت را درک کنید
قبل از اینکه بتوانید نحوه استخدام کارکنان مناسب را تعیین کنید، باید درک کنید که شما بهعنوان یک شرکت کی هستید.
شما بهعنوان یک رهبر، میتوانید فرهنگ و ارزشهای اصلی شرکت خود را تعیین کنید، که بهراحتی در تجربه مشتری شما مشهود است.
هنگامیکه مشاغلی را اداره میکنید، گروهی از افراد دارای نیازها و احساسات و همچنین مهارتها و نقشهای شغلی را هدایت میکنید.
بدون توانایی برقراری ارتباط با چشمانداز و آنچه شرکت شما نشان میدهد، روند استخدام شما با شکست مواجه میشود.
2- شبکه خود را بسازید
اهرم یک مفهوم کلیدی کسبوکار است که به معنای استفاده از منابعی است که برای دستیابی به اهداف خود در اختیاردارید.
این کمبود منابع نیست، بلکه کمبود منابع شما است که شمارا متوقف میکند.
وقتی صحبت از یادگیری نحوه یافتن کارمندان خوب میشود، تدبیر به معنای جستجو در شبکه خودتان است، ازجمله توصیههای کارمندان فعلی، گروههای متفکر یا مربیان و حتی رسانههای اجتماعی.
خود را با افراد باهوش و سختکوش محاصره کنید، سپس آنها را تشویق کنید که آگهی استخدام شمارا به اشتراک بگذارند.
مطالعه کنید: روشهایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید
3- به تناسب تیم نیاز دارید
در یک نظرسنجی، 86٪ از مدیران گفتند که همکاری ضعیف، دلیل اصلی شکست در تجارت است.
آنها درک میکنند که کار گروهی تأثیر مستقیم بر بهرهوری و سودآوری دارد.
برای ارزیابی تیم فعلی خود از ارزیابی DISC استفاده کنید، سپس از آن بهعنوان ابزاری برای استخدام کارمندان عالی استفاده کنید.
این به شما کمک میکند، مهارتهای نرم، نوع شخصیت و سبکهای ارتباطی که هر استخدام بالقوهای برای تیم شما به همراه دارد را درک کنید.
4- مهارتهای ارتباطی را اولویتبندی کنید
وقتی نوبت به تسلط بر نحوه یافتن کارمندان خوب میرسد، تحقیقات نشان میدهد که برای کارفرمایان مهارت ارتباطی استخدام شوندگان نسبت به هر ویژگی دیگر در اولویت قرار دارد.
محققان تقریباً از 1000 استخدامکنندهای که خواستار استخدام برای مدارس بازرگانی بودند، تحقیق کردند.
این استخدامکنندگان مهارتهای ارتباطی مانند صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و ارائه را در بالای لیست ویژگیهای موردنظر خود قرار داده بودند.
چرا اصطلاح "مهارتهای نرم" مانند ارتباطات چنین نقشی اساسی در یادگیری نحوه استخدام کارمندان عالی دارد؟
مهارتهای ارتباطی فراتر از مهارتهای سخت مانند دانش فنی است و استعداد متوسط را از استعداد راک استار متمایز میکند.
پیشنهاد ویژه: ۵ اشتباه مهم صاحبان کسبوکار در زمان استخدام فروشندگان
5- ارزیابی استخدامهای جدید
مسئولیتهای شما با تصمیمگیری در مورد کاندیدای ایده آل و استخدام کارکنان به پایان نمیرسد.
شما باید این موضوع را پیگیری کنید و باید از پرسشهای معمول فراتر بروید و سؤالات عمیقتر از استخدامشدهها بپرسید.
6- در ارتباط روزانه مشارکت کنید
در 30 روز ابتدایی استخدام کارکنان، با برقراری ارتباط روزمره با کارمندان جدید، میتوانید مشکلات را دقیقاً مشخص کرده و حل کنید و سوپراستار بودن آنها را تعیین کنید.
یا اگر مناسب نیستند، روابط خود را قطع کنید. در پایان هرروز از کارمندان جدید خود سه سؤال بپرسید:
• آنچه در آن روز انجام دادند و نتیجهای که گرفتند
• هرگونه مشکل یا چالشی که با آن روبرو شدهاند
• سؤالاتی که آنها از شما دارند
با درخواست بازخورد صادقانه از کارمند جدیدی که استخدام کردید، میتوانید مناطقی را که فرآیندهای یادگیری یا عملیات کلی شما نیاز به بهروزرسانی دارد، شناسایی کنید.
این ابزار ساده و کارآمد میتواند صدها هزار دلار در هزینههای شما، صرفهجویی کند.
7- بر روی مهارتهای خود کارکنید
یک تجارت فقط بهاندازه روانشناسی و مهارتهای رهبرش، قوی است.
هویت شغلی خود را کشف کنید تا بیشتر خود را درک کنید و تیمی بسازید که شرکت شمارا به سمت بالاترین سطح سوق دهد.
بیاموزید که چگونه ارتباطات بهتری برقرار کنید. یکی از اساسیترین راهها برای استخدام کارمندان خوب برقراری ارتباطات خوب است.
زیرا این رابطه است که درنهایت روابط را تقویت میکند و شرکت شمارا شکل میدهد.
روی مهارتهای ارتباطی خود کارکنید تا فرهنگ نوآوری استراتژیک را ایجاد کنید که در آن خلاقیت و حل مسئله میتواند شکوفا شود
و این باعث ایجاد کارمندان متعصبی میشود که میخواهند استعدادهای فوق ستاره بیشتری را به وجود آورند.
شیوههای استخدام شما میتواند تجارت شمارا بسازد یا از بین ببرد.
هنگامیکه میفهمید چگونه میتوانید از طریق یک سیستم پردازشی دقیق و استراتژیک کارمندان خود را استخدام کنید، میتوانید یک تیم پرشور و چند منظوره ایجاد کنید که پیشرفت میکند.
نوشتهای از آنتونی رابینز