• سه شنبه 12 بهمن 1400
  • 389
  • فروش

8 اشتباه مرگبار که در فروش تلفنی مرتکب می‌شوید

8 اشتباه مرگبار که در فروش تلفنی مرتکب می‌شوید

از لحظه‌ای که شماره مشتری بالقوه را می‌گیرید تا لحظه‌ای که تلفن را قطع می‌کنید.

آیا دقیقاً می‌دانید چه‌کاری انجام می‌دهید؟ اکثر خرده‌فروشان کاملاً مخالف تماس‌های فروش خود هستند.

چون به نظر آن‌ها موجب از دست دادن فرصت‌های گفتگوهای تجاری عالی است که می‌تواند منجر به جلسات و درآمد شود.

اگر می‌خواهید تقاضای خود را در سال جاری افزایش دهید، زمان آن رسیده است که به اشتباه در فروش تلفنی نگاهی کنید.

احتمالاً هنگام فروش تلفنی حداقل یکی از هشت اشتباه زیر را مرتکب می‌شوید.

آن‌ها را در زیر بررسی کنید و سپس از شر انواع اشتباه در فروش تلفنی خود خلاص شوید تا بتوانید بر رقابت فروش خود مسلط شوید.

 

8 اشتباه در فروش تلفنی که مانع نهایی کردن فروش شما می‌شود

1) گفتگوهای خود را به تعویق بیندازید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بدترین کاری که هنگام فروش تلفنی می‌توانید انجام دهید این است که در وهله اول تماس‌ها را به تعویق بیندازید.

این یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که خرده‌فروشان از طریق آن اهداف فروش تلفن خود را خراب می‌کنند.

آیا در مواقعی که نیاز به صحبت با تلفن دارید، چندین بار ایمیل خود را چک می‌کنید، میز خود را دوباره مرتب می‌کنید یا لیست کارهای خود را مرور می‌کنید؟

اجازه ندهید عوامل حواس‌پرتی مانع تماس شما شوند. تعداد معینی در روز تماس بگیرید، شماره‌ها را شماره‌گیری کرده و تکرار کنید.

 

2) سلام کردن مثل یک فروشنده

وقتی مشتریان بالقوه خود را به‌محض پاسخ دادن به تلفن، با موجی از اشتیاق برخورد می‌کنید، بلافاصله احساس می‌کنند که شما قصد دارید چیزی به آن‌ها بفروشید. ساده است.

در مقابل شما مقاومت می‌کنند و گارد نشان می‌دهند و گفتگو قبل از شروع به پایان می‌رسد.

به‌جای اینکه از طریق تلفن با مشتریان بالقوه خود با یک احوالپرسی قوی، شاد و بیش‌ازحد مشتاقانه احوالپرسی کنید، یک سلام واقعی و محدودتر را امتحان کنید.

مشتریان بالقوه شما انتظار آن را نخواهند داشت و باعث می‌شوید مدت طولانی‌تری با تلفن تماس داشته باشند.

شانس خود را برای سازمان‌دهی یک جلسه فروش افزایش می‌دهد.

 

3) متن مکالمه فروش یا اسکریپت ندارید

اگر فکر می‌کنید که پیروی از یک الگو یا ساختار یک تماس باعث می‌شود بیش‌ازحد اسکریپت به نظر برسید یعنی دارید فیلم بازی می‌کنید، پس آن را به‌اندازه کافی تمرین نکرده‌اید.

داشتن اسکریپت یا متن مکالمه باعث تمرکز شما در حین مکالمه می‌شود و این همیشه خوب است.

ناتوانی در برنامه‌ریزی نکات مهمی که باید با هر تماس تلفنی فروش به دست آورید، بسیار بیشتر از یک "صدای اسکریپت" می‌تواند به مکالمه شما آسیب برساند.

 

 برطرف نکردن چالش‌های مشتری بالقوه

4) برطرف نکردن چالش‌های مشتری بالقوه

مشتریان بالقوه شما واقعاً می‌خواهند در مورد چه چیزی تلفنی صحبت کنند؟

پاسخ ساده است: چگونه می‌توانید عمیق‌ترین ناامیدی‌های آن‌ها را برطرف کنید.

هر چیزی که باعث از دست دادن پول، ایجاد مشکل یا سخت‌تر کار کردن آن‌ها ازآنچه می‌خواهد باشد.

این‌ها چالش‌های اصلی هستند که باید با هر تماس فروش که برقرار می‌کنید مقابله کنید.

اگر این کار را نکنید، توجه مشتری بالقوه را از دست خواهید داد.

 

5) در مورد پیشنهاد خود بیش‌ازحد صحبت کنید

هدف از تماس‌های تلفنی فروش، اطلاع‌رسانی به مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمات شما نیست.

این یک تصور غلط مرگبار است که بسیاری از فروشندگان مقصر آن هستند.

اگر در طول یک تماس اولیه فروش در مورد پیشنهاد خود صحبت کنید، به‌جای یک متخصص، مانند یک تبلیغ‌کننده به نظر می‌رسید.

مشتریان وفادار واقعاً به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند نیستند. آن‌ها فقط به خودشان اهمیت می‌دهند.

این فقط طبیعت انسان است.

تماس خود را بر روی مشتری بالقوه خود و مسائل کلیدی آن‌ها متمرکز کنید و متوجه خواهید شد که در مکالمه خود با هر مشتری بالقوه بسیار فراتر خواهید رفت.

 

6) اقدام مشخصی برای بعد از تماس ندارید

فقط به این دلیل که اولین تماس موفقی دارید به این معنی نیست که می‌توانید به‌راحتی دوباره با آن مشتری تماس برقرار کنید.

برای اطمینان از شفاف بودن مرحله بعدی، تاریخ تماس بعدی را مشخص کنید و تائید آن را از مشتری خود بگیرید.

این کار سریع و آسان تضمین می‌کند که یک جلسه آینده در تقویم وجود دارد و شمارا تا زمانی که دوباره صحبت نکنید در ذهن مشتری بالقوه نگه می‌دارد.

 

اشتباه در فروش تلفنی: تماس گرفتن از ساعت 9:00 تا 17:00.

7) تماس گرفتن از ساعت 9:00 تا 17:00

بله، درست خواندید: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات معامله گران تماس با مشتریان بالقوه در ساعات کاری عادی است.

شانس شما برای دستیابی به یک مشتری بالقوه سطح بالا به‌طور تصاعدی در طول ساعات فرد افزایش می‌یابد.

تماس‌های فروش خود را قبل از ساعت 8:30 صبح، بعد از 5:30 بعدازظهر و حتی آخر هفته‌ها شروع کنید.

با این کار شما موانع و مشکلات ترسناکی را که مانع از ارتباط مستقیم شما با مشتریان بالقوه می‌شوند، دور خواهید زد.

 

8) تمام احتمالات را در نظر نگرفته‌اید

اگر مشتری بالقوه بگوید "متأسفم، نمی‌توانم در حال حاضر صحبت کنم" برنامه شما چیست؟ اگر این مشکل را دارید باید بدانید که تنها نیستید.

وقتی مشتریان بالقوه اصرار دارند تلفن را قطع کنند، درنهایت تماس و همچنین فروش بالقوه را از دست می‌دهید.

مهم است که در صورت مواجهه با این وضعیت رایج، موارد احتمالی خود را داشته باشید.

پس آماده باشید که چیزی شبیه این بگویید: «کاملاً درک می‌کنم.

اما اگر 20 ثانیه به من فرصت دهید، توضیح می‌دهم که چرا تماس گرفتم، اشکالی ندارد؟

اگر برای شما منطقی نباشد، می‌توانیم مکالمه را تمام کنیم» این نوع آمادگی به شما کمک می‌کند فروش‌های ناموفق را نهایی کنید.

 

دیدگاه کاربران (0)