۸ عبارت قدرتمند که نفوذ شما را افزایش می‌دهد
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ 1

عبارت قدرتمند

۸ عبارت قدرتمند که نفوذ شما را افزایش می‌دهد

لیست هشت عبارت قدرتمند :

۱ –  «بیشتر توضیح دهید.»

۲ – «مثل این است که…»؛ «گویا که … »

۳ – «خیر» ؛ «بله»

۴ – «یکی از مشتریان من … »

۵ – «من از … خوشحالم»

۶ – «خلاصه مطلب این که …»

۷ – «تصور کنید …»

۸ – «پرسش خوبی است، خوشحالم که این سوال را پرسیدید.»

به‌سختی می‌توان واژه جذابیت را تعریف کرد، اما وجود جاذبه در شخصیت افراد کاملاً مشخص است.

یک فروشنده‌ی جذاب، نسبت به سایر فروشندگان، از مزایای بسیار بیشتری برخوردار است.

زیرا مشتریان بسیاری علاقه‌مند هستند که با او ارتباط برقرار کنند، از راهنمایی‌های او بهره ببرند و به سخنان او، در زمینه معرفی محصول خود، توجه کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن یک شخصیت کاریزماتیک، تغییر واژگان مورداستفاده است.

عبارات زیر به‌خودی‌خود قدرتمندند، اما اگر آنها را در کنار هم به‌کار ببرید، تأثیر آنها بازهم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۷ استراتژی برای تعریف مزیت رقابتی کسب‌وکارتان

عبارت قدرتمند

۱ – عبارت قدرتمند «بیشتر توضیح دهید.»

اگر مراقب نباشید، تماس‌های معمولی برای فروش، حالت بازجویی به خود می‌گیرند.

فروشندگان پرجاذبه با استفاده از عبارات قدرتمند زیر، مانع ایجاد چنین فضای منفی می‌شوند:

• «بیشتر توضیح دهید.»
• «متوجه هستم.»
• «ادامه دهید.»

عبارت قدرتمند و استعاره

۲ – عبارت قدرتمند «مثل این است که …»؛ «به نظر می‌رسد …»

دلیلی وجود دارد که نویسندگان از تشبیه، استعاره و قیاس استفاده می‌کنند: این ابزار سخنان شمارا ماندگارتر و گیراتر می‌سازند.

تفاوت را در مثال زیر ببینید:

حالت اول:

وسیله ما به شما کمک می‌کند، متقاضیان کار منفعل را، حدود سه ماه قبل از شروع جستجو برای کار، پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

حالت دوم:

وسیله ما به شما کمک می‌کند،، متقاضیان کار منفعل را، حدود سه ماه قبل از شروع جستجو برای کار، پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

درست مثل‌اینکه یک ماراتن را یک ساعت قبل از سایر شرکت‌کنندگان شروع کنید.

به‌کارگیری آرایه‌های ادبی در هنگام صحبت کردن کار سختی است، پس به‌محض اینکه تعدادی از آنها را یاد گرفتید، در گفتار روزانه خود به‌کار ببندید.

پیشنهاد ویژه: ۴ مرحله برای بهبود بازاریابی و دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر

عبارت قدرتمند بله یا خیر

۳ – «خیر»؛ «بله»

جذابیت و اعتمادبه‌نفس شانه‌به‌شانه یکدیگر قرار دارند.

بار دیگر که به یک سؤال بسته (سؤالاتی که صرفاً با بله یا خیر پاسخ داده می‌شوند) پاسخ می‌گویید، با میل توضیح بیشتر مبارزه کنید:

صرفاً یک پاسخ «بله» یا «خیر» باعث می‌شود، فردی مطمئن به نظر آیید.

اگر مشتری به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد، خواهد پرسید.

این روش پاسخگویی شمارا در موقعیت برتر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، از زیاده‌گویی، که عاملی در کاهش جذابیت است، جلوگیری خواهد کرد.

در اینجا یک نمونه از این تاکتیک را می‌توانید مشاهده می‌کنید:

مشتری: «آیا شما به استان‌های غربی کشور هم خدمات می‌دهید؟»

نماینده فروش: «بله»

مشتری: «بسیار عالی، در این منطقه چند نمایندگی توزیع دارید؟»

نماینده فروش: «سه نمایندگی.»

پیشنهاد یک مطلب کاربردی: چگونه یک تیم بازاریابی کارآمد بسازیم؟

عبارات قدرتمند و داستان گویی

۴ – عبارت قدرتمند «یکی از مشتریان من …»

جذابیت و روایتگریگری (داستان‌گویی) رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

مردم وقتی به یک داستان علاقه‌مند باشند، در هر قالبی که باشد اعم از سریال، فایل صوتی، فیلم، نمایشنامه، کتاب یا سخنرانی، کاملاً مسخ آن می‌شوند.

به همین دلیل انجام مطالعات موردی پیرامون مصرف‌کنندگان، تأثیر زیادی درروند فروش دارد.

از این موارد برای ارزش دادن به محصول خود و ارتباط دادن آن بازندگی مشتری استفاده کنید، و تشابه وضعیت آنان با مصرف‌کنندگان فعلی محصول را توضیح دهید.

بیان داستان از تجربیات شخصی نیز کاریزمای شمارا افزایش می‌دهد (بااین‌حال مراقب رابطه حرفه‌ای خود باشید).

برای مثال، اگر خریدار با سیستم پرداخت حقوق خود مشکل دارد، می‌توانید یک داستان خنده‌دار در مورد زمانی بگویید، که سیستم قبلی شرکت شما دقیقاً قبل از زمان پرداخت مالیات خراب شد.

به‌این‌ترتیب، نه تنها اعتبار خود را افزایش می‌دهید، بلکه به مکالمه نشاط می‌بخشید.

عبارات قدرتمند و شخصیت های کاریزماتیک

۵ – «من از …. بسیار خوشحالم.»

به گفته رونالد ای. ریگو، نویسنده کتاب «شخصیت‌های کاریزماتیک»، افراد جذاب، احساسات خود را «ناخودآگاه و صادقانه» ابراز می‌کنند.

دیگران به‌طور طبیعی این احساسات را درک می‌کنند، و درنتیجه با شخص دارای کاریزما، رابطه نزدیک‌تری احساس کرده و احساسات خود را راحت‌تر بیان می‌کنند.

با توجه به این نکات، احساسات مثبت یا منفی خود را بروز دهید.

وقتی از فرصت ایجادشده برای خریدار خوشحال می‌شوید، بگویید: «از شانسی که شما برای انجام …. دارید، بسیار خوشحالم.»

و وقتی خبرهای ناامیدکننده‌ای به شما می‌دهند، بگویید: «از شنیدن… ناامید شدم» یا «متأسفم از اینکه»

مراقب باشید، برای استفاده از عبارات قدرتمند در این زمینه افراط نکنید.

اگر دائما یادآوری کنید که چه احساسی دارید، یا عواطفی را ادعا کنید، که در واقعیت، فاقد آن هستید، غیرحرفه‌ای و غیرقابل‌اعتماد تلقی خواهید شد.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از بازاریابی حسی برای تقویت جذابیت برند

عبارت قدرتمند تکرار

۶ – «خلاصه مطلب اینکه …»

تکرار؛ ابزار قدرتمندی است.

نکته جالب‌توجه این است که مردم اطلاعاتی را که اغلب می‌شنوند، بهتر به خاطر می‌آورند، و بیشتر باور می‌کنند.

اگر می‌خواهید بر موضوع یا مبحث خاصی تأکید کنید، آن را در ابتدا و انتهای مکالمه فروش خود مطرح نمایید.

برای این کار می‌توانید در ابتدا بگویید: «سیستم ردیابی متقاضیان استخدام، همه جوانب نتایج استخدام شمارا ارتقا می‌دهد.»

سپس سخنان خود را با این جمله به‌ پایان برسانید: «تکرار می‌کنم، اجرای سیستم ردیابی متقاضیان استخدام، باعث بهبود کارایی شرکت شما در همه جوانب می‌شود

عبارت قدرتمند تصور کنید

۷ – عبارت قدرتمند «تصور کنید … »

فروشندگان حرفه ای ، از موقعیت‌های فرضی، بویژه موقعیت هایی که به خریدار اهمیت داده و او را اصل قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند، تا مخاطب خود را جذب کرده و متقاعد سازند.

برای نمونه، یک نماینده فروش ممکن است از مشتری خود بخواهد دنیایی را تجسم کند، که در نیمی از زمان فعلی به اهداف خود می‌رسد.

مشتری قطعا مایل است به این وضعیت دست پیدا کند، و درنتیجه سخنان بازاریاب را بهتر می‌پذیرد.

«فرض کنید،»، «در ذهن خود تصور کنید …»، « چه می‌شود اگر …» و «تجسم کنید» نیز گزینه ها و عبارات قدرتمند مناسبی برای ایجاد یک تصویر ذهنی در ذهن خریدار است.

بیشتر بخوانید: چگونه با استراتژی‌های بازاریابی، برند خود را تقویت کنیم

عبارت قدرتمند سئوال خوبی پرسیدید

۸ – «بسیار سؤال خوبی است، خوشحالم که این سؤال را مطرح کردید.»

یک نماینده فروش پرجاذبه معمولاً از سؤالات مشتریان احتمالی خود استقبال می‌کند.

او می‌داند هرچه خریدار در درخواست اطلاعات یا تقاضای بیشتری برای روشن شدن جزئیات مسائل داشته باشد، احتمال ایجاد اعتماد بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، استقبال از سؤال، عزت‌نفس مشتری را افزایش می‌دهد.

چه کسی دوست ندارد که با یک سؤال مهم، مطرح شود؟

زبان؛ ابزار قدرتمندی است، و برای یک بازاریاب لازم است تا یاد بگیرد چگونه عباراتی را به‌کار گیرد، که همواره اعتبار و اقتدار او را به رخ بکشد.

این نکات را به تماس‌ها و ملاقات‌های روزانه خود بیفزایید، و ببینید چه تأثیری خواهند داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۴]

نظر بدهید

نظرات

  1. عالی بود، ممنون

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]