ممکن است افرادی که کسبوکار سنتی دارند، سؤال کنند که چرا کسبوکار سنتی باید حضور آنلاین داشته باشد؟
مشتریان ممکن است ترجیح دهند بهجای مراجعه حضوری به فروشگاه شما برای اطلاع از محصولات و خدمات، به وبسایت مراجعه کنند.
آنها همچنین انتظار دارند که آدرس سایت و شبکههای اجتماعیتان را بر روی کارت و گزینههای تبلیغاتی ثبت کنید.
دنیا به سمت مجازی شدن پیش میرود و تنها دلیلی که به بقای فروش و کسب درآمد کمک میکند همین کسبوکارهای آنلاین هستند.
پس برای اینکه در تجارت و فروش زنده بمانید باید با این دنیای مجازی ارتباط برقرار کنید.
درواقع دلایل زیادی برای شروع فروش و راهاندازی کسبوکارتان بهصورت آنلاین وجود دارد، که در این مقاله ۹ دلیل آن را بیان میکنیم.
۹ دلیل برای تبدیل کسبوکار سنتی به کسب وکار آنلاین
۱- بهبود تصویر شرکت در نگاه مشتری
این مورد بهتنهایی میتواند دلیل کافی برای راهاندازی وبسایت جدید و فروش آنلاین باشد.
داشتن وبسایت، وبلاگ و حضور آنلاین یک عامل بسیار مهم است، زیرا مشتریان شما متوجه میشوند که چقدر در کار خود جدی هستید.
امروزه شرکتهای بزرگ و کوچک با صنایع متفاوت در حال تلاش برای یک حضور آنلاین موفق هستند.
اگر حضور آنلاین ندارید، نباید انتظار داشته باشید که شمارا جدی بگیرند و همانند رقبایی که در اینترنت مشغول فعالیت هستند، موفق باشید و مشتریانتان تصویر خوبی از کار شما داشته باشند.
کلام آخر، شما باید حضور آنلاین داشته باشید زیرا مشتریان و مشتریان بالقوه شما انتظار دارند که حضوری آنلاین داشته باشید.
بیشتر بخوانید: ۴ نکتهای که باید درباره پول و کسبوکار آنلاین بدانید
۲- دسترسی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال
بعضی از مشاغل در حالت عادی خدمات ۲۴ ساعته ارائه میدهند.
مثل پمپبنزینها، رستوران، فروشگاههای بزرگ مواد غذایی و… اما برای اکثر مشاغل این کار غیرممکن است.
مزیت داشتن کسبوکار آنلاین این است که مشتریان شما در هر زمان از روز یا شب یا روزهای تعطیل به فروشگاه شما میآیند و محصولات را بررسی کنند و یا سفارشهای خود را ثبت میکنند.
دسترس بود فروشگاه در تمام زمانها و حضور آنلاین تأثیر مثبتی بر روی فروش شما میگذارد.
حتی اگر مشاغل سنتی از نوع خدمات آفلاین داشته باشید، میتوانید درحالیکه تعطیل هستید، راهنمایی و پرسوجو ایجاد کنید و در ساعاتی که میتوانید، سؤالات مشتریان احتمالی و مشتریان را پاسخ دهید.
برخی از افراد میخواهند پس از تمام شدن ساعت کاری خود از فروشگاه خرید کنند، که احتمال بسته بودن بعضی فروشگاهها وجود دارد.
اما فروشگاههای آنلاین در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس هستند.
پیشنهاد عالی: کسبوکارهای کوچک برای و رعایت نکاتی در فروش آنلاین
۳- پشتیبانی بهتر از مشتری
حضور آنلاین و کسبوکار اینترنتی این امکان را برای شما فراهم میکند تا سؤالات مشتریان را پاسخ دهید و مشکلاتشان را حل کنید، بدون اینکه زمان زیادی از شما گرفته شود.
یک ویدئو، برگه مشخصات محصول یا بخش سؤالات متداول ایجاد کنید و مشتریان خود را برای دریافت پاسخ به این بخشها هدایت کنید.
این کار نهتنها باعث صرفهجویی در وقت میشود بلکه خدمات بهتری نیز ارائه خواهید کرد.
معمولاً مشتریان به دنبال اطلاعات خاصی هستند:
• قبل از اینکه تصمیم به خرید محصولی بگیرند میخواهند اطلاعاتی راجع به محصول کسب کنند.
• کالایی را خریداری کنند که یک مشکل موجود را حل کنند
• قبل از تصمیمگیری درباره خرید، درباره گزینهها تحقیق کنند.
با حضور آنلاین در فروشگاه اینترنتی، میتوانید اطلاعاتی را درست هنگامیکه مشتریان به دنبال آن هستند، در اختیارشان قرار دهید.
در این صورت تعداد تماس تلفنی کمتر میشود و فروش بیشتری دارید.
در کسبوکار آنلاین، شما میتوانید زمان بیشتری صرف کسب درآمد اینترنتی از شغل خود کنید و وقت کمتری را در پرداختن به مشکلات مشترک مشتری سپری کنید.
بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد رابطه و افزایش فروش است.
۴- هزینههای شروع کسبوکار آنلاین بسیار کم است
شما میتوانید یک کسبوکار آنلاین را با هزینه بسیار کمی شروع کنید.
شما هیچ ساختمانی برای ساختوساز فروشگاه و همچنین وسیلهای برای خرید نیاز ندارید.
در صورت نیاز چند کارمند استخدام میکنید. بهراحتی میتوانید یک سایت اینترنتی راهاندازی کنید و فروش خود را آغاز کنید.
اگر شما یک فروشگاه در سطح شهر دارید، با کیفیت و قیمت محصولات آشنا هستید، در این صورت بهراحتی قادر به ساخت یک کسبوکار آنلاین حرفهای هستید.
آنلاین کردن کسبوکارتان منبع جدیدی از مشتریان را برای شما فراهم میسازد.
بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد افزایش فروش وبسایت
۵- اینترنت برای ایجاد کسبوکار آنلاین ساختهشده است
زیبایی اینترنت این است که مشتری (های) احتمالی شما به معنای واقعی کلمه فقط یک کلیک با فروشگاه آنلاین شما فاصلهدارند.
از طریق اینترنت مشکلات مشتریان خود را حل کنید و راهنماییهای لازم را انجام دهید.
میتوانید سفارشات و پرداختیهای انجام شده را مستقیماً در صندوق ورودی فروشگاه ببینید.
شما باید در مورد راههای جدید، مؤثر و ارزان برای هدایت بازدید به وبسایت خود بیاموزید.
هرچه ترافیک ورودی به فروشگاه بیشتر باشد، مشتریان بیشتری وارد فروشگاه میشوند و درنتیجه فروش شما افزایش پیدا میکند.
درحالیکه درگذشته بسیاری از مردم از انجام تجارت از طریق اینترنت مردد بودند، اما امروزه این کار به همان اندازه کشیدن کارت بانکی در یک فروشگاه سنتی رایج است.
۶- با کسبوکار آنلاین میتوانید هرجا دوست دارید کار و زندگی کنید
تجارت آنلاین به شما این امکان را میدهد در هر مکانی که میخواهید کار و زندگی کنید.
لازم نیست شما در یک مکان فیزیکی مشخصی زندگی کنید، فقط دسترسی به اینترنت در تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد.
بسیاری از مردم در یک قاره زندگی میکنند، هاست خود را از یک کشور دیگر خریداری میکنند یا انبار محصولاتشان در شهر دیگری است.
هیچ محدودیتی برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی نیست. تجارت آنلاین محدودیت مکانی برای زندگی و مسافرت را از بین میبرد.
اما برخی مشاغل همانند، کسبوکارهای خانگی، جراحان و… برای انجام کار خود باید در مکانی خاص باشند.
البته، به همان اندازه که کسبوکار آنلاین جذاب به نظر میرسد، اما داشتن تجارت آنلاین برای همهٔ مشاغل مناسب نیست.
لازم است بعضی افراد شغل روزانه یا تجارت سنتی خود را حفظ کنند. اما میتوانند برای معرفی کسبوکار خود سایتی راهاندازی کنند.
حتما مطالعه کنید: راه اندازی کسب وکار آنلاین در ۸ مرحله
۷- با کسبوکار آنلاین میتوانید هزینههای عملیاتی را کاهش دهید
کسبوکار آنلاین نسبت به کسبوکار سنتی هزینههای کمتری دارد.
بهعنوانمثال دریافت سفارشات بهصورت آنلاین نیاز به کارمندان خدمات مشتری را کاهش میدهد.
یک فیلم فروش، نامه فروش یا ارائه وبینار آنلاین بسیار خوب، میتواند جایگزین فروشنده تماموقت شود.
در این صورت نیاز به کارمندی برای ارائه توضیحات درباره محصولات نیست.
همچنین این سفارشات از طریق ایمیل و یا در پایگاه داده ثبت و به اطلاع مدیر فروشگاه میرسد.
ازاینرو تعداد کارمندان و هزینههایی در این زمینه کاهش پیدا مییابد.
بخش سؤالات متداول و انجمنها نقش مؤثری برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان دارد.
۸- با کسبوکار آنلاین میتوانید بازار جهانی را هدف قرار دهید
یک کسبوکار آنلاین جهانی داشته باشید و کسبوکارتان را محدود به شهر خودتان نکنید.
موفقیت یک کسبوکار آنلاین به بازاریابی بستگی دارد.
با داشتن یک سایت و بازاریابی خوب، هزاران نفر را به سمت کسبوکار آنلاین خود هدایت میکنید.
شما باید بدانید که چگونه ترافیک سایت را افزایش دهید.
بازاریابی محتوا یک روش عالی برای افزایش ترافیک سایت یا فروشگاه آنلاین است.
همچنین شبکههای اجتماعی گزینهای مناسب برای هدایت کاربران به سایت شما هستند.
اما در بین اینها تسلط بر نوشتن، درواقع بازاریابی محتوا یکی از مهمترین مهارتها برای افزایش فروش است.
حتما مطالعه کنید: ۴ نکته قبل از آمادهسازی یک دوره آموزشی آنلاین
۹- با کسب و کارآنلاین پاسخگویی به مشتریان سریعتر میشود و افزایش مییابد
اینترنت به شما امکان میدهد پیشنهاد، سفارش خرید، تأیید سفارش خود را بهسرعت و در بسیاری از موارد بلافاصله به مشتریان خود تحویل دهید.
فروشگاههای آنلاین سفارشات را پردازش میکنند و آنها را برای مشتری تأیید میکنند.
در زمانهای قدیم، سفارشات خرید تماس گرفته میشد، از طریق پست ارسال میشد یا متوقف میشد.
بسته به حجم کارکنان فروش، پردازش سفارش ممکن است ساعتها یا حتی چند روز طول بکشد.
با یک برنامه فروشگاه آنلاین مناسب، میتوانید موجودی کالا، شماره فروش، سفارشات کلان و همهچیز را بهطور خودکار ردیابی کنید.
زمان پاسخگویی سریعتر به معنای خوشنودی مشتری و کار اداری کمتر برای شما است.
مطالعه کنید: ۶ هدف بازاریابی برای فروشگاههای تجارت الکترونیک
سخن آخر
اینها برخی از قدرتمندترین دلایلی است که شما باید کسبوکار سنتی خود را بهصورت آنلاین ارائه دهید.
امروزه بسیاری از افراد برای رسیدن به آزادی مالی، آزادی زمانی و آزادی مکانی در حال تبدیل مشاغل سنتی خود به کسبوکار آنلاین هستند.
اینترنت ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان و مشتریان واجد شرایط است که در آن بسیاری از فرایندها بهصورت خودکار انجام میشوند.
دوره ۰ تا ۱۰۰ راهاندازی کسبوکار اینترنتی
کسبوکار آنلاین امروزه روند بازار شده است. بهتدریج کسبوکارهای سنتی تعطیل خواهند شد و کسبوکارهای آنلاین جایگزین آنها خواهند شد. در حال حاضر اوج رشد کسبوکارهای اینترنتی است.
اگر از کار کردن برای دیگران خسته شدهاید، اگر از سقف درآمدی کوتاه خودتان خسته شدهاید، راهاندازی کسبوکار آنلاین راهکاری است که میتواند خیلی به شما کمک کند. خیلی از افراد عمرشان را میفروشند و به ازای آن پول دریافت میکنند، درواقع به حقوق اندک ماهیانه عادت کردهاند، به دوندگی برای پول عادت کردهاند.
راهاندازی کسبوکار آنلاین بسیار دشوار است، اما اگر آگاهانه و آموزشدیده اقدام به عمل کنید، این مسیر دشوار، برایتان سادهتر خواهد شد و در آینده میتوانید به آزادی مالی و زمانی برسید و از تله زمانی خارج شوید. یادگیری راهاندازی کسبوکار آنلاین، امروزه بسیار حائز اهمیت است.
دکتر محمدمهدی ربانی در دوره راهاندازی ۰ تا ۱۰۰ کسبوکار اینترنتی، ابتدا از اهمیت و نقش کسبوکار آنلاین در زندگی امروزه سخن میگوید.
سپس به شما توضیح میدهد که تله زمانی چیست و چگونه باید از این تله خارج شد. آزادی مالی چگونه به دست میآید؟ بایدها و نبایدهای کسبوکار اینترنتی را توضیح میدهد.
ویژگیهای کسبوکارهای اینترنتی موفق را بیان میکند و درنهایت ۸ قدم مهم در راهاندازی کسبوکار آنلاین را بهصورت کامل و کاربردی به شما یاد میدهد.
نظر بدهید