تماس با ما
18:00 - 09:00
۹ روش برای استفاده از قدرت تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌های شما
۱۳۹۹-۰۴-۲۹ 0

۹ روش برای استفاده از قدرت تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌های شما

در این متن درباره یکی از روش‌های بازاریابی نوین یعنی بازاریابی FOMO بحث شده است. FOMO به معنی ترس از دست دادن است و بازاریابی FOMO به معنای پیامی است که به مصرف‌کنندگان ارسال می‌شود و آن‌ها را وادار می‌کند تا قبل از اینکه یک فرصت از دست برود، دست به انجام کاری مانند خرید کردن بزنند.

در این مقاله، در مورد ۹ روش مؤثر برای افزایش فروش با استفاده از تکنیک بازاریابی FOMO بحث شده و توضیحاتی پیرامون هر یک ارائه‌شده است. با فهم این تکنیک‌ها و استفاده از آن می‌توان فروش محصولات را به‌صورت چشمگیری افزایش داد.

بازاریابی در حد فهمیدن این مورد است که مردم چگونه فکر می‌کنند. وقتی می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود که مشتریان شما از محصولات شما استقبال کنند، قانع کردن آن‌ها خیلی راحت‌تر است. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از قدرت بازاریابی FOMO می‌باشد.

در حقیقت FOMO یا «ترس از دست‌دان» می‌تواند از جهات مختلف قدرت تأثیرگذاری داشته باشد. برای مثال در فروش‌ها، FOMO می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد تا باعث شود در آن‌ها این احساس ایجاد شود که بدون محصول شما از رقبای خود عقب می‌افتند.

پس FOMO اجتماعی وجود دارد. ما بیشتر از گذشته با همسالان خود تعامل داریم. این ممکن است چیزی به‌اندازه آنچه دوستان برای صرف صبحانه در اینستاگرام دارند، باشد.

نکته این است که موارد برجسته و درخشان زندگی دیگران را می‌بینیم و احساس می‌کنیم که همه سرگرمی¬های که آن‌ها دارند را از دست می‌دهیم. اما مفاهیم بیشتری در مورد FOMO وجود دارد.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

بازاریابی FOMO چیست؟

بازاریابی FOMO یعنی هر چیزی که باعث بشود که حضار این احساس را داشته باشند که هنوز فرصت دارند.

ازآنجایی‌که این ترسی است که همه ما از آن برخوردار هستیم، باعث می‌شود مشتریان بالقوه با احتمال بیشتری عکس‌العمل نشان دهند.

بازاریابی FOMO FOMO اجتماعی

استفاده از ترفند کمیابی یا نوسانات قیمت برای نگرانی از اینکه یک واقعه یا روند ممکن است. افزایش میل به خرید محصول یا خدمات اتفاق بیفتد که کاربر جزئی از آن نیست.

ما موجودات اجتماعی هستیم، بنابراین هرگز نمی‌خواهیم از آخرین روند عقب بیفتیم. این مورد به‌ویژه در مورد روندهایی که شما را به‌عنوان بخشی از گروه یا گروه دیگر معرفی می‌کنند، صادق است.

FOMO اجتماعی مزایای این حقیقت را در خود دارد. پس ما بازاریابی FOMO را داریم. بازاریابی FOMO ارتباط خیلی بیشتری با دسترسی به محصولات یا خدماتی که مدنظر شماست، دارد.

آن‌طور که دیده می‌شود، تجارت‌های مختلف از تکنیک‌هایی مثل ارائه پیشنهاد‌های ویژه یا محدود کردن دسترسی به یک محصول برای ایجاد بازاریابی FOMO استفاده می‌کند.

پیش از ۵۰ درصد مردم اعتراف کرده‌اند که به خاطر FOMO اقدام به خرید کرده‌اند. این رقم کسانی که زمان بسیار بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی نسبت به والدینشان سپری می‌کنند، نزدیک به 70 درصد است.

به‌این‌ترتیب، شما اکثر برندها یا مارک‌های بزرگ را با استفاده از FOMO به یک روش یا روش دیگر مشاهده خواهید کرد.

بیایید به ۹ تکنیک بازاریابی FOMO مشخص که می‌توانید امروزه از آن‌ها استفاده کرده تا فروش خود را افزایش دهید، نگاهی بیندازیم.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۱) برای تولید FOMO از اثبات یا دلیل اجتماعی استفاده کنید.

بیشتر از هر تکنیک بازاریابی دیگری، دلیل اجتماعی به FOMO بستگی دارد. درحالی‌که دلیل اجتماعی در بسیاری از موارد به وجود می‌آید، بهترین ابزار، یک تعداد انتخاب به شما پیشنهاد می‌دهد.

این موارد شامل نمایش فروش در زمان واقعی یا تعداد بازدیدکنندگان از یک محصول است.

این موضوع با تأکید بر محبوبیت محصولاتتان، منجر به واکنش مشتریان شما می‌شود. هنگامی‌که مشتریان می‌بینند که فروش‌ها در حال کم شدن است، آن‌ها تمایل بیشتری به خرید خود ندارند. این همان تأثیر یک خط طولانی در خارج از یک رستوران شلوغ است.

حتماً بخوانید!  آیا مشتریانتان هزینه خرید را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند؟

استفاده از اثبات، نمونه‌ای از ابزاری است که می‌تواند آن اثر شلوغی رستوران را در فروشگاه تجارت الکترونیک شما ایجاد کند. این به شما اجازه می‌دهد که فقط با چند دقیقه انجام تنظیمات، پنجره‌های فروشی را به‌صورت فروش انفرادی یا تجمیعی نشان دهید.

بررسی LawnStarter را که از این ابزار برای ساخت FOMO استفاده می‌کند، در دستور کار خود قرار دهید، به صورتی که ثابت می‌کند که بازاریابی FOMO فقط برای سفرهای ماجراجویی یا مارک‌های ورزشی استفاده نمی‌شود.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۲) فرصت‌های برجسته ازدست‌رفته

اگر یک‌راه مطمئن برای ساخت FOMO وجود دارد، آن فرصت‌های ازدست‌رفته را برجسته می‌کند. در موردش فکر کنید، اگر مشتری یک‌بار درد از دست دادن را احساس کند، دفعه دیگر برای جلوگیری از این کار تلاش بیشتری می‌کند.

شما حتی می‌توانید یک ایمیل دریافت کنید تا دفعه دیگر که محصول شما در دسترس است، به آن‌ها اطلاع دهید. البته این راه‌کار بهتر خواهد بود اگر شما برنامه‌ریزی کنید که محصول یا پیشنهادتان، در آینده دوباره در دسترس باشد.

این ممکن است شامل یک دوره تولید کوتاه‌مدت دیگر یا فرصت مجدد برای بررسی رویداد شما باشد. هیچ‌کس این کار را بهتر از گلستونبری انجام نمی‌دهد.

هرسال، ده هزار بلیت گلستونبری مدت‌ها قبل از اینکه موارد اجرایی اعلام شود در عرض چند دقیقه به فروش می¬رود. افراد می‌توانند با ورود به سکوی رزرو، به‌خوبی متوجه بشوند که فرصتی وجود دارد که آن‌ها از دست نخواهند داد.

سپس در این جشنواره دومین بلیت برای خلاص شدن از شر هر چیزی که برگردانده شده است، ارائه می‌شود. دانستن اینکه آن‌ها هنوز فرصت دارند، اکنون انگیزه اضافی را به مجریان جشنواره می¬دهد تا در این دوره دوم دوباره تلاش کنند.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۳.زمان پیشنهادی خود را حساس کنید.

یکی از معمول‌ترین تکنیک‌های بازاریابی FOMO ارائه پیشنهادهای حساس به زمان است. این مورد زمانی پیش می‌آید که شما یک پیشنهاد محدودشده را ایجاد کرده‌اید که مشتریانتان را تشویق می‌کند که قبل از تغییر قیمت، متعهد به خرید شوند.

جعبه ایمیل شما احتمالاً در حال حاضر پر از این پیشنهاد‌های است، اما یک مثال وجود دارد.

فروش‌های لحظه‌ای مانند این، واقعاً محبوب بوده و روشی آسان برای قدرت تأثیرگذاری FOMO هستند. اکثر مردم نسبت به قیمت بسیار آگاهی دارند، بنابراین این نوع پیام‌رسانی با درگیرکردن ترس ما از پرداخت، بیشتر ازآنچه نیاز داریم کار می‌کند.

بهترین چیز این است که پیشنهاد شما نباید در این مدت، حساس به زمان باشد. یعنی شما می‌توانید آن را ارائه دهید که گویی یک‌بار در طول معاملات انجام می‌شود، اما شما هنوز هم ممکن است چندین تخفیف بسیار مشابه در طول سال اجرا کنید.

در حالت واقعی، من احتمالاً ماهي دو بار همين ايميل را دريافت مي‌كنم.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۴) FOMO را با محدود کردن تعداد فروش ایجاد کنید.

یک روش مربوطه برای ایجاد قدرت تأثیرگذاری بازاریابی FOMO محدود کردن تعداد فروش است. مثال کلاسیک این مورد ایجاد یک نمایش کوتاه از محصولات خاص یا تخفیف‌ها است. SillShare هنگام همکاری با YouTubers از FOMO در این روش استفاده می¬کند.

به این فکر کنید که چند بار به شما گفته‌شده که 100 نفر اولی که با یک کد تخفیف ثبت‌نام می‌کنند، دو ماه از Skillshare به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند.

به‌هرحال مثال کلاسیک محدود کردن تعداد فروش‌ها خیلی آسان‌تر از پیاده‌سازی است. همه‌چیزی که شما باید انجام بدهید، نمایش سطوح موجودی در صفحات محصولاتتان است. اغلب این مورد را در سایت آمازون می‌بینید.

در جایی شما متوجه خواهید شد که در لیست iPod Classic تنها 10 مورد باقی‌مانده است. با نمایش سطح موجودی محدودشده مثل این مورد، شما به مردم انگیزه خریدن کردن را می‌دهید، زیرا آن‌ها می‌ترسند که در آینده نتوانند محصول را به دست آورند.

اگر شما موجودی محدود نشده ندارید، می‌توانید از تکنیک مشابه با کمی ابهام بیشتر استفاده کنید. به‌سادگی اضافه کردن آخرین موجودی به لیست محصولاتتان می‌توانید با تلاش کمتر یک اثر FOMO مشابه تولید کنید.

حتماً بخوانید!  10 اشتباه زبان بدن در فروشندگان که می‌تواند فروش را دود کند!
تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۵)از FOMO برای تأکید بر مقرون به‌صرفه بودن استفاده کنید.

با تأکید بر صرفه‌جویی در خرید لحظه‌ای، شما می‌توانید به مقابله با ترس طبیعی مشتریان به خاطر از دست رفتن معامله بپردازید. این مورد می‌تواند برای خریداران مردد استفاده‌شده و باعث خرید آن‌ها بشود.

برخی از برندها این مورد را در قسمت مهم پیام خود قرار می‌دهند. از AppSumo که تخفیف ویژه در بسته‌های نرم‌افزاری را اجرا می‌کند، بازدید کنید. کل USP آن‌ها موجب صرفه‌جویی در پول شما می‌شود.

چه کسی می‌تواند با پیامی مانند این استدلال کند؟

این راه‌کار همچنین در هنگام قرارگیری در انتهای قیف فروش شما به‌خوبی کار می‌کند. به‌ویژه، تأکید بر پس‌انداز حاصل از خرید فوری در پاپ‌آپ‌های خروجی به‌خوبی عمل می‌کند. نکته منفی این است که برای بدست‌آوردن این فروش‌ها باید تخفیف دیگری را ارائه دهید.

این امر به این دلیل است که خریداران مردد در این مواقع احتمالاً قصد دارند در برخی مقاطع اقدام به خرید کنند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که آن‌ها را متقاعد کنید که بهتر است اکنون بخرید، در غیر این صورت بدون هیچ دلیل هزینه بیشتری را خرج خواهید کرد.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۶.پاداش‌های حساس به زمان اضافه کنید

یک روش خیلی خوب دیگر برای افزایش فروش با بازاریابی FOMO ارائه پیشنهاد پاداش¬های حساس به زمان است. این کار دقیقاً مثل تخفیف حساس به زمان است، به‌جز این‌که شما رایگان پول پیشنهاد می‌دهید. این مورد می‌تواند برای یک تعداد محدودشده از خریدهای اولیه یا در یک چهارچوب ثابت باشد.

شما می‌بینید که از این مورد در تعداد زیادی از جایگاه¬های بازاریابی شرکت‌های وابسته استفاده می‌شود. پاداش‌هایی که به پیشنهاد‌های اضافه می‌شود، به متقاعد کردن مشتریان برای خرید کمک می‌کند. این موضوع را همیشه در پیشنهاد‌های میزبانی‌شده در وب‌سایت‌هایی مثل Warrior Fourm و JV Zoo مشاهده می¬کنید.

این ایده صرفاً ارائه انگیزه‌ای اضافی برای فشار آوردن به آن‌ها جهت خرید مستقیم است.

اپل همچنین از حساسیت زمانی برای پیشنهاد رجوع آن‌ها به مدرسه استفاده می¬کند. علاوه بر تخفیف تحصیلی سخاوتمندانه آن‌ها، اگر یک مک جدید را بین اوت و اکتبر خریداری کنید، AppleCare و یک جفت Beats رایگان دریافت خواهید کرد.

به‌هرحال تصور نکنید که شما نیاز به یک برند چند میلیون دلاری برای استفاده از تکنیک بازاریابی FOMO دارید. در حقیقت، پاداش¬های دیگری وجود دارد که شما می‌توانید ارائه بدهید که به همان اندازه تأثیر بسزایی دارند.

به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است ارسال رایگان کارت به 100 مشتری اول خود یا یک تمدید ضمانت‌نامه رایگان را پیشنهاد بدهید.

شما ممکن است همچنین پیشنهاد پاداشی را بدهید که هیچ هزینه بازتولیدی را ندارد. برای مثال، اگر یک برند SaaS را اجرا کنید ممکن است برای مشترکین اولیه یک کتاب الکترونیکی یا whitepaper رایگان تهیه کنید تا به آن‌ها در استفاده بیشتر از محصولتان کمک کند.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۷) ارزش اعتباردهنده‌ها را افزایش دهید

بازاریابی فرد تأثیرگذار (فریلنسر) یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین کانال‌هایی است که وجود دارد. اثر تأثیرگذاران روی مشتریان جدا از FOMO نیست. به همین ترتیب، کار با تأثیرگذاران یکی از راه‌های مستقیم برای ترس مشتریان شما به خاطر از دست دادن است.

بیایید به‌عنوان‌مثال اینستاگرام را در نظر بگیریم. وقتی زندگی دوستانمان را در چنین بستر تصویری می-بینیم، نمی¬توانیم کمک کنیم اما آن‌ها را بازندگی خودمان مقایسه می‌کنیم.

مشکل اینجاست که ما فقط عکس‌های برجسته را مشاهده می¬کنیم، بنابراین همیشه آرزو می‌کنیم بیشتر شبیه به تصاویری باشیم که می‌بینیم.

با استفاده از تأثیرگذاران حرفه‌ای این اثر توربوشارژ است. درحالی‌که تأثیرگذاران حرفه‌ای خودشان را مثل هر شخص دیگر یا رسانه اجتماعی معرفی می‌کنند، دنبال کنندگان آن‌ها با دقت فقط عکس‌های دستکاری‌شده‌ای را برای تأکید بر نام تجاری شما می‌بینند.

این موضوع بحرانی است. بیش از ۹۰ درصد مشتریان به توصیه‌های همسالان خود اعتماد می‌کنند. برندها یا مارک‌های مد، زیبایی و تناسب‌اندام، کاربران اصلی بازاریابی تأثیرگذار هستند.

حتماً بخوانید!  بازاریاب کیست و چه کسانی بازاریابی می‌کنند؟

این امر منطقی است، زیرا کار با برندهایشان برای آن‌ها در پست‌هایِ رسانه‌ایِ اجتماعیِ بسیار غیرفروشی آسان است.

تأثیرگذار فقط نیاز است که بگوید چه برندی را آن‌ها استفاده می‌کنند.

این روزها شما باید در انتخاب تأثیرگذار برای کار با آن‌ها مراقب باشید. به‌طور فزاینده‌ای، تأثیرگذاران به‌سادگی می‌خواهند که دنبال کنندگان خود را از طریق شبکه‌های ربات خریداری کنند.

برای جلوگیری از این مورد، شما ممکن است معیار دیگری را مشخص کنید که با چه کسی کارکنید یا اینکه پیشنهاد کمیسیون‌های وابسته دیگری را بدهید.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۸.از کانال‌های بازاریابی چندگانه استفاده کنید

بازاریابی FOMO تنها یک روش برای رشد فروش نیست، بلکه یک روش مؤثر برای افزایش مخاطبان و افزایش نفوذ شما در کانال‌های مختلف بازاریابی است. به‌نوبه خود، این مورد منجر به فروش بیشتر در این حوزه خواهد شد.

هسته اصلی بازاریابی چندکانالFOMO استفاده از مخاطبان موجود شما در یک بستر برای رشد دیگری است. این می‌تواند با تبلیغ یک جریان زنده اختصاصی Facebook در توییتر یا اینستاگرام شما باشد.

ابتدا باید تخفیف یا محتوای ویژه‌ای ایجاد کنید که منحصر به یک کانال باشد. هدف این است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که هر یک از کانال‌های شما را دنبال کنند تا این موارد را از دست ندهند.

تکنیک مشابه می‌تواند برای رشد لیست ایمیل شما با استفاده از دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی‌تان استفاده شود و همچنین به‌صورت معکوس.

این مثال با استفاده از مخاطبان موجود در فیس‌بوک برای ساختن لیست پیامکی با پیشنهاد‌های اختصاصی است.

هنگام اتخاذ هر نوع رویکرد چند کانال، باید چند نکته را در خاطر داشته باشید. اول‌ازهمه، شما باید پیام‌رسانی مداوم را در همه کانال‌ها حفظ کنید تا مخاطبان دچار سردرگمی نشوند.

درعین‌حال، شما باید برای هر یک از کانال‌هایی که در آن تبلیغ می‌کنید، محتوای خود را بهینه کنید.

تأثیرگذاری بازاریابی FOMO جهت افزایش فروش‌

۹)ایمیل‌های بازاریابی چندگانه ارسال کنید

ایمیل یکی از مؤثرترین و آسان‌ترین راه استفاده از کانال‌های بازاریابی است. برای اکثر مردم، ما قبل از انجام هر کاری در صبح، اول ایمیل‌هایمان را چک می‌کنیم. به همین ترتیب، ایمیل تقریباً بهترین مکان برای دسترسی به مخاطبانتان می‌باشد.

این بدان معناست که آن‌هم یکی از آسان‌ترین مکان‌ها برای افزایش بازاریابی FOMO است. هسته اصلی این مورد، ارسال ایمیل‌های بازاریابی متعدد است که به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که ترس از دست دادن را القا می-کنند.

شما می‌توانید از ایمیل‌های سریالی استفاده کنید که از موضوعات فروش استفاده می‌کنند تا شانس بازشدن را داشته باشند و بر ضرورت دریافت کلیک روی پیشنهاد خود تأکید کنید.

مثال بارز، استفاده از لیست ایمیلتان برای اطلاع دادن آخرین معاملات یا محصولات خود به مشترکین و همچنین جوایز اختصاصی است.

همان‌طور که قبلاً مشاهده کردیم، از ایمیل‌های رها کردن سبد خرید نیز می¬توان برای تأثیرگذاری در قدرت تأثیرگذاری FOMO و افزایش فروش استفاده کرد.

من همچنین دوست دارم از ایمیل¬هایی برای پخش داستان‌های موفقیت مشتری استفاده کنم. این با ایجاد نتایج عالی که دیگران با خرید یک محصول داشته‌اند، در FOMO ایجادشده است.

این مورد به‌طور طبیعی به مخاطبان شما می‌فهماند ک محصول شما می¬تواند به آن‌ها در رسیدن به نتیجه یکسان کمک کند.

فروش خود را با بازاریابی FOMO افزایش دهید

شما می‌توانید از همین امروز از هر یک از تکنیک‌های بازاریابی FOMO استفاده کنید. حتی بهتر از این، شما می¬توانید تعدادی از این تکنیک‌ها را به صورتی ترکیبی استفاده کنید تا واقعاً آمار فروش خود تا سقف آن بالا ببرید.

برخی به ابزار اضافی احتیاج دارند، درحالی‌که برخی دیگر کمی بیشتر فکر می‌کنند.

همان‌طور که ما قبلاً بیان کردیم، اساساً سه نوع از بازاریابی FOMO وجود دارد. در بیشتر موارد شما موفقیت چشم‌گیری را با استفاده از ترکیبی از دو مورد اول به دست خواهید آورد. یعنی FOMO را رشد داده و ازآن‌جهت فروش بیشتر استفاده کنید.

پیام بگذارید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آرشیو