اگر می‌خواهید یک مدیر عالی باشید، مربی کسب و کار خوبی باشید!
۱۳۹۸-۰۹-۱۷ 0

مربی کسب و کار

اگر می‌خواهید یک مدیر عالی باشید، مربی کسب و کار خوبی باشید!

مهمترین وظیفه یک مدیر به عنوان مربی کسب و کار

اگر ذهن شما تنها به‌اندازه یک مورد از پندها و خردمندی‌های رهبری گنجایش دارد، آن را به این مورد اختصاص دهید:

پر انگیزه‌ ترین شرایطی که افراد در محل کار تجربه می‌کنند، پیشرفت در کاری است که شخصاً برای آن‌ها معنی‌دار باشد.

اگر مربی کسب و کار هستید یا شغل شما مستلزم هدایت دیگران است، پیامد و لازمه آن واضح است:

مهم‌ترین کاری که می‌توانید هرروز انجام دهید این است که به اعضای تیم خود کمک کنید تا در کار پیشرفت معناداری داشته باشند.

برای کمک به اعضای تیم برای پیشرفت معنادار یا درواقع بیزینس کوچینگ ، باید ابتدا دریابید که محرک‌های هر یک از افراد چیست، بین کارهای هر شخص و رسالت و اهداف استراتژیک سازمان ارتباط برقرار کنید، بازخورد به‌موقع داشته باشید و به همه افراد برای رشد و یادگیری مداوم کمک کنید.

مهمترین مهارت مدیریتی که باعث ایجاد وجه تمایز می شود مربیگری کسب و کار است.

ارتباط منظم پیرامون توسعه، داشتن مکالمه مربیانه ضروری است.

درواقع، با توجه به تحقیقات اخیر، تنها و مهم‌ترین مهارت‌های مدیریتی که سبب تمایز میان مدیران بسیار مؤثر و متوسط می‌شود، مربی بودن و قدرت آنان در مربیگری است.

به طرز عجیبی، در اکثر شرکت‌ها مربیگری بخشی از وظایف و کارهای مورد انتظار از مدیران نیست.

حتی باوجود اینکه تحقیقات نشان دهد که کارمندان و کارجویان یادگیری و پیشرفت شغلی را بیش از سایر جنبه‌های شغلی مهم می‌دانند،

بسیاری از مدیران توجه به آن را بخش مهمی از نقش خود نمی‌دانند.

مدیران فکر می‌کنند که وقت لازم برای انجام این مکالمات را ندارند و بسیاری از آن‌ها نیز از این مهارت برخوردار نیستند.

با این‌ وجود 70٪ یادگیری و پیشرفت کارکنان در کار اتفاق می‌افتد، نه از طریق برنامه‌های رسمی آموزشی.

بنابراین اگر مدیران پشتیبانانه و فعالانه درگیر نباشند، رشد کارکنان دچار چالش می‌شود.

این نکته در به‌کارگیری و حفظ آن‌ها نیز صادق است.

مهمترین وظیفه یک مدیر به عنوان مربی کسب و کار

آیا می‌توانید به مدیران با تفکر قدیمی و متمرکز بر نتایج، بیاموزید مربی کسب و کار کارمندان خود باشند ؟

حتماً، و این آموزش باعث افزایش عملکرد در هر دو جهت می‌شود.

این‌یک تجربه قدرتمند برای ایجاد یک ارتباط تشدید شونده با شخص دیگر و کمک به آن‌ها برای دستیابی به چیزی است که به آن‌ها اهمیت می‌دهند و بیشتر به آنچه می‌خواهند باشند نزدیک شوند.

اگر یک گفتگوی مربیانه مؤثر نتیجه‌ای در برداشته باشد، آن نتیجه انرژی مثبت است.

صدها نفر از دانشجویان اجرایی به من گزارش داده‌اند که کمک به دیگران برای یادگیری و رشد یکی از پر ارزش‌ترین تجربیاتی است که آن‌ها به‌عنوان مدیران داشته‌اند.

از امروز شروع کنید، با درگیر شدن در مکالمات مربیگری منظم با اعضای تیم، می‌توانید به‌عنوان یک مدیر بسیار مؤثرتر عمل نموده و بیشتر از کار خود لذت ببرید.

اگر شما تصمیم به حمایت از یادگیری و پیشرفت مداوم آن‌ها دارید، در این میان پنج نکته وجود دارد که برای شروع کار ضروری است.

برای مربی کسب و کار بودن در کنار مدیریت عالی باید به‌دقت گوش کنید.

تصور کنید چه حسی دارد وقتی می‌خواهید چیز مهمی را به شخصی منتقل کنید که چیزهای زیادی را در ذهن خود دارد.

تضاد آن تجربه را باحالت فوق‌العاده‌تر و عمیق‌تر برای برقراری ارتباط با شخصی که کاملاً روی شما متمرکز است

و به‌طورجدی به آنچه می‌خواهید بگویید، با ذهن و قلب بازگوش می‌کند مرور کنید.

می‌توانید به‌عنوان بیزینس کوچ مکالمه را با سؤالی مانند این جمله که “چگونه می‌خواهید در این ماه رشد کنید؟” آغاز کنید.

انتخاب کلمات از اهمیت کمتری نسبت به‌قصد و نیت شما برای پاک کردن ذهن، گوش دادن با توجه کامل

و ایجاد ارتباطی باکیفیت با اعضای تیم که از آن‌ها برای گفتگو و تفکر خلاق دعوت می‌شود، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه مدیران که کارمندان خوب را فراری می‌دهند

تبدیل شدن از یک مدیر به مدیر مربی کسب و کار

تبدیل شدن از یک مدیر به مدیر مربی کسب و کار

برای تبدیل‌شدن به یک مدیر مربی، بپرسید، نگویید.

شما به‌عنوان یک مدیر، از سطح بالایی از مهارت برخوردارید که عادت دارید آن‌ها را اغلب به‌صورت یک پند و راهنمایی به اشتراک بگذارید.

مزیت های بیزینس کوچ بسیار زیاد هست که پیشنهاد می کنیم حتما مطلب مزیت داشتن بیزینس کوچ را بخوانید.

این حالت برای زمانی که شما مراحل عملی را برای پروژه تحت هدایت خود شفاف‌سازی می‌کنید یا به افرادی که به شما مراجعه می‌کنند، مشاوره دهید خوب است.

اما در یک مکالمه از جایگاه مربی، محدود کردن انگیزه خود برای ارائه جواب‌ها ضروری است.

مسیر شما مسیر کارمندان شما نیست.

سؤالات باز، و نه پاسخ‌ها، ابزار مربیگری است.

شما به‌عنوان مربی کسب و کار با کمک به اعضای تیم خود برای بیان اهداف و چالش‌هایشان و یافتن پاسخ برای آن‌ها موفق می‌شوید.

در این صورت است که مردم اولویت‌های خود را روشن می‌کنند و راهبردهایی را تدوین می‌کنند

كه با آنچه بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهند همسو باشد و متعهد به اجرای آن می‌شوند.

ایجاد اتحاد مبتنی بر توسعه توسط مدیر مربی کسب و کار

مدیران مربی یک اتحاد مبتنی بر توسعه را ایجاد و حفظ می‌کنند.

درحالی‌که وظیفه شما به‌عنوان مربی ارائه جواب نیست، حمایت از اهداف و استراتژی‌های توسعه اعضای تیمتان ضروری است.

فرض کنید که کارمند شما می‌گوید دوست دارد درک عمیق‌تری از تجربه کاربران نهایی از خدمات ارائه‌شده توسط شرکت شما کسب نماید.

برای انجام این کار، وی پیشنهاد همراهی با یک تیم اجرایی برای هفته آینده در یک بازدید از سایت،

مصاحبه با کاربران نهایی و استفاده از نتایج مصاحبه‌ها برای نوشتن مقاله درباره تجربه کاربر نهایی را برای انتشار در وبلاگ شرکت شما مطرح می‌کند.

شما می‌پذیرید که این هم برای کارمند و هم برای شرکت با ارزش است.

اکنون اطمینان حاصل کنید که علاوه بر مجوز، فضا و منابع لازم برای اجرای برنامه توسعه را در اختیار کارمند خود قرار می‌دهید.

علاوه بر حمایت از او، می‌توانید مقاله او را به‌عنوان نمونه یادگیری و توسعه کارکنان نیز برجسته‌نمایید.

مداومت برای ایجاد اعتماد و تأثیرگذاری در ایفای نقش به‌عنوان مربی کسب و کار بسیار مهم است.

هرچه بیشتر از برنامه‌هایی که منجر به توسعه کارکنان می‌شود حمایت کنید، مربی مؤثرتری می‌شود،

اعتماد کارمندان به شما بیشتر می‌شود و همگی به چالش کشیده می‌شوید.

این‌یک چرخه ارزشمند است.

یک مدیر عالی و یک مربی کسب و کار خوب

به‌عنوان مدیر مربی، بر حرکت مثبت روبه‌جلو متمرکز شوید.

اغلب اوقات در یک مکالمه مربیانه، شخصی که نقش مربیگری وی را بر عهده‌دارید، در جزییات نا امیدی کننده خود گرفتار می‌شود و اظهاری از این قبیل می‌شنویم که:

من دوست دارم وقت بیشتری را برای ساخت شبکه خود بگذرانم، اما پهنای باند ندارم.

من با تمام توان و ظرفیت فقط سعی می‌کنم تحویل‌های خود را به‌موقع انجام دهم.

من واقعاً دوست دارم که در برخی از سمینارهای با موضوع صنعت شرکت کنم،

اما نمی‌توانم به خودم اجازه دهم تا در مورد این موضوع فکر کنم تا زمانی که بتوانم از زمان‌بندی و برنامه جلو بیفتم.

شاید این روش راه‌حل مشکل نباشد، اما سبب آرامش خاطر آن‌ها می‌شود.

لحظه‌ای به اذعان ناامیدی‌های کارمند خود بپردازید، اما سپس او را ترغیب کنید که در مورد نحوه عبور از آن‌ها فکر کند.

شما می‌توانید بپرسید “کدام‌یک از فعالیت‌های ذکرشده بیشترین پتانسیل را برای ایجاد دانش خود و افزودن ارزش به شرکت دارد؟”

آیا می‌توانید هر هفته دو ساعت برای فعالیت‌های توسعه‌ای به‌صورت یک قرار تکراری برنامه‌ریزی کنید؟

آیا مهارت‌ها یا روابطی که توانایی شما در برآورده کردن وظایف اولیه محول شده به شما را افزایش می‌دهد؟

چگونه می‌توانیم در تیم کارآمدتر عمل کنیم تا زمانی را برای توسعه آزاد کنیم؟

به‌عنوان یک مدیر عالی و یک مربی کسب و کار خوب مسئولیت‌پذیری ایجاد کنید.

علاوه بر اطمینان از انجام تعهداتی که درزمینهٔ مربیگری در مورد کارمندان خود در مکالمات مربیگرانه متعهد می‌شوید،

در مقابل، ایجاد مسئولیت‌پذیری برای طرف کارمند در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه نیز بسیار مفید است.

مسئولیت‌پذیری تأثیر مثبت مکالمات مربیگرانه را افزایش می‌دهد و جایگاه مناسب آن‌ها را به‌عنوان کلیدهای اثربخشی سازمانی تقویت می‌کند.

اگر کارمند شما قصد دارد در مورد برنامه‌های آموزشی که متناسب با اهداف توسعه او است تحقیق کند،

با درخواست از وی برای شناسایی برنامه‌های مناسب به همراه هزینه‌های آن و مدت‌زمانی که برای این دوره‌ها به مرخصی احتیاج دارد،

به درخواست وی اهمیت نشان داده و از وی برنامه زمان‌بندی‌شده جهت ارائه نتایج را درخواست کنید.

(و البته پس‌ازآن، شما باید با رعایت زمان‌بندی مناسب نسبت به آن اطلاعات اقدام کنید).

پیشنهاد می کنیم حتما در مورد خصوصیات مربی کسب وکار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مربیگری کارمندان شما برای شما چه خواهد کرد؟

مربیگری کارمندان شما برای شما چه خواهد کرد؟

این امر باعث ایجاد پیوندهای محکم‌تر بین شما و اعضای تیم شما خواهد شد، از آن‌ها در مورد تملک یادگیری‌هایشان حمایت كرده

و به آن‌ها در توسعه مهارت‌های موردنیاز برای انجام و به اوج رساندن آن‌ها كمك خواهد كرد، و همچنین احساس خوبی نیز به همراه خواهد داشت.

در یک کارگاه مربیگری که ماه گذشته در شانگهای برگزار کردم،

یک مدیر اجرایی تعریف می‌کرد که تمرین مربیگری که او اخیراً در آن شرکت کرده بود “مانند تجربه یک پرش بانجی بوده است. ”

به‌عنوان رئیس کارگاه، من خوشحال شدم که مشاهده کنم این مرد،

که از زمانی که رسیده بود کم‌حرف و خسته به نظر می‌رسید، لبخند خود را برای تمام طول بعدازظهر حفظ کرد.

او با تنها مشارکت‌کننده‌ای که از تجربه مربیگری انرژی خوبی برخوردار بود فاصله داشت.

بنابراین به‌پیش بروید و وارد این جهش بین فردی شوید.

مطمئناً به این مکالمات مربیگرانه که رشد کارمندانتان را تسریع می‌کند، علاقه‌مند خواهید شد.

نوشته Monique Valcour مربی اجرائی، سخنران و استاد مدیریت

برگرفته از سایت Harvard Business Review

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]