مزایای تجزیه‌وتحلیل رقبا برای کسب‌وکارتان
1400-07-01 0

تجزیه‌وتحلیل رقبایتان بخش مهمی از توسعه استراتژی‌های رشد و همچنین یافتن مزیت بازارتان است.

با مطالعه کسانی که در بازار با آن‌ها رقابت می‌کنید، می‌توانید نقاط قوت و ضعف رقیب خود و همچنین خودتان را شناسایی کنید

که می‌تواند برای بهبود عملکردتان مورداستفاده قرار گیرد یا عملکردتان افزایش یابد.

شما با به دست آوردن ایده‌ای درباره رقبای خود، سود زیادی خواهید برد.

دانشی که می‌توانید از آن برای توسعه و فروش محصولاتتان به مشتریان موردنظرتان استفاده کنید.

با مطالعه رقبا، می‌توانید استراتژی‌های مدیریت ریسک مناسب را نیز تدوین کنید.

تجزیه‌وتحلیل رقبا هم برای مشاغل آینده و هم برای کسب‌وکارهای جدید مفید است.

برای کسانی که می‌خواهند وارد بازار شوند، تجزیه‌وتحلیل افرادی که با آن‌ها رقابت می‌کنید به شما در درک شرایط بازار برای ایجاد طرح کسب‌وکارتان کمک می‌کند،

مشاغل تأسیس‌شده نیز می‌توانند راهی برای اصلاح استراتژی‌های موجود خود برای تحولات یا رشد پایدار بیابند.

با درک مزایای تجزیه‌وتحلیل رقبا، می‌توانید برنامه‌های استراتژیک خود را تقویت کرده و آن‌ها را مؤثرتر کنید.

 ۵ مزیت اصلی تجزیه‌وتحلیل رقبا

شکاف‌های بازار

با مطالعه رقبای خود، می‌توانید مناطقی را در بازار شناسایی کنید که به‌درستی خدمت‌رسانی نمی‌شوند یا به‌طور کامل توسط رقبای شما کنار گذاشته می‌شوند.

شاید رقبای شما به نیازهای بخش خاصی از بازار اهمیت ندهند، شاید آن‌ها محصول بی‌کیفیت ارائه دهند که رضایت مشتریان را جلب نکند،

یا شاید آن‌ها اجازه سفارشی‌سازی محصولات خود را نمی‌دهند. تنها راه پیدا کردن این اطلاعات، از طریق تجزیه‌وتحلیل است.

با تجزیه‌وتحلیل مشتریان، همچنین می‌توانید محدوده جغرافیایی رقیب خود را بررسی کنید تا دریابید که کدام مناطق محروم هستند

و ممکن است فرصت‌هایی را برای ورود بازیکنان جدید فراهم کنند.

این می‌تواند برای مشاغلی که نیاز به تعامل انسانی یا فیزیکی با مشتریانشان دارند،

مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، تعمیرگاه‌ها و هر نوع مشاغل فیزیکی و سنتی مفید باشد.

 

حتماً بخوانید!  10 مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر

بیشتر بخوانید: دریابید که مشتریان شما واقعاً چه می‌خواهند

 

توسعه محصول

توسعه محصول

رقبا همیشه در حال رقابت برای تولید محصول پیشرفته بعدی هستند که صنعت را متحول خواهد کرد.

با تجزیه‌وتحلیل رقبا، می‌توانید با یادگیری آنچه رقبای شما برای محصولات آینده خود، بهبود می‌بخشند یا توسعه می‌دهند، مزیت بزرگی به دست آورید.

با دانستن اینکه رقابت شما در چه جهتی درحال‌توسعه است،

می‌توانید تلاش‌های خود را در جهت مشابهی متمرکز کرده و سعی کنید آن‌ها را ازنظر قیمت، کیفیت یا کارایی برآورد کنید.

اگرچه جاسوسی صنعتی، ممنوع است،

اما بسیاری از راه‌های قانونی دیگر برای پیگیری آنچه رقبای شما ازنظر استراتژی و توسعه محصول انجام می‌دهند وجود دارد

که می‌تواند به شما کمک کند محصولات خود را در بازار مرتبط و رقابتی نگه‌دارید.

 

روندهای بازار

نیازها و سلیقه‌های مصرف‌کنندگان به‌طور مداوم در حال تغییر است. آن‌قدر که خود آن‌ها نمی‌دانند که در بیشتر مواقع چه می‌خواهند.

با تجزیه‌وتحلیل رقبای خود، می‌توانید روندهای کلی را در بازار مشاهده کنید که می‌تواند به شما در تمایز پیشنهاد‌هایتان برای بهبود فروش کمک کند.

مطالعه رقبایتان همچنین می‌تواند به شما در شناسایی روندها کمک کند تا بتوانید با آن‌ها مقابله کنید.

بله درست شنیده‌اید گاهی اوقات تناقض جریان می‌تواند یک حرکت ضد فرهنگی ایجاد کند که می‌تواند به یک پایگاه مشتری وفادار تبدیل شود.

با درک روندها، می‌توانید ارزیابی و تعیین کنید که آیا روندهای جدید ارزش دنبال کردن، مخالفت یا نادیده گرفتن دارند.

 

پیشنهاد ویژه: چرا باید تجربه مشتری را در بازاریابی برند در اولویت قرار دهید

 

بازاریابی

بازاریابی

بازاریاب مدرن بر فروش ارزش و مزایای محصول خود تمرکز می‌کند، نه بر فروش خود محصول یا خدمات.

با رعایت استراتژی‌های بازاریابی رقبایتان، می‌توانید از توسعه محصولات آن‌ها ایده بگیرید،

همچنین پیشنهاد آن‌ها به مشتری را درک کنید، یعنی. چه چیزی ارائه می‌دهند

اغلب، آنچه مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند هنگام خرید یک محصول به دست می‌آورند، مهم‌تر از محصول واقعی است.

با تجزیه‌وتحلیل رقبایتان، می‌توانید دریابید که نظر مصرف‌کنندگان در مورد برندهایی که با آن‌ها رقابت می‌کنید چیست.

به‌عنوان‌مثال، اگر رقابت شما انحصاری است،

می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل رقبا متوجه شوید که چگونه محصول خود را از طریق بازاریابی، برای بازاری که خواهان انحصار است، مطلوب‌تر کنید.

 

حتماً بخوانید!  روش قیف بازاریابی ساعت شنی چیست؟

حتما بدانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم

 

اجتناب از اشتباهات

تجزیه‌وتحلیل رقبا همچنین شامل مطالعه کسانی است که تلاش کرده‌اند با شما رقابت کنند و موفق نشده‌اند یا موفقیت کمی کسب کرده‌اند.

درحالی‌که برخی از اشتباهات، تجربه یادگیری چندان لذت بخشی نیستند، برخی (به‌ویژه در تجارت) می‌توانند فاجعه‌بار باشند.

با مطالعه رقبای شکست‌خورده یا ناموفق خود، می‌توانید بزرگ‌ترین اشتباهاتی را که باید از آن‌ها اجتناب کنید،

شناسایی کنید، به‌جای اینکه از مشکلات مشابهی عبور کنید.

با تجزیه‌وتحلیل رقبا، می‌توانید مشکلات را از قبل پیش‌بینی کرده و اقدامات لازم را برای اجتناب از آن‌ها یا مقابله مستقیم با آن‌ها انجام دهید.

این می‌تواند تعیین کند که آیا با محصولاتتان برنده یا بازنده هستید.

این موارد بهترین مزایایی است که می‌توانید هنگام تجزیه‌وتحلیل رقبا به دست آورید.

به‌غیراز این موارد، مزایا و فرصت‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با مطالعه و تجزیه‌وتحلیل دقیق مشاغلی که در بازار با آن‌ها رقابت می‌کنید، به دست آورید.

 

دوره آنالیز رقبا برای افزایش سود

دوره آنالیز رقبا برای افزایش سود

برایان تریسی در دوره آنالیز رقبا می‌گوید: به کسب‌وکار تقریباً مثل جنگ نگاه کنید و رقیب را مثل یک دشمن بپندارید. دشمن چه کسی است؟ شما باید به‌طور مداوم دنبال راه‌هایی برای باهوش‌تر، سریع‌تر و بهتر بودن از رقبای خود باشید.

چون رقیب همیشه دنبال راهی است که با گرفتن مشتریان، سود و جریان وجه نقدی که دارید، با سرعت هرچه‌تمام‌تر کسب‌وکار شمارا از بین ببرد و شمارا شکست دهد، و اگر شما به همان شکل فکر نکنید، قربانی قدرت و برتری رقیب خواهید شد.

در دوره آنالیز رقبا یاد می‌گیرید، چگونه و از چه راه‌هایی رقبایتان را بشناسید و در آنالیز و تجزیه‌وتحلیل رقبا چه پارامترهایی را در نظر بگیرید. چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنید و چه شاخصه‌هایی را برای ایجاد مزیت رقابتی باید در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده دوره همین حالا اینجا را کلیک کنید.

 

نظر بدهید