با این ۶ روش ذهن کارآفرینی‌تان را تقویت کنید
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ 1

با این ۶ روش ذهن کارآفرینی‌تان را تقویت کنید

تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق مستلزم یادگیری است که فراتر از نحوه راه‌اندازی و مدیریت مالی است.

من به عنوان کسی که بیش از یک دهه کارآفرین بوده‌ام، می‌توانم به شما بگویم با این حال که این عناصر قطعا نقشی را ایفا می‌کنند، در واقع انجام یک کار مهم در کسب‌وکار به خلاقیت، توانایی رهبری و نوآوری نیاز دارد.

تقویت یک ذهن کارآفرینی نیازمند آن است که درس‌هایی در داخل و خارج از کلاس فرا گرفته شوند. در اینجا چند روش برای یادگیری این درس‌ها وجود دارد.

۱- از تجربه مربیان باتجربه استفاده کنید

یکی از عملی‌ترین کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید پیدا‌کردن یک یا چند مربی و گوش‌دادن به حرف‌های آنهاست.

برخی از موفق‌ترین افراد جهان از نظر مالی، مانند مارک زاکربرگ، موفقیت خود را مدیون تجربیاتی هستند که از مربیانشان دریافت کردند.

مربیان تحلیلگران فوق‌العاده‌ای برای ایده‌های شما هستند، به طوری که آنها می‌توانند به شما بگویند چه چیزی به اعتقاد آنها امیدبخش است، یا چه چیزی را زیان‌آور پیش‌بینی می‌کنند.

لزومی ندارد حتما آنها را از قبل بشناسید، می‌توانید از منابعی همچون LinkedIn و SCORE برای ارتباط با این افراد با تجربه استفاده کنید.

تقویت ذهن کارآفرینی

۲- تا آنجا که می‌توانید مطالعه کنید

علاوه بر مربیان، شما می‌توانید از کتاب‌ها و مقالات چاپ‌شده اطلاعاتی دریافت کنید.

افرادی که تجربیاتشان را می‌نویسند و آنها را با جهان به اشتراک می‌گذارند می‌خواهند شما از اشتباهات و موفقیت‌هایشان درس بگیرید،

و آنها می‌توانند داستان‌هایی از دنیای واقعی ارائه کنند که شما بتوانید برای سرمایه‌گذاری خودتان از آنها استفاده کنید.

برای مثال، اکثر مدیران‌عامل موفق نشان دادند که در طول هفته حداقل یک کتاب می‌خوانند.

تقویت ذهن کارآفرینی

۳- در رویدادهای کارآفرینی حضور پیدا کنید

می‌خواهید در کاری که انجام می‌دهید بهتر باشید؟

پس خودتان را در رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها، وبینارها و… با ذهن‌های کارآفرینی دیگر احاطه کنید.

چنین رویدادهایی که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای شبکه‌سازی، و داشتن ارتباط در صنایع هستند به احتمال زیاد موفقیت شما را رقم خواهند زد.

من خودم به شخصه موفقیتم را به زمانی که در رویدادهای کارآفرینی مختلف صرف کردم نسبت می‌دهم.

به خاطر داشته باشید که هدف شما از حضور در کنار آنها معرفی محصول یا خدمتتان به آنها نیست.

در عوض، برقراری ارتباطات حرفه‌ای است که شما می‌توانید سرنخ‌هایی را برای آنها فرستاده و سرنخ‌هایی را از آنها دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اگر کارآفرین هستید، باید این ۱۰ نکته را بدانید

تقویت ذهن کارآفرینی

۴- چالش‌های جدید را پیدا کنید

مهم‌ترین مهارتهای کارآفرینی که یک فرد می‌تواند داشته باشد حل مسئله است.

شما باید یاد بگیرید که چگونه به سرعت فکر کرده، موقعیت‌ها را از زوایای مختلف مطالعه کرده و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای که هیچ کس دیگری قبلا امتحان نکرده است را تعبیه کنید.

برای توسعه چنین مهارت‌هایی لازم است شما موقعیت‌های چالش‌برانگیزی را پیدا کنید که به سیم‌کشی مغز شما برای تفکر بحرانی کمک کنند.

برای مثال، شما باید یاد بگیرید تا بازخورد و انتقاد را بپذیرید، به طور جدی به افکار و ایده‌های دیگران گوش دهید و روی نتایج و راه‌حل‌ها تمرکز کنید.

تقویت ذهن کارآفرینی

۵- هر روز به چشم‌انداز خود فکر کنید

شما می‌خواهید یک کارآفرین باشید زیرا یک ایده دارید، یعنی یک چشم‌انداز.

هر روز به چشم‌اندازتان با ذهنیت مثبت فکر کنید تا به خودتان یادآوری کنید که چرا در حال کسب این مهارت‌ها هستید و خودتان را در موقعیت‌های پراسترس قرار می‌دهید.

در مواقع نیاز، به خودتان انگیزه دهید؛ حتی الکساندر اکاسیو کورتز سیاستمدار آمریکایی گفته است که او هدف و انگیزه‌اش را اینگونه با خود زمزمه می‌کند:

«من برای انجام این کار به اندازه کافی تجربه دارم.

من برای انجام این کار به اندازه کافی دانش دارم.

من برای انجام این کار به اندازه کافی آمادگی دارم.

من برای انجام این کار به اندازه کافی بالغ هستم.

من برای انجام این کار به اندازه کافی شهامت دارم.»

من دوست دارم چند بورد دیجیتالی برای خودم درست کنم و یادداشت‌های انگیزشی را در محل کارم نگهداری کنم.

مهم نیست چقدر کوچک یا بزرگ فقط مطمئن باشید که چشم‌اندازتان هر روز جلوی چشمتان باشد؛ در عوض، فقط کاری را انجام دهید که برای شما موثر است.

پیشنهاد ویژه: اشتباهات رهبران و مدیران استارتاپ

تقویت ذهن کارآفرینی

۶- به وعده‌های خود بیش از حد انتظار عمل کنید

یک روش برای تمییز دادن خودتان از رقیب این است که وعده‌های خود را بیشتر از حد انتظار برآورده کنید.

آیا شما توسعه‌دهنده‌ای هستید که قول داده‌اید تا یک وب‌سایت برتر برای کسی بسازید؟

ویژگی‌های اضافی را به آن بیفزایید که مشتری شما انتظارش را ندارد.

این عادت نه تنها اعتبار شما را افزایش خواهد داد، بلکه باعث تقویت روابط مشتری شده و بازاریابی دهان‌به‌دهان را تشویق خواهد کرد.

نوشته‌ای از آگراوال

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

نظرات

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]