مقایسه فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی

مقایسه فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی

آیا به این دلیل گیرکرده‌اید که نمی‌دانید یک فروشگاه آنلاین بازکنید یا فیزیکی؟ اصلا میدانید فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی دارد؟

آیا نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نسخه آنلاین کسب‌وکار محلی خود را بازکنید؟

در اینجا ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. بنابراین در این مقاله برای شما تحلیلی از مزایا و معایب هر دو مدل آورده‌ایم.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را با خیال راحت شروع کنید و انتخاب شما درست باشد، فقط باید به خواندن این مقاله و مقایسه بین فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی ادامه دهید.

 

مزایای فروشگاه‌های آنلاین در مقابل فروشگاه‌های فیزیکی

اغلب گفته می‌شود که اعداد برای خود صحبت می‌کنند و به ما نشانی از خیلی چیزها می‌دهند.

اگر فقط به این معیار اعتماد کنیم، می‌توان گفت که فروشگاه‌های آنلاین قبلاً کسب‌وکارهای فیزیکی را با شکست مواجه کرده‌اند و نسبت به آن‌ها برتری دارند.

به گفته شرکت RetailMeNot، فروش از طریق اینترنت کاری جز رشد برای شما ندارد.

بر اساس گزارش کمیسیون ملی بازارها و رقابت، اگر رشد در فروشگاه حضوری حدود 20 درصد باشد، رشد فروشگاه آنلاین از این اعداد فراتر می‌رود.

در سه ماهه اول سال 2016، فروش از طریق تجارت الکترونیکی حدود 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. میخواهی بدانی چرا؟

دلایل را به شما خواهیم گفت.

 

1. شما با جهان در ارتباط هستید

یکی از مزایای اصلی داشتن یک کسب‌وکار آنلاین این است که شما موانع فیزیکی را می‌شکنید.

فروش شما به تعداد افرادی که از خیابان شما عبور می‌کنند یا تعداد بروشورهایی که به صندوق‌های پستی تحویل داده‌اید، بستگی ندارد.

از اینترنت می‌توانید محصولاتتان را به دنیا بفروشید.

 

2. مشتریان جدید

آیا تابه‌حال در سفر بوده‌اید و آرزو کرده‌اید که‌ای کاش آن مغازه باورنکردنی که کشف کردید در شهر شما بود؟

با یک کسب‌وکار محلی فقط می‌توانید مشتریانی را جذب کنید که به فروشگاه شما می‌آیند.

در اینترنت، مهم نیست که مشتریان کجا هستند، فقط مهم است که محصول شما چقدر خوب است.

 

3. گزینه‌های فروش جدید

Dropshipping یک گزینه جذاب برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و برای کسانی است که قبلاً آن را تأسیس کرده‌اند.

Drop shipping یک روش مدیریت زنجیره تأمین است که در آن، خرده‌فروش اجناس را در انبار نگه نمی‌دارد بلکه به‌جای این کار، تنها سفارش را از مشتری می‌گیرد و با تولیدکننده و یا عمده‌فروش ارتباط برقرار می‌کند و تولیدکننده جنس را به مصرف‌کننده نهایی ارسال می‌کند.

اگر فروشگاه دارید، dropshipping به شما این امکان را می‌دهد که بدون سرمایه‌گذاری کلان، خطوط جدیدی از محصولات را راه‌اندازی کنید و جریان‌های درآمد خود را متنوع کنید. به یاد داشته باشید که کلید، پیدا کردن یک توزیع‌کننده خوب است.

 

4. هزینه‌های کمتر

در اینجا بدون شک هزینه‌های افتتاح یک فروشگاه اینترنتی بسیار کمتر از زمانی است که مجبور به راه‌اندازی یک کسب‌وکار فیزیکی باشید.

  بدون تعطیلی

5. بدون تعطیلی

یکی از معایب عمده فروشگاه‌های فیزیکی در مقابل فروشگاه‌های اینترنتی این است.

در کسب‌وکارهای اینترنتی هیچ تعطیلی یا زمان تعطیلی وجود ندارد، کسب‌وکار شما 365 روز در سال و 24 ساعت شبانه‌روز کار می‌کند.

 

مزایای فروشگاه‌های فیزیکی در مقابل فروشگاه‌های آنلاین

همان‌طور که می‌گویند هر سکه‌ای دو رو دارد و این موضوع از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

فروشگاه‌های فیزیکی در چندین نقطه که فروشگاه‌های مجازی هنوز به آنها نرسیده‌اند به برتری خود ادامه می‌دهند و نسبت به آن برتری دارند.

بیایید ببینیم آنها چه هستند.

 

1. مشتریان می‌خواهند محصول را درک کنند

هنوز افرادی هستند که باید قبل از خرید، محصول را لمس کنند، ببینند و احساس کنند.

کسب‌وکارهای آنلاین چرخ‌ها را در این زمینه به راه انداخته‌اند و به‌طور فزاینده‌ای امکان بازگشت کاملاً رایگان را در صورت عدم رضایت محصول ارائه می‌دهند.

آن‌ها دوست دارند با چرخ‌دستی در فروشگاه بچرخند و اگر از خرید محصولی پشیمان شدند، آن را بازگردانند.

 

2. مشکل فروش برخی محصولات به‌صورت آنلاین

محصولاتی هستند که با قیمت یا ماهیت خاص فروش آنلاین آنها غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک نمونه معمولی خودروها هستند، اگرچه همانطور که در یک مورد را می‌دانید، نمایندگی‌های آنلاین خودرو (متاورس) هستند که در حال نزدیک‌تر شدن به آن هستیم.

 

3. وفاداری مشتری

درست است که خدمت به مشتریان به‌صورت حضوری باعث افزایش وفاداری می‌شود، اما این یک استدلال قطعی به نفع فروشگاه‌های فیزیکی نیست.

فروشگاه‌های آنلاین راه‌های خاص خود را برای جلب وفاداری مشتریان دارند. اگر محصولات و خدمات شما رقابتی باشد، اعتماد آنها را جلب خواهید کرد.

 

نتیجه‌گیری: مقایسه فروشگاه فیزیکی با فروشگاه آنلاین

اگرچه هر مدل کسب‌وکار مزایای خود را دارد، اما روند این است که فروش از طریق تجارت الکترونیک تکه‌ای رو به رشد از ریشه است.

اگر اکنون به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری هستید، جز در یک مورد بسیار عجیب، بهترین کار این است که اولین قدم‌های شما با یک فروشگاه آنلاین باشد.

اما، تمام پولی که در اجاره و سایر هزینه‌ها پس‌انداز می‌کنید، آن را در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب سرمایه‌گذاری کنید.

اگر فکر می‌کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات را به‌صورت آنلاین در وب‌سایت خود آپلود کنید، سخت در اشتباهید. آیا فروشگاه فیزیکی دارید؟

واقعیت این است که با هر روزی که بدون ایجاد نسخه آنلاین فروشگاه شما می‌گذرد، پول خود را از دست می‌دهید.

این یک حداقل سرمایه‌گذاری برای تمام مزایایی است که می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

 

آیا تصمیمی گرفته‌اید؟

اکنون‌که تمام تفاوت‌های فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی را می‌دانید، کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ آیا تجارت محلی را ترجیح می‌دهید یا تجارت الکترونیک؟

برای موفقیت در راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار اینترنتی روی کمک کوچ حساب کنید

چه بخواهید فروشگاه آنلاین داشته باشید چه فروشگاه فیزیکی، شما به یک نفر نیاز دارید تا به شما راهنمایی کند که در این مسیر چگونه و چطور پیش بروید و در مواقع سختی چه‌کاری انجام دهید.

قطعاً در این مسیر به چالش‌هایی بر خواهید خورد که برای شما بسیار سخت و پرهزینه است اگر بخواهید به‌تنهایی با آن مواجه شوید.

پس بهتر است تا این هزینه را پیش از آن‌که صرف مواجه با مشکلات کنید، صرف یادگیری و همکاری با کوچ بکنید تا موفقیت خودتان را تا حد زیادی ضمانت کنید.

 

دوره کوچینگ راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی

دوره کوچینگ راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی

کسب‌وکار اینترنتی، کسب‌وکاری است که می‌تواند با استفاده از قدرت نامحدود اینترنت به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کند. می‌تواند درها را به سمت بخش کاملاً جدیدی از بازاریابی باز کند و محصول شمارا با حداقل هزینه تبلیغ کند. اما مانند هر کسب‌وکاری، ابتدا باید اصول راه اندازی، رشد و توسعه آن را فرا بگیرید.

به کمک این دوره می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی نوآورانه یا یک تجارت الکترونیک یا یک شرکت دانش‌بنیان تأسیس کنید، می‌توانید بدون هیچ تخصصی در برنامه‌نویسی و بدون هیچ آموزشی در این زمینه بهترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن ها را داشته باشید.

راه صحیح کسب درآمد از اینترنت را فرامی‌گیرید و اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید، به کمک این دوره می‌توانید چالش‌های خود را حل کنید و کسب‌وکارتان را رشد و توسعه دهید.

همین‌الان اینجا را کلیک کن و اطلاعات بیشتر را درباره این دوره بخون.

دیدگاه کاربران (0)